Monday, 1 May 2017

KEPUTUSAN PAS SEPATUTNYA DISAMBUT DENGAN RASA SYUKUR


Usul Pas untuk memutuskan hubungan dengan PKR akhirnya diterima sebulat suara oleh Muktamar Pas dan ia kini terletak di tangan Majlis Syura untuk membuat keputusan akhir mengenainya.

Selain dikata mengingkari banyak perkara dalam perjanjian kerjasama, tindakan mahu berpisah itu juga meletakkan Selena Gomez sebagai salah satu puncanya.

Sebelum itu, muktamar juga diberitahu Pas tidak akan bekerjasama dengan Bersatu kerana parti itu dianggap celaru dan tidak tentu hala tuju, meskipun kita tahu ke mana saja Tun Mahathir Mohamad pergi, ribuan rakyat akan hadir menunggu.

DAP, seperti biasa dianggap oleh Pas sebagai parti yang anti Islam dan  didakwa menghalang perkembangan Islam di negara ini.

Muktamar Pas di Kedah yang semalam dilanda ribut turut dibisingkan dengan jeritan "Jahanam Amanah" sebagai suatu bentuk serangan terhadap parti itu.

Hanya Najib Razak, UMNO dan BN yang bebas daripada serangan Pas kali ini. MCA, MIC dan Gerakan yang diketahui umum menjadi penghalang kepada hasrat kerajaan menjadikan usul Akta 355 sebagai usul kerajaan, tidak pula dijadikan sebagai bahan. Di mata Pas, hanya DAP yang nampaknya anti Islam.

Dengan semua gambaran ini, di mana kedudukan Pas dalam pilihanraya akan datang tidak perlu lagi diperkatakan. Segala-galanya umpama bersuluh dalam terang.

Tetapi, bolehkah Pakatan Harapan menang dan UMNO serta BN dapat ditumbangkan?

Seperti isu 1MDB yang hanya di atas kertas nampak macam sudah selesai, sedangkan d hati rakyat masih banyak bersarang kekeliruan, begitu juga dengan kedudukan  Najib, UMNO dan BN yang kini seolah-olah sudah ada Pas sebagai pemberi bantuan untuk mengekalkan kemenangan.

Di atas kertas, mungkin ramai yang melihat laluan UMNO dan BN sudah selesa dan terang, namun hakikatnya tiada lagi Pas bersama Pakatan Harapan akan menjadikan gabungan itu lebih fokus menentang kebatilan serta tidak berdepan kekeliruan.

Pakatan Harapan yang disertai PKR, DAP, Amanah dan Bersatu kini boleh bergerak tanpa menoleh ke balakang lagi dengan fokus utama untuk menyelamatkan negara daripada kepimpinan Najib yang merosakkan negara sehingga di dunia sekarang ini hanya Malaysia di bawah kepimpinnanya satu-satunya negara yang dicop sebagai kleptokrasi gaya pentadbirannya.

Pas sudah boleh dianggap secara rasmi sebagai sekutu UMNO, walaupun mereka juga menyanyikan lagu untuk mengalahkan UMNO dan BN. Dalam hal ini, Pas bukan saja menipu rakyat, malah sedang menipu diri mereka sendiri kerana dengan hanya bertanding 80 kerusi, tentulah mustahil sebarang perubahan kerajaan dapat dilakukan.

Di 80 kerusi yang Pas bertanding itu pula sebahagian besarnya adalah kerusi yang UMNO akan meletakkan calon mereka. Sekali lagi terbukti yang ingin sangat dibantu oleh Pas dalam pilihanraya akan datang hanyalah Najib dan UMNO.

Dengan mengatakan Bersatu sebagai parti yang celaru, Hadi seolah-olah tidak nampak bahawa Najib yang terpalit dengan skandal 1MDB dan mendatangkan banyak beban kepada rakyat sebagai sasaran yang lebih utama dalam sebuah pertandingan, apa lagi kalau mahu dikata perjuangan.

Tiadanya Pas dalam Pakatan Harapan tidak bermakna rakyat, malah ahli dan penyokong parti itu tidak bersama dalam gerakan mahu menumbangkan Najib, UMNO dan BN. Tiada cara lain untuk Najib dapat disingkirkan selain dengan UMNO dan BN dikalahkan terlebih dahulu.

