Friday, 19 May 2017

SATU LAGI HARAPAN BARU....


Pagi tadi, selang dua hari selepas Dialog TN50 di Seri Perdana yang menyaksikan berlakunya kejadian tampar oleh Mat Over terhadap David Teo, Tun Mahathir Mohamad meluangkan masa kira-kira selama setengah jam menjawab pelbagai persoalan dalam program "hangpa tanya, #chedet jawab"  yang disiarkan secara langsung melalui Facebook.


Pelbagai soalan ditanya dan semuanya dijawab dengan terang dan jelas oleh Tun Mahathir - daripada berkaitan Islam, Pas, hubungan kaum, dasar ekonomi, pelaburan China, 1MBD dan sampailah kepada cara beliau menjaga kesihatannya sehingga mampu kekal sihat di usia menjangkau 92 sekarang ini.


Meskipun semua  ulasan yang disampaikan Pengerusi Bersatu itu,  sebagaimana biasa, amat meyakinkan sesiapa saja yang mendengarnya, tetapi jawapan beliau mengenai 1MDB dilihat mampu memberi harapan baru buat rakyat untuk memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan.

Kata Tun Mahathir, pihaknya tahu siapa yang bersalah dalam skandal 1MDB dan akan memburu mereka sehingga ke depan pintu kediaman Perdana Menteri.


"Kita tahu di mana duit itu, dan kita akan cuba mengambil balik semua duit itu, walaupun sampai ke pintu Najib,


"Kami (Pakatan Harapan) mungkin tidak akan dapat semua tetapi kami akan berusaha dapatkannya sebanyak mungkin,” kata Tun Mahathir lagi.


Seterusnya, selain berjanji tidak akan membenarkan wujud satu lagi skandal mirip 1MDB, Pakatan Harapan juga tambahnya, akan mencari jalan penyelesaian yang mampu menghalang kehilangan wang negara sepertimana berlaku dalam 1MDB dan Bandar Malaysia.


Tidakkah jaminan itu menggembirakan kita?


Jika semua orang sedar bahawa skandal 1MDB inilah punca segala kesulitan rakyat seperti pemansuhan banyak subsidi, perlaksanaan cukai GST dan negara akhirnya terperangkap menjadi "pengemis" kepada China, mereka tentunya mahu melihat akhirnya semua yang terlibat dalam skandal kewangan itu dapat ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan.


Maka, berpegang kepada janji Tun Mahathir itu, memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan adalah sesuatu yang logik, munasabah dan mampu membawa kebaikan kepada kehidupan rakyat sendiri.


Ini kerana, selepas negara dipulihkan, wang yang hilang dikembalikan dan tiada lagi kehilangan wang berlaku, kehidupan rakyat dengan sendirinya akan jadi lebih baik berikutan negara tidak lagi ketandusan wang dengan banyak subsidi boleh dikembalikan serta GST dimansuhkan secara beransur-ansur.


Sebaliknya, mengekalkan lagi Najib, UMNO dan BN terus di persada kuasa, bukan saja menyebabkan  skandal 1MDB itu akan disimpan di bawah permaidani nan indah, malah penghapusan subsidi, pengenaan cukai GST dan menyerah lebih banyak tanah kepada China,  lebih mungkin akan terus berleluasa.


Sudahnya, sementara Jho Low dan rakan-rakannya terus bebas merdeka, malah barangkali juga bertambah kaya, rakyat biasa dan makcik-makcik Felda akan bertimpa-timpa lagi sengsara kehidupan mereka.

Semua keajaiban memulihkan negara ini hanya boleh dilakukan oleh Tun Mahathir bersama pasukan Pakatan Harapan yang selama ini mempunyai rekod cemerlang dalam membawa kemajuan dan memberi kesejahteraan kepada rakyat.


Dalam perkembangan berkaitan, portal Malaysiakini telah membuat undian secara maya untuk menilai sama ada Tun Mahathir perlu dikembalikan menjadi Perdana Menteri atau sebaliknya.


Sehingga petang tadi, didapati sebanyak 68 peratus pengundi setuju beliau patut dinamakan sebagai Perdana Menteri untuk menggantikan Najib.


Bermakna, semakin banyak jawapan mengapa pengundi-pengundi PRU 14 harus kekal berpadu tenaga untuk menjadikan kekalahan Najib, UMNO dan BN suatu kenyataan. (ShahbudinHusin 19/05/2017).

245 comments:

  1. Pukimak betul melayu

    Dah tanam masuk kubur gali balik

    Warden tak bersama jika thakif mati sebab infection bukan sebab d pukul

    Inilah undang2 islam

    ReplyDelete
    Replies

    1. “Sebenarnya dulu Ayah penah try sekali semasa ayah dalam hutan, Ayah penah tampar harimau.

      “Harimau tu terpelanting, patah gigi dia, haa tangan ini lah, tangan inilah dulu,” katanya



      “Harimau tu dah jadi kawan sekarang ni, haa hebat tak? Harimau ganas pun Ayah masih lagi boleh jinakkan,” tambahnya yang turut diberi gelaran sebagai Raja Repot Polis Malaysia.



      Macamana ya kalau Rani Kulup yang tampar David Teoh...

      Harimau pun boleh jadi bodo kena panampar dia...

      kipiDAP dongibab....

      Delete
    2. SATU DUNIA KATA NAJIB CURI DUIT SRC

      BERAPA ORANG DISINI KATA NAJIB CURI DUIT

      KENAPA PDRM TAKDE TELOR NAK.AMBIL TINDAKAN FITNAH ATAU HASUTAN?????

      "NAJIB CURI DUIT SRC" x 1000

      CEPATLAH BUKIT AMAN AMBIL TINDAKAN... Tolong jangan jadi dayus.

      Delete
    3. Tuan Pengerusi20 May 2017 at 00:03

      Wakakaaaaa....

      Delete
    4. Nak suruh bukit aman ambil tindakan atas najib?
      Nak kena tukar tempat kerja?
      Nak kena suruh bersara awal?
      Nak kena pecat?
      Nak kena sosma?
      Nak mampus kena lanyak dengan badak?
      Pilih nak yang mana satu.

      Delete
    5. Kikiki..

      Sumer tu saya sanggup

      Tapi kt kena lanyak dgn badak je tak sanggup.

      Tu tugas bijan kena lanyak.

      Delete
  2. Syabas Tun...with fresh,young and credible cabinet members, you will get Malaysia back on the right track.

    ReplyDelete
  3. Semua rakyat Malaysia
    Mari kita sama2 memberi sokongan kepada Tun
    Undi PH untuk MALAYSIA

    ReplyDelete
  4. LEMPANG : MAHATHIR YANG MUDAH LUPA
    “Tak pernah berlaku kepada saya atau perdana menteri lain sebelum saya. Ini berlaku hanya di zaman Najib kerana semua orang benci pemerintahannya,” kata Tun Mahathir ketika mengulas inisden pergaduhan Mat Over dan David Teoh di hadapan PM Najib Razak.

    Tun Mahathir mungkin lupa betapa bencinya rakyat Malaysia kepadanya sehingga pada 1984, orang Kampung Memali sanggup mati menentang kerajaannya.

    Tun Mahathir mungkin lupa betapa bencinya sebahagian rakyat Malaysia kepadanya sehingga beratus ribu orang keluar atas jalan, menyerang PWTC dan berarak ke Seri Perdana mahu menjatuhkannya pada 1998.

    Tun Mahathir mungkin lupa seorang seniman terkenal pernah bertanya “Siapa Mahathir”?

    Tun Mahathir mungkin mudah lupa bekas timbalannya dipukul sehingga mata lebam.

    Jika diukur peristiwa pergaduhan David Teoh dan Mat Over yang tiada kaitan langsung dengan pentadbiran Najib Razak berbanding “pemberontakan memali, al-Maunah dan Reformasi” siapa lagi dibenci, Najib atau Mahathir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sebab hasutan pas sehingga penyokong pas jadi tidak waras

      Delete
    2. Dedak handphone A9 detected..

      Delete
    3. .

      Semua itu tak berlaku depan mata Mahathir .. ngok.

      Yang tampar tu depan Najib. Budaya samseng memang ujud semasa pentadbiran Najib.

      Itu semua berlaku untuk membodek Najib !

      Sekarang berapa puluh ribu yang bersama Mahathir menyertai BERSIH.

      Siapa yang paling di benci sekarang Mahathir atau Najib ?

      Kejahatan dan kezaliman Najib melampau sehingga kan orang tak benci Mahathir lagi.

      Kau berharap lah pemimpin selepas Najib lebih jahat dan lebih zalim dari Najib supaya kejahatan dan kezaliman Najib pun di lupakan.


      Delete

    4. Mat over tampar david teoh depan pm?????????????????

      Betul ka?????????????

      Woii...hormat sikit sama pm....



      Delete
    5. Bagaimana kes TPM mata lebam zaman TDM? Apakah ini bukti Melayu mudah lupa?

      Delete
    6. Mr J ckp duit 1mdb x hilang tau..ini semua fitnah..miskin akhirat la korang..merangkak esok

      Delete
    7. Anon kes MDB dah disiasat PAC dan 4 negara. Setakat ini lepas 3 tahun belum jumpa apa apa. Fikirkanlah.

