Sunday, 16 July 2017

PAKATAN HARAPAN ATAU HISHAMMUDDIN SENDIRI YANG BERKECAMUK?

Sepupu Najib Razak, Naib Presiden UMNO, Menteri Pertahanan dan Menteri Tugas-Tugas Khas (banyaknya jawatan?), Hishammuddin Hussein menyifatkan pembentukan kepimpinan Pakatan Harapan yang diumumkan baru-baru ini sebagai berkecamuk, tanpa hala tuju yang sebenar, tidak menentu serta perlantikan dibuat secara semberono.

"Berkecamuk. Sekarang pun pemimpin main semberono, dia pakai lantik tiga orang itu (Anwar Ibrahim, Tun Mahathir Mohamad dan Dr. Wan Azizah Wan Ismail)...yang lain apa ceritanya?

"Mana nak letak Mukhriz Mahathir, mana nak letak Shafie Apdal, mana nak letak Muhyiddin Yassin? Itu semua jadi tanda tanya," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Lenggong, Perak sebagaimana yang dilaporkan oleh Bernama.

Berkecamuk? Apanya yang berkecamuknya?

Anwar adalah Ketua Umum, Tun Mahathir Pengerusi dan Dr. Wan Azizah pula merupakan Presiden Pakatan Harapan.

Bukankah cantik dan tersusun perlantikan tersebut?

Berkenaan dengan Muhyiddin, beliau adalah berjawatan Timbalan Presiden Pakatan Harapan bersama Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu, sementara Mukhriz memegang jawatan Naib Presiden bersama Azmin Ali, Chong Chieng Jen dan Sallahuddin Ayub.

Shafie Apdal pula memang tidak dilantik sebarang jawatan dalam Pakatan Harapan kerana Parti Warisan Sabah yang dipimpinnya tidak menganggotai gabungan itu, sebaliknya bekerjasama dalam suatu persefahaman untuk sama-sama menumbangkan UMNO dan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Rasanya berita mengenai kedudukan Muhyiddin dan Mukhriz ini sudah pun diketahui oleh semua orang, begitu juga tentang kedudukan Parti Warisan Sabah yang dipimpin oleh Shafie.

Jadi, yang Hishammuddin masih bertanya mana Pakatan Harapan nak letak Muhyiddin, Mukhriz dan Shafie Apdal itu apa hal pulak?

Bukankah Muhyiddin dan Mukhriz sudah pun ada tempat dan kedudukan masing-masing dalam Pakatan Harapan?

Shafie memang tidak perlu diberikan jawatan kerana tidak bersama secara rasmi dalam Pakatan Harapan.

Tak baca berita ke atau masih duduk dalam gua?

Adakah juga talian internet di Sembrong masih lembab dan perlahan?

Dengan masih bertanya perkara yang tidak sepatutnya ditanya, siapakah yang sebenarnya sedang berkecamuk, tidak menentu dan semberono? (ShahbudinHusin 16/07/2017)

126 comments:

  1. Loghat sungguh mr.auww auwww ni

    10 undi saja lagi nak kalah dgn mukriz. Itu pun minta tolong dgn kj dan ijat lembu.

    Kalau tidak menganggur dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan internet yg slow bang budin... puak2 nie otak mereka yg slow klu bab2 nak berfikiran kritis... klu nak merembat pembendaharaan negara, buat program karaoke, melancong bali, rembat tanah orang, baru laju otak mereka laju menipu.. sbb darah org ameno nie dah bertukar biru, bukan merah dah.. otak mereka otak blue... tunggu nak kena humban sahaja lepas nie...


      Delete
    2. Apa punya bangang kecamuknya....orang Pakatan elok jer steady....

      Sebenarnya Penyamun & Co yg berkecamuk mencari salor oksigen nak bernapas untuk sambung talian hayat.

      Maklom dalam kepala semua dah terbayang kalo kalah memang nahas bermastautin kat Sg Buloh Inn.....

      Oleh kerana tersentak dengan penyatuan baik Pakatan Harapan maka dicarilah kat celah mana yg boleh dicilok dan diburokkan.

      Dulu kata DAP parti yg berkuasa dalam Pakatan dan Kit Siang nak jadi PM.....bila wakil DAP Lim Guan Eng dilantik jadi Deputy jer......ditanya pulak kenapa DAP tak ada dalam list top 3 dan DAP diketepikan dalam Pakatan.
      Woooiiii.....apakebendanya ni macam bangang jer.

      Pekong kelemahan sendiri dah bertingkek-tingkek buroknya tapi tak nampak pulak.

      1MDB harum saentero dunia. Apa tak nak sentuh hal 1MDB ni???? Dari heboh sebok ambik tau hal org lagi baik pegi selesaikan hal skandal 1MDB tu.....orang Singapore yg ambik upah buat kerja money laundering dah pon masuk jel........apasal kat sini boleh kata tak ada apa2 kesalahan........common senselah.....kalo ada yg ambik upah....tentulah ada tukang bagi upah.

      Bila pihak Swiss mintak kerjasama dalam siasatan money laundering sekor haram pon tak jawab.....sumer senyap bisu......tapi kalo hal Pakatan sumer bukak mulot meletop2 macam bertih.

      Sebok sangat hal orang sampai tak sedar hal sendiri dah banyak kali terkantoiiii.....!!!

      Delete
    3. Suruh Hisham cari MH370 dulu baru boleh cerita pasal politik....!!!
      Mentang2 MO1 sepupunya bukan main lagi dia bersuara.....!!

      Delete
  2. Woiiii datuk kau keluar umno buka parti negara.

    Bapa kau keluar umno masuk semangat 46

    Jangan cakap besarlah. Kedua duanya mati di luar umno.

    Skrang siapa yg berkecamuk???

    Itulah lain kali jgn Ludah ke langit akhirnya jatuh kena muka sendiri juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn saudara , Hishamudin ini harap mulut dan badan saja bosau tapi otak , teloq , hati semua kecit penakut kalah pondan nazak . Hishamudin ini tergolong dalam kumpulan jemaah menteri speceis otak udang aka bangang nak mampus tapi tak pernah malu ada hati nak Naik jadi TPM . Semua pemimpin dlm umno sekarang ada lah lemah dan bermasalah membebankan negara.