Rakyat hakikatnya hanya ada satu pilihan - mengekalkan Najib atau menumbangkannya. Memberi undi kepada BN atau kepada Pas yang tidak mungkin dapat membentuk kerajaan, akan dilihat sebagai sama saja tujuannya.

Pilihan untuk melihat kejatuhan Najib dan negara dapat dipulihkan, malah GST dapat dihapuskan seperti yang disebut oleh beberapa mufti dalam sehari dua ini sebagai haram, hanya mampu menjadi kenyataan melalui kuasa diberikan kepada Pakatan Harapan.

Untuk itu, selain ahli dan penyokong PKR, DAP, Amanah serta Bersatu akan konsisten, bahkan tidak berubah daripada memberikan undi mereka kepada Pakatan Harapan, sokongan gabungan itu akan turut diperolehi daripada ahli dan penyokong UMNO serta Pas.

Di dalam Pakatan Harapan, tidak ada ahli serta penyokong PKR, DAP, Amanah dan Bersatu yang teringin mahu melihat Najib kekal berkuasa lagi,  tetapi di dalam UMNO dan Pas, masih ramai, bahkan tidak mustahil lebih bertambah mereka yang menyampah terhadap Najib.

Keputusan Pas dengan menyerlahkan secara jelas di mana beradanya ia sekarang ini akan lebih memudahkan pengundi membuat pilihan. Sebab itu, keputusan terbaru Pas ini harus diucapkan dengan lafaz Alhamdulillah dan rasa penuh kesyukuran.

Pas membuka laluan lebih terang untuk Najib menuju dunia persaraan. (ShahbudinHusin 01/05/2017).

169 comments:

  1. Bro...bila Allah beri sesuatu alamat tu pas patut berfikir sejenak apa yg tak kena. Bukankah setiap hari kita berdoa supaya Allah beri petunjuk.
    Pengalaman saya sendiri, sedara ajak masuk satu pelaburan. Bila dah puashati, hari saya keluarkan duit, saya accident. Allah dah beri petunjuk tapi saya berdegil teruskan. Akhirnya habis ditipu. Menyesal pun tak guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki

      Berambus umnopork penyokong tegar plurisme syiah lgbt.

      Umnopork penyokong tegar ketuanan Hindu hindraf bg senator lg bagai.

      Umnopork sokong ketuanan cina lahanat siap bg USD 50 billion bagai.

      Musuh melayu dan Islam adalah umnopork dan paspork.

      Jom ubah PM najib
      Jom simen BN
      Jom konkrit umnopork.

      Ini kalilah..

      Kikiki

      Ahaksss ptui...///

      Delete
    2. .
      .

      Ya takdir memang takdir.

      Apabila Allah menjadi kan sesuatu kejadian adakah Allah buat suka-suka atau saja-saja tanpa sebab?

      Sayang takdir yang datang berlalu begitu sahaja, sedang kan semua takdir adalah satu petunjuk samada peringatan atau ujian.

      Ribut kencang berlaku selama 5 minit yang hanya menuju ke kawasan Muktamar tanpa ada mana-mana tempat lain yang mengalami angin ribut kencang.. Berlaku nya pula selepas memohon orang lain dijahanamkan..

      Ada angin kencang yang datang atas sebab faktor cuaca dan terjadi nya bukan lah atas sebab orang lain yang punya dosa. Kerana dalam Kawasan yang di timpa musibah ada berbagai jenis manusia dan masing-masing dengan hal masing-masing. Dosa nya pun atas sebab yang tak sama.

      Tetapi di Muktamar yang ramai itu mempunyai satu tujuan dan Walaupun berbilang tetapi sejenis. Keputusan di buat dengan persetujuan semua, sebulat suara. Jika Berdoa yang lain-lain akan memgaminkan dan jika seorang takbir yang lain akan ikut sama.


      Bagi yang tidak mengalami nya 5 minit adalah sekejap. Tetapi bagi yang berada di situ ketika itu seolah-olah seperti 30 minit. Jadi kan lah ketakutan itu sebagai hikmah untuk berada pada kebenaran.