      Delete
    8. Belum jumpa ape ape? ko ni duduk bwk celah kelangkang bini ko ke? aiii...udah udah le bodoh tu

      Delete


    9. Bagaimana pula dengan kes2 berkaitan kewangan, berapa banyak syarikat anak2 yang bailout daripada menjadi muflis.





      Delete
    10. Anon 2128, cuba jawab soalan mudah ini - ada tak pegawai MDB atau PM disabitkan oleh PAC atau mana mana negara yg siasat? Kalau jawapannya tak - terimalah hakikat saudara dikelentong.

      Delete
    11. .
      .

      Mata Lebam kena di Bukit Aman. Malam itu Mahathir tak ada di Bukit Aman.

      Kejadian berlaku di sebab kan Najib berjaya menanam sifat kebencian Kaum. Jika tidak ianya tak berlaku.

      Delete
    12. Yang tampar anwar dah kena penajara 1 bulan.

      Sepatutnya di cas cubaan membunoh tapi bapak anjing negara ni kena 1bulan ker.

      Memang patut di panggil bapak anjng negara pee dee aar eem

      Zaman Najib fitnah dambung lagi.. Fitnah jubor hidup subor..

      Delete
    13. cepat benar pntaksub ph berubah pendirian.dulu tun paling hina skrg tun m dah diangkat wira.

      Delete
    14. Saudara 22:23 silap. Yang berubah itu Tun M. Apabila beliau berubah ke arah yang baik dan beliau sangat efektif menentang kebobrokan, maka wajarlah beliau disokong. Dalam konteks ini, kita seharusnnya menyokong kebaikan tanpa mengira siapa yang membawa kebaikan itu. Semoga saudara memahami perkara ini.

      Delete
    15. Pembetulan:
      Saudara 22:33...

      Delete
    16. Mr j yg bangang abadi sejak dari lahir..mcm mana nk dakwa, kalu taskfoce pun dibubarkan, pengerusi pac jd menteri dokumen di osa kn..bodohnye hang ni..ko tak tgk ke kes 1mdb kat singapore..bodoh hang ni..da mkn ubat?

      Delete
    17. Mr J,
      Kau ini tak malu ka cakap merapu disini dgn fakta bodo , sebutan kes jelas melibat kan 1MDB di semua negara terbabit , di US JELAS dgn istilah suspek utama MO1 iaitu PM NAJIB dan di Switzerland jelas AG mereka beritahu kerajaan m'sia takut beri kerja sama dlm siasatan kes , di Singapore jelas dlm kenyatan saksi dan tertudoh menyebut rakan rakan najib dlm urusan pindah wang termasuk menyebut akaun PM najib secara jelas ya takda pertudohan dibuat ..tak pa setakat ini mereka tumpu front line dulu sebab berpandu bukti awal kau tunggu saja masa bila sampai perkara tak akan hilang sebab di rekod dan berkait cuma kalau nak cepat rakyat Malaysia yg waras ,bijak dan bermarwah wajib singkirkan BN dan PAS SECARA TOTAL baru najib,rosmah dan lanun lanun mudah diheret ke muka pengadilan termasuk dgn beberapa kes bunuh.

      Delete
    18. Anon, DOJ sepatutnya bicara kes dimahkamah pada Aug 22 2016. Sampai hari ini tak nampak batang hidung kes ini. Kalau bukti berlambak kenapa sampai hari ini dah tak dengar apa apa lagi. Tak payahlah kita spekulasi siapa M01 selagi batang hidung kes ini tak nampak. Menurut Bloomberg pasca penyelesaian IPIC MDB maka kes ini akan mati. FINMA Swiss dah tutup kes - tiada apa apa di temui melainkan ada banknya didenda pasal tak ikut procedure. Tiada dibabitkan pegawai mdb jauh lagi PM. Ini fakta saudara. Yg saudara sebut tu andaian dan auta. Bukankah tidak adil menghukum orang selagi tiada bukti. Setakat ini kes ini dah tenat dan dianggarkan akan mati. LGE yg sah didakwa rasuah saudara masih agungkan. Kenapa ta suruh LGE resign? Logik apa yg dipakai oleh saudara?

      Delete
    19. .

      Kalau dah macam itu Kenapa masih di OSA kan lapuran 1mdb?

      kenapa tak saman Rafizi yang kaki penipu fitnah?

      Delete
  5. MAT OVER TAMPAR DAVID TEO : JIKA BERLAKU ZAMAN MAHATHIR, DAH LAMA ‘MATI’
    Penasihat Pakatan Harapan Dr Mahathir Mohamad semakin tidak betul dan melalut teruk.



    Terbaharu dia menggunakan media sosial yang mana pada zamannya dahulu masih tiada, telah memberi komen terhadap insiden seorang pengarah filem David Teo ditampar pelawak veteren bernama ‘Mat Over’ di hadapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.



    Kelakarnya, Mahathir berkata pada zamannya dahulu tiada insiden tampar menampar sebegini.



    Memanglah pada zamannya tiada adegan cemas sebegitu, namun pada zaman Mahathir memerintah dahulu rakyat sengsara dengan hak bersuara.



    Sesiapa sahaja yang cuba memberi komen negatif terhadap Perdana Menteri waima menulis ‘Dr Mahathir salah’ di mana-mana medium. Jangan terkejut, hanya dengan menulis perkataan itu sahaja, kita boleh dihukum ISA atau dibekukan dari kerjaya.



    Percayalah, kalau insiden David Teo ditampar Mat Over berlaku di zaman Mahathir, tak mustahil kedua-dua mereka akan dihukum ‘mati’ dari arena hiburan tanah air. Pasti mereka akan diharamkan terus dari mencari sesuap nasi dalam bidang berkenaan.



    Adakah Najib Razak berbuat demikian pada zamannya? Tidak sama sekali. Namun Najib terus berlapang dada dan berjiwa besar melayan sesiapa sahaja tanpa prejudis.



    Mahathir hanya boleh menipu dan berlagak suci di depan rakyat yang belum matang atau belum lahir pada zamannya dahulu.



    Tapi Mahathir tidak sesekali dapat menipu sejarah serta mereka yang pernah merasai keperitan ketika di bawah pentadbirannya

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tun tolong jangan tangkap Jho Low sebab dia orang dap.

      Delete
    2. .
      .

      Zaman Mahathir dah lepas.

      Lain lah kalau selepas ini yang jadi PM ia lah Mahathir.

      Pentadbiran Mahathir yang tidak suka kan nya ialah penyokong Anwar Ibrahim. Kalau tidak tak kan lah sampai 22 tahun memerintah.

      Walaupun satu ketika dulu Mahathir pun saya benci tapi sekarang saya hormat kerana satu yang Mahathir betul ialah Mahathir tak pergunakan Islam !

      Keluarga Memali lebih kesal dengan pemimpin PAS sekarang. Perjuangan Al Maunnah sia-sia kerana menyokong perjuangan PAS.

      Delete
    3. zaman mahathir dah lepas ke.nmpknya belom lps lg mahatir nk baiki kerosakan yg dibuat oleh anak didiknya skrg.umpama tikus nk baiki labu.

      Delete
    4. Anon 20.22,
      Kau pun sama mcm Mr J merapu tak tau malu , merana hidup zaman mahathir kepala otak kau, kau ingat majoriti rakyat ini semua nya hidup zaman pak lah tak tau langsung dan merasa hidup zaman mahathir ...aku tak mau sebut jasa orang tua ini kerana terlalu byk..cuma aku nak bagi tau zaman mahathir la anak melayu dihantar keluar negara secara besar besaran semata mata nak meramaikan golongan professional dan kelas menengah melayu yg ada sekarang.. sekarang zaman najib nampak bajet byk potong MARA dan JPA dah byk kurang hantar pelajar secara mendadak..cukup setakat itu dan pada tahun 90han ekonomi berkembang sekitar 8 % secara konsisten menyebabkan peluang kerja byk dan korperat melayu lahir byk mcm cendawan lepas hujan tiada sangsara cuma yg rasa sangsara puak reformasi itu pun kerana pemimpin pujaan mereka masuk penjara bukan pasal mereka kebulur tak boleh hidup.. ya fitnah atas mahathir byk dilakukan oleh puak reformasi , Malang nya sampai hari ini tiada bukti kalau betul Najib awal awal dah heret mahathir ke makamah...jadi tolong guna akal bukan kepala lutut.

      Delete
    5. Bedza paling ketara zaman Mahathir dengan Zaman Najib dari pengalaman saya sendiri .

      Hanya berselang satu minggu menduduki 'paper' terakhir pada tahun 78 , terus di panggil olih JPA ketika itu untuk posting kerja .

      Tanyakan juga kepada pegawai JPA ketika itu , apa akan jadi jika ada subjek yang kantoi ?? Jawapan yang di beri ... no big deal , you go and repeat it . Gaji permulaan tidaklah tinggi sangat , cuma RM985 sebulan di tokok RM 200 elaun khidmat awam serta mendapat kuarters utk di diami .

      Di zaman Najib ini , dua anak saudara , seorang lepasan UUM dan seorang lepasan UITM , masih tercari cari kerja yang stabil . Sementara menunggu , seorang sedang bekerja sementara dengan bayaran RM 1300 sebulan . Ini tahun 2017 bukannya 1978 !!

      Anon 20:22 . Cubalah kau fikir fikir kan , zaman Mahathir hidup sengsara ke atau di zaman Najib ??

      " High income nation " apa ke jadahnya ! nak dapat kerja pun bagai nak rak .