      Delete
    2. Si hishamuddin ni adalah menteri kanan paling tak berkebolehan.berjaya naik atas kapasiti sepupu dan bapanya.nak harap diri sendiri lgsung tak ada jasa seklipun.

      Setiap kenyataannya kebanyakkannua tidak selari dengan situasi.tidak rujuk sumber tepat,tidak pasti,tidak konsisten dan lemah.

      Sekadar kenyataan tunjuk muka dia jer..harap dia tewas teruk pru kali ini.di mana johor antara negeri berpotensi di tawan ph berdasarkan pru lepas..aminnnnnnnn

      Yang benar
      (Mrj klon)

      Delete
    3. bang Zack... jangan marah sangat, esok2 terbukak hati dia masuk Bersatu... melopong nnti kita.. sembrong dah satu parlemen dalam tangan...

      keh3... awwww... letak jawatan kang baru tahu... awww....




      Delete
    4. Tiada nilai dia ni...ape la najib pandang dia.

      Delete
    5. suruh dia masuk toilet main buih lagi cantik.

      Delete
  3. Passl geng2 umno ni sibuk hal rumah org lain? Takde modal dah? Sbb tu jgn jadi kabinet kayu....
    Gaji puluhan ribu tu je kerja kaorang? Hal HARAPAN biar lah mereka yg uruskan. Semua nak bagi statement,malangnya semua hampeh. Sbb kaorang lah negara makin longlai,mundur...kreatif la.
    Dedak dah dapat di sembrong? Tu sembang je...mana kaorang cekau duit? Kita org meeting dgn boss prima....kau tau apa diorg cakap? Fulus yilek!! Tu pasal projek tak jalan....
    Sembang boleh la...JGN TIPU ORG2 KAMPUNG LAGI....TAUBAT LA. LEPAS NI BUNGKUS DAH KAORANG SEMUA.BYE2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah sibuk sebab dah tahu nak mampus dlm pru 14 nanti

      Delete
    2. Ada org bertanya dlm posting lepas mengapa barangan sekarang lebih mahal dp zaman Tun M.

      Aku tanya org yg sama mengapa harga barangan pada zaman Tun M lebih maham dp zaman Tun Abd Razak.

      Delete
    3. Ada satu istilah, dipanggil real value of money. Nilai sekarang berbanding future value of money. Dalam zaman Tun M, berbanding zaman Tun Razak, setimpal tak real value of money berbanding kesan inflasi???

      Kalau zaman DS Najib memang tak setimpal, mangkuk jamban sebelum gst bernilai RM 150, sekarang RM 250, kenaikan 66.67%.

      Dah fahamkan kenapa orang complaint pasal zaman Najib bodoh urus ekonomi???

      Delete
    4. 2158....terlalu mudah bagi dia berfikir mengenai ilmu ekonomi.ini menunjukkan tahap mentaliti penyokong kekal mati umno di tahap mana.amat dangkal sekali pemikiranya.sekadar membandingkan antara zaman perdana menteri tapi tidak amik kira faktor lain yang pelbagai lagi.


      Selain faktor zaman yang dikiranya...byka faktor lain perlu dikira seperti nilai mata wang,kdk negara,pelaburan asing,purata pendapatan rakyat,ekonomi dunia..dan lain2 patut diakira.

      Memang tak ada limu 2158 ni..

      Yang benar
      (mrj klon)

      Delete
    5. Dah sibuk pulak LGE takda jawatan penting dalam harapan puok ni.

      Apesal tak tanya bijan...knpe tak letak presiden mca jadi timbalan perdana menteri? Kan mca no 2 power dalam kerajaan barisan kannn??

      Delete
    6. Masalahnya.. kalau DAP yg paling banyk menang... tak kan dia nk amik 1 or 2 ja jawatan.. yg lain kasi mathir dgn nuar?
      Iyo la..
      So tak logik.. sbb tu kita persoalkan DAP yg paling juara dlm pembangkang tapi tiada pangkat tertinggi..? Takan juara tanak piala no. 1 kot? Fikir2 kan la.logiknya..

      Delete
    7. Dah dap setuju nak jadi nak jadi setakat timbalan presiden kau nak memekak apehal lagi???? Apehal nak kau nak pelik2 pulak??...

      Delete
    8. Laa, kalau kau takut DAP paling banyak menang, kau kempenlah PKR, BERSATU DAN AMANAH menang semua sekali.

      Apa logik kau bodoh sangat macam ni???

      Delete
    9. kah3 betul2 punya bloodyfull
      punya orang...

      Delete
  4. Pemimpin UMNO dah mula kena demam panas!! Cakap pun dah merapu meraban...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus..tak lama lagi sawan babi pulak.

      Delete
  5. Pandai HH buat lawak ya......
    Belum bertempur sdah menggelabah.

    ReplyDelete
  6. Lawak yg langsung tak kelakar.

    Yg kelakar ketika dia sdg bermesyuarat tiba2 bini telephone terus tinggal mesyuarat cabut balik ke rumah.

    Skrng siapa yg berkecamuk????
    Abg sado takut bini rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack..

      Prinsip Hisputing 'juara amaran' saling tak tumpah macam sepupu-sepipitnya..cakap berdekah-dekah & takut bini.

      Delete
    2. Bukankah dulu arwah tun hussain onn masuk semangat 46 bergabung dgn ku li untuk menjatuhkan Tun Mahathir?

      Jadi auww..auww tu nak tipu siapa skrang ni?

      Knp skrng nak kata kat Tun Mahathir nak jatuhkan kerajaan?

      Mahukah rakyat Msia hari ini menerima auww..auww pembohong dan kaki putar alam menjadi pm?

      Delete
    3. Zack...

      Rasa tak sabar nak bagitau Najib & Hisyam cara mengendalikan isteri masing2 supaya tak kena queen control.

      Give & take:
      Hubby gives she takes only, no question asked.

      Tolak ansur:
      Bergantian sorang tolak, sorang beransor..barulah betul kenikmtan suami iteri.

      Tapi, Man always on Top, sekali sekala jer tukar posisi, tukar selera.

      Jangan marah, saja nak happy-happy.

      Delete
    4. Pak Othaman, sepupu sepapat ni segak bersampin di pelancaran buku 'asalusul melayu dbenua sunda', pakai kuning...dulu hanya raja pakai kuning.Ada makna tu!!!