      Bukan kah semasa berceramah orang Islam diberitahu apabila sesuatu negeri itu penuh dengan dosa maka tunggulah balasan dari Allah.

      Negeri yang di maksud kan juga membawa makna kawasan..

      Wallahhuallam.

      Delete
    3. SYUKUR PADA ALLAH YG MAHA MENGASIHANI KPD SEMUA MAKLUKNYA.
      SYUKUR JUGA MUSANG SUDAH TIDAK BERADA DLM KUMPULAN AYAM.
      BIARKAN AYAM TERUSKAN HIDUP TANPA GANGGUAN MUSANG YG BERBULU AYAM.
      ALHAMDULILLAH!!!......

      BIARKAN MUSANG BERSAMA KUMPULAN MEREKA SENDIRI SEHINGGA SATU WAKTU YANG SUDAH DITENTUKAN UNTUK MEREKA.

      KITA TERUSKAN PERJUANGAN KITA MENGHALAU PENGKHIANAT NEGARA.

      Delete
    4. Selama ini pun kerja dia hanya curi ayam.
      Dapat gelaran lobai din ayam

      Delete
  2. Salam,Tuan Budin,
    Alhamdulillah!!!. Lebih mudah hadapi musuh yang nyata dari musuh dalam selimut. Suka main tikam belakang.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kalau haji hardy bawang & si bijaN meninggal dunia...rasa2nya tuan2 semua nak mandikn jenazah mereka guna air longkang ke air kencing ya?




      Delete
    2. Mandi manda..

      Delete
    3. Dah ada fatwa baru pulak dah..beli harakah rezki akan murah..kah..kah..kah

      Jom beli Harakah kah..kah..kah

      Delete
  3. Inilah ulasan yg diulang ulang oleh budin bg meeujudkan persepsi pas bantu bn. Hanya org bodoh dan bangang sj yg percaya. budin oh budin... makin teruk pemikiran dn penulisan bloger ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya org bodoh dan bangang saja tak nmpak aktiviti pas bn berdua duan.

      Delete
    2. Woooi baik2 sikit cakap tuuu, kami ada Otak guna ada mata lihat ada telinga dengar yg bodoh dan Bangang hang lah kerana sudah di ajar guna SIKU dan LUTUT macam mana nak CERDIK. GST dan 1MDB itu belum lagi ke membuat RAKYAT menderita BANGANG punya AHLI PAS.

      Delete
    3. Hj Hadi dan Najib selalu pakai baju sedondon ke majlis rasmi, tu ertinya sehati sejiwa! rabun betul mamat ni!

      Delete
    4. Apapun persahabatan PAS dan UMNO adalah berdasarkan memelihara kepentingan Islam dan Melayu. Parti Melayu Islam dlm PH hanya menurut kehendak DAP dan DAP itu musuh Islam dan Melayu.Lihat bagaimana fatwa di PP perlu dilulus exco yg majoritynya kafir. Lihat bagaimana kampung kampung Melayu di ambil alih. Parti Melayu Islam dlm PH sudah tidak ada jati diri dan hanya menurut desakan DAP. Bila saudara nak sedar dan terima hakikat ini? Mahukah mengundi Pakatan yg akan merosakan kepentingan org Islam dan Melayu. Apakah masih lagi rasa jalan sesat ini diredhai Allah?

      Delete
    5. Anon 7:51,
      Kalau org lain, teruk sangat penulisannya, kenapa masih teruskan pembacaan...? Kenapa tak buat blog sendiri shj...?
      Bodoh x boleh diajar...

      Delete
    6. Encik J,

      Tak salah utk corak pemerintahan gaya yg macam mana pun. Pokoknya, kuasa perlu SUDAH berada di tgn...

      Tanpa pembentukan kuasa, segala cita-cita adalah angan-angan Mat Jenin...

      Ibarat bercita-cita bagaimana harus menjamah mknn. Lantak kau lah - nak mkn pakai tgn ke, nak guna sudu pisau garfu ke, nak pakai chopstick ke, nak teguk aje ke... Pokoknya, juadah tu dah sedia terhidang...!!!

      Ini..., hanya bercita-cita tinggi terhadap pinggan yg kosong...