      Delete
  6. syabas.slps bn dijatuhkn matlamat ph sudah tercapai.selpas itu kita akan sksikan pergolakan politik yg berterusan ph.mereka akan bergaduh sesama sndiri dan mnguburkn ph.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Ahli Nujum Putrajaya.

      PH menang parti Sabah Sarawak akan menyertai PH.

      UMNO dengan PAS terkubur dalam satu liang lahad.

      Delete
    2. pas pis pus mcm kentut daaaa..walaunta, tahi unta ketul ketul

      Delete

    3. Menang dalam mimpi !!!

      Untuk mengubat sakit hati


      Delete
    4. .
      .

      Teror lah Pak Nujum.

      Boleh baca mimpi orang

      Boleh buat buat untuk sakit hati..

      Hahaha

      Delete
  7. teruskan tun m rakyat bersama mu

    ReplyDelete
    Replies

    1. Terus kan Najib, kami semua penyokong kamu.

      Delete
    2. Ketua polis Melaka buat lawak

      'kami akan pecahkan sindiket pelacuran dan judi'

      Bodo piang

      Selepas SPRM dah pecah Lobang baru nak kluar suara kura kura.. Apa kata serbu ketua polis..

      Ini semua minda otak keturunan umno.. Ubah lah woi

      Delete
  8. AKHRAMSYAH AKAN KELUAR DARI ‘PARTI BUNGA’ BERSAMA SEORANG LAGI DARI PERAK?
    BARU-BARU ini kami ada menceritakan mengenai hasrat terpendam seorang pengasas PPBM yang juga merupakan Ahli Kerja Tertinggi parti itu, Akhramsyah Muammar Ubaidillah Sanusi untuk letak jawatan dan mungkin keluar parti.



    Desas desus itu mula timbul apabila Akhramsyah dikatakan tidak bersetuju dengan beberapa perkara khususnya dalam pentadbiran Bahagian PPBM Jerai yang diketuainya.



    Ketika kehadiran pengerusi dan presiden parti ke Kedah baru-baru ini, kelibat Akhrmasyah di majlis berkenaan nampak begitu janggal dan berbeza seperti sebelum ini.



    Dia nampaknya kurang mesra dan sedikit kekok khususnya dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin.



    Menurut sumber mengatakan, Akhramsyah sebelum ini dinamakan sebagai calon untuk kerusi di Langkawi, namun ditukar ke Parlimen Jerai untuk mewakili PPBM bertanding di situ.



    Ada juga yang mengatakan bahawa kerusi di Jerai adalah dikehendaki oleh Parti Amanah Negara (PAN) mewakili Pakatan Harapan, dan ini membuatkan Akhramsyah mula tidak tentu arah apabila diketahui bahawa kerusi tersebut mungkin akan terlepas tangan kepada orang lain.



    Bagaimanapun kesahihan sumber berkenaan masih belum diketahui dan tidak dapat disahkan secara tepat.



    Apapun, di utara semenanjung Malaysia terdapat ura-ura dua pemimpin PPBM bakal meninggalkan parti, pertamanya adalah Akhramsyah sendiri manakala keduanya adalah bekas pengasas juga dari Perak iaitu Datuk Hamidah Osman.



    Benarkah perkara ini akan berlaku? Tunggu pendedahan selanjutnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun tolong jangan tangkap najib, dia orang baik-baik...

      Delete
    2. .
      .

      Ini Tun sudah cakap.
      Siapa nak keluar.. boleh keluar.

      Apa tunggu-tunggu lagi ?

      Delete
    3. kenapa kejap benar nk keluar.baru nk msuk pru ramai yang dah keluar.mereka taknak selamatkan malaysia ke

      Delete
    4. .
      .

      Dah ketagih. Nak buat macamana.

      Alasan keluar pun... bukan apa sangat pun.

      Kerja selamatkan Malaysia memerlukan pengorbanan bukan yang mengharapkan jawatan.

      Dekat PRU lagi ramai yang akan keluar. Kita tenguk berapa ramai yang sanggup UMNO terima.

      Bila dah masalah kerana ramai sangat yang nak habuan .. stok pulak tinggal sikit ... bergaduh lah dia orang berebut.

      Rakyat Malaysia berpuluh juta ..

      Delete
  9. Syabas Tun ,semuga dipermudahkan ALLAH segala usaha murni Tun.

    ReplyDelete
  10. #ITUPANTAIPENAMPARSAMPAI: TERBUKTI NAJIB PENDAMAI TERBAIK
    PAKATAN cuba mengaitkan insiden yang berlaku di Sri Perdana semalam dengan status latarbelakang salah seorang pelaku sebagai ahli UMNO. Hakikatnya insiden itu berlaku kerana provokasi yang dicetus satu pihak yang membawa kepada tindakbalas oleh satu pihak yang lain, bukan ada kena mengena siapa jadi ahli parti politik mana.

    Puak-puak ini dalam kepala tidak ada lain, cari jalan bagaimana untuk kutuk Perdana Menteri. Mereka bukan peduli sangat kepada semua individu yang terlibat secara khasnya mahupun golongan artis secara amnya. Yang ada dalam kepala ialah bagaimana untuk mempolitikkan perkara tersebut untuk keuntungan mereka.

    Untuk pengetahuan semua, sesi malam tadi adalah satu daripada 70 yang sudah berjalan, kenapa ini saja yang kecoh, sendiri mahu fikirlah. Apa pun, perkara itu dah selesai – sekurang kurangnya semalam. Orang Pakatan cuba memanjang-manjangkan perkara yang dah selesai itu kenapa?

    Yang penting sekarang, insiden semalam memperlihatkan sikap cool, pemaaf dan pendamai Datuk Sri Najib Tun Razak yang sering dinafikan pembangkang.

    Sebelum ini pun bila Muhyiddin melancarkan serangan tikam belakang terhadap Najib, beliau berjiwa besar dengan membuka peluang untuk meminta maaf. Soal Muhyiddin minta maaf ke tidak, itu soal lain, yang penting peluang dibuka dan Najib bersedia berlapang dada.

    Ini berbeza dengan ketika Mahathir jadi Perdana Menteri. Siapa yang cuba mencari masalah dengannya, akan menerima tindakan. Cakap pasal golongan artis, teringat kepada seorang pencipta lagu terkenal yang hasil kerjanya digam buat satu ketika kerana mempersoal Mahathir itu siapa.

    Untunglah kita Mahathir bukan lagi Perdana Menteri hari ini.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tun tolong jangan tangkap kak ros sebab dia spesis yang terancam dan dilindungi...

      Delete
    2. .
      .

      Kalau dah berdamai ..

      Mat Over tak cakap lah dia tak menyesal. Macam ini ke orang yang dah bermaaf-maafan.

      NGO sibuk buat lapuran Polis.

      Delete
    3. baru tamat episod 1.sambungan dah bermula dgn bermacam adengan.lepas pru baru habis dramani.

      Delete
  11. tahniah juga kpd kit siang yg dilntik mnjd tpm slps ph mng.dakwaan ini trbukti bnr slps dap tdk mnyaman tunku aziz.bila ini berlaku makin bertambah org2 mcm hannah yoeh yg akn mrksakkn org islam.pan pula akan sntiasa tunduk kpd dap.gabungan inilah yg kita mahu.kita nmpknya tdk ada pilihan melainkn pembngkang berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah dan terima kasih buat..

      TUNKU AZIZ

      yang sama sama berjuang dalam

      DAP

      suatu ketika dulu..

      BUDI DAN JASAMU JADI KENANGAN

      Delete
    2. .

      Tunku Aziz pun masih sihat.

      Kalau dia masih dalam DAP sudah pasti dia yang jadi TPM.

      Delete

    3. 21:23

      Betul jugak, mesti dia menyesal keluar dap.

      Delete
    4. huhu dah tanya kit siang.mesti banyak rahsia dap dalam poket tunku aziz dap takut nk saman.

      Delete
    5. Dekat poket dia ada la rahsia...

      Rahsia tu lembek dan tak dapat nak menembak dah....

      Delete
    6. samanlah tunku aziz.dh buat cerita tak betul lpstu terus diulang2 lg.fitnah aja tunku aziz

      Delete

    7.  





      “Sebenarnya dulu Ayah penah try sekali semasa ayah dalam hutan, Ayah penah tampar harimau.

      “Harimau tu terpelanting, patah gigi dia, haa tangan ini lah, tangan inilah dulu,” katanya



      “Harimau tu dah jadi kawan sekarang ni, haa hebat tak? Harimau ganas pun Ayah masih lagi boleh jinakkan,” tambahnya yang turut diberi gelaran sebagai Raja Repot Polis Malaysia.



      Macamana ya kalau Rani Kulup yang tampar David Teoh...

      Harimau pun boleh jadi bodo kena panampar dia...

      kipiDAP dongibab....



      Delete
    8. Pengalaman semasa dap la yang digunakan tunku aziz untuk menasihati sprm bukan pengalaman umno bn atau pas.. Tak sangka yer..

      Delete
    9. Anon, Tunku Aziz masuk DAP dengan anggapan DAP suci sebagaimana ramai di blog ini terpedaya. Pengalaman dlm DAP membuka matanya betapa korupnya DAP sebenar. Dia dah banyak kali tuduh DAP korup tapi DAP tak berani saman - kenapa? Tambah lagi berbagai pendedahan DAP yg berusaha pesong akidah umat islam dan menentang apa saja isu Islam. Apakah yg sokong DAP ini berasa mereka dilandasan akidah yg betul? Terimalah hakikat DAP korup dan memusuhi Islam.