      Delete
    5. Nak try guna isu kesultanan melayu pulak kot...kununnya nanti dh tkda sultan kalau ph menang

      Delete
    6. pak man pak man hehehe inilah yang dikata old is gold bukan cam memteri2 senior umno..tu semua old badigol..

      Delete
  7. Malaysian Cybertrooper16 July 2017 at 21:26

    Bro Zack,
    Ini la Pak Pandir Malaya...
    Media Perdana yg UMNO kontrol buat cerita temberang, Menteri UMNO tonton dan terus percaya bulat-bulat...
    Samada itu atau dia pun dalam gundah gulana mengenangkan diri yg mungkin bermastautin di Bamboo River Homestay lepas PRU nanti.

    ReplyDelete
  8. Ckp le apa saje,utk memperlekeh PH,yg pasti aku anak beranak 11 org undi PH kelak

    ReplyDelete
  9. Dia ni lahir dlm dulang emas,bersekolah di London sejak primary school,kahwin kerabat diraja ,ada ke dlm jiwanya merasai jiwa kita rakyat miskin...pooraaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn megah sgtlah bila berjawatan menteri.

      Tak semestinya rakyat mcm kita ni kena jadi kadam dia.
      Mesti sanggup dibodoh bodohkan.

      Aku sebagai rakyat tak pernah pun minta beras atau gula kopi pun drp mana2 menteri

      Delete
  10. Yg berkecamuk,apabila dia sdg bercakap,lidah pendek

    ReplyDelete
  11. Yg Ni la bakal next pm semua kiranya umno/BN Tak dijatuhkan...
    Huhuhu..kalu Tak dijatuhkan Kita semua dapat 2 Kali berturut pm yg takut bini..
    Tak terbayang dlm kepala aku camner gamaknya keadaan negara..
    Oh Malaysiaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau yang ni naik lagi la teruk...dah la lembab bodoh pulak lagi

      Delete
  12. Malaysian Cybertrooper..a

    Pencerobohan orang2 Sulu ke ata Sabah hingga terkorbannya anggota2 keselmatan kita kerana sikap acuh tak acuh, lembik, tidak pro-aktif sewaktu beliau menyandang jawatan Menteri Dalam Negeri ketika itu.

    A sissy rightfully should be at home looking after household like housewife.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper16 July 2017 at 23:22

      Hahaha.... I concur tuan Othaman. This is one confused minister who may think ministry cabinet is the same as Kitchen Cabinet... On second thought, looking at our present cabinet lineup, it might as well be a kitchen cabinet.

      Speaking of the Sulu incursion... Jangan lupa bukti "Gred A" masih belum dikeluarkan. Hmm... This come from the same person who claims he has met the Saudi royalties right?

      Delete
    2. Aah lupa daaaaa....mana bukti gred A+ yg menteri canang2 tuu

      Delete
  13. Semakin diperlekeh,sokongan terhdp PK melimpah ruah,sebaliknya apabila melihat muka2 menteri kabinet kayu BN,meluat tahap gaban....ckp hampas...kerja ni memperbodohkan org2 Melayu aje
    Slogan demi agama,bangsa dan negara cuma selipar aje....goodbye BN....talak 3,cina buta tak main le....

    ReplyDelete
  14. Salam pak Rahman jpc,mengapa lama sgt Dato Arif Sabri tak menulis dlm blognya Sakmongkol AK 47,saya suka tulisannya yg bernas,tajam dan direct....dia sibuk ke menyusun strategi di Raub.....
    Semoga perjuangan beliau di rahmati Allah SWT
    Apabila belaiau menulis Dato Najib sebut Allah SAW,manakali Muhammad SWT...
    HI...HI...SAYA SENYUM SENDIRIAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tlg jawab bagi pihak....dato ariff di serang stroke....tak tahu keadaan terkini. Tulisan beliau mmg bernas

      Delete
    2. YA,MEMANG BENAR DIA KEN STROKE BARU2 INI. SAYA KURAN PEREKSA SAMA ADA SERIOUS ATAU TIDAK.
      DENGAR KATA DIA MASIH BEREHAT. MASA BERJUMPA 2 BULAN LEPAS DIA SAHKAN AKAN CUBA BERTAHAN D PAR RAUB.

      DIA LAH CALUN YG PALING SESUAI MENETANG NAJIB D PEKAN.

      SAYA ANGGAP DIA INTELLECTUAL MELAYU YG MEMPUNYAI POTENSI YG AMAT TINGGI UTK MENJADI PEMIMPIN BERKALIBER.

      TULISAN NYA TERUTAMA DLM BAHASA INGGERIS SELALU D NANTI NANTIKAN.

      Delete
  15. Shima,Shima tak nampak bukti
    Buat lawak campur komedi
    um-no no sendiri dia tak reti
    Pakatan mantap dia dah badi!

    Apa barang dia nak lupa
    Masa Tun Shima siapa
    Tersipu sipu mulut sedepa
    Tunduk akur Anwar menyapa!

    Naik sebab ada sepupu
    Banyak kementerian dia tak laku
    Prestasinya teruk, kerja main sapu
    Bab pelajaran dikutuk Cikgu!

    Konon perasan nak jadi timbalan
    Si raja komedi nak kasi jalan
    Sedangkan um-no no dah mati perlahan
    Kalah,cuci pinggan tolong mat maslan!

    Menteri2 um-no no dah hilang punca
    Macam anak dah hilang bonda
    Bakal patah lambang neraca
    Khairi di Rembau jual kacang kuda!

    Bro dan sis pro Pakatan
    Bersatu kita lawan kejahatan
    Sokong Pakatan satu kewajipan
    Jangan di sokong pengkhianat setan!







    Sokong Um-no no,menyokon setan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Sokong Um-no no,menyokong setan!
      Memang sesuai benar seperti dikatakan
      Kebanyakkannya pemimpinnya gila kuasa dan juga jawatan
      Sesama sendiri cantas mencantas diaorang berlawan..

      Jika berpandukan kelebihan diri
      Dah tentu shima auw auw ditolak ketepi
      Apalah jasa yang telah dibuat dan diberi
      Selalunya bila masalah timbul, dia ni dok diam menyepi..

      Elok la kita sarankan dia berhenti
      Menteri um..no,no tiada kualiti
      Kalau BN tumbang, letak jawatan dia mesti
      Bagilah orang lain yang lebih layak dan berintegriti supaya rakyat merasa puas hati..