      Makin bertambah-tambah bebal pemikiran majoriti rakyat Msia mutakhir nih. Tak heranlah pemimpin yg terpilih, adalah dari klgn yg bongok-bongok...

      Hmmpphh...

      Delete
    7. Mr j barua JASA Poad zakarshit.

      Kikiki

      Mr j penyokong tegar plurisme lgbt syiah tegar.

      Mr j penyokong tegar ketuanan Hindu hindraf dan cina jho low.

      Mr j barua umnopork losemah.

      Bodoh piang Mr j krn org mkn nangka sedap2, ko mkn getah. Org duit berbillion,ko dpt HP free.

      Lps tu terkinja2 nk bela bijan dan losemah.

      Kikikik

      Ahaksss ptui..///

      Delete
    8. Mr.j datang lg..
      Tak habis lg guna Cara menakutkan org dgn perkataan Islam Dan melayu..Dan seperti biasa DAP dijadikan kambing hitam..DAP perintah p.Pinang elok jer org melayu tanpa dihalang menunaikan perintah ALLAH..Masjid2 dibina tanpa halangan..
      Kampung org melayu diambil alih..Bukankan tu Cara BN dulu.. Kampung2 dikawasan diKL dulu diambil atas alasan penbangunaan..Tak jadi kesalahan pulak..Hanya kampung Baru jer yg selamat,ni pun nyawa2 ikan..
      Mr.j berenti lah memjadi tikus membaiki labu..Lebih banyak kerosakan yg kelihatan..
      Sekiranya anda wakil kerajaan Cuba jawab soalan2 yg dibangkit org2 ramai daripada and Cuba pusing fakta..
      Hal pas ni keputusan yang dinantikan..Elok lah pas bercium mulut dgn umno..Satu kaki belit,satu lg kaki samun..Moh la Kita tgk..Yg Mana lebih handal..kena belit atau samun dulu2..

      Delete
    9. Mr J ini sebagai penulis upahan untuk menolong umno dan pas. Dia ini tergolong dalam kelompok 'penipu' kerana memadam fakta yang sahih.
      ....mr J..kamu pengkhianat negara kamu sendiri...

      Delete
    10. Banyak fakta dah dibentangkan oleh saya diblog ini. Tapi sebahagian manusia tak sukakan fakta. Fakta dibalas hamun dan macam macam tuduhan. Perasaan benci yg disemai oleh golongan liberal dan kafir nampak telah berjaya merosakan minda sebahagian kita. Kita sudah selesa terima orang liberal dan kafir ini sebagai pemimpin. Segala mungkar yg dibuat oleh mereka ini diperkecilkan. Mana diletaknya ayat quran yg melarang org Islam mengambil org kafir sebagai pemimpin? Walau berbagai peringatan diberi tapi sayang sebahagian melontarnya ke belakang. Saya tetap akan cuba.

      Delete
    11. Kikiki..

      Mr j ko g kempen kt kg2 dan felda2 mgkn org percaya.

      Mr j yg cerodik tak boleh di ikut, bodoh tak boleh di ajor.

      Ye lah, ko cri makan dgn JASA Poad zakarshit.

      Selamat mencuba..///

      Delete
    12. Umnopork bg senator pada Hindu hindraf yg tuntut ketuanan melayu.

      Bg duit berbillion utk ketuanan cina.

      Dh nk pilihanraya nk raih undi melayu,mula la main sentimen agama dan bangsa.

      Kami tak akan berhenti selagi bijan dan losemah belum meringkuk di sg buloh.

      Takbir!!! Hidup melayu!!

      Jahanam umnopork dan paspork.

      Delete
    13. Mr.J
      PH tak pernah pun keluar kenyataan yg mahu mengangkat org kapir sbg pemimpin..
      Itu hanya satu lg Cara yg didendangkan oleh bn Dan disokong oleh media perdana..Disebabkan DAP mempunyai kerusi majority di parlimen...
      Asas PH bukan seperti asas bn yg Mana parti mempunyai bilangan majority menjadi ketua..
      Asas PH berdasarkan pemuafakatan Dan persetujuan bersama..
      Rakyat sudah bijak Dan merasa keperitan hidup dibawah bn..
      Hasil negara dirompak,keringat Dan Duit rakyat diperah gara2 kebodohan Dan ketamakan pemimpin atasan yg merompak atas Nama Islam Dan melayu.

      Delete
    14. Mr jamban kata 1mdb tidak mengalami kerugian..dah masuk al jazera dan cnn..kiki bodohnye mr jamban,sampai kkata 1mdb tu bawak kemajuan kat rakyat..oh ada highway free dari jb ke perlis..mr j je yg nmpk

      Delete
    15. Mr J, apa pun sy respect sbb anda tidak guna bahasa cacian atau makian disini. Masing2 boleh ada pendapat sendiri.
      Mengapa anda nak risau tentang pemimpin islam sedangkan pemimpin islam kita ialah agong dan raja2. Lagipun islam mengharamkan pemimpin yg tidak amanah, zalim dan mencuri hak rakyat. Mahukah anda bersekongkol dgn pemimpin begini? Sy tak sanggup jawab 'disana' nanti.

      Delete
    16. Mr jamban ni tipikal amnupork..dpn macik felda anti kafir depan orang bkn islam sokong..gudbye amenopork

      Delete
    17. Sekarang pas dah tak berjubah..dah mcm ameno ye dik non berbaju melayu atau pkai kot..ahaks..jgn tak tau. Now everybody can become lobai ..pas pis pus

      Delete
    18. .
      .

      DAP tidak mampu menghalang pembentangan usul RUU dan mustahil kerana kehendak DAP usul tersebut tidak di bahas.

      Apakah UMNO takut pada DAP lalu Najib batalkan niat untuk bawak sendiri RUU?

      Delete
    19. Mr J,,cuba menjadi "the trouble maker" dalam blog ini,,hati-hati para pembaca semua jangan terpedaya.!!

      Delete
    20. Encik J,

      Nak sgt fakta kan...? Ini - seba sedikit fakta. Tak perlu membaca jurnal, buat tesis phD utk raih fakta ini, sbb ianya dah jadi pengetahuan umum rakyat...

      Kerajaan memerintah Kelantan = PAS. Terenganu = hanya bertahan sepenggal. Kedah pun PAS, sblm digulingkan. Perak, akibat undang-undang tubuh negeri, tampuk yg memerintah juga adalah PAS, juga sblm digulingkan...
      Pointnya - mukminin yg jadik ketua, kan...? Persoalannya, di mana duduk letaknya semua kwsn-kwsn yg pernah diperintah PAS ini sekarang. Utk kononnya jadi platform sebuah perjuangan...???

      Moral - bknnya tidak pernah berpeluang, tapi peluang yg pernah terhidang, tidak dimanafaatkan sebaik-baiknya. Macam mana boleh tersia-sia, rungkaikanlah sendiri jwpnnya...

      Pendekatan PAS sekarang lebih hebat. Yg dulunya cuba utk berjinak-jinak, kini disergah dan bertempiaran lari jauh. Yg mana dulunya rapat-rapat, kini mula merenggang-renggangkan diri. Cam ner nak tadbir negara, berteraskan kesejahteraan rakyat, bertunjangkan landasan Islam...???

      Sedarilah. Kuasa...! Tanpa kuasa, suara perjuangan tidak ubah seperti anjing yg menyalak bukit....

      *nota: aku masih sangsi, Mr J & komen-komen yg sewaktu dgnnya adalah dtgnya dari penyokong taksub PAS. Aku masih rasanya, ianya cyberthrooper UMNO...

      Delete
    21. MrJ.....kamu dihantar kesini tak ubah spt mission membunuh diri. Kamu dimaki dan dicaci disini. Aku sebenarnya kesian dgn kamu senasib unknown bn, khalid samad dan wak simen.

      Kamu ingat kamu siapa? dan pengunjung blog ini siapa?
      sebab itu lah aku pernah berkata kpd kamu dan kumpulan kamu saperti penjual ubat kurap, tetapi badan sendiri penuh dgn kurap!!!.
      Ada erti mr j?
      ....he...he...pak pandir nak jadi pensyarah....

      Delete
    22. Anon 1113 saya bukan penyokong taksub mana mana parti. Cuma ada kepentingan Islam di hati. Ummah yg berpecah adalah ummah yg lemah. Kurangnya permusuhan PAS dan UMNO adalah suatu yang dialu alukan. Saudara nampak PAS dan UMNO saya nampak jumhur orang islam. Saudara nampak PH saya nampak jumhur orang kafir dan liberal. PAS dah uji tahaluf siasi dengan DAP (bagaimana tahaluf ini dikaitkan dengan Perjanjian Hudaibiyyah saya tak pernah faham. Perjanjian Hudaibiyyah merupakan gencatan senjata bersyarat dan bukan kerjasama politik). Nyata tahaluf ini tidak membawa manafaat untuk Islam. PAS dipaksa menurut kehendak DAP hatta mengadaikan kalimah Allah, meninggalkan seruan Hudud serta seolah menyokong pengkritianan melayu apabila memecat Hassan Ali yg membantah isu gereja DUMC. Hatta PAS di Selangor bagai tunggul - lepas dua penggal perintah tidak ada apa nak ditunjuk berkaitan pelaksanaan Islam. Yang hanya tambah pusat maksiat berlesen. Memang baik PAS keluar dari tahaluf ini. Saya ajak saudara sama sama membantu membawa saudara yang keluar daripada politik PH. Politik PH bertentangan dengan Islam.

      Delete
    23. DAP hanya alasan...

      Sbb kenapa PAS x mahu join PH, barangkali disbbkn 2 faktor ini shj:
      1. Adanya Mahathir
      2. Adanya serpihan si AMANAH

      (1) PAS menentang ideologi bawaan UMNO ke..., atau target individu dlm UMNO...? Bila individu dlm UMNO itu akhirnya akui ideologi bawaan UMNO dah menyimpang, masih individu tersebut jadik target kebenciaan...?

      (2) Rapat² dgn UMNO atas alasan sama akidah. Ahli² AMANAH pulak, seolah² najis utk dihampiri. Ahli² AMANAH, bkn sama akidah ke...?

      Delete
    24. BN = UMNO shj ke...?
      Kan juga terdiri drpd parti komponen-komponennya...

      Kerajaan UMNO ke yg sedang memerintah federal. Kan kerajaan BN...

      Tolol...!

      Delete
    25. Mr. Jolok
      Kalau tak tahu lebih baik diam drp merapu!

      Delete
    26. Susah wei nak jadikan malaysia ni diperintah spt taliban! Kita masyarakat majmuk, kena ada sistem yg adil utk semua. Dan ideologi PAS tidak boleh pakai untuk tadbir Malaysia, tadbir Kelantan pun x berjaya, negeri masih mundur, kesannya kita dapati rakyat kelantan pun dah jadi xtreme mcm PAS jugak, kalah bola pun nak mengamuk x tentu pasal, bakar kerusi, bakar kereta, undang2 pun x masuk akal, perempuan dedah lengan pun kena fine, kes cerai paling tinggi, kes poligami pun tinggi, bila org kelantan dtg KL cari rumah urut, ni bukan fitnah ya, pengalaman den sendiri..

      Delete
  4. sebenarnya PAS yg celaru dan tak tentu hala tuju...sedarlah org melayu
    UMNO pun semakin celaru..kes rasuah byk dr pemimpin umno..x boleh mengharap apa2 lg dr umno

    ReplyDelete
  5. Itulah yg dikatakan politik BPMS sesuai dgn dasar parti. Org yg jahil mcm demo sj tolol dan bangang..

    ReplyDelete
  6. BERSATU dikata tiada halatuju
    PAS gantung diri untuk menyelamatkan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tetap yakin doa rakyat malaysia yg di tipu akan di makbul oleh Allah.
      Yakin lah diri.....kita di pehak yang benar.

      Delete
  7. UMNO hanya mahu tawan Selangor saja..pandai UMNO perangkap parti PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup didunia hari ini "ORANG BODOH MENJADI MAKANAN ORANG CERDIK".

      Delete
    2. .

      Rasanya orang alim yang jadi makanan orang jahil

      Delete
    3. Yes....sebab mereka tidak alim!...doa mereka tidak diterima tuhan. Tuhan tahu hati mereka berlagak alim.
      Walaupun janggut panjang dan buat tanda hitam didahi....hati mereka tidak ikhlas dg tuