Sunday, 7 May 2017

NIK ABDUH AKHIRNYA JADI LEBIH UMNO DARIPADA UMNO


Dahulu Utusan adalah akhbar yang paling dimusuhi dan dijauhi oleh Pas. Tidak saja dikempen agar diboikot kerana segala beritanya dianggap jahat dan berupa fitnah, malah acara membakar akhbar Utusan juga pernah diadakan.

Tapi, itu dulu. Bak kata bidalan, Lain hulu lain parang, lain dulu lain sekarang. Dulu dibenci, sekarang disayang.

Sekarang ini, Pas bukan saja banyak diberikan tempat dalam akhbar yang semakin tak laku dan terpinggir itu, malah pemimpin Pas juga nampaknya macam begitu gembira dapat mengisi ruang di dada akhbar berkenaan.

Dulu, kata mereka Utusan akhbar fitnah. Sekarang, di dada fitnah itulah mereka turut sama-sama bermain dan mengunyah.

Dalam satu serangan kepada Pakatan Harapan, tetapi DAP yang disasarkan, Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Aziz berkata, tanpa Pas,  gabungan pembangkang itu semakin jauh daripada impian untuk mengalahkan UMNO dan BN.

Tambah beliau, hanya dalam dua keadaan saja Pakatan Harapan boleh menguasai Putrajaya dalam pilihanraya umum akan datang.
Pertama, katanya ialah dengan menjadikan bukan Islam sebagai majoriti dalam negara ini, namun dalam masa yang sama menganggap ia sebagai sasaran yang mustahil memandangkan statistik umat Islam yang terus bertambah.

Kedua, tambah beliau, DAP hanya boleh menang apabila umat Islam negara ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi dan perut, maka di sini mereka akan terkesan dengan umpan DAP.

Betul atau tak betul apa yang disebut oleh Nik Abduh yang disiarkan melalui Utusan itu?

Secara jelas dan nyata, daripada kenyataan tersebut Nik Abdul sekarang sudah tak ubah seperti pemimpin UMNO totok yang selalu menjadikan isu perkauman dan setimen kebencian untuk meraih undi dan sokongan.

Mengapa beliau masih bermain dengan sentimen "jika bukan Melayu jadi majoriti"  dalam hujah-hujahnya?

Sejak bila Pakatan Harapan sebuah gabungan bukan Melayu?

Bukankah Penasihat Pakatan Harapan ialah Tun Mahathir Mohamad, manakala Pengerusinya pula ialah Dr. Wan Azizah Wan Ismail?

Selain itu, dengan dua parti Melayu ialah Bersatu dan Amanah serta PKR yang majoritinya Melayu, ditambah dengan DAP yang turut ada Melayu di dalamnya, di mana karutnya Nik Abduh masih perlu mengajak rakyat Malaysia bimbang dengan Pakatan Harapan?

Nik Abduh seterusnya menyebut, "DAP hanya boleh menang apabila umat Islam ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi dan perut."

Siapa yang sebenarnya sedang hanyut dengan duit dan mementingkan perut sehingga merosakkan umat Islam?

Mereka yang  berada dalam UMNO, yang berbaik dengan UMNO atau yang menjauhkan diri, malah ingin menjatuhkan UMNO?

Kenapa Nik Abduh masih takut dengan kemenangan DAP yang hanya bertanding 53 kerusi saja dari segi kemampuan menghanyutkan umat Islam berbanding Pas sendiri yang bertanding 80 kerusi?

Mengapa beliau tidak yakin dengan Pas yang bertanding 80 kerusi mampu mencetuskan kebangkitan suara Melayu dan Islam berbanding DAP yang bertanding 53 kerusi, tetapi digembar-gemburkan mampu membangkitkan kuasa bukan Melayu?

Jika masih tidak yakin bersendirian, demi kuasa Melayu kononnya dan takut benar DAP atau bukan bukan Melayu yang berkuasa, kenapa tidak PAS terus saja bergabung dengan UMNO yang bertanding di 112 kerusi Parlimen yang merupakan kawasan majoriti Melayu?

Tidakkah dengan bergabung, sudah hampir pasti 112 kerusi  Melayu dapat dikuasai secara kongsi antara Pas dengan UMNO?

Peluang sedang terbuka, mengapa Pas masih takut membuat pilihan "bernikah dan berkahwin" dengan UMNO daripada macam berkasih-sayang, tetapi masih dalam "hubungan yang terlarang"?

Dalam pada itu, daripada 222 kerusi Parlimen keseluruhannya, jika DAP hanya bertanding 53 kerusi saja, tidakkah selebihnya 169 kerusi itu akan ditandingi oleh PKR, Bersatu dan Amanah yang merupakan parti Melayu atau majoriti Melayu?

Katalah juga, andaiannya DAP memang kesemua 53 kerusi yang ditandinginya sekali pun dan apabila Pakatan Harapan dapat membentuk kerajaan baru dengan meraih mininum 112 kerusi, siapakah yang jadi majoriti akhirnya?

Apakah dalam hal, Nik Abduh tidak mampu menilai bahawa sekiranya Pakatan Harapan menang pilihanraya, bukan saja kuasa Melayu terus jadi majoriti, bahkan Perdana Menteri pun tetap orang Melayu, sama seperti dalam BN juga?

Lebih sadis, adakah beliau turut terlupa atau buat-buat lupa bahawa DAP juga berulangkali menyatakan mereka tidak berhasrat sama-sekali untuk menuntut kerusi Perdana Menteri, waima jawatan Timbalan Perdana Menteri pun tidak pernah mereka sebut untuk memilikinya?

Berbanding 53 kerusi itu, apakah DAP lebih merbahaya berbanding Jho Low seorang diri yang  terbukti lebih banyak membawa kerosakan dan huru-hara kepada negara?

Jadi, apakah yang Nik Abduh bimbang sangat dengan DAP atau kemungkinan bukan Melayu menguasai negara ini jika Pakatan Harapan dapat menumbangkan UMNO dan BN, selain menjadi  seperti juru bicara yang mahu melihat Najib, UMNO dan BN terus berkuasa?

Berbaik dengan UMNO rupa-rupanya tidak saja menjadikan Nik Abduh dapat kerap muncul dalam Utusan, malah barangkali kejayaan paling besar buat UMNO ialah menjadikan pemikiran beliau lebih UMNO daripada UMNO. (ShahbudinHusin 07/05/2017).

252 comments:

  1. Saya pula yg first...
    mohon pencerahan ustaz q7

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Nik Abduh ni, jauh sgt beza dengan Ayah dia. Apalah silap nya ajaran atau didikan dia ni. Tersilap asuhan budak ni, kesian dengan ayah dia yg berjuang tp dapat anak mcm ni

      Delete
    2. Penting jaga makanan yang dibeli guna wang haram dari sumber subhah seperti dedak, rasuah, salahguna kuasa dsbnya.

      Arwah nik aziz...you do not see this. Nik Abduh.....wallahuaklam

      Delete
    3. Nik abduh is nobody.
      Glamour tumpang nama bapak
      Bapak pesan jelas jgn kawan dgn umno krn umno akan khiatnat bila kuat.
      Dia langgar jua.
      Kita tengok apa kesudahan budak curang ni.

      # tukar PM najib
      Demi Malaysia///

      Delete
    4. Kalaulah arwah nik aziz masih hidup...!?

      Delete
    5. Maaf cakap ...
      Sedara saya yg brmastautin d selatan sebearang tambak dan selalu kami mngunjungi mreka..
      Kami lihat walaupun d sini mgatakan pemerintah kafir brmacam2 cemuhan d beri...
      Bila d prhatikan tatacara pemerintahan yg sedara saya tinggal d sana...rasanya mreka lebih Islam cara mreka mmerintah dari yg kita sanjung2 sbagai dan brangan2 nk mmerintah secara Islam...
      Negeri mreka jauh lebih maju dan pnganut brlainan agama dan juga brbagai bangsa d lindungi oleh krajaan yg KAFIR...
      Sungguh malu kami kpda Allah SWT yg kita harapkan pmimpin org Islam yg jauh mnyimpang dari landasan Islam.
      Astaghfirullah....

      Delete
  2. TAK ABIS ABIS PAKATON PUTUIH HARAPAN NI
    DNG PAS MACAM ORANG GILO TALAK SEBELAS
    TAK SEMPURNA HIDUP KALAU TAK CACI MAKI
    PRU 14 TUNGGUUU..!!! KAMI AKAN BALAS

    DEMI BOBOI YANG MAMAK KUTTY PUJA
    TOKONG DI PUJA PUJI OLEH MAMAK KUTTY
    MEMENG MUDAH SSGT MELAYU NI LUPA
    TAK KE BABI NAMERNYER TU.??? BABI....!!!!


    berambusss .... ini kali lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagikan ulamak tergamak jahanamkan seteru, inikan anta ...

      Delete
    2. Kikiki..

      Apa khabar akak, niaga ok ye.

      Smlm tak masuk blog krn pelanggam ramai ye Kak, faham tu international kt gay lang.

      Akak tak payah la sibuk sgt hal politik dalaman Msia, nnti SB singapork tau PR akak kenat tarik balik.

      Bye akak

      Beg tangan kulit badak murah kot kt singapork kan akak.

      Tau akak makan babi kt singapork tp ye lah akak kata dharurat ikut fatwa akak sendiri

      Delete
    3. Mat singapork apa mcm bisnes malam tadi. Byk masuk ker?

      Delete
    4. Melayu rosak kerana UMNO.
      Islam rosak kerana PAS.

      Delete
  3. Tagline aku first dah feymes..kikiki..pas pis pus..mana en somi q7.?