      Delete
    10. .
      .

      Tunku Aziz keluar DAP ..

      Yang masuk DAP, Aziz Bari, Zahid Ibrahim dan Samad Said.

      Semua nya tak terpalit dengan rasuah dan beragama Islam.

      You can do better than this...

      Delete
  12. Walaupun harapan tipis disebabkan org Sabah, Sarawak Tak celik mata lg..
    Rakyat tetap berharap pH menang..londeh kes 1mdb..
    Cari kelubang cacing..
    Rakyat cukup terkesan kerana ketamakan, kebodohan najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tipis pun.bkn sbb org sabah atau srwak tp sbb ph sendiri yg lemah.mana orgsnisasinya.tun m ke calon pm ph dan kit siang tpm.

      Delete
    2. Anoy 20.37
      Tak abis lg siapa calon pm,tpm?
      Kerangka ph bukan mcm bn,pas..siapa jadi presiden automatik Jadi pm..
      Tunggu pengumuman dari ph..
      Kabinet pun tak bubar lg..
      Yg duk kalut semcm tu nape?

      Delete
    3. la kenalah tahu.takkn lps bubar baru nk umum.rakyat nk penilaian.rakyat tknak myesal nnt bila pilih ph nnt

      Delete
    4. Anon kes MDB dah disiasat PAC dan 4 negara luar - tak jumpa apa apa setakat ini. Kes 30 billion forex baru nak siasat kerana tak disiasat oleh PM ketika itu. Tak macam kes MDB terus disiasat. Cukuplah dgn cerita ini. TDM juga cuba hebohkan cerita PM kini bunuh Altantuya. Kes dah di tutup oleh Perancis. Mereka yg terbawa tuduhan ini menanggung akibatnya kelak.

      Delete
    5. .

      Memang atau kalah selagi Mahathir hidup .. boleh bercakap dan boleh bergerak ke sana sini...

      1MDB akan di korek dan didedahkan walaupun sampai depan pintu rumah Najib.

      Apa pun keputusan mengenai 1MDB sekarang tidak akan menghalang Mahathir.

      Semuga Mahathir dikekalkan kesihatan yang baik dan kekuatan untuk menyelamatkan Malaysia.

      Delete
    6. mahathir mmg tak ingat mati.kalau ingat mati dgn usia yg tersisa tak myibukkn diri dalam urusan dunia lagi

      Delete
    7. Anoy 21.15
      Tunggu bila najib dah umun kabinet dibubar,Akan Ada lah calon2 yg ko nak .umun waktu skrang ni pun buat apa?
      Pru pun tak tahu bila lg..

      Mr.j
      Tolong jgn Jadi bangang..
      Kat Singapore 2bank tutup,pengawai bank disabitkan kesalahan Dan dipenjara..
      Kes 1mdb Tak sama dgn kes forex
      Kes 1mdb,Wang hilang.
      Kes forex,kerugian..
      Tak Ada teknik Holy Grail dlm forex..kes 1mdb,ag ditukar,bos sprn ditukar,audit 1mdb diosakan..
      Kes forex laporan boleh di access oleh org ramai..
      Rakyat berhak menilai..
      Kesan 1mdb cukup menyusahkan rakyat..subsidi dimansuhkan,GST diperkenalkan,belanjawan dipotong,tanah rakyat dipajak Dan digadai kepada China..
      Sila pergi kelentong makcik,pakcik dikampung dan felda
      Sila taruk dedak tuan anda di Sabah Dan Sarawak
      Dlm sini,org tahu berfikir..reti menilai​ Mana intan,Mana kaca

      Delete
    8. Mr j, forex pun tak jumpa apa apa..mana bukti, mana pendakwaan..kalo takde apa apa mr j jangan cakap..itu semua persepsi mr j aje..hati hati saudara nanti muflis diakhirat sana...

      Delete
    9. Anon 2145, saudara dah kena tipu hidup hidup dgn psywar PH. Duit MDB selamat. GST ialah untuk buang pergantungan pada minyak terutama bila harga minyak merudum. Negara kaya minyakpun start gst tahun depan - Saudi, Qatar, UAE, Oman dll. Indonesia gst 10% dan Mesir 13%. Isu Singapore adalah masaalah protokol dalaman yg tidak dipatuh. Melibatkan 40 akaun bukan hanya MDB. Tidak ada duit hilang dari MDB. Tidak ada pegawai MDB disabitkan. Jauh lagi PM. Bila nak terima hakikat?

      Delete
    10. Mr J @ Mr. JASA...most of us here would have spent 2-3 years in kindergarten, 6 years in primary school, 5-7 years at secondary level, 4 years at tertiary. Most of us are educated. You dont have to bullshit us day in day out, we are not convinced at all.

      Not sure about your level of education ...but it doesnt seem to matter anyway.

      Delete
    11. Mr.j
      Kenapa pengawai bank tu langgar protokol?
      Mana Duit mdb?
      Sekejap kata kat Sana,sekejap Kat sini?
      Kenapa 1mdb Rugi Kalau Duit mdb selamat?
      Mana pergi Duit gst?
      Kenapa peruntukan dipotong?
      Kenapa subsidi ditarik?
      Mana Duit keuntungan semasa minyak mahal,semasa harga cecah 120usd?
      Itu semua hakikat.. rakyat sudah celik untuk tahu semua hakikat ttg 1mdb..
      Penyiasatan terhalang..
      Laporan diosakan,
      Pendakwaraya ditukar tanda sebab yg kukuh..
      Ketua sprm diganti..
      It semua hakikat, sekarang kamu Tanya kenapa pendakwaan tidak dilakukan...
      Agak lucu pertanyaan kamu..
      Tepuk dada Tanya lah selera kenapa pendakwaan tidak dilakukan..

      Delete
    12. Tak usah dilayan mr jasa tu, fakta semua merapu. Kalau yg boleh berfikir, kenapa laporan audit negara berkenaan 1mdb di osa kan, kenapa ketua pac mendiamkan diri pasal 1mdb kena bayar ke ipic sekali lagi. Ketua pac tu dan peguam negara adalah macai najib, sama dengan kau juga yg bermatian pertahankan najib sbb kepentingan diri sendiri, bukannya itk kepentingan negara. Aku rasa la yg mana dibutakan hati dan mata dia utk melihat kebenaran adalah keturunan mandul, sbb tak pernah nak fikirkan masa depan anak cucu masing masing

      Delete
    13. Oiii mr jamban..brunei xde gst ko x nk ikut? Isteri pemerintak arabsaudi pkai tudung..ko x nk soh si badak tu pkai tudung ke

      Delete
    14. Anon 2214, banyak benar andaian saudara. Kalau ada fakta kan bagus. GST dan kejatuhan harga minyak dah diterangkan berkali. Masa harga minyak tinggi banyak hasilnya dijadikan subsidi minyak untuk rakyat. Harga minyak merudum subsidipun di tamatkan. PAC dianggotai oleh 5 ahli parlimen pembangkang. Laporan ini dah di sign oleh anggota pembangkang ini dan dibentangkan di parlimen untuk dibahas. Tiada duit MDB hilang disahkan laporan ini. Kalau ada tentu seluruh negara akan tahu. Tapi ada pemimpin bersara yg teruskan fitnah psywar ini untuk dapatkan undi. Janganlah terpedaya.

      Delete
    15. .
      .

      Mr J
      Bila nak terima hakikat ?


      Bila Mahathir sampai depan pintu Najib.

      Ingat Mahathir datang depan pintu nak bagi salam ke ?

      Mahathir bawak dokumen dan bukti sekali di diiringi wartawan luar negara.

      Dulu GST nak turun kan harga. Kemudian GST nak kenakan cukai orang yang kaya... last-last GST haram.

      Ini kau pulak kata untuk menampung harga minyak tapi kenaikan dan penurunan harga minya tak seimbang.
      Lebih banyak naik dari turun. Pada hal jumlah kutip GST bertambah naik.

      Tenguk bulan puasa dan raya, berapa harga minyak ?

      Delete
    16. Mr.j
      Kekadang terfikir Kesian kat Anak cucu kita,pewaris negara kita bila Ada lg Peyokong yg membabi buta mempertahankan yg bersalah seperti sedara..
      Apa yg diterangkan pasal GST?
      Kerajaan tak pernah ckp sekalipun subsidi akan diadakan bila harga minyak mahal..
      Rakyat cuma dikelentong hidup2 oleh maslan GST Ada,harga barang turun..
      Jd jgn auta..
      Hasil gst mana pergi?
      Audit 1mdb Tak pernah pun dibentangkan dlm parlimen..bahkan Tak boleh Tanya,sentuh pun pasal 1mdb Kat parlimen..
      Tolong jgn auta lg..
      Macam Mana rakyat nk tahu mr.j bila laporan diosakan?..Cuba cerita Cara Macamana rakyat nk tahu?
      Yg bertanya,yg menegur pasal 1mdb..dibuang dari jawatan.. dibuang dari parti..
      Yg menyiasat di tamat perkhidmatan,ditukar ke jabatan lain..
      Yg ni fakta..
      Yg terbaru..kerajaan berjanji umunkan Cara pengiraan harga minyak..
      Mama Cara pengiraan tu?..dh berapa Kali rabu dah?
      Sekejap kata ikut harga minyak mentah Dunia,sekejap kata ikut harga mintak diproses..

      Yes,dedak tu penting mr.j..dgn dedak tu nak Sara keluarga,nk bayar keta,byr umah..Tapi tu semua Dunia Mr.j
      Jgn lupa,Kat akhirat kelak,satu2 amalan, perbuatan Kita dihitung oleh Allah..
      Cuba berpikir apa jawapan mr.j bila ditanya kenapa bersubahat dgn Pemerintahan yg tidak amanah?..menyokong GST yg terang2 Haram dlm islam..apa jawapan mr.j nk bagi nanti bill ditanya dpn Allah.
      Pikir2 Kan lah mr.j

      Delete
    17. Saudara hidup dlm lingkungan blog ini sahaja. Semua kerajaan buat salah dan semua pembangkang buat betul. Negara negara dunia majority amalkan gst. GST adalah sumber kewangan kerjaan yg penting. Hopital free, sekolah rendah dan menengah free, BR1M, gaji kakitangan kerajaan, kos selenggaraan dsb datang dari hasil cukai kerajaan termasuk gst. GST dilaksanakan untuk pelbagaikan sumber kewangan kerajaan yg dahulunya banyak bergantung pada hasil minyak. Syukur gst dilaksanakan kerana pada masa yg sama harga minyak merudum. Kalau tidak banyak khidmat kerajaan akan terhenti. Tengok negara jiran - Indonesia gst 10%, Philipine - 12%, Thailand 7%, Singapura 7%,. Negara islam lain kebanyakan dah ada atau akan ada gst tahun depan. Termasuk Mesir dah ada 13%. Saudi, UAE, QATAR dsb start tahun depan. GST juga dikecualikan dari banyak barang keperluan asas untuk membuang beban pada org kurang pedapatan. Terimalah hakikat ini saudara. Dongen PH GST hapus, University free, minyak murah dsb hanyalah gula gula untuk mereka yg kurang berfikir. Apa sebenarnya dah free kat Selangor dan Penang lepas pembangkang perintah? Cukai taksiran dan cukai tanah naik tahun ke tahun. Penang dah naik caj air 4 kali dlm lapan tahun. Harga rumah melambung bukan turun. Unisel naikan harga yuran tahun ke tahun. Ini fakta. PH yg auta. Bila nak terima hakikat?

      Delete
    18. Saudara, ulama dunia yg lain tidak pertikaikan hukum gst termasuk ulama Arab Saudi, ulama Azhar Mesir atau ulama' Indonesia. Ini cuma fatwa berbaur politik dikalangan sebahagian mereka di Malaysia. JAKIM tetapkan harus sebagaimana ulama' dunia islam yg lain. Ini fakta.

      Delete
    19. Buat mat jilat,

      Di filipina memang GST 12%

      Tapi di kawasan bandar sahaja

      Di luar bandar gst xada

      Kalau tak pernah pegi filipina (atau pernah pegi filipina sekadar mencari pinoy sahaja) tak payah nak sembang kencang.

      Dan negara2 yg ada gst semuanya dh mansuhkan cukai perniagaan 10%

      Tapi di Malaysia 6% gst & 10% cukai perniagaan bjalan serentak

      6 campur 10 pun kalau tak tau jd berapa nanti aku tipon mat over suruh tampar kau depan najip pulak

      Delete
  13. SUDAH TANDUS ISU SAMPAI TERPAKSA KUTUK PANTAI MALAYSIA DI OMAN
    Sekali itu ombak sampai ke pantai, maka pasir pun berubah. Sekali sudah masuk jadi penasihat kepada pakatan pembangkang, maka prinsip pun berubah rubah.

    Kadang kadang kena U TURN untuk menyesuaikan diri bersama DAP, PKR dan PAN.

    Sampai terpaksa cari apa sahaja isu untuk memperlekehkan kepimpinan negara. Destinasi pelancongan Malaysia pun menjadi bahan isu untuk memperlekehkan kepimpinan negara di luar negara. Itulah yang berlaku pada Mahathir.

    Dalam satu forum yang diadakan di Muscat, Oman baru-baru ini, Mahathir telah memperlekeh keadaan pantai dan destinasi pelancongan negara di hadapan negara asing dengan tujuan memburukkan industri pelancongan Malaysia.

    “Oman tidak ada kawasan pertanian yang besar seperti Malaysia, tapi ia ada pantai dan kawasan berbatu yang jauh lebih cantik dari Malaysia.

    “Malaysia bukanlah satu tarikan pelancongan yang menarik, tapi di Oman, di sini ada banyak istana lama yang cantik,” kata Mahathir dalam ucapan itu.

    Ketika Datuk Seri Najib yang sedang membawa masuk pelaburan luar masuk ke dalam negara hampir RM366 bilion dalam masa hanya tujuh bulan, Mahathir pula sibuk hendak sabotaj industri pelancongan negara.

    Dalam forum yang sama, disiarkan oleh Times Of Oman, 9 Mei 2017, Mahathir menggesa Oman mencari pelaburan asing masuk ke negara itu. Di Malaysia, Mahathir kata menjual kedaulatan negara jika pelaburan asing masuk tetapi di Oman, Mahathir cakap sebaliknya pula.

    Di kalangan negara Islam, Malaysia adalah destinasi pelancongan no. 1 di dunia. Sebuah portal, CrescentRating telah membuat kajian pada 2016 dan Malaysia adalah di tempat pertama destinasi pilihan pelancong Islam di dunia.

    Secara berkapita, pelancong dari Kuwait berbelanja RM8,490, pelancong dari Oman berbelanja RM7,900, pelancong dari UAE, RM7,390 di Malaysia. Apakah Mahathir mahu semua pelancong dari Oman ini jangan berbelanja di Malaysia?

    Sudahlah pelaburan dari China, India dan Arab Saudi yang masuk ke negara ini dituduh sebagai cubaan menjual negara oleh pihak pembangkang, kini penasihatnya pula cuba sabotaj industri pelancongan pula.

    Menurut kajian Global Destination Cities Index (GDCI) pada 2016, Malaysia berada di tempat ke 7 negara paling dilawati di dunia. Tidak perlu mengecam destinasi pelancongan Malaysia di luar negara dan menjadikan itu sebagai isu politik, kerana ia mendatangkan kesan tidak baik pada industri pelancongan negara.

    Apakah Mahathir sudah ketandusan isu untuk mengutuk Najib sampai terpaksa kutuk pantai di Malaysia tak cantik tapi pantai di Oman yang cantik.

    Dulu Mahathir pun kempen Tahun Melawat Malaysia, tapi sekarang, Mahathir memburukkan Malaysia dengan mengatakan destinasi pelancongan di Malaysia tidak menarik.

    Baru baru sesudah gagal minta Najib letak jawatan, Setiuasaha Pakatan Harapan desak Spekar Dewan letak jawatan. Sesudah melihat ratusan billion pelaburan masuk ke Malaysia, penasihat Pakatan Harapan pula mengecam destinasi pelancongan Malaysia di luar negara.

    Pembangkang terpaksa capai apa sahaja yang lalu di air deras untuk menjadikan ia isu. Jika tidak pembangkang akan tenggelam.

    Bulan Ramadhan hampir datang, lagi tandus lah pembangkang lepas ini. Apa lagi mereka hendak kecam selepas ini?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Apa punya bodoh orang Oman pi jemput Tun bercakap..

      Patut di jemput najib atau ahmad maslan...

      Delete
    2. Mykemut dah tak ada pengunjung kan? tabloid Hanukah,utusan, BH media tv3 suku dilihat oleh 2 juta halimunan.
      Sebab itu makhlok ghaib mata satu 2030 dikerah masok blog budin , Tulis panjang2, bayaran ikut askara. Kesian tgk usaha dangkal puak kleptoaristokarat, dan sidekick Taliban Ayohbetullah Eddy Wang.
      Sg Buloh tgh renovate tambah bilik tuu...

      Delete
    3. .
      .

      Sampai ke Oman kau follow Mahathir.

      Mak ooi ...

      Tak kan lah semata-mata pergi sana cakap pasal pantai ..

      Speaker kena tegur dengan Sultan bersidang sampai pagi subuh. Mana ada speaker yang bloody fool macam itu. Kalau ada rasa malu .. letak jawatan lah...

      Kau tahu tak betapa bijak nya Mahathir. Dia tahu Najib akan biarkan Langkawi, pulau yang di bangunkan oleh Mahathir.. itu sebab awal-awal kata pantai Malaysia tak cantik..

      Kalau kau kata cantik, Mahathir telah berjasa..

      Delete
    4. Anon 2030, macam tulah penganut PH. Tidak ada apa apa hasil positif. Hamun, hasut, benci. Hatta TN50 yg merupakan strategy masa depan pasca Wawasan 2020 pun diperkecilkan. Patutnya disokong. Matahati dah kabur sampai sokong musuh islam untuk tumbangkan PAS UMNO hanya untuk puaskan nafsu. Kita teruskan usaha semoga ada yg boleh keluar pada kepompong benci ini dan nampak realiti keadaan.

      Delete
    5. Mr jamban mengarut lg..kiki..ameno dgn pas dah nk berkubur..kiki

      Delete
    6. .
      .

      Kepompong apa ?

      Orang dari UMNO yang keluar dari kepompong UMNO, Orang AMANAH keluar dari kepompong PAS...

      Kebesaran Allah ialah sesuatu yang keluar dari kepompong berupa dan berwarna yang cantik. Ada yang berbunga oren...

      Delete
    7. Anon, tenguklah apa dah jadi dgn ustaz PAN. Ada yg duduk ceramah gereja pertahankan hak Melayu untuk murtad, ada yg pakai pakaian org kafir dan sama sama buat ritual puja ayam bagi bawa tuah tahun baru. Ada pula yg pertahankan Hannah yg mahu kristiankan pemerintahan Malaysia. Ada yg masih kemaruk pimpinan yg dipenjara kerana perbuatan terkutuk dan mahu pemimpin ini jadi PM - Otai Reformasi diguna sebagai pertubuhan untuk bebaskan pemimpin ini. Apadah jadi lepas berkawan DAP? Mana perginya akidah murni Islam mereka? Taksub politik butakan hati.

      Delete
    8. Sapa yg taksub politik buta hati?

      Selamba je kau cakap duit wan emdibi Selamat

      Sedangkan arul nasik kandar pun cakap dalam units je (apemende units tu sapa pun tak tau)

      Baik cari keja lain je la mat jilat oi

      Bawak uber ke

      Janji halal

      Dan tak muflis akhirat

      Delete
  14. Anon 20.21...kamu ni ternyata bengong...asyik2 dok sebut kesah memali...buat apa kamu dok susah2,kan kamu dah kata acap kali dah aku baca yang mereka2 yang mati dimemali tu mati syahid??...habis dok cakap apa lagi banyak2....tentu masuk shurgala deme tu semua!!....yang pastinya hanya kamu sorang yang akan masuk nuraka jahanam.....sebab dok asyik mengata dan menudoh Tun dengan macam2 tomahan yang jahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peliknya puak ph hrtu kata sbb amanah hadi.bila dikaitkan dgn tun tiba2 brubah pula.

      Delete

    2. Depa ni dok teringin nak mati syahid...

      Bila Tun dah bagi mati syahid dok bising pulak...

      Apa yang hampa nak sebenarnya...


      Delete
  15. Anon 20:21

    Ni lembu hang mungkin lahir lagi waktu tu. Jadi jangan buat komen bodoh. Hang tak dak disitu waktu tu. Orang yg patut dipersalahkan adalah yg buat keluaq "amanat gila" tu. Lani yg mati dah mati tapi dia duduk senang lenang dok jilat orang2 yg dikafirkan. Semua kerana hampers. Sudahlah toksah jadi bahgal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu kelakar bila kene batang hidung sendiri ada hujah lain pulak.cakap berbelit btl.

      Delete
  16. Kalau nak bayar GST lagi, silalah undi Umno BN..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalo nak kena cukai jualan 10% undilah PH.

      Delete
    2. Kalo tak nak kena cukai, tampar je anoy 2149..

      Delete
  17. Kalau kau nak anak kau menganggur lama lepas keluar universiti, sila undi BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko nak makan ubi kayu undilah PH

      Delete
    2. Kalo nak jadi kayu,ikutla anoy 2151..

      Delete
  18. Kalau kau nak harga barangan runcit melambung tidak terkawal, sila undi BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko nak gaji ko turun undilah PH

      Delete
    2. Kalo nak turun taraf jadi binatang, ikutla anoy 2153..

      Delete
  19. Memang takkan undi bn lagi.

    Kerajaan yang mengkhianati amanah rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu kita tk payah mengundi ph takde hala tuju pas pun sama.akhirnya semua ke longkang tak bolh dipercayai

      Delete
    2. pas pispus

      Delete
    3. 21:01

      Betul, yang ada halatuju hanyalah bn...

      Hala tuju menyonglap wang...

      Delete
  20. Kalau kau nak dividen dan bonus tahunan ASB kecik, takat celah gigi, sila undi BN..

    * Untuk makluman semua, dividen ASB tahun lepas adalah yang paling rendah dalam sejarah. Tak pernah pulangan serendah tu sebelum. Waima masa krisis ekonomi tahun 1998, ASB masih mampu bagi bonus dan dividen yang tinggi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong anon diatas ni,ASB zaman Tun tak pernah kurang dari 10 peratus.Zaman Najib ASB paling dasyat.Tun sentiasa berjuang untuk rakyat terutamanya orang2 Melayu....bertapa tidak kerana walau dalam keadaan apa sekali pun Tun tetap mengutamakan orang2 Melayu disamping tidak dilupai juga akan kaum2 lain.

      Pada saya jasa Tun terlalu banyak dan amat sukar untuk dihitong.....oleh itu kepada Bangsaku Melayu marilah sama2 kita menyokong perjuangan ikhlas Tun ini sehingga BERJAYA. Ayoh....

      Delete
    2. Gaji pengurusi pnb pun dh cecah puloh2 ribu termasuk elaun...

      Delete
  21. Kalau kau nak ringgit kekal pada paras 4.45 atau lebih teruk berbanding dollar Amerika, sila undi BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo nak ringgit turun ke 4.80 satu USD undi PH.

      Delete
    2. Kalo tak paham ringgit turun ke naik ikutla anoy 2156..

      Delete
  22. Kalau kau nak hutang negara kekal tinggi pada paras 907 billion atau naik lagi ke 1 trillion, sila undi BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo nak kena sembor gas pemedihata undilah ph

      Delete
    2. Kalo nak kena kencing ngan bn ikutla anoy 2202..

      Delete
  23. Kalau kau nak harta negara seperti tanah-tanah bernilai tinggi dan stesen-stesen janakuasa elektrik terus kena gadai pasal nak kambus hutang, sila undi BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo nak kena mati kena tembak macam org mamali sila undi ph

      Delete
    2. kalau PAS nak lagi 90J, undi UMNO.
      Undi PAS =undi Umno...pink2 gitu awww !

      Delete
    3. Kalo dah meroyan,jadi la anoy 2200..

      Delete
  24. Replies
    1. Laungan lebih tepat uyk UMNOBNPis adalah :
      Bapa Anak butir TAHIK BEER !!

      Delete
  25. Hujah apa, ada adik beradik hang yg mati disitu. Hang pi balik tanya anak cucu mangsa dan cakap macam hang cakap. Bukan pernampek yg hang dapat tapi seliper dan penerajang kot hinggap muka hang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk tanya buat apa puak hang juga yg dok kitar critani pasal amanat hadi dan peristiwa mamali hang dah lupa ke

      Delete
    2. jahatnye pas pis pus

      Delete

    3. Depa ni dok teringin nak mati syahid...

      Bila Tun dah bagi mati syahid dok bising pulak...

      Apa yang hampa nak sebenarnya...


      Delete
    4. 2107, hang ni dok hidup dalam tahun belum masihi lagi kot. Bongok piang. Mabok dedak butir tahik low kot? Tapi aku simpati diatas kebanggangan unggul hang tu.

      Delete
  26. Yang david teo tu pengarah filem, mat over pelakon filem.. apa lagi.. lakonan la tu.. dasar nak lagakan kaum... yg penting cina ker, india ker, lebih2 lagi melayu kena konsisten dgn niat jatuhkan najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus mcm kentut..x nmpk tapi busokkk

      Delete
    2. biar busuk takpe sekejap hilng.ph mcm taik busuk tkkn hilang wlaupun berlakon bersatu padahal lepas pru nnt bergaduh sesama sendiri

      Delete
    3. pas bau nanah..mulut pun busukk..ada maggot

      Delete
    4. take beer..KO..KO..tu wirid pas

      Delete
    5. tahaluf airliur basi, el poorshevi odikiusevenii

      Delete
    6. Ingat kan mat over tu terover lawaknya rupanya mat over terover bebalnya...memang patut sokong najib pun

      Delete
  27. Pas pis pus ni memang jahat..sejak perintah kelantan ape kemajuan yg ada?kilang pun xde..sedih..longkang tersumbat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa la korang ni, orang sibuk pasal perjuangkan agama..korang sibuk pasal kb penuh sampah- ucapan lobai amar...kikikiok..

      Delete
    2. Jangan sebut pasal sampah nanti masuk neraka.. petik kata2 nik amar... hahahaa

      Delete
    3. Jangan sebut pasal sampah nanti masuk neraka.. petik kata2 nik amar... hahahaa

      Delete
    4. Nanti kena tamporrrr

      Delete
  28. Tn Shbuddin,
    Dari pengamatan saya, agak jelas Tn kagum dan sangat menyokong pimpinan Dr Mahathir. Namun apabila Tn menulis seperti
    di perenggan 11,di atas, lebih cocok sekiranya di awalkan dgn kalimah "Insya'Allah".
    "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin punya blog, suka dia nak tulis mcm mana. Kau mi 2130 tak ada adab.
      Kalau kau syok cerita Klepto-Aristokarat dan Taliban Ayohbetullah Eddy Wang, kan dah byk dimedia 3 suku, hanukkah,utusan tu. Skrg boleh kutip free depan kedai akhbar dan 7-11, beribu2 nashkah terpaksa hantar balik recycle jadi tisu lap tahik low.
      Kesian la ko ni..

      Delete
    2. Insya'Allah...

      Jangan lupa undi ph ya...

      Tuan dari Indonesia ya...

      Kenal sama Mbah Dukun?


      Delete
    3. dulu mahathir aja masuk tv.skrg najib pulak itukan sama aja.dari acuan yang sama

      Delete
    4. anon 2146 dari pas pis pus..al batu afii//hedi bawang

      Delete
    5. Insyaallah. Kita juga akan tahu mcm2 lagi antaranya...
      -90J money trail lobai Nash berakhir di akaun siapa?
      -Mcm udak Ipin Shahul money changer tu cash out dan hangkut berton ton wang kertas?
      - Mana budak tahik low dan rakan2nya tu?
      - Sebab apa Anak tiri sentiasa ada bersama tapi tak pernah muncul? Kan dia sudah di tweet bertahun2 lamanya oleh seseorang pengetweet terunggul tu?
      Hampeh la, cepat sikit bubar.
      Rajyat dah tiada pilihan dalam piluhanraya nnt. Demu anak cucu, KleptoAristokarat dan Taliban Ayohbetullah perlu dikebumikan.

      Delete
    6. betul kita nak tahu.tak sabar nk tunggu ph dpt berapa undi lebih dari pas.inipun dah kira ph menang

      Delete






    7. Bukanmya Budin kagum, tapi itulas tugasnya, apa yg satu masa dulu di kenali sebagai penulis upahan... Sekarang istilah baru 'DEDAK'



      Delete
    8. tun m nmpaknya tak dapat mghabiskan sisa usia tuanya dengan melupakan urusan dunia sebab nak betulksn kerosakan yang telah dibuat oleh anak didiknya sendiri.myesalpun dah tak brguna lagi.

      Delete
    9. 2241.. Mcm el hedi ayatullah yg menyesal sbb amanat die..skrang da berbaik ngan ameno..kiki..pas pis pus

      Delete
  29. parti bersatu nmpknya makin lemah dgn beberapa orang pemimpin kanan telah keluar parti.apa yg terjadi pada pembangkang hal ini juga pernah berlaku dalam pkr.Nampaknya kepincangan dalam pembang bukan sahaja berlaku dalam gabungan tapi juga dalam parti masing2.matlamat penubuhan parti bersatu dan pkr adalah untuk kepintingan pemimpin tertentu sebab itu perkara ini berlaku.bolehkah kita sbg rakyat mgharapkan mereka untk selamatkn malaysia sdgkan matlamat pribadi adalah keutamaan mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhbar Utusan dan Hanukah dah sampai tak ada wang bayar gaji.
      Lobai asyik glamor Odi,
      Tin Milo habis dibawa lari.
      Ciota RUU nak zip mulut ahli.
      Biar terus otak jgn ada isi.
      Amanat diludah dijilat kembali.
      Sedondon pink sanggup jilat kaki.
      Mimpi nak pegang 5 negeri.
      Habis nak sapu kuasa mufti.
      Yg disanhka kunci syurga dlam peti.
      Neraka jahanam yg sedang menanti...
      Ikat serban sampai 6 kati.
      Tak nampk langsung budi pekerti.
      Malu bangsa sendiri,
      Hina agama yg suci.
      Taubat lah dgn ikhlas hati...

      Delete
    2. huhu budi pekerti tinggi bila kita pertahankan org mcm hannah yoeh.busuk betul hati bila mnta siasat buku tersebut

      Delete
    3. apanya hannah apa pulak pergi ni... jelas jumud. Dia dgn agamanya apa yg ko panas pungkoq 2248. Patut kau gagal sekolah dulu. Tak ada penumouan yg baik. Ini akibat sel otak ko dicampur tahik low

      Delete
    4. mmg dekat pru, pil jampi paling mujarab agama dan bangsa. 2248, kau pergi la tarbiah hannah tu, apa punya bingai.

      Delete
    5. yang buat laporan bukan ahli politik.pelik betul pan bermati-matian mempertahankan pulak mst dah dapat arahan dari sifu

      Delete
    6. Hanya yang tabah dan ikhlas jer yang mampu bertahan melawan kerajaan yang zalim..setakat kena ugut sikit trus buat u turn baik blah jer.

      Delete
  30. Malam ni Al vatu affi Ayohbetullab Eddy Wang ada banya fanas...masok sini syucok syucok.
    Fas fis fus dh ambik cangkram buat show aksi tauke sarkas diblog budin.
    Majlis shoru, Mukhtamar ribut2 tak ada haluan, mau cerai mau zina.lagi. Odi Kiu seben pun suda diam...
    Hamfas fas ni

    ReplyDelete
  31. Anon 2216...Yg lemah dan nak mampus lepas ni bukan Ph sebaliknya Pas Pis Pus. Rakyat nak jatuhkan BN sibuk sibuk Presideng Pas pis pus bersama geng lobai beri nyawa kepada Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas dh mmg biasa dah kalah hbstu pas tak boleh bertanding ke.kalau rakyat dah yakin dgn ph bertanding 10 penjuru tetap menang.ph sendiri yang lemah.puak ph aja yg tak blh terima kekalahan hbslah bendera jd mngsa

      Delete
    2. Dapat hamper kena sokonglah. Bila lagi nak merasa.

      Delete
  32. Gaduh hujah biasa lah, tp tak disangka puak ronson al vatu effi FAS EddyWang sanggup sekongkol dan Amal Mungkar Hj Wan Md Ibi tu.
    Sia2 tok gutu didik dulu tu.
    Bapa butur Tahik Low yg busuk hancing jelas, sanggup ko kulom. HampaPAS hampas betul la.

    ReplyDelete
  33. 1MDB TU SUATU NYANYIAN SANG KUTTY
    MESSAJE SEBENO NAK JADI PERDANA MENTERI
    TAK PAYAH NAK BURU SAMPAI PINTU PM INI
    D'BERI PELUANG SAMAN TAPI NAK MEMBATU API
    TAK KE BABI NAMERNYER TU MR KUTTY..?

    PAS CAKAP SINGA TUA RAK ADA GUSI
    SILAP TU RASA SINGA TUA MUDAH LUPA
    MANA NAK CAMPAK NAMER ALJUBOORI
    JIJAH DAN JIDIN PUN NAK JADI PM JUGA

    KITTY JANJI SAMPAI PINTU RUMAH
    PRU 14 TIBA CAP BUNGA PUN BUBAR DAH
    CAMNER NAK BURU KALAU DAH KALAH
    DAP TU KO INGAT CINA BUTA KAH
    PRU 14 PAKATAN DAB BARUA KITA SESAH

    KUTTY NAK BURU SAMPAI PINTU RUMAH
    BELUM RUMAH ITU PARTI BUNGA BUBAR LAH
    TAK PAUAH NAK JAGAN PINTU ORANG LAIN LAA
    PINTU NAK KE KUBO PUN SUDAH DEKAT DAAAA.....
    REPAIR SYAHADAH MARINA PUN CUKUL LAAHH..!!!

    KIIKIKIKIKIKIKI..... BERAMBUS MAMAK KUTTY SINGA TUA TAK SEDO DIRI MUDAH LUPA .BERAMBUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ko merepek ni setan..

      Delete
    2. tum m dah ada penyakit pelupa sbbtu dia dah lupa siapa dap.pkr yang mghinanya dulu

      Delete
    3. Nak saman dh bukan pegawai makan gaji pulak. MB CM pegawai..PM tak makan gaji kot,?
      Ajak debat , 3 tahun lari tanpa henti lagi.
      Kata nak tikan wsj , tapi kalender baru skrg Takada selasa.
      Puak Lobaitollah pun sama , skrg pesyen diam..mcm besi Odi

      Delete
    4. dap tak saman tunku aziz ok aja.hannah yoeh tk saman pensyarah itu ok gak.tak payah saman menyaman

      Delete
    5. singa tua tak dak gigi?
      Lobai kata dia malaih nak layan...
      Tak dak kuasa...
      Tapi ko siap buat pantun...
      Maknanya ko masih tertarik..dengan Kutty
      Jangan-jangan ko takut yerrrrrr..
      Bila singa tua datang depan pintu..
      TELOOO NAIK KECUT YERRRRRRR

      MAMPUS KOOO MAT NOGOGHI @ KIKIKIKI
      DIBAHAM SINGA TUA kikikiki

      Delete
    6. dulu singa tuani hang kata mahataik skrg singa tua ni hang sayang.kerbau boleh lupakan singa tp singa tak lupakan kerbau.nnt hang dibaham juga

      Delete
    7. Singa ni, macam cerita di zaman ROM dulu,
      Dia kenal sapa yang pernah tolong dia.
      Yang di tak kenal kamu Anon 23:38
      SEKALI KAU DAN LOBAI DISAPU!
      kikikikikiki

      Delete
    8. tak sangka btl.tunku aziz lupa daratan tak kenang jasa.pengelaman pahit dalam dap.

      Delete
    9. Sebab kubur dah dekat la tun dh berubah. Yang tak nak berubah walau 60tahun merempat tu yang jadi masalah.dh la miskin harta.miskin ilmu.miskin agama lagi nak ikut jibby yang tak jujur tu

      Delete
  34. Al-Baqarah:204 - Dan di antara manusia ada orang yang tutur katanya mengenai hal kehidupan dunia, menyebabkan engkau tertarik hati (mendengarnya), dan ia (bersumpah dengan mengatakan bahawa) Allah menjadi saksi atas apa yang ada dalam hatinya, padahal ia adalah orang yang amat keras permusuhannya (kepadamu).

    Al-Baqarah:205 - Kemudian apabila ia pergi (dengan mendapat hajatnya), berusahalah ia di bumi, untuk melakukan bencana padanya, dan membinasakan tanaman-tanaman dan keturunan (binatang ternak dan manusia; sedang Allah tidak suka kepada bencana kerosakan.

    Al-Baqarah:206 - Dan apabila dikatakan kepadanya: "Bertaqwalah engkau kepada Allah" timbulah kesombongannya dengan (meneruskan) dosa (yang dilakukannya itu). Oleh itu padanlah ia (menerima balasan azab) neraka jahannam dan demi sesungguhnya, (neraka jahannam itu) adalah seburuk-buruk tempat tinggal.

    Al-Baqarah:207 - Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah kasihani Rakyat Malaysia yg 60 tahun dibelengui Klepto Aristokarat dan PAS Ayohbetullah Eddy Wang

      Delete
    2. Bintang (An-Najm):40 - dan bahwasanya usaha itu kelak akan diperlihatkan (kepadanya).

      Delete
  35. Semoga Tun yang dikasihi sentiasa diberikan kekuatan serta dilindungi Yang Maha Esa.Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.
      Semoga Tun dirahmati.
      NEGARAWAN ULUNG,
      TIDAK SANGGUP DIA MELIHAT RAKYAT
      MENDERITA DAN NEGARA DINODA.

      Delete
    2. smoga tun m sedar akan ksilapanya yg lalu.insaf dan tidak mgulanginya lg.parti dan pemimpin yang diggalkan oleh tun m telah merosakkan negara moga bersatu tidak mngulangi kesilapan yang sama.

      Delete
    3. Anoy 00.03
      Masa Mana tun M rosakkan negara?
      Tun Lepas kuasa elok jer negara pada Pak lah..
      Income negara tinggi,pengangguran kurang,inflansi rendah..
      Najib yg rosakkan negara,jgn salahkan tun..
      Kalau nk salahkan org,salahkan tun razak..Kalau tun razak tak main dgn Bini dia mlm jumaat Hari tu..maka Tak lahirlah insan bernama najib..
      Apa Tak Ada akai..sikit2 salah tun..

      Delete
    4. Anon, Lupakah 30 billion forex hilang? Lupakah berbilion hilang menerusi perwaja , pkfz dan mec? Lupakah ringgit merudum 2.5 ke 3.8? Belum sebut kes Tun Salleh Abas, memali dan banyak lagi kezaliman. Apakah Melayu mudah lupa?

      Delete
  36. ( 22:39 )   Permission [to fight] has been given to those who are being fought, because they were wronged. And indeed, Allah is competent to give them victory.
    ( 22:40 )   [They are] those who have been evicted from their homes without right - only because they say, "Our Lord is Allah." And were it not that Allah checks the people, some by means of others, there would have been demolished monasteries, churches, synagogues, and mosques in which the name of Allah is much mentioned. And Allah will surely support those who support Him. Indeed, Allah is Powerful and Exalted in Might.

    ReplyDelete
  37. ( 22:41 )   [And they are] those who, if We give them authority in the land, establish prayer and give zakah and enjoin what is right and forbid what is wrong. And to Allah belongs the outcome of [all] matters.
    ( 22:42 )   And if they deny you, [O Muhammad] - so, before them, did the people of Noah and 'Aad and Thamud deny [their prophets],
    ( 22:43 )   And the people of Abraham and the people of Lot
    ( 22:44 )   And the inhabitants of Madyan. And Moses was denied, so I prolonged enjoyment for the disbelievers; then I seized them, and how [terrible] was My reproach.
    ( 22:45 )   And how many a city did We destroy while it was committing wrong - so it is [now] fallen into ruin - and [how many] an abandoned well and [how many] a lofty palace.
    ( 22:46 )   So have they not traveled through the earth and have hearts by which to reason and ears by which to hear? For indeed, it is not eyes that are blinded, but blinded are the hearts which are within the breasts.

    ReplyDelete
  38. ( 69:48 )   Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar suatu pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.
    ( 69:49 )   Dan sesungguhnya Kami benar-benar mengetahui bahwa di antara kamu ada orang yang mendustakan(nya).
    ( 69:50 )   Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar menjadi penyesalan bagi orang-orang kafir (di akhirat).
    ( 69:51 )   Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar kebenaran yang diyakini.
    ( 69:52 )   Maka bertasbihlah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang Maha Besar.

    ReplyDelete
  39. Tuan Pengerusi20 May 2017 at 00:18

    Mat Over dah ROSAKkan majlis PM. Dia buat kecoh kat majlis PM. Dia buat PM jadi serba salah. Dia ni jenis sokong yang membawak rebah..! Pihak berwajib kena ambil tindakan terhadap budak kurang ajar ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar jela mat ober tu.dia pun nak try kot dapat pangkat dunia skit.

      Delete
  40. ( 22:47 )   And they urge you to hasten the punishment. But Allah will never fail in His promise. And indeed, a day with your Lord is like a thousand years of those which you count.
    ( 22:48 )   And for how many a city did I prolong enjoyment while it was committing wrong. Then I seized it, and to Me is the [final] destination.
    ( 22:49 )   Say, "O people, I am only to you a clear warner."

    ReplyDelete
  41. Patutnya Mat over masuk pas,,,baru pas ada nama dan ada peranan ,,,,kalau tak buat apa pas wujud ,,,mengabiskan boreh ja,,,

    ReplyDelete
  42. ASAL CITER PASAL PRU MESTI MAKI PAS
    KALAU CAP BUNGA BARUA KUTTY NGAKU KUAT
    BIO KAN JER YEOOPP PAS TU LEPAS BEBAS
    TAK PAYAH MERENYEH DNG PAS KLU RASA HEBAT

    BARUA DAN KUTTY MEROYAN TERJERIT
    MEMAKI HAMUN MENGHINA PAS LAGI
    TAK PAYAH NAK TUDUH PAS KALAU RASA HEBAT
    TAK KE BABI NAMERNYER TU MR KUTTY
    UKUR BAJU ..OOOPS KOTE..!! TU KAT BADAN SNDRI


    Kikikikikiki... kalau ngaku pakaran dah kuat.. cap bunga gampang hebat.. ngaku ahli ada 220 juta langau .. yg sibuk sibik nak menyalak bagai ngan PAS wat ape....?

    BERMBUS BARUA DAP@SINGAPORK...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengelupor hamun, mesti panas bawah lobang tahik low

      Delete
    2. Kitorg mmg seronok mengutuk pas je lah hahahaha...mmg dh tau pas nak melingkop pun pru ni

      Delete
    3. Nak kutuk jibby nanti ada geng artis marah....

      Delete
  43. .
    .

    Dengan menganggap tahun 2050 jasa nya akan di kenang dan ketika itu TN50 yang akan dikaitkan dengan Tun Najib menjadi Taik Najib kerana melayu sudah tergadai menjadi suruhan China Kominis.

    Sebelum anak cucu kita terpalit dengan Taik Najib, tukar lah kerajaan.

    ReplyDelete
  44. Kitorg seronok mengutuk pas je lsh hahahaha...mmg dh tau pas nak melingkop pun

    ReplyDelete
  45. SIANG MALAM PAS DI MAKI HAMUN
    DI MAKI PARTI BUNGA CAP GAMPANG
    ARI ARI KUTTY MEROYAN KE SINI KE SANUN
    KUTTY PUNYA MUSLIHAT BARUA KENA BANGANG


    kikikiki.... yeoopppp udah2 la tak serik serik di bangang oleh kutty sampai mati... kutty mudah lupa jilat kahak semula ade gakk yg trrpedaya... tak ke bangang namernyer tuhhh


    BERAMBUSSS

    ReplyDelete
    Replies

    1. Heddy jilat umno kapir...

      Heddy cium buntut umno kapir...

      Heddy buntut membuntut umno kapir...

      Delete
  46. Kesian MR J (juboq) tepaksa hempas pulas nak counter penyerang anti najib.Spin sampai tunjuk bodoh dia..guna hadis2 merapu yg dia sendiri keliru.Takpa MR Juboq nak buat mcm mana dulu hang takmau belajaq tinggi , malas pula tu kena lah buat keja mcm skrg dpt pula A9 bkn 9A masa sekolah dulu.Teruskan keja ni Rosmah sdg memerhati prestasi/KPI hang nanti menganggur pulak.Najib pula pernah panggil hampa haramjadah bangsat bongok aku tambah lagi HAPRAK.
    Mr Juboq jgn lah ingat org lain bodoh mcm hang.Hari2 buka lah iklan keja kosong mana tau ada keja yg sesuai dgn kelayakan hang.InsyaAllah dpt rezki yg halal walaupun sbgai storekeeper atau meter reader.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan lah dia..
      Dah tu jer sumber rezeki dia nk bagi anak Bini makan,byr umah,keta..
      Nanti dah nk posa,Pastu Raya..semua tu memerlukan Duit..
      Semua org tahu,jauh disudut Hati dia..dia dgn jelas Tak mampu menidakkan kesalahan tuan dia..tp Demi sesuap nasi,Demi keluarga..tu jer kerja yg dia mampu buat dgn menyokong tuan dia..

      Delete
  47. Bebudak WeChat yg duk kutuk,hentam tun ni sebenarnya tak pernah melalui atau merasa dibawah Pemerintahan tun..
    Kebanyakan masih Blum lahir atau Dlm lampin pada Masa tu..
    Hanya mengetahui ttg isu2 pada Masa tu melalui pembacaan tanpa jelas ttg sesautu isu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...