      Delete
    2. cantik!!hehehe puas hati...

      Delete
  16. menteri budussss

    ReplyDelete
  17. Nur Jazlan berkata, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau parti.

    "Pemimpin atau parti, yang mana perlu dipertahankan? Dan ketika ini, kedua-duanya tidak boleh datang bersama-sama dan pilihan perlu dibuat dengan segera memandangkan rakyat Malaysia terus memerhati dengan teliti," kata Nur Jazlan di blog peribadinya, nurjazlan.net.

    Jelas beliau, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO pada zahirnya dilihat masih lagi kukuh, namun kehilangan Tan Sri Jamaluddin Jarjis berkemungkinan menyebabkan beliau sendiri kehilangan arah.

    Ahli2 umno dlm dilemma?...pemimpin ato parti yg mesti dipertahankan?...cina prompak.Jho lo mesti dipertahankan...hehehe

    Nur Jazlan bagi signal najib mesti pergi dari umno untuk selamatkan umno...hahahahaha..

    ReplyDelete
  18. Yang pegang banyak jawatan..yg sepupu bagi sbb x caya org lain...itu lar yg berkecamuk....apa kerja menteri tugas2 khas tu ya

    ReplyDelete
  19. Nur Jazlan berkata, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau parti.

    "Pemimpin atau parti, yang mana perlu dipertahankan? Dan ketika ini, kedua-duanya tidak boleh datang bersama-sama dan pilihan perlu dibuat dengan segera memandangkan rakyat Malaysia terus memerhati dengan teliti," kata Nur Jazlan di blog peribadinya, nurjazlan.net.

    Jelas beliau, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO pada zahirnya dilihat masih lagi kukuh, namun kehilangan Tan Sri Jamaluddin Jarjis berkemungkinan menyebabkan beliau sendiri kehilangan arah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur Jazlan anak Mat Rahmat dah mintak ahli2 umno buang najib nak selamatkan umno...
      Lepas ni ade lagi pemimpin umno berani bersuara...ini akabat gegaran kuat PH keatas umno...hihihi...

      Delete
    2. Si jazlan ni Nak tegur direct tak berani...kias2 pun bjian buat tak paham.yg caiiiii bawah2 ni lagi lah buat tak paham..sb dah set di minda ape2 hal mesti umno sampai mati.biar lah ketuanya letak si mat over sekalipun.


      Kahh kahhh kahh kahhh kahhh kahhh
      Kahhhhh

      Delete
    3. mat over tu..baik jgn nanti terlejak ober habis semua orng dia lempang.

      Delete
  20. Cantik apa yg cantik nya shah pak pandir pun tahu ia berkecamuk.

    ReplyDelete
  21. Mat GunongSunday, July 16, 2017 10:08:00 PM
    Apa yg berlaku kepada Umno sekarang ini , adalah disebabkan kebodohan ahli ahli nya memikul badak air muncung merah kehulu kehilir demi seringgit dua. Yang mana natijahnya umno pasti tersungkur pada PRU 14 nanti. Hehehekikikihahahakahkahkah
    ** Jom bersatu membina semula negara demi menyelamatkan Malaysia dari KLEPTOKRAT KEPARAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Madey baru sondol sikit jer dengan hidong Nur Jazlan dah tersungkit...hihihi...bisa hdong madey...najib lari tengok madey kerana takot hidong madey...hahahahaha....cian macai jho lo..

      Delete
  22. seekor ular berkepala tiga - itu kata kebanyakan orang yang mahu berfikir berhubung struktur Pakatan Harapan.

    Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PPB) meletakkan Pengerusi dengan dikawal oleh pemegang kuasa VETO - bahkan PH jauh lebih celaru apabila memecahkan kuasa kepada tiga bahagian.

    Ketua Umum itu apa sebenarnya ?
    Pengerusi itu apa sebenarnya ?
    Presiden itu apa sebenarnya ?

    ditambah pula dengan tiga Naib Presiden dan empat timbalan Naib Presiden ?.

    Lalu Ketua Umum sepatutnya perlukan Naib Timbalan Ketua Umum ?- berapa pula jumlahnya ?.

    Pengerusi juga sepatutnya perlukan Naib Pengerusi ? - berapa pula jumlahnya ?.

    lalu pemusatan kuasa terletak kepada siapa ?. bagaimana jika Ketua Umum dan Pengerusi berbeza hala tujunya ? apakah hala tuju Presiden bakal menjadi atur timbangan sebagai konsesus ?.

    lalu bagaimana jika 3 Timbalan dan Naib Timbalan yang bercabang 4 bercelaru sokongannya pada Ketua Umum, Pengerusi dan Presiden adakah konsesusnya akan menjadi - "bersetuju untuk tidak bersetuju" atau "itu keputusan peribadi Ketua Umum @ Pengerusi @ Presiden dan bukan keputusan Pakatan Harapan".

    Nauzubillahimzalik - saksikan bagaimana para Serigala berkhianat sesama sendiri tatkala datang kepada mereka urusan mengenai ISLAM dan BANGSA Melayu.

    demikianlah tangan-tangan yang buruk itu bakal meruntuhkan tipu daya mereka sebagaimana mereka meruntuhkan Pakatan Rakyat dan Barisan Alternatif.

    dan sekalian keldai terus menari dengan iringan lidah' bercabang manusia seperti Shahbudin.com

    Salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat



    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang berfikiran bodos...macai upahan najib...

      Delete
    2. 22:36 - sudikah kau meleraikan kecelaruan kisah ular berkepala 3 ?

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    3. Ko yg bercelaru...dlm PH tak de yg dominan...keputusan ikut persetujuan ramai...ko yg bodos low IQ susah nk paham...hihihi...analogy ular kepala 3 teori orang bodos...

      Delete
    4. Dalam PH tak memerlukan diktator, semuanya melalui musyawarah. Pemusatan kuasa kepada seseorang individu hanya akan merosakkan parti seperti dalam dumno.

      Delete
    5. Umno dan sahabat keldai najib dah punah ranah..

      Delete
    6. Dalam PBB, kuasa terbesar adalah Setiausaha Agong bukan Pengerusi!!!

      Kalau kau sendiri terbukti bercelaru macam mana pulak kau kata orang lain bercelaru???

      Delete
    7. .. Anwar dalam penjara banyak masa untuk merangka strategik dan sebagai Ketua umum sama juga lah dengan Ketua penerangan..yang bertanggungjawab memberi penerangan.. Anwar menjaga semua hak ehwal secara umum .. Anwar membangkit isu-isu umum dan bukan mencari jalan untuk menyelesaikan isu .. Apa yang di perlukan bukan apa yang telah ada ....

      Mahathir memerhati semua pergerakan berjalan lancar mengikut peraturan dan memastikan semua pihak yang mewakili parti berpuas hati .. kadangkala memberi teguran .. kan Pengerusi .. itu kah kerja Pengerusi ... jangan pandang rendah pada Mahathir ...

      Presiden ... ada Naib Presiden tentu lah ada Presidennya .. dalam mesyuarat HARAPAN, kesemua nya ada .. berbincang isu semasa dan idea yang di bawa oleh Anwar ...

      Mereka yang di lantik Naib dan Timbalan Presiden mempunyai kelebihan masing-masing ... ini bukan nak jaga hati tapi mereka di perlukan .. senang di bahagi bila berkempen .. utara jaga utara .. selatan jaga selatan ...

      Bagaimana boleh timbul masalah apabila terpahat matlamat yang kukuh ... Lagi pun mana ada Pak Lebai putar alam dalam HARAPAN ..

      Apa baik nya kuasa veto ? Lihat lah bagaimana masing-masing mengguna kuasa veto ...

      Delete
    8. Sahabat keldai jho lo dan mr j dan kojolla dan mat singapork dah fining menggelabah....makin hari makin bertambah bodos...

      Delete
    9. alangkah jahilnya kamu semua. ISLAM mengajarkan umatnya dengan sistem kepimpinan dengan meletakkan asas kuasa pada seorang Khalifah (Raja, Perdana Menteri, Presiden, Imam).

      Nabi Muhammad saw ialah pemegang kuasa pemutus bersifat MAKSUM dan begitulah seterusnya selepas kewafatan Baginda saw.

      dan pemegang kuasa pemutus itu akan melantik Barisan Jemaahnya dalam menjalankan pentadbiran.

      1) Timbalan
      2) Naib Timbalan
      3) Ahli Majlis

      di zaman Khalifah kuasa melantik struktur pentadbiran terletak pada ijtihad sang Khalifah. Masa ini ia dibuat melalui proses demokrasi.

      tetapi strukturnya tetap menjayakan sistem yang ditinggalkan oleh Nabi saw.

      sejujurnya Pakatan Harapan ditiup rohnya oleh para musuh demi untuk "menumbangkan" musuh bersama.

      kerana itulah mereka tidak memberi bai'ahnya selain daripada puaknya sendiri. lalu dipecahkan kuasa kepada setiap dari kalangan musuh yang sedang "bersama".

      Diktator ?
      kamu hanya dari kalangan mereka yg jahil lagi menyombong diri.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    10. Memang kamu keldai jho lo bebal...PH akan melantik PM bila umno tumbang....dalam muafakat PH ketua yg dilantik tidak berkuasa penuh...semua keputusan hal eheal PH dibuat ikut persetujuan majoriti... Itu pon susah nak paham...bebal sangat ko ni keldai jho lo yg sabgat sombong.....

      Delete
    11. Hahahahaha...kau silap lah aka sahabat rkyat dh tak kisah pun sape pegang jawatan2.dah tgu pru je ni.mgeletar jari nak pgkah ph kali ni..

      kau silap masa lah aka sahabat
      kau silap masa lah aka sahabat
      kau silap masa lah aka sahabat

      Delete
    12. .. kuasa pemutus dengan kuasa veto jauh beza nya ... zaman ini yang ada ia lah kuasa veto .. kuasa pemutus yang mengikut kehendak sendiri atau kalangan yang rapat dengannya adalah kuasa veto buka kuasa pemutus.. bila masa perlu di gunakan kuasa pemutus ? ... dalam setiap mesyuarat@rundingan walau pun majoriti membuat persetujuan secara demokrasi ... apabila 50-50 dan kalangan yang ada bersetuju menyerahkan pada Pengerusi atau Presiden membuat keputusan mengguna kuasa nya adalah lebih baik dari memberi terus kuasa veto kepada yang berkecuali ...

      ... Ambil lah ikhtibar kisah batu aswad yang menjadi rebutan oleh puak yang merasa mereka lebih layak ..

      Delete
    13. .. maka adalah .. adalah lebih baik memberi terus kuasa veto kepada yang berkecuali ... dari memberi terus kuasa veto kepada pemegang jawatan yang tertinggi ..

      .. seperti kuasa veto yang di beri pada Negara besar yang berkuasa .. di mana kebaikannya ?

      Delete
    14. sahabat....ko tak nak komen pulak ye....najib ada zahid, tapi najib lantik hisam pulak tugas2 khas.....ini ular berapa kepala daaa?

      ko komplen ph...tapi ko lupa dumno punya kepala.....sahabat....ko dah cracko!!!

      Delete
    15. NO BODY - struktur Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ialah Pengerusi itu merujuk pada Setia Usaha Agung dan keputusan majoriti perlu mendapat persetujuan pemilik kuasa VETO.

      kerana apa tidak diadakan jawatan Presiden untuk Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ?. ia bersebab kerana negara2 yang wujud punyai daulat masing-masing dan bukan "bersama" atas nasab AGAMA atau BANGSA tetapi demi mengelak dari di tindas atau di ceroboh kedaulatan.

      inilah maksud "musuh yang bersatu demi mengalahkan musuh bersama"

      jika sudah faham, demikianlah tiada bezanya antara PBB dengan Pakatan Harapan.

      jika berdepan dengan urusan ISLAM dan Bangsa Melayu .. maka kamu akan mendapati konsesus dari puak kafir dalam Pakatan Harapan akan melawan pada kehendak syariat sebagai konsesus mereka. dan demikianlah sebaliknya kamu akan membantah pada kehendak puak kafir dalam ikatan PH apabila melibatkan urusan AGAMA dan BANGSA mereka.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    16. En. Unknown aka sahabat,

      Aku pantang betul kalau ada haiwan macam kau nak memutar-belitkan fakta agama!!!

      Apa kelulusan tertinggi kau sampai kau buat kesimpulan bangang macam tu???

      Dalam al-Quran ada ayat berkenaan sembahyang dan zakat sebanyak 27 ayat, Hudud contohnya di dalam surah An-Nur ayat 2 dan 4, puasa dan sebagainya

      Aku tanya pada kau, sebutkan pada aku satu sahaja daripada ayat Al-Quran yang menyebut berkenaan politik atau bahasa Arabnya "siasah"???

      Tak ada kan!!!

      Kau tahu apa maksudnya???

      Dalam perang Badar, siapa yang cadangkan supaya orang Islam berperang di kawasan yang agak rendah dekat dengan sumber air???

      Kalau kau tu bodoh tak tahu jangan kau nak reka2 pulak berkenaan kuasa pemutus!!!

      Aku nak tanya kau satu lagi soalan, Imam Syafie, Imam Malik, Hujjatul Islam Imam a-Ghazali dan Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah sekadar menyebut beberapa contoh. Mereka semua bukan khalifah. Mereka berijtihad tak???

      Kalau kau tak tahu kenapa kau ni nak merapu-meraban tak tentu hala???

      Kau ingat semua orang bodoh macam kau ke???

      Delete
    17. Ni olang aka sahabat..

      Sentiasa meniup persoalan ketuanan melayu dan agama. Patut kena tahan under sosma dah.cuba mwujudkan ketegangan agama.sesuai betul jadi pendedak bijan.harap makcik felda dan makcik pakcik kg lebih byk terima berita dari luar tingkap kali ni. Tidak lagi bergantung berita dari utusan dan tv3...klu kat bandar majoriti menolak bila unsur agama dan kemelayua terlampau dimainkan.

      Delete
    18. Berbangga betul dia melalui penulisannya yang berbaur perkauman.mmg modal umno selama ni.sasaran depa ialah memainkan isu agama dan kaum untuk pancing undi melayu...tak sudah2 pergai buruknya..kalau la unknown aka sahabat ni dok kat us dah lama negro tembak depan rumah dia ni.nasib baik la dok malaysia

      Delete
    19. En. unknown aka sahabat,

      Mana kau dapat fakta pengerusi dan setiausaha agong PBB orang yang sama???

      Setiausaha PBB sekarang ini bernama António Guterres sementara pengerusi bernama Miroslav Lajčák.

      Aku tanya kau. Adakah mereka orang yang sama???

      Kau dah salah sekali.

      Kau tahu kuasa veto tu apa????

      Kuasa pembatal!!! Bukan kuasa pelulus!!!

      Kau ni belajar kat mana ni yang bodoh sangat macam ni???

      Aku cabar kau tunjuk rujukan kau tak payah nak berbelit-belit menipu!!!

      Aku tak kisah kau sokong parti mana pun tapi pantang tok nenek aku penipu macam kau!!!

      Delete
    20. Dap hanye 1 kompenen Dlm PH...keutusan yg berkait dengan agama dan melayu persetujuan terletak kpd majoriti komponen paati melayu...
      Aoe masalahnye...sahabat keldai jho li memabg baghal bin jahil...

      Delete
    21. Masyaallah...aka sahabat ni tak cukup ilmu rupanya dia ni.struktur organisasi PBB pun tak paham.tapi tetap cuba nak spin...org kpung boleh la nk tipu.bodohhhhhhhhhh....

      Delete
    22. Setaraf mat singapork jgk ni aka sahabat...

      Delete
    23. Sedikit pembetulan kepada penjelasan olih Nobody :

      Jawatan Pengerusi PBB biasanya di galas olih Setiausaha Agong PBB . Ketika ini jawatan itu di sandang olih Antonio Guterres ( spt yang di nyatakan olih Nobody ).

      Jawatan presiden pula dilantik olih perwakilan untuk tempoh satu tahun . Kini jawatan itu di sandang olih Miroslav Lasjak ( spt yang dinyatakan olih Nobody ) dari Czech Repuplic .

      Tan Sri Razali Ismail dari Malaysia serta Tuan Adam Malik juga pernah menjawat jawatan ini .

      So , Nobody , tak usah ambil pusing terhadap apa yang unknown aka sahabat itu tulis . Dia tu kaki putar alam saperti Mr J . Akhir sekali nanti , dia ni jadi " perennial liar " macam Najib , boss dia !

      Delete
    24. Weiiii unknown nakhoda kapal korek.......aku peduli apa ular ke....badak ke....toyol ke....yg pasti aku, family dan sumer sedara-mara aku takkan pangkah BN=umno lagi....!!!

      Kami peduli apa korang cakap sampai ke subuh pasal logo ke....orang no.1 org no.2....pengerusi ke apa ke....janji kami sebulat suara takkan undi BN=umno lagi...pahaammm...!!!

      Woiiii musibat.....ko reti bahasa ke tak ni??? No vote for BN....ada pahammm..!!!

      Pegi mampos ko nak cakap apa pon.....aku dan seluroh keluarga kami muktamad tidak akan undi BN...full stoppppp...!!!

      Haramjadah luuuuuu !!!

      Delete
    25. Tks, bro Phantom...you just make my day! Lantak pi apa depa nak ckp kita tak akan sokong team kleptocrats.

      Delete
    26. 6.54......Yessssss!!!

      Delete
    27. ar kan bro phantom da naik hantu..padan muka.

      Delete
    28. Sahabat musibat, PH walau berkepala 3 tapi berbadan satu bukannya seperti pimpinan junjunganmu berkepala satu berbadan 3...sebab tu dia bodoh piang, tak mampu nak jaga badan sendiri.

      Delete
  23. Yang berkecamuknya pemikiran kau. Masa jadi menteri KDN asyik bagi amaran jer. Sampai ke sudah bagi amaran. No action talk only (NATO). Oh ya, satu lagi yang berkecamuk jantina kau..kau ngan Sajat boleh geng..

    ReplyDelete
  24. Mesyuarat Tahunan UMNO Cawangan2, pemuda, wanita & puteri tahun ini dikahbarkan hambar & lesu sebab kehadhiran tak cukup korum.
    Mana ahli2 ekkk...apa petanda tuu...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesyuarat parti mana yg lesu ni.... cap bunnga cukup korum ka..?

      Delete
    2. Msyuarat kat kampung kau la...yg dtg atok dgn nenek kau jer .depa je yg masih sudi pilih umno

      Delete
  25. Semua ketua-ketua kabilah penyamun dalam Umno dah mula panik dan gelabah. Tak henti-henti keluar statement memperlekehkan dan memburuk-burukkan barisan kepimpinan baru Pakatan Harapan.

    Tak senang duduk mereka nampaknya. Gelisah dan tidak keruan. Ini merupakan satu petanda POSITIF kepada Pakatan Harapan. Tingkatkan usaha dan giatkan usaha lagi ke arah membentuk kerjasama dan perpaduan yang padu.

    Tadi di kat buletin utama, tv3 dah mula gali video-video lama yang diambil dari youtube untuk serang Tun M. Video di ambil dari Associated Press atau AP dengan menyembunyikan logo mereka. Kononnya Dr. M pernah tuduh Anwar pemimpin yang tidak bermoral.

    Kalau ya pun Mahathir pernah tuduh pun apa isunya? Kan dah Mahathir dah pergi jumpa Anwar di mahkamah untuk berdamai. Semua orang tahu pasal isu ini. Dosa lampau Anwar hanya melibatkan peribadi beliau. Tidak menjejaskan hak rakyat. Dia tak ambil hak satu rakyat.

    Bukannya Anwar yang kenakan cukai GST kepada rakyat. Bukannya Anwar yang kenakan cukai pelancongan kepada rakyat. Bukannya Anwar yang mansuhkan elaun pelatih guru. Jadi apa isunya? Baik kau pergi main jauh-jauh buat sitcom komedi TN50. Bawak KJ ngan Mat Over sekali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .. tak tahu lah orang lain ..
      tapi jika di lihat cara umno ni tak betul .. nak kena kan Mahathir tapi mengiyakan kata Anwar yang dia telah di fitnah .. pokok nya Anwar di fitnah bukan sangat siapa yang menfitnah ... dalam keadaan ini Mahathir yang ambil risiko untuk mengena kan umno ..

      Delete
  26. Najib dan Hishamuddin anak orang kaya yang tak ada karisma. Tak macam Mahathir dan Anwar. Pidato dan rapat umum mereka longlai tidak berdaya. Ucapan mereka tidak mampu untuk tarik ramai pendengar. Mereka juga tak ada large followers. Yang datang tengok pun sebab dipaksa dan berbayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas free,baju free,topi free,air mineral free,duit poket dapat...

      Ini lah melayu kita..masih megejar habuan tak seberapa

      Delete
  27. Kalo pemimpin PH mintak ahli2 umno buang najib itu perkara biasa...tapi bila nur jazlan mintak ahli2 umno buang najib kerana nak selamatkan umno itu perkara yg luar biasa....ikut lobai Pas najib tak boleh di buang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .. Apa lagi Jazlan mau? ...
      Dah terlambat ... lebih baik harung jer ...

      Delete
    2. Nur Jazlan seorang timbalan menteri tak hormat najib sebagai presiden umno dan ketua jumaah prompak lagi?...nur Jaxlan cari nahas ni....ato nur jazlan bercita2 nak ke parti di seberang kerana umno dah lemah kerana berketuakan ketua jemaah prompak?...hehehe...

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper16 July 2017 at 23:27

      Hehehe... Teringat ada pepatah dalam majalah gila-gila satu ketika dulu:
      "Bergolok bergadai itu perkara biasa.... Tapi tunjuk golok kat pajak gadai dah kira luar biasa".

      Delete
    4. Jazlan pun belot jugak....baru offer jadi tim. menteri lupa asas utk berjuang.

      Delete
    5. Orang melayu totok umno ni kebanyakkannya tidak amik pusing pun kenyataan2 mcm jazlan ni.dah set kat otak dan paru2 mereka. Biar gunung runtuh,biar banjir seluruh bumi...asal susah merempat tapi umno tetap dihati

      Delete
  28. .. elok hisham di bagi makan kueh kuaci ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kasi hisham mati tercekik kovi?....hehehe...

      Delete
  29. Haiyaa, um-no no sulah takoot
    Itu Pukatan manyak babut
    Ini olang otak kalut
    Lia ciakap pakei montot!

    Hati sulah manyak susah
    Baju keling sulah basah
    Um-no no menteli sulah lesah
    Hali hali lakyat belasah!

    TV tiga manyak suwey
    Hali hali tiau Madey
    Nanti Pukatan menang ok
    Lia olang juai kueh..

    Apa sibuk ini olang
    Wa dingar lumbut sayang
    Auw..auw, wa kawan bilang
    Lia ka cousin,itu jumbalang?

    Wa sumbayang sama tokong
    Ini um-no no mati mohong
    Itu Mahathir Anwar mesti sokong
    Tatak sokong pelut kembong!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kembong jgn sebut..sensitif..sekilo dah cecah RM20.00, marah sungguh makcik-makcik.

      Delete
    2. Hurmmm...marah2 pun nt pru pangkah bn jugak.biasa la mkcik pakcik kt kg tu.tak dapt nak tolak bila isu kemelayuan dan agama ditiup ke telinga.

      Harap invoke berjaya dalam misi penerangan ke pelusuk kg ni nt

      Delete
  30. Sapa2 ada ingat jasa hisham auww2 ni....tlg bagitau. Mintak pencerahan. Selalunya dia tukang sambung je,idea tarak!. Tak guna punya org. Dulu masuk mckk...hari2 nangis,homesicks konon...walhal anak pm masa tu. Langsung kena hantar London. Cover up la kira.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nostalgia:
      Di majlis Resolusi Melayu Johor (RMJ) tahun 1988 untuk mengajak Melayu Johor ke pangkuan UMNO setelah berpecah 2 team, Tun Hussein Onn lah yg mengakhiri ucapannya...

      Siakap senohong
      Gelama ikan duri
      Bercakap bohong
      Lama2 jadi menteri

      Delete
  31. Mat GunongSunday, July 16, 2017 11:06:00 PM
    Patut lah negara semakin terlingkup, rupanya ada kawan pecah lubang tersebar di you tube yg mengeluarkan kenyataan yg piem mesia tak hadiri peperiksaan akhir rupanya. Ijazah pun nak menipu gak ke?. Berat nate sunggoh mu nih!
    ** Mat Gunong naik pening , macam ni orang pun ada hati nak memimpin. Nottingham to hide pulok doh, hari tu lari dari nothing to hide.Hehehekikikihahahakahkahkah
    Reply
    Replies


    AnonymousSunday, July 16, 2017 11:41:00 PM


    Najib nak saman seseorahg kerana fitnah tak dapat degree dari nottinhham u...bila pecah lobang najib cabut awal kerana nak jadi mb pahang, najib terus bisu...Semah boleh kontrol najib kerana semah ade degree...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah bangaaaang...

      Delete

  32. Menang bekeceghamuk pun... mesyuarat hapah pu tiada ... Duk tak duduk keluar senarai ketua umum le, pengurusi le, President le... Ooi korang ingat Sindirian Berhad punya pakatan ke,?¿?¿
    .. Patut le ramai dah belah keluar.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu mesyuarat hapah pun tak ada???

      Kau ada bukti???

      Memang kau ni jenis bangsa memfitnah ke???

      Delete
    2. Biar la apa pun jawatan ka apa ka..janji bijan masuk lokap tahun depan. Menteri bacul pun semua tapau kasi lumat ini kali..

      kami kat kedah majoriti rkyat dah pakat tolak bn.dah besa buat pun dulu .tapi sebab mukriz kami amik blik bn.tapi kli ni kirim salam ja kr calon umno @barisan..

      Delete
    3. 00.03
      Ni shima jawab ke? Huhu....low class!!!

      Delete
    4. Yaaaaaaaa...betul.kedah dah dalam tangan.harap sangat mukriz kerap turun kedah buat rodshow besar besaran.benci tengok gelagat menteri umno lupa diri

      Delete
    5. Ehh bukan shima tu.kalu shima mesti meleleh berbuih air liurnya.itu caiii tak cukup ilmu yang jawab tu.mgkin budak lagi tu kot.

      Delete
  33. Aku nampak ada satu ketinggalan ( atau memang di sengajakan ) iaitu jawatan Mursyidur Am yg semua org Misti hormat dan mempunyai kata pemutus , mungkin akan di isikan oleh al Fathil Lim Kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Aziz adalah bekas mursyidul am PAS, bila dia ada kuasa pemutus???

      Kau ingat pemerintahan parti atau negara macam jemaah tabligh ke???

      Semua orang cadang seorang ketua ada kata pemutus.

      Apa punya bangang kau ni???

      Delete
  34. hadi awangan bn nak letak mana pulak?

    ReplyDelete
  35. Hancur umno bn

    ReplyDelete
  36. dia ingat orang umno lenggong masih dok dalam gua lg..

    ReplyDelete
  37. Di Indonesia,

    Presidennya adalah Jokowi.

    Jokowi adalah daripada parti Demokrasi Indonesia- Perjuangan, PDI-P.

    Pengerusi PDI-P adalah bekas Presiden Indonesia, Megawati Sukarno Puteri.

    Tidak ada pulak timbul 2 kapten dalam satu kapal.

    Malah, Indonesia semakin bagus.

    Presiden Jokowi datang Malaysia, tak payah pakai Jet, pakai kapalterbang penumpang.

    Tak ada pulak huru-hara di Indonesia.

    Kalau dahulu, zaman suharto memang masalah.

    Presiden America Donald Trump.

    Donald Trump dari Parti Republica.

    Ketua Parti Repulican bukan Donald Trump. America adalah, kuasa terbesar di dunia.

    Tak ada pulak timbul, 2 kapten satu kapal.

    Cukup-cukup BN nak temberang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap makcik felda tidak terpengaruh kali ni...

      Delete
  38. nampak sangat dah umno gelabah..mati kutu.jalan mati.tali gantung..bunuh diri..dan semua benda buruk dalam dunia ni temasuk.mimpi ngeri hitler sebelum kalah perang sedang melanda menteri menteri umngok berdasarkan komen komen sampah yg x sesuai langsung dgn post seorang menteri..pebentukan pakatan yg tersusun..bersifat kompax..beraura..dan lebih maskulin dari si bijaN nyata membuat pasukan musuh terkesima..kagum lantas gerun..lalu mengigau ngigau tersasul cakap menjadi trend menteri umngok kebelakangan ini.

    ReplyDelete
  39. Pada 1 Jun, portal berita UK SR melaporkan yang Shafee terima dua pembayaran daripada akaun peribadi Najib di AmBank nombor 2112022011906. Satu pada 11 September 2013 sebanyak RM4.3 juta dan satu lagi pada 17 Februari 2014 berjumlah RM5.2 juta.

    Parlimen Dibohongi?

    Persoalannya sekarang ialah bukan sahaja Shafee dibayar yuran yang begitu besar sebagai pendakwa raya helikopter tetapi kemungkinan kerajaan telah berbohong kepada Parlimen mengenainya.

    Pada 11 Mac, 2015, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, (Datuk) Nancy Shukri memberitahu Parlimen kerajaan hanya membayar RM1,000 kepada Shafee untuk mengetuai kumpulan pendakwaan kes itu.


    Nancy Shukri kata kerajaan bayar RM1,000 sahaja
    Nancy berkata demikian ketika menjawab soalan Ahli Dewan Rakyat Bakri, Er Teck Haw dari DAP.

    “Jumlah yang diberikan telah dipersetujui oleh kedua-dua pihak antara kerajaan dan ketua pendakwa,” katanya.

    Apakah Nancy berbohong atau beliau mungkin tidak tahu bahawa ada kira bicara bawah meja yang melibatkan bayaran RM9.5 juta itu?

    Berani Shafee Nafi?

    Banyak pihak telah mencabar Najib dan Shafee menafikan dakwaan itu dengan mengambil tindakan undang-undang ke atas SR.

    Kita boleh membuat kesimpulan Najib tidak akan saman. Ancam nak saman pun mungkin dia tak berani buat pasal ancaman tahun 2015 nak saman Wall Street Journal pun macam masuk angin keluar asap saja. Sampai hari ini pun tidak ada apa-apa.

    Tapi adakah peguam sehebat Shafee akan berdiam diri dan membiarkan mahkamah pendapat umum (court of public opinion) membuat pengadilan bahawa laporan SR itu benar?


    Petikkan dari datuk A.Kkadir jasin..khas untuk pendedak tegar bakal dato' iaitu si unknown aka sahabat.


    P/s: cuba lah spin nak tengok apa hasilnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opsss...lupa!!!

      Bukti2 seperti telah dilampirkan:

      No check
      No akaun
      Bank terlibat
      Tarikh urusan
      Tarikh laporan
      Tarikh kenyataan parlimen


      P/s: nak tgok sikit sapa berani spin

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...