    ReplyDelete


  4. Ko meghapu sakan la Budin. Jadi pelawak pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6.25 da mkn ubat? Merepek ko ni..sian

      Delete
  5. Admin blog ni pula jadi lebih DAP daripada DAP... sudah2 la jadi melayu bebal yang terhegeh2 nakk jadi penjilat lobang taik kafir2 laknatullah DAP PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari ko tu yg menyokong pencuri dan perompak..lg bebal

      Delete

    2. Ko pengokong bapa segala kroni yg merompak setiap pemandu kereta di pondok tol lebuhraya

      Delete
    3. Anon 901 plus tu syarikat kroni umno.

      Jika anda mahu terus menyokong PM yg kena tipu hidup2 dgn Anak cina berbillion.. Sila kan, itu hak anda

      # ubah PM najib
      Selamatkan badak///

      Delete
    4. Najib mana ada kroni billionaire, Tun yg ada, sekarang Yun bukan lagi UMNO

      Delete
    5. Anon 931 itu fitnah

      Kikiki

      Delete
    6. PPBM lebih DAP dari DAP,Mahahtir lebih Kit Sial dari Kit Sial. Ini ke muka nak selamtkan Malaysia dan nak tipu orang Melayu supaya sokong mereka.Maaflah tahun 1999,pun org Melayu dah tinggalkan Mahahtir.

      Delete
    7. Anon 1120 ni sumer ko punya fitnah

      # selamatkan badak

      Delete
    8. 1120 benci DAP kafir tapi berpeluk cium dengan jho low kafir.
      Inikan jelas manusia durjana,munafik,lebih kafir dari kafir

      Delete
  6. Siapa kata melayu muslim haramkan RASUAH???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. ... Adam rosli ... Org Cina

      Delete
    2. Betul..Adam Rosli..bekas ahli Pas.

      Delete
    3. Dedak 90 juta lebai cina... Kehkehkeh

      Delete
    4. Anwar, matdey sume bekas umno, so what

      Delete
    5. Ikut doktrin umno dan pas, rasuah tak salah klu tak kena tangkap..kena tangkap baru salah .kikiki

      # Selamat kan badak

      Delete
    6. 0913
      Lagi fitnah... Berapa Kali fitnah daa

      Delete
    7. Anon 933

      Tu pun fitnah daa..

      Kikiki

      Delete
  7. Berbalik pada perlembagaan Malaysia.
    DAP setuju dan tidak mempertikainya.
    Jadi mengapa PAS dan umno masih ingin memperbodohkan rakyat?

    Yang nyata parti mana pun yang menang, Perdana Menteri ada seorang melayu dan beragama islam.Ambil contoh negeri Perak apabila pembangkang menguasai negeri buat seketika.

    Cukup cukuplah umno/pas nak bodohkan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tipu korang....
      Keh...keh... Kena tipu

      Delete
    2. Ada sorang presiden partai melayu terlebih matang 7 dekad kena tipu berbillion dgn bdk muda cina.

      Malu weh, seluruh donia tau berapa cerodik org tu.

      Msia tidak jahanam tanpa dia, tp dia jahanam klu tidak jd ketua kerajaan Msia.

      # ubah pm najib
      Demi Malaysia///

      Delete
    3. Tolong ubahkan budak tu jadi apek. ye.. Baru betul

      Delete
    4. Bukan kena tipu daa! Berpakat

      Delete
  8. Anak Nik Aziz sekoq ni mabuk glamour, gila publisiti. Dulu main di Facebook, dan laa ni tambah merenyam dia dapat masuk paper yang PAS harmkan dulu dan disebut Utusan Meloya dan Berita Hairan. Hari ni lebai asuhan India Pakistan ni tambah mabuk lagi sampai lupa diri dan lupa perjuangan bapak dia selama ini. Tu baru publisiti. Duit ringgit apa tah lagi sebab dalam PAS laa ni dok lawan nak pakai kereta mahal dan mewah. Budak ingusan ni tak ubah macam budak sekolah tadika saja yang baru dapat coklat atau gula gula, seronok bukan main sampai lupa asal usul. Yang haram dan kafir dulu dah jadi halal dan suci belaka. Yang najis dulu kini dan jadi makanan syurga bagi dia. Aku doa dia ni mampus cepat lagi baik dari terus menyesatkan rakyat Malaysia utk bersekongkol dgn penyamun dan perasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ramalan ko saja
      Ko juga mungkin salah

      Delete
    2. Anon 745 tu ramalan ko saja yg umno pas akan bentuk kerajaan pasca Pru 14.

      Kalau najib yg kena tipu dgn bdk cina berbillion kekal maka korang sumer akan ke laut ikut dia.

      # ubah PM najib
      Selamat kan Malaysia///

      Delete
    3. ITU fitnah

      Delete
    4. Anon 912 ikut fatwa Mr j dan sahabat yg jahil lg berhati serigala kikiki.

      Sedara ni bawa fitnah dan adu domba

      Mati nnti muflis kt akhirat.

      Kena bakar api neraka.

      Tobat la sedara.

      # jom selamatkan badak

      Delete
  9. Benarlah.....ulama palsu akan hancur melayu muslim di Malaysia.

    Kalau melayu muslim tak juga sedar, terimalah laknat Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan Hadith

      Delete
    2. Anon 742,setuju.

      Hadee bawang besar dgn amanat lahanat dia pun bukan maksom.

      # ubah PM najib
      Demi Malaysia///

      Delete
    3. Org UMNO dah maaf kan TGHH... Don't worry

      Delete
    4. Anon 938

      Tu fitnah

      Kikiki

      Delete
    5. 957
      Ko betul
      Memang semua tu fitnah
      Satu pun tak boleh pakai

      Delete
  10. Iman tak dapat diwarisi
    Dari seorang ayah yang bertaqwa
    Sayangnya, anak di didik sudah dibeli
    Musuhi DAP menjadi fatwa..

    Kenapa cerita pas yang diutarakan
    Pasal beritanya selalu dimuka depan
    Dengan Umno nyatakan sokongan
    Bukan di harakah tapi diutusan..

    Pada Pas Pakatan tak gila talak
    Penyokong kleptokrasi otomatik ditolak
    Cuma heran bila ada yang melalak
    Tak nampakkah Pas bersekongkol dengan penyangak..

    Lantaklah Pas nak buat apa
    Walaunta2 selalu berdebat
    Janganlah dibawa tagline agama
    Orang mengata bila melihat..

    Dulu musuh sekarang kawan
    Satu mangkuk dan satu cawan
    Elok je kawin, jangan bersekedudukan
    Senang nanti dipru,rakyat buat pilihan..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Umar Al Khatab sebelum Islam musuh, lepas masuk Islam sahabat

      Delete
    2. Apa kena mengena saidina Umar dgn pas?

      Delete
    3. Anon kosong tujuh tiga sembilan
      Contoh kisah umar tak kena pada pantun teman
      Umar pejuang islam sejati menjadi ikutan
      Bukannya lobai yang dipengaruhi oleh keduniaan..

      Delete
    4. 759
      Soalan bodoh

      Delete
    5. Anon 914 tu fitnah

      Delete
  11. Kalimah Allah masih dalam ingatan...

    Memijak gambar pemimpin sebangsa seagama sukar dilupakan... akhlak pemimpin DAP yang melampaui batasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar pimpinan tu suci ke.

      Kena tipu dgn budak cina berbillion mmg nk pijak kt bamboo river nnti.

      # ubah PM najib
      Demi Malaysia///

      Delete
  12. If you do not have boundaries, you do not have a path." -  Tariq Ramadan

    ReplyDelete
    Replies

    1. Itu bukan nas

      Delete
    2. Islam bkn pas
      Pas bukan Islam

      # ubah PM najib
      Selamatkan Malaysia///

      Delete
    3. Tukar PM akan lingkupkan Islam/Melayu/Sultan2

      Malaysia akan bertukar jadi Dapsia

      Delete
    4. Anon 917 tu fitnah

      Delete
    5. Anon 9:17 buat fitnah besar..

      Pi Penang la baru hangpa tahu... Bila masa Islam lingkup di Penang...selepas ambilalih dari Gerakan dan UMNO, hampir semua mesjid dinaiktaraf dan dpt peruntukkan air cond. Ceramah pon sentiasa hampir setiap minggu dan sesetengahnya hampir setiap hari.

      Dulu semua kena sekat, sampai khutbah pon kena ikut propoganda UMNO.

      Hang cerita apa?

      Delete
    6. Anon 917 tu barua jho low dan bijan

      Delete
  13. Salam sejahtera buat semua rakan seperjuangan..

    Selamat keluar dari dunia anon buat sdr Atap Rumbia dan sdr Tun Fan.

    Saya sekarang sedang di dalam tempoh yg amat ketat menghadapi sesuatu dan tidak dapat muncul. Walaupun begitu saya sentiasa membaca entry tuan blog dan komen2 di dalam ini.

    Kpd semua rakan seperjuangan terutama bros Fan Tun, Perak Man, Phantom, UP, Zack, Atap Rumbia, Tun Fan dll dyabas dan tahniah di atas kesediaan untuk terus menyokong perjuangan menentang penyamun dan konco-konco.

    Khusus buat unknown sahabat saya melihat ia telah memetik ayat AlQuran di luar konteks dan langsung tidak menepati maksud ayat dan fakta keadaan.

    Anehnya ia berkata ia tidak punya masa pada malam ia cabar saya doakan kehancuran, tapi esoknya apabila ia ada masa dan muncul kenapa tidak diaminkan doa itu, tetapi dibawa pula ayat AlQuran untuk menyokong kata-katanya yg penuh dusta.

    Unknown sahabat memang sah seorang pendusta. Dulu ia berdusta di atas nama agama dan kini ia berdusta di atas ayat2 AlQuran.

    Ingatlah di dalam AlQuran beberapa kali disebut 'wala tashtsruu bi ayaati thamanan qalila' yg bermaksud 'janganlah kamu menjual ayat-ayatKu dengan harga yg sedikit (harga dunia sebesar mana pun ia adalah tetap harga yg sedikit). Ia adalah amaran yg sangat keras apabila dilihat kpd ancaman yg datang bersama amaran ini.

    Dahulu unknown sahabat memandang enteng hadith Nabi tidak mengaku umat orang yang menyokong dan membela pemimpin yg jahat, kini diharapkan ia tidak memandang enteng pula amaran Allah kepada orang-orang yang menjual ayat-ayatNya dengan harga yang murah.

    Semoga ia insaf. Sekiranya ia berkata ia di pihak yang benar dan sayalah yang bathil maka mengapa ia yang perlu insaf, maka jawapannya aminkanlah doa daya agar pihak yg bathil dihancurkan dan saya dan dia ditetapkan kehancuran pihak yang bathil.

    Berani kerana yakin benar, takut disebabkan hati tahu ia salah tapi nafsu kepada harta dunia tidak mengizinkan kebenaran diakui.

    Saya mohon beredar dulu. Sekiranya diberi kesempatan dan selepas selesai urusan yang mendesak ini in shaa Allah saya muncul semula.

    Doa rakan-rakan diharapkan mudah2an saya dapat atasi dan selesaikan perkara yang saya sedang hadapi ini.

    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat kembali bro john doe

      Delete
    2. Setuju berani kerana benar..yakin padaNya. Tawakkal padaNya setelah kita berusaha tegakkan kebenaran.

      Yūnus:82 - "Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya, walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa".

      (3: 62 )   Indeed, this is the true narration. And there is no deity except Allah. And indeed, Allah is the Exalted in Might, the Wise.
      (3:63 )   But if they turn away, then indeed - Allah is Knowing of the corrupters.

      An-Naĥl:95 - Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit; sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.

      Delete
    3. Bro john doe, salam and welcome back
      Allah with guide you, dont lose track..

      Delete
    4. Selamat kembali bro john doe. semoga urusan tuan dipermudahkan oleh-Nya.

      Tentang mereka2 yang masih degil, buat2 degil, bodoh sombong..In Shaa Allah ramai sahabat2 dalam blog/forum ini..akan cuba memimpin, mendidik mereka ke jalan yang terang. kalau yang degil sangat tu..kena cuci dgn clorox.

      Kita berusaha bersungguh2 dan berdoa kepada Allah SWT. in Shaa Allah akan beroleh kemenangan.

      Delete
    5. Atap Rumbia.....7 May 2017 at 09:04

      Sapaan Bro John Doe hamba terharu
      Tersentuh hati rasa nak pengsan
      Kembali semula yea bila dah sampai seru
      Moga diberkati segala urusan...

      Delete
    6. Salam perjuangan Tn JD kita tetap sahabat.
      Moga Allah memberi bantuan dan rahmat.
      Hanya diblog budin tempat kta luah pendapat.
      Sebab Media kita dikendali puak pengkianat.
      Ulamak kita pun, ranai mulutnya disumbat.
      Moga semua Rakyat dapat manafaat.

      MARILAH KITA BERPAKAT
      MENENTANG PUAK OTAK BERKARAT

      UTK CUCU CICIT, KITA MANA SDA PLILIHAN...MALAYSIA, MESTI
      DISELAMAT.

      - Tun Fan

      Delete
    7. Salam perjuangan John Doe, jgn menjauh hati dari kami. Kami perlu tenaga muda untuk tolong Tun. Saya ibarat org tua boleh menyokong dari belakang tabir.
      Mana pergi Malaysia Baru?,,,,
      Jangan undur....perjuangan orang melayu belum selesai...perjuangan ini lagi rumit dari menentang penjajah.

      Delete
    8. 1320 are you racist. I thought all this is perjuangan malaysian not melayu? Just to let u know i fucking hate racist n those who played up religious issue. Leave religion out of politic or else you will make your shame your own religion. Use your brain

      Delete
  14. Dari presiden hinggakan ke ahli2 bawahan walaun kecut perut dengan DAP rupanya..hhmm...

    walaun2, tolong senaraikan ..mudarat apakah yang DAP boleh lakukan:

    Apakah DAP ada senjata nuklear, bom atom sampaikan raja2 melayu, polis/askar takut?

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kami sebenarnya bukan lah takut, cuma tak mahu jadi pecacai DAP, sampaikan fatwa mufti pun CM kena lulus, APA cerita ni, dayus sangat kah org melayu, nak cari ketua pun kena cari bangsa lain.APA gunanya merdeka..lebih baik pamggil British datang menjajah semula

      bukankah negara INI dulu nama Tanah Melayu ... Malaysia.. sia tu maksud pulau/tanah dlm bahasa lama dulu...

      Org Melayu ada 70% di sini... Red indian OK LA cuma 2-3 %.,. Nanti red Indian kata rupenya org melayu di Malaysia lebih bodoh dp kita.!!!
      Kak kah kaj
      ..


      Delete
    2. Apa beza Pencacai dap dengan pencacai mca, gerakan dan mic? Nak bentang ruu 355 pun perlu kebenaran depa ka?..

      Delete

    3. UMNO ada 88 kerusi
      MCA ada 7 kerusi
      Siapa jadi pecacai siapa???


      DAP ada 38 kerusi
      ppbm ada satu kerusi
      Siapa jadi pecacai siapa???


      Budak sekolah pun tau jawab

      Delete
    4. Anon 12:12, itu sekarang..
      Pru 14 nnt

      DAP 38 kerusi
      Ppbm 88 kerusi..

      Wait n see!!!

      Delete
    5. 1111 that shows yiur racist mentality n low as well. Enough said

      Delete
  15. Who are we acting for? Who is testing us? Who is watching, really? CNN, C-Span, the American public? No. They’re all a part of the illusion; all a part of the test. They’re all just a creation of the test. We act for one judge and one judge alone. We act for the only true Reality (al-Haqq). We act because we know He is watching, and He is the only One who will judge this test.

    Yasmin Mogahed

    ReplyDelete
  16. Nik Abduh..cakap besar....tapi menang di Pasir Mas sebab rakyat Pasir Mas menolak Ibrahim Ali. Kemenangan atas kelemahan orang lain.Bukan kekuatan diri.

    Sekarang rakyat Pasir Mas dah meluat. Hilang di Pasir Mas dan bakal kembali bila nak pilihanraya sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ore pasir mas masih undi nik abodoh.....tukar saja nama pasir mas kpd pasir roboh....tunggu ribut datang ke pasir mas.

      Delete
  17. Jom layan video ini...

    Watch "I Didn't Believe in God ~ Convert to Islam" on YouTube
    https://youtu.be/hAikeOKUxlo

    ( 3:190 )   Indeed, in the creation of the heavens and the earth and the alternation of the night and the day are signs for those of understanding.
    ( 3:191 )   Who remember Allah while standing or sitting or [lying] on their sides and give thought to the creation of the heavens and the earth, [saying], "Our Lord, You did not create this aimlessly; exalted are You [above such a thing]; then protect us from the punishment of the Fire.

    An-Nūr:43 - Tidakkah engkau melihat bahawasanya Allah mengarahkan awan bergerak perlahan-lahan, kemudian Dia mengumpulkan kelompok-kelompoknya, kemudian Dia menjadikannya tebal berlapis-lapis? Selepas itu engkau melihat hujan turun dari celah-celahnya. Dan Allah pula menurunkan hujan batu dari langit, dari gunung-ganang (awan) yang ada padanya; lalu Ia menimpakan hujan batu itu kepada sesiapa yang dikehendakiNya, dan menjauhkannya dari sesiapa yang dikehendakiNya. Sinaran kilat yang terpancar dari awan yang demikian keadaannya, hampir-hampir menyambar dan menghilangkan pandangan.

    ReplyDelete
  18. Atap Rumbia.....7 May 2017 at 08:45

    Atap Rumbia si atap nipah
    Mari dikait di atas rumah
    Bahasa diguna biar berhemah
    Jgn sampai org menyampah...

    Tuntutan duniawi buatku sibok
    Hidup sederhana tidak bermewah
    Baca isu negara dah naik mabok
    Sahbat T.Phantom Z.Armstrong salam ukhwah...

    Komen si abduh dah mcm bodoh
    Buat kita rasa nak lempang
    Dulu pas tempat bertedoh
    Namun kini jauh menyimpang...

    Pas dulu miskin skrg dah kaya
    Sepanduk dikoyak apa nak jadi
    Ularmak2 kini pandai bergaya
    Tersusun mewah Mercedes dan Audi...

    ReplyDelete
  19. Tuanku Sultan cakap Utusan layak buat bungkus nasi lemak jer hahaha!....

    ReplyDelete
    Replies

    1. OK la tu, jangan jadi tisu utk selet pandai sudahlah,

      Delete
    2. Pandai = pangsai = taik LKS

      Delete
    3. Anon 923

      Tu fitnah

      Kikiki

      Delete
  20. Besarnya percakapan Nik Abduh. Walaupun masih hingusan tapi bercakap seolah-olah macam sudah begitu lama dalam berpolitik. Masuk politik dan menang kerusi pun pasal pengaruh bapak tapi confident level mengatasi pemimpin-pemimpin lama Pas.
    Tanpa TGNA dia rasa Pas tu hebat sangat ke?
    Tanding sorang-sorang confident boleh menang 40 kerusi. TGNA pun dah tak ada. Tak tahu macam mana penerimaan rakyat terhadap Pas akan datang tanpa kelibat TGNA. Aku nak tengok jer macam PRU nanti. Cakaplah besar lagi biar rakyat makin menyampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan ada phd, perasaan hasad dengki

      Delete
  21. Sila sahabat sahabat masuki blog cucu selamat ,posting terkini berkenaan pelaburan LUTH . Antara isu yg amat dekat dihati orang melayu dan islam. Sekira PH bijak memainkan isu ini, InsyaAllah PutraJaya bakal ditakluki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cucu Tok selampit

      Delete
  22. Mintak maaflah ye ..banyak ke sikit ke ..kita semua ada jugaklah mengaji agama. Nik bodoh ni yg hebat almarhum bapak dia. Bukan dia langsung. Tak salah kalau nik bodoh setongkol dgn umno pun. Sejarag aku hidup lebih 50 tahun ..tak pernah aku tengok muktamar pas dapat coverage di tv. Lagi lama dari coverage mca atau mic. Berkawan sebab duit ni takkan kekal lama. Salah satu pasti melingkup ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j dgn akhi dia sahabat yg jahil kata anda bawa fitnah.

      Mana2 yg serang umno dan pas tu sumer fitnah.

      Badak suka air pun fitnah jua.

      Najib kena tipu dgn anak cina berbillion pun fitnah.

      Tg tak fitnah ialah puja dan puji najib siang dan malam.

      Pastikan badak di beri makan secukup nya. Klu mati Kita buat handbag.

      Kikiki

      Delete
    2. Anon 1005, maklumat yg dipakai untuk burukan UMNO/PAS adakah saudara pasti sahih? Kalau tidak ia akan bebankan saudara. Biasa sangat seorang pemimpin yg berkali kalah saman fitnah akan dirujuk sebagai sumber sahih. Bukankah cerita cincin 24 juta itu fitnah? Bukankah cerita scorpene/Altantuya itu fitnah? Berapa ramai kat sini yg dulu gembira sebarkan cerita ini? Apakah akibat dari sebarkan fitnah ini agaknya?

      Delete
    3. Mr J....hang patut pi checkup di hospital bahagian sakit jiwa.
      Orang yg menipu hati sendiri tergolong dalam pesakit jiwa.
      Hang boleh tipu kami....tapi hang tak boleh tipu Allah.
      Ada pehe mr jebong?

      Delete
    4. Jgn cakap byklah mr j aka che wan rosli che wan snake. Jawap soalan aku dulu.

      Delete
    5. Zack, apa soalan saudara?

      Delete
    6. Tolonglah jangan hina dan hamun. Saya bukan Wan Rosli dan tak perlulah panggil snake. Kita berhujjah dgn baik.

      Delete
    7. Wan snake
      Punya byk soalan yg aku tanya satu pun kau tak jawab. Apa hujah kau skrng wan snake?

      Delete
  23. MACAI DAN BARUA DAH GILA TALAK DNG PAS
    JANGAN DI LAYAN TAPI TIAP2 HARI MENYERANG
    APA LAGI YANG MASIH RASA DI HATI TAK PUAS
    ASSMIN TUNGGU MASA UNTUK DITERAJANG

    KALID IBRAHIM TGGU MASA BUAT PENGUMUMAN
    PERANG SAUDARA PKR SEDANG KEPANASAN
    MAMAK KUTTY PUJA DAN PUJI TOKONG SAKAN
    MACAM NI KE NAK JADI PEMERINTAHAN
    TAK KE BABI NAMERNYER TU KANN...???

    Pantun utk barua barua dan macai DAP@Singapork tak sedo diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak sedo diri dan jgn terkinja2 Sgt Kat singapork tu.

      Kena sontot dgn mat bangla dan mat Africa byk la duit akak.

      Boleh la melaram dgn beg baru kulit badak.

      Bye akak

      Kikiki

      Delete
    2. Kadang kadang kena kadang kadang tidak. Kalau musim hujan satu sen pun mat singapork tak dapat.

      Delete
  24. Membaca statement yang dibuat kadang-kadang kita yang dah tua ni tersenyum dan tersengeh. Wah hebat nya ilmu politik dia. Hingus politik belum di cuci lagi...he..he..kereta apa Ustaz ni drive..

    Usah kita layan pemimpin jenis ini. Terlalu takbur..riak..
    Pengundi-pengundi pru 14, tolong jangan undi pemimpin jenis ini.....simpan / simen/ konkrikkan saja...

    Demi Allah saya tak pernah se belum ini membaca statement Dari seorang pemimpin politik yang mengaku perjuangan islam tapi..tidak tawaduk dengan kata-kata, jauh sekali amalkannya..

    Saya tak faham kenapa pemimpin PAS tak beri tarbiah kepada pemimpin mereka dari segi amalan, tutur kata dan sebagainya.....

    Saya juga masih tak faham kenapa dan siapa yang meletakkan pemimpin PAS setaraf dengan Ulama'.Kalau ulama mereka semua tidak. bercakap macam meroyan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak pas, title sendiri bagi.. Ustaz la, ulamak la.. Padahal spm bahasa melayu pun gagal dan bahasa Arab pun gagal.

      Delete
    2. Salam, bro sr azami & co
      Nik abduh ni memamg kelakor
      Harap nama bapak je untuk status quo
      Kalo nak ikut kredibiliti dia memang tumpo..

      Delete
    3. 10.08 meroyan tu sebahagian daripada identiti mereka. Sebagai king MAKIE so kenalah kuat caci maki hamun sumpah seranah gelaran n jatuhkan hukum kat org. Baru nampak kenatangannya. Hebat.

      Delete
  25. Singapork
    Hang Dah makan ubat ke belum
    Cepat2 pi makan pil umnopaspork
    Nanti sihat la tu

    ReplyDelete
  26. Janganlah kita berdengki... ayat2Nya baca sajalah. Untuk semua. Kalau terasa... muhasabah diri.

    Muĥammad:33 - Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul dan janganlah kamu merusakkan (pahala) amal-amalmu.

    Muĥammad:31 - Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar di antara kamu, dan agar Kami menyatakan (baik buruknya) hal ihwalmu.

    Muĥammad:32 - Sesungguhnya orang-orang kafir dan (yang) menghalangi manusia dari jalan Allah serta memusuhi Rasul setelah petunjuk itu jelas bagi mereka, mereka tidak dapat memberi mudharat kepada Allah sedikitpun. Dan Allah akan menghapuskan (pahala) amal-amal mereka.

    Muĥammad:29 - Atau apakah orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya mengira bahwa Allah tidak akan menampakkan kedengkian mereka?

    Muĥammad:30 - Dan kalau Kami kehendaki, niscaya Kami tunjukkan mereka kepadamu sehingga kamu benar-benar dapat mengenal mereka dengan tanda-tandanya. Dan kamu benar-benar akan mengenal mereka dari kiasan-kiasan perkataan mereka dan Allah mengetahui perbuatan-perbuatan kamu.

    Pengusiran (Al-Ĥashr):10 - Dan orang-orang yang datang sesudah mereka (Muhajirin dan Anshor), mereka berdoa: "Ya Rabb kami, beri ampunlah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dulu dari kami, dan janganlah Engkau membiarkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman; Ya Rabb kami, Sesungguhnya Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang".



    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Tak ada pun dalam ayat tersebut menyatakan UMNO dan PAS ..

      Muĥammad:30 - Dan kalau Kami kehendaki, niscaya Kami tunjukkan mereka kepadamu sehingga kamu benar-benar dapat mengenal mereka dengan tanda-tandanya.

      Tapi tanda-tandanya ada pada pemimpin PAS dan UMNO. Itu belum lagi Allah kehendaki sebab tanda-tanda Allah adalah lebih berupa pada akibat kemungkaran pemimpin itu sendiri yang berlaku tanpa diduga-duga.

      Wallahualam


      Delete
    2. Al-'Isrā':84 - Katakanlah (wahai Muhammad): "Tiap-tiap seorang beramal menurut pembawaan jiwanya sendiri; maka Tuhan kamu lebih mengetahui siapakah (di antara kamu) yang lebih betul jalannya."

      Binatang Ternak (Al-'An`ām):58 - Katakanlah: "Kalau sekiranya ada padaku apa (azab) yang kamu minta supaya disegerakan, tentu telah diselesaikan Allah urusan yang ada antara aku dan kamu. Dan Allah lebih mengetahui tentang orang-orang yang zalim.

      Semut (An-Naml):46 - Dia berkata: "Hai kaumku mengapa kamu minta disegerakan keburukan sebelum (kamu minta) kebaikan? Hendaklah kamu meminta ampun kepada Allah, agar kamu mendapat rahmat".

      Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):151 - Musa berdoa: "Ya Tuhanku, ampunilah aku dan saudaraku dan masukkanlah kami ke dalam rahmat Engkau, dan Engkau adalah Maha Penyayang di antara para penyayang".

      Delete
    3. Musa berdoa: "Ya Tuhanku, ampunilah aku dan saudaraku ...

      Apa kena mengena Musa as .. Kita kan umat Nabi Muhammad saw? Musa minta ampun untuk kaum dia. Dan Nabi Muhammad saw kan minta ampun untuk umat baginda.. kan gitu?

      Pembawaan jiwa yang rosak akan suka memaki, mungkir janji dan condong kepada pemimpin yang zalim dan perasuah.

      Ingat juga lah bahawa Allah swt Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Yang zalim ialah orang yang mempermainkan hukum dan agama. Orang yang mengguna ayat suci seolah olah yakin dah buat sangat baik. Padahal Allah lebih mengetahui kamu lah telah zalim.

      Jika Islam tidak rosak dan menjadi begitu hodoh sekali tidak di minta di dulu kan keburukan.. apa kan daya selagi begini pemimpin kita maka akan buruk lah agama cucu cicit kita

      Delete
  27. He he. Dulu nak rasa.nikmat dunia tak dapat. Ayah tak suka.n hidup dlm penuh kesederhanaan. Ni ayah dah takda. Peluang dah depan matà. Akhirnya jadilah mcm cite 3 abdul. Ayah tak.marah kan.. dapatlah nanti habuan duniawi dgn kepandaian lakonan2 nya. Skrg kan dah glamor selalu kuar paper n nanti selalulah kuarvtv pulak. Bak kata p ramle kadi pencacai angkat tong najis layaknya.

    ReplyDelete
  28. .
    .


    Harakah dah tak ada orang baca. Ahli sendiri tak beli. Kalau harapkan muka masuk Harakah, lepas raya orang tak ingat muka dia.

    Beli Harakah, murah rezeki ..
    Tapi masuk Utusan.. mana logiknya?
    Cakap beli Harakah rezeki murah adalah cakap seorang pendusta ..

    Nak tahu, adakah pemimpin UMNO juga di beri ruang dalam akhbar Harakah?

    ReplyDelete
  29. FUYOOO INGAT DAH STOP TAPI MASIH MEROYAN
    1 ARI TAK BELASAH PAS BUKAN BARUA NAMERNYA
    JANGAN LELEBIH SANGAT MAKI DAN HAMUNAN
    ASSMIN NK KENA TERAJANG KORANG X KESIAN.?

    MAKI HAMUN MAKANAN HARIAN BARUA
    KUTUK DAN HINA SAMBIL JUAL AYAT AL QURAN
    SELAGI PAS TAK TUNDUK PADA MEREKA
    MAKA PAS AKAN DI FITNAH SPIN ABIS ABISAN


    CUKUP2 LA BARUA DAP@SINHAPOK ....

    BERAMBUS DARI MALAYSIA .. PENSABOTAJ EKONOMI DAN ISLAM. ..



    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara politik kuno Umno dan Pas bodohkan org melayu puluhan tahun..guna sentimen kaum dan agama melaga2kan rakyat bawahan berbilang bangsa supaya bergaduh sesama sendiri..pemimpin2 atasan terus menyamun, merompak duit rakyat dan harta negara sampai bangkrap.

      Melayu rosak kerana UMNO.
      Islam rosak kerana PAS.

      INI KALI LAH

      Delete
    2. Akak ni kami rakyat Msia di suruh berambus dari Msia, kami nk ke mana la agak2 nya???

      Akak klu kena berambus dari singapork boleh la balik Msia kan kan..

      Hari2 akak puja puji badak, satu hari pasti akak dpt handbag kulit badak.. Janji akak keje bagus dan servis top tip kt gay lang tu

      Bye akak.. Slmt niaga.

      Delete
    3. PAS sudahpun bergaya TALIBAN rakus serupa sakai.
      Sistem AYAHBRTULAH sudah digunapakai.
      Tinghi Hieraki Brahmin ularmak pun sudah sampai.
      Yg ahli dibawah diminta padamkan AKAI.
      TAK KAN TENGOK SAJA LAGI TERUS BUAT BINGAI??
      MELAYU TAK HARUS OTAKNYA BENYAI!!


      SELAMTKAN MALAYSIA, DEMI ANAK CUCU
      -Tun Fan

      Delete
    4. btltu hari2 kutuk pas.nmpak sgt puak ph busuk hati dgn pas.politik jahat nk mampus.nk mngpun bt cara yg elok.dok kutuk org bt apa.kalau gini cara pplitk bodoh puak ph jgn harap nk.mng.sblmni kata lupakan hr2 kluarkan artikel nk mnatang apa mcmtu.

      Delete
  30. kalu ikut politik, pemimpin pas dan umno beri gambaran perkauman terhadap dap untuk elak orang melayu undi dap. kalu cina jer undi dap, hanya di bandar jer dap menang, dan parti yang bersama dap juga akan ditolak. itu yang cuba ditanam oleh pas dan umno.
    itu yang tdm usahakan untuk pakatan bertanding satu simbol sahaja. orang tak lihat dap, amanah, pkr. harap semua rakyat yang tolak najib akan menyokong dan mengundi parti politik yang menolak najib dan menolak sebarang usaha yang bertujuan untuk kekalkan najib. tolak najib kerana rasuah dan tindakannya yang merosakkan malaysia.

    ReplyDelete
  31. .
    .

    Kuasa Cina ada pada DAP. Kita kena bandingkan kuasa politik DAP dengan MCA.

    Jika pengundi Cina memberi kuasa politik kepada MCA, pasti MCA akan tibai Abduh.

    Yang tak faham ialah DAP bertanding di Kawasan Cina, mengapa bercakap suruh melayu tolak DAP?

    Dalam 53 kerusi, sekurang-kurangnya 6 atau lapan adalah calun melayu. Dengan baki yang tinggal pemimpin Ci DAP tidak boleh sesuka hati mendesak mengikut kehendak mereka.

    ReplyDelete
  32. Saya rasa Budin tak payah nak quote dan ulas statement orang bodoh politik. Nik Abodoh..memang seorang bodoh. Apa tidak nya???'Amanah anjur forum pemikiran Nik Aziz, dia nk saman. Pemikiran Nik Aziz bukan dia atau keluarga dia punya.
    Toksah.layan budak bodoh tu....

    ReplyDelete
  33. Ulasan-ulasan kepada entry bukan bertujuan nak kutuk sesiapa..jauh sekali nak melaga-laga. Pembaca hanya beri pendapat bedasarkan isu semasa.
    Kebetulan ada parti yang 360 darjah terbalik. Penganut nya dah 400 darjah ber pusing.kita hanya nak nasihatkan saja...kesian tengok penganutnya terlalu meracau-racau.

    Pas hanya parti beridologi agama Islam ...tapi bukan amalkan Islam ...mung pahe ke dok..Elok ke pemimpin parti islam mencarut- carut, dok kato ko ore..beruk, barua dll.

    Mung tunjok dale ni..kisah ulama tersohor dulu -dulu ada pernah kecek macam pemimpin mung nih. Ade mung buko kitab al tarmizi, baihaki, dan ulama muktakhir kini....ade dok gelar kok re gitu mace pemimpin pujaee mung ni.

    Oh..mung ni jenis bodo tak boleh Di ajar, pandai tak boleh ikut.Acu gi tadah kitab ko atau dengar tazkirah d masjid surau...apa kata ustaz pasal sifat-sifat mulia ulama..

    Pulak-puak mung ni ore panggil jenis gong

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kutuk yang dok kutuk memanjang apahal.kita dari kecil diajar ke surau.knp nk kutuk ulama salah ke apa yg meraka ajar mgkin caranya tak sama.kita sbg org tak mahir agama usahlh mgutuk golongan agama.prbuatan ini amat tak wajar.sekalipun mrk salah jgn kaitkan mreka dgn agama.seolah islam juga bersalah.ini kesilapan individu bkn salah agama.dsbabkan.pas dkt dgn agama kamu hina pas sucukup2.tunggulah blasan kpd org2 yg mmfitnah dan memperlekeh golongan agama

      Delete
    2. ... tetapi dia mau kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya seperti anjing, jika engkau menghalaunya, dia menjulurkan lidahnya, dan jika engkau membiarkannya: dia juga menjulurkan lidahnya. Demikianlah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat kami. maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir”. (Surah al-A’raf: ayat 175-176).

      Ayat ini telah menyamakan ulama yang menjual nilai ajaran Allah hanya untuk kepentingan dunianya sama seperti anjing. Padahal jika dia berpegang atas prinsip ilmu dia tetap akan mendapat kemuliaan. Namun, dia telah disilaukan dengan tawaran dunia. Samalah dia seperti anjing yang senantiasa menjulurkan lidah. Anjing menjulurkan lidah disebabkan kepanasan badannya, atau oksigen yang tidak cukup bagi tubuhnya. Demikian ulama yang sentiasa kepanasan karena kehausan duniawi.

      “Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Kitab suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk. Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (penyelewengan mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (Surah al-Baqarah: ayat 159-160).

      Delete
  34. .
    .

    DAP hanya boleh menang apabila umat Islam negara ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi dan perut, maka di sini mereka akan terkesan dengan umpan DAP.

    Yang kena tangkap rasuah semua melayu. Yang bangkrap semua nya syarikat orang melayu. Yang pecah amanah pun orang melayu.

    Dimana peranan dan pengaruh DAP dalam keadaan begitu sekarang ini?

    Siapa yang dapat RM 5 juta seperti yang Rafizi dakwa kalau bukan orang Islam yang menganjurkan Malaysia Berselawat.. apakah berkat majlis yang mengguna duit haram?

    Pemimpin mana yang tabur dedak sana sini dan Pemimpin mana yang mengguna pembangunan dan kemudahan di kampung-kampung untuk mendapatkan undi?

    Jika ekonomi bagus, umat Islam tidak menadah tangan meminta-minta pada Allah sehingga lupa Allah itu sepatut nya di Esa kan..

    Jika ekonomi PAS bagus, pemimpin tak perlu arah beli Harakah dan kutip seorang RM5 untuk kos saman !


    ReplyDelete
  35. abduh ni bukan kalah ka betanding baru nih?

    ReplyDelete
  36. Bro John Doe semoga sejahtera
    Segala urusan selesai segera
    Pakatuns semua kita bersaudara
    Sorang terkena semua merasa

    Lumrah kehidupan itulah dia
    Mencari rezeki merata rata
    Segala urusan kena selia
    Hal negara kena cerita

    Bersyukur kita dapat bersatu
    Tolak pemimpin,penyokong penipu
    Kita disini semangat jitu
    Sahabat masuk ramai yang sapu!

    Mark,Mr J, mat Singapork
    Cina kata suwey, Melayu kata bongok
    Sedikit dedak sanggup diteguk
    Samsung sebijik punyalah syok!

    Jibbo sendiri dah kata bangang
    Diblog Budin urat nak tegang
    Mabuk macam dah banyak tonggang
    Masuk sini dah kena panggang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Semua yang pakatun kata dianggap fitnah
      Konon pemimpin mereka maksum tidak bersalah
      Ditunjuk bukti dan fakta mereka dah marah
      Dah tak leh jawab, maki ajelah..

      Apa yang tuan budin tulis mereka nak bising
      Ada sahaja tajuknya tak kena dihati
      Suka hati tuan bloglah,apa nak posting
      Kalo tak suka, pegi zoolah,tengok badak je nanti..


      Delete
    2. tajuk mcm sial mcmna tak bising.tajukpun dh tau bertujuan nk kutuk pas.lps brmcm2 makin hamum yg tkde kaitan dgn nik abduhpun dikutuk asalkan dpt kutuk pas baru ht puah2 ras senang agaknya

      Delete
  37. TAK CUKUP MAKIAN ULAMA PUN JADI BAHAN
    APA SAJA PASAL PAS BARUA SESAH AJER LAH
    CAP BUNGA PKR PAKATAN PUTUIH HARAPAN
    TAK SABAU PRU 14 TIBA KAMI AKAN BELASAH

    ini kali lah.. pensabotaj ekonomi barua DAP@SINGAPORK... BERAMBUSSSSS....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa bagi gelaran ulamak kat pemimpin PAS....sendiri masuk bakul ka?

      Delete
  38. Sabar jelah. Tuhan Maha Adil. Tak sakit perut ke mereka makan dedak?

    As-Sajdah:25 - (Pertentangan di antara satu golongan dengan yang lain itu) sesungguhnya Tuhanmu sahajalah yang akan memutuskan hukumNya di antara mereka pada hari kiamat, mengenai apa yang mereka berselisihan padanya.

    ReplyDelete
  39. Mati semut kerana gula,PAS mati kerana duit Najib.

    ReplyDelete
  40. Setiap hari parti lain buruk jerrr. Tak ada ke berita baik tentang PH, setakat berjuang memburukkan orang lain bukan perjuangan la Tuan2, mungkin la penyokong2 PH beranggapan ini adalah perjuangan, berjuang la kamu semua wahai pejuang2...moga2 Allah tunjukkan kamu kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu prjuangan mgutuk org.tak sdar diri sndiri lbh truk dari pihak yg dikutuk.cermin diri sndiri sblum mgutuk pihak lain.

      Delete
  41. Mat Singapork sudah berkokok
    Sokong perompak, badak dan tenok
    Negara hancur dia seronok
    Ikut PAS relaks di Danok

    Sebut ' berambus ' dia mengulang
    Penyamun tarbus dia menyayang
    PRU 14 nasibnya malang
    Mata terbuntang Umno kecundang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..Terbaik bro fan tun..

      Di dunia Mat singapork memang le seronok
      Dapat berkawan dengan badak dan tenuk
      Di dalam kubur tentu dah teruk
      Kat sana cuma ada kala jengking, ular hitam tak ada tenuk..

      Delete
  42. bodoh btl ph.hrtu kata nk.lupakan pas.hr2 ckp pasl pas jugak.bodoh nk mmpus.takut sgt dgn pas perlu hari2 kutuk pas.hrtu ckp pas tak kuat nk takut bt apa lg.kalau hr2 kutuk pas jelas.ph tramat takut pada pas

    ReplyDelete
  43. Singapork ni
    Kena makan ubat yang Lebih heat
    Ubat jenama PH dan DAP
    NANTI SIHAT LA TU
    JANGAN MARAH2

    ReplyDelete
  44. mcmnilah sikap org2 yg teramat takut.dgn byg2 pas pun dia takut.untk mgurangkan ketakutan maka perlu dimaki pas stiap hr.dah tau nik abdoh bodoh.nk ckp bt apa lg.kita sbnr dh msh mgharapkan ahli politk generasi yg baru.muka2 mcm kit siang.haji hadi anuar ibrahim.najib.zahid hamidi.mat sabun.patut dikuburkan aja dari arena politik krn merekalah yg mmbawa byk msalah dlm politik malaysia sejak 20 tahun yg lalu

    ReplyDelete
  45. Memperlekehkan DAP adalah tektik UMNO untuk piliharaya ke 14. Bangsa dan agama adalah isu utamanya. Menakutkan umat melayu terhadap DAP adalah agenda yang telah dikhususkan manakala parti yang bersekongkol dengan DAP seperti Amanah dan PKR adalah orang suruhan DAP. Ini adalah perancangan UMNO bagi memonopoli undi melayu. Apa yang menghairankan PAS juga mengikut tektik dan rentak yang sama. Oleh itu kerjasama PAS dan UMNO sudah terjalin. Penyokong PAS perlu sedar bahawa pemimpin PAS sudah berada satu barisan dengan BN. Cuma belum dinyatakan secara rasmi takut kehilangan pengikut. Hakikatnya kesatuan UMNO/PAS sudah terjadi. Pertandingan 3 penjuru, tiada isu sensitif terhadap UMNO akan dimainkan oleh PAS, kemesraan dikalangan pemimpin Umno/PAS di dalam majlis tertentu sebagai satu helah permulaan untuk memujuk penyokong PAS, menyerang DAP dengan isu agama dan berusaha melambatkan urusan perbincangan dengan PH bagi memerangkap mereka di saat akhir adalah bukti nyata PAS sudah terikat dengan UMNO bagi piliharaya ke 14. # Jahanam PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarkan apa nk ditakutkan.siapa yg halau pas dari pmbangkang.lpstu bt muka tak bersalah aja.pas nk bt apapun itu hak pas lg tkde kaitan lgsung dgn ph

      Delete
    2. Saudara, Siapa halau siapa ni ?
      PAS lah..yg halau saudara! saudara tahu..knp PAS halau..sebab, PAS sudah bau duit!

      Saudara, sudah berpuluh kali kawan2 ajak PAS utk kembali ke pangkal jalan..tapi, mcm biasa..sehingga kini..pemimpin tertinggi PAS(geng 17) tak mahu..sebabnya, merela sudah gian bau duit?

      Masa pemimpin PH utk berunding dgn PAS pun sudah berakhir. semoga, ada sebahagian..ahli2 PAS akan mengundi PH.

      Saudara perlu ingat ye!! PRU 14
      antara BN vs PH shj. sebabnya, kalau beri undi kepasa PAS pun..PAS tidak mahu menang dan jika undi PAS, umpama beri undi kepada BN. ingat tu..saudara?

      Delete
    3. dh nk mereka2 cerita.siapa yg istiharkan pr terkubur.dh nmpk kat situ ph vs bn yg dikutuk satiap hr ialah pas.cerdik ke mcmtu

      Delete
    4. Nampak sgt saudara ni...pengikut tegar PAS yg pakai langgar aje!

      memang sudah terkuburlah saudara hoii!!

      Saudara, Muktamar ke 61 2015, siapa yang putuskan tahaluf siyasi tanpa bahas saudara!!??

      Delete
    5. Sebab itu aku kata...PAS parti diktaktor serupa dengan UMNO sekarang ni.

      pencacai semua dok diam2... ikut aje macam lembu. Jangan banyak soal. Kalau soal kena pecat...

      Delete
    6. huhu lg kelakr.pas nk sertai ph dgn syrt dap yg mgkianati pas dkluarkn.skalipun pas msuk ph.pas yg trpksa bkorban mmberi krusi kpd pan dan pbbm.pas ptuskn krna lmbt laun pkr pasti akn ptuskn hub dgn pas bila brlaku prtmbungan dlm pru

      Delete
    7. yg kburkan ph ialah dap pastu tubuhkn ph slpas pan dtubuhkn.pastu bepura2 ajak pas.bodoh sgt pas nk msuk ph.pastu hr2 kutuk pas.ini caranya nk ajak.pas msuk.ph.ph tkkan mng selagi berpolitik bodoh

      Delete
  46. UP UP AN AWAY
    CAKAP PASAL DUIT KONON
    PH KO TU LAIE SEUWEEY MCM CIPAN...
    RAFIZII ADAM ROSELY PENYAMUN
    SESAMA SENDIRI BERGADUH SAKAN

    Puiiii...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jangan meludah merata2 saudara..boleh kena penyakit !

      Betul lah..knp Adam sibuk2 pasal Rafizi pulak? kes beliau dgn SPRM pun belum settle..lagi mau menyibuk! memang patutlah kena dgn Rafizi!

      Byk kerja,kes kepentingan rakyat,negara lagi besar..mau kena bongkar lah !!Nasharuddin Mat Isa ahli PAS sehingga kini senyap sepi!! menyorok blkg jubah/kopiah ka??

      Delete
    2. Akak berapa kali nak pesan,perangai buruk meludah tolong buangkan,nanti kalau takde orang melanggan,apa pulak akak nak makan,

      Dengar kata akak makan babi,kerana lauk lain takde lagi,memang susah nak dipercayai,tapi kalo dah perangai macam ni,ada kemungkinan betul le ni,

      Jangan marah akak,nnt jahit terkoyak!!!
      Kim salam kat badak!!!
      Jangan lupa ye kak

      Delete
  47. Sudah sudahlah benci UMNO PAS. Nik Abduh memandang dari kacamata Islam. Raikanlah kerjasama ini. Cukuplah dgn sebar berita 90 juta yg tidak ada bukti sahihnya. Bukankah dah terbukti banyak cerita yg disebar dulu palsu? Mengapa teruskan perbuatan ini? Tidak serikkah ditipu psywar pembangkang? Bukankah taat kita pada pembangkang yg didalang liberal dan kafir buat kita terpesong? Tenguklah perbuatan kita kini - mudah betul hina ulama', menentang perkasaan Syariah dan menyeru pendakwah Islam di hantar balik ke negara asal untuk diseksa? Kemudian kita rasa Allah bersama usaha kita yg mungkar ini? Tobatlah saudara sebelum terlambat. Tidak ada apa yg baik datang dari perlakuan begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lurus sungguh hati Mr J, saya harap..Mr J akan mengundi PH pada PRU 14 nanti.

      Mr J, macamana nak dapatkan bukti sahih jika kita tidak saman? Mr J,pintu Mahkamah sentias terbuka...pergilah...

      Delete
    2. PAS tolong saman pasal kes 90juta. Selagi tiada saman maknanya betul la.... tak usah nak spin cerita.

      Delete
    3. Tanggung jawab umat Islam mencegah kemungkaran !!!

      NATO(No Action Talk Only)... semua orang boleh buat.

      Delete
    4. UP, setakat ini tiada apa bukti ditunjuk pasal 90 juta ini hanya tuduhan. Sepatutnya kita tabayyun. Tidak menerima selagi tiada bukti. PAS dengarnya telah mengemukakan saman. Namun kes diluar negara sebegini mahal dan rumit. Akan makan masa untuk diselesai. Kita sepatutnya tidak menyebarkan berita ini selagi tidak dibuktikan.

      Delete
    5. Anon 1329, bukan lazim dlm Islam ataupun dunia sekarang ini bahwa yg dituduh itu dikira bersalah selagi tidak dibukti benar. Bahkan sebaliknya. Yg dituduh tidak dikira bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah. Kalau betul banyak bukti tolong bagi pada SPRM. Kalau tidak baik kita diam dan jangan terjebak fitnah.

      Delete
    6. Tak ade bukti?...ko ngigau ker?...kalo tak de bukti pas dah saman Husam yg ade bukti money trail dari affin bank ...pas ngaum nak saman husam...mana samannye?..
      IIstad Nasha pon ngaum bak saman Rapiji...mana samannye?...hi4...

      Delete
    7. Tadi, saya cakap kamu ni lurus. skrg saya nak UP kan ..ke..kamu ni lurus bendol betul lah Mr J( Wan Rosli)!

      Jika kamu dah tahu..saman di UK akan menelan belanja yang byk..yang depan mata, dekat Malaysia kan ada! Husam dan Rafizi.

      Mr J, ingat ye....Islam tertegak dengan Hujah. kalau kamu tak bersalah...tegakkanlah hujah sama hujah di Mahkamah.

      Delete
    8. UP, apakah dgn tuduhan sahaja org dah kira bersalah? Rafizi telahpun banyak kalah kes fitnah dan ada banyak lagi berderet untuk didengar di mahmakah. Kalau begitu pembangkangpun dikira besalah pasal ada banyak tuduhan terhadap mereka. Contohnya terima dana dari John Soh yg didapati penjenayah di Singapura. Terima dana dari Israel. Tuduhan salahguna wang rakyat untuk bantu koni Splash - sepatutnya bayar 250 juta dan bukan 2.8 billion. Semua kes ini tiada dibawa saman di mahkamah. Adakah adil kita kata semua org terlibat di atas adalah jahat dan pencuri walau belum dibuktikan. Tambah pula CM PP sendiri telah didakwa di mahkamah atas rasuah. Tiada pula diblog ini yg menuduh DAP korup? Adillah tuan. Mari berhujah dengan bukti dan bukan dgn tuduhan sahaja.

      Delete
    9. Mana samannya Nr J?
      Apa?! Tin Milo dibawa lari lagi?
      Tak kan la ko nak tunggu malaikat tgh cabut nyawa, baru nak taubat?
      Banda dah telanjur, Tahik dah terabur merata pelusuk dunia.
      Lagi UMNOPAS sanggah, maka serupa engkar perintah asas imanmu sendiri.
      Balik lah kepangkal jalan, tak guna ditongkat Parti2 yg sudah rosak.

      PAS BUKAN PUN islam.
      ISSLAM bukan pun Pas.
      UMNO BUKAN PUN MELAYU.
      MELAYU BUKAN UMNO.

      Boleh saja nak telagah mode
      bertamadun atau mode lawan maki.
      Sorang tunjuk siong sorang tunjuk gigi.
      Samapai ke pagi.
      Apa pun tak akan jadi.
      Cuba kawal diri,
      Tapi kalu perku juga nak maki,
      BIAR HUJAH ADA ISI.

      Benda asas pun tak kita telingkah.
      Usah dicampak keupayaan akal yg dianugerah ALLAH.

      Dengan ikhlas dipohon,
      Marilah sama2
      SELAMATKAN LAH NALAYSIA..DEMI ANAK CUCU.

      - Tun Fan

      Delete
    10. Mr J....r...bukan kira salah tak salah...kalo orang dah futnah saman lah untuk bersihkan nama baik sebagai bukti kita bersalah...kalo takot nak saman maknanye ade yg tak betool...ngook..zaman dulu seblm ade undang2 saman orang ajak bertumbuk untuk bukri tidak melakukan seperti difitnah...itu pon nak kena bagi tsu kpd mr J...r...hi4..

      Delete
    11. Anon 1516, kalau ikut logik saudara kita dah boleh panggil PH sebagai korup pasal tidak saman isu yg disebut di atas. Adakah ini adil?

      Delete
    12. .
      .

      Mr J, masalahnya ketua kamu cakap sekali lalu. Nanti dalam mahkamah boleh cakap lah tersasul.

      Rafizi buat tuduhan berulangkali dan perkara yang sama.

      Ketua-ketua kamu ulang lah tuduhan yang sama bila segala tuduhan Rafizi dikatakan fitnah

      Dah lah tak saman tapi tak berani nak counter dengan tuduhan tersebut berulang kali.

      Delete
    13. Mr J, Hadi Awang/PAS lah yang perlukan keadilan di Mahkamah!

      Mr J, sila namakan kepada saya..pemimpin PAS masa kini..yang berani kerana benar, saman masuk, keluar penjara/lokap? tiada Mr J! pemimpin PAS lanie, semuanya mahu hidup selesa shj.

      Mr J, Sebenci2 kamu kepada Rafizi Ramli, Beliau seorang pemimpin yang berani kerana benar dan sedia menunggu utk disaman.bagi beliau, apabila disaman..barulah, cerita sebenar akan terbongkar. cakap2 kosong tak gunalah Mr J!

      Kamu kenal siapa RPK? beliau diisytiharkan muflis. kamu percaya kata2 org dah muflis Mr J?

      Delete
  48. Nak kira dulu..budin dulu pun pangkah umno..adakah budin bodoh pada masa itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon pangkah BN..Keseluruhan pemimpin BN sekarang dah tersasar dari objective. Cara terbaik adalah kita 100% clean-up BN.

      Sampai masanya pengundi mengajar BN yg dah bongkak!

      Delete
    2. Saya bukan ahli umno atau pas.tapi 2x pru saya mmg pangkah bn walau calon kwsan itu adalh dri kaum cina. Tapi kenyataan keluar dari mulut menteri2 sejak kbelakangan ni mmg sakitkan hati rakyat mcm saya.
      Mmg saya nekad tolak Bn kali ni

      Delete
    3. Sy mmg anti isu perkauman...xkan pilih pemimpin yg suke sentuh isu kaum/agama..untuk raih undi

      Delete
  49. Aku rasa statment2 pemimpin pas akhir2 ni sekadar retorik...nk tunjuk yg parti pas masih berpengaruh,masih kuat,masih relevan.tetapi kalau nak di perhatikan sejak berpecah dgn amanah agak ramai ahli yg keluar pas.rasenyer pas pun tidak buat kajian dan survey untk study isu perpecahan ini.
    Tak dipastiksn maybe pas yakin x ramai ahli yg keluar pas..atau mmg pas takut untuk mengetahui hakikat sebenar keaadaan ahli mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali nie nak masuk kali ke3 aku mngundi..dulu masa pru12 n pru13 utk kawsan aku dun aku pgkah pas/parlimen bn. Tapi kali ni klau betul ada 3 penjuru..dua2 aku tolak..aku pgkah amanah

      Delete
    2. yg tkut ph.sbbtu hr2 kutk pas

      Delete
    3. suka hati kau nak pgkah apa.kalau kau mmpus lg bgus

      Delete
  50. Nik Abduh perasan PAS sangat kuat sekarang sejak berbaik2 dengan najib...
    Iskandar dah ditendang dari kerusi pesuruhjaya selangor...Mustaffa Ali pon kena tendang...
    Umno harapkan Pas tanding 3 penjuru untuk menang...PAS harapkan Umno bagi laluan...
    Pru nanti pas dan umno kutuk mengutuk ler berebut kelantan dan selangor...Uskandar buat dek aje...
    Tuan Ibrahim jaga hal ehwal masyarakat luar begara....Punah ler Pas...

    ReplyDelete
  51. ADAM PKR GN TUDUH SELAGI BLOM JATUH HUKUM 1MDB SMPI LA NI X SAMAN HUKUM DAH JATUH
    KEPALA BANA PUNYA BARUA PAKATAN HARAMM..
    UP UP AN AWAY JANGAN TUDUH SEMBARANGA

    BERAMBUS ALL BARUA DAP@SINGSPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork lima kupang saja

      Delete
    2. Alahaiiii....low standard betul la statment mat singaxxx ni.xde feel baca lgsung

      Delete
    3. Heeeeeee...ayat mcm tulisan bangla je plak mat singaporkkkkkk tu.Bangla ade dapt samsung A9 jugak ke ari tu jibby bagi??

      Delete
    4. Marah betul mat/minah singapork ni..sabar adik/akak ,istighfar byk2.. urut dada tu..

      Delete
    5. Atap Rumbia.....7 May 2017 at 14:43

      Usah dijolok sarang tebuan
      Kelak bengkak seluruh tubuh
      Jika hendak beri huraian
      Usah disergah bagai nak gaduh...

      Adam Rosly si anak muda
      Bergelar datok sangat berharta
      Rakyat menonton mengurut dada
      Mahligai disneynya tru berita...

      Isytihar hartanya cepat sekali
      Itulah dia Rafizi Ramli
      Awak pula bila lagi Adam Rosli?
      Usah buat kami ternanti2...

      Sabah tak jauh dari Sulu
      Warisan ditubuh Shafie Afdal
      Undang2 dilaksana tak kira bulu
      Demi demokrasi bukan feudal...

      Delete
    6. Untuk Adam rosly xpayah la berteka teki...istiharkan je harta.kalu brtul kami sokong kalau salah sila undur diri..

      Delete
    7. Tak payah ustihar...sprm dah buat penilaian semua harta adam...kalo salah hukum aje...jangan lindungi sesiapa pon mcm macai pertahan najub ketua perompak...

      Delete
  52. KALAU CAKAP LU BIKIN
    BUKAN BIKIN TAK SERUPA CAKAP
    UDAH UDAH LA TU FITNAH & SPINN
    BARUA SEMUA GI BALIK BINI DAH SANGAP. ..

    BARUA BATUA SEMUA GI BERAMBUS LA BALIK UMAH DARU MAKI HAMUN TIAP SAAT BINI BARUA KAT UMAH NAIK SANGAP DAH TU..... BERAMBUS DAN GI TAUBAT LA

    BERAMBUS KO BARUA DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik/akak dah solat zohor? kalau..belum, pergi lah..dulu tunaikan kewajipan sebagai seorang umat islam.

      Delete
    2. Elok sesekali pi clinic check...banyak screw kepala dh longgar...komen mcm pesakit Hospital Bahagia, Tanjong Rambutan.

      Delete
  53. Makin ari makin serius bodohnyer plk mat singapork ni...tak tau la mane asal org cmni.msti malu mak dia klau tau anaknye prgai cmni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mat singapork tak tercabut screw bertambah pendedahan penyelewengan najib..tetbaru skendel SRC yg ramai dapat habuan...Bandar Malaysia dah kena tipu dengan china kominis yg dipuja2 oleh mat singapork...malu muka mat singapork yg bermuka slamber...ha4..,

      Delete
  54. 15.08
    SELAGI TIADA TUDUHAN TIADA KESALAHAN
    SAMAN PUN TAK NAMPAK NIKAN TUDUHAN
    KRMUKAKAN BUKTI MINTAK KUTTI SAMA
    GEBANG TEPI JALAN ORG GILA JER YG LAYAN


    ...pinjanm kata assmin yg nk pencen.mb minggu depan selagi mahkamah tak jatuh hukum tak yah gebang lelebih la boohoo. ...


    Barua dap@singapork berambussss....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen orang gila..

      Delete
    2. btl tu tp bg puak ph mrk dh confirm bersalah.guan eng pulak bg mrk suci brsih.nsb baik adam rosli skdar anak ikan sbbtu mrk tk bela sgt.mnfitah dn memaki humun pulak adalah makanan kegemaran puak ph.kalau tak.maki pas dlm sehari blh mati agaknya

      Delete
  55. PRU13
    48% yg jadi Majority, Gabungan Parti UMNO,MCA,MIC (+).
    Nyata preatasi GAGAL, tapi tetap boleh perintah, ikut undang, walaupun pincang.
    Keputusan: Kualiti pemerintahan merosot-
    Pelbagai scandal besar.
    Rasuah jadi norma.
    Menteri2 makin angkuh hina rakyat. Rakyat diasuh bagai kanak2 mengibar bendera dsb.
    Suasana sokongan fake "feel good" dijana.
    Media sgt2 terkongkong.
    Debat Dialog terua terkambus.
    Subsidi ditarik.
    Makin ramai disuap Brim spt ternakan,
    Hampir semua isi keluarga jatuh miskin perlukan bantuan.
    OKU Asnaf dicukai harian.
    Pengangguran parah,
    Peluang kerja lesap.
    Rakyat asing bersepah.
    Klepto menjadi2.
    Undang2 dah jadi 2 lapis.
    Pemimpin sedut kuasa mutlak feudal.
    Ulamak berlagak Brahmin.
    Hukum Taliban cuba dibawa.
    Rakyat marhaen dipariahkan.

    Ternyata bila yg berprestasi GAGAL pegang steering , nyawa Kehidupan Rakyat Malaysia sudah diambang bahaya.

    PRU14
    Rakyat hanya mahu pemerintahan oleh yg BERPRESTASI LULUS.
    Bukan lagi yg GAGAL 48%.
    Kita wajib TUKAR dan kembalikan sifat2 positif
    Harapan,
    Amanah, B
    ersatu,
    Keadilan dan,
    Demokratik.
    Walau ada pilihanraya ke14, tetapi , sebenarnya, kita tiada pilihan.

    SELAMATKAN MALAYSIA, utk anak cucu

    ReplyDelete
  56. TERPEKIK TERLOLONG BARUA MAKI HAMUN
    ESOK SELANGOR DAH BERUBAH PEMIMPIN NYA
    YANG GADUH SESAMA SENDIRI BOLE TERUSKAN
    YEOOP... BIO DEME BEGASAK SESAMA MEREKA



    ... kikkkikiki... Pakatan Putuih Harapan assmin esok lusa title mb dah padam. .. ganti kalit semola.... kain sendiri dah trrlondeh ada ati nok maki maki lagi tuh...



    Kikikikikiki... bodooooo..bodoooooo



    Berambus ko Barua DAP@Singapork... pensabotaj ekonomi sendiri.... ini kali lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak nak minta Tuan Kiki beri hujah. Sikit oun takpa.

      Cuba masukkan isi sanggah 1 dua gram pun jadi. Ini agar boleh kita berdialog.Mungkin sy boleh terpengaruh dgn pandangan tuan.
      Kalau nak.lawan maki tak best lah.
      Kalau nak lawan maki sgt senang, anak yg 3 tahun pun boleh maki hamun.
      Ok, Cuba lah ya, saya alu alu dan nantikan dialog bertamadun bersama Tuan Kiki yg budiman.
      Cuba tau.
      Ok maru sama2

      YA ALLAH SELAMATKAN LAH MALAYSIA UTK ANAK CUCU.

      Delete
    2. Komen orang gila...

      Delete
  57. Apa nk jadi blok ni??? Banyak orang gila komen..maki hamun, point habuk..
    Administration patut tapis...artikel yg ditulis bagus...tapi dicemari olih komen orang gila ...

    ReplyDelete
  58. HUJAH DENGAN PANTUN PUN TAK TERJAWAB
    ADE ATI NAK BERHUJAH DENGAN DIALOG BAGAI
    BARUA NI TAK LAYAK DILAYAN SOAL JAWAB
    LAYAN AYAT SENTAP KASI TRUS TERBARAI

    KIKIKIKIKI.... HUJAH DNG PANTUN ADR KELAINAN BAGI SENTAP LAYAN DIAOG DAH TA JALAN DENGAN PUAK BARUA NIH..

    DARI ERA REFORMASI 1 DULU PERANGAI MAKI HAMUN DAN FITNAH SPINNN DAH DIJALANKAN.. SKG TUNGU NAK MAMPOS JER PUAK PENSABOTAJ EKONOMI SENDIRI... PUIIIIIIII......!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usah stress lenting Tuan Kiki.
      Bawa bertenang.
      Kalau terasa hati nak pantun pun, silakan saja.
      Masih boleh maki,cuma cuba kurangkan sikit maki2 tu.
      Sambil ibtrraksi, kita tambah isi yg boleh dihujah atau sanggah.
      Biar berlaku timbal balas yg aktif. Mana tahu,mungkin saya akhirnya terpengaruh dan jadi anak didik Tuan Kiki?
      Tak suka kah, sekira saya insaf dan pejam akal lantas sokong Tuan Kiki.
      Mallah sy mungkin mempertahankan Tuan Kiki atau Kerajaan, tak kira berapa zalim?
      Suka kan?
      Ok semula, cuba sanggah isi 1536 tu. Tarik nafas dulu.
      Dah. Ok, Mari sama2,

      YA ALLAH SELAMATKANLAH MALAYSIA UTK ANAK CUCU KITA.

      ,-Tun Fan

      Delete
  59. Mr J, masalahnya ketua kamu cakap sekali lalu. Nanti dalam mahkamah boleh cakap lah tersasul.

    Rafizi buat tuduhan berulangkali dan perkara yang sama.

    Ketua-ketua kamu ulang lah tuduhan yang sama bila segala tuduhan Rafizi dikatakan fitnah

    Dah lah tak saman tapi tak berani nak counter dengan tuduhan tersebut berulang kali.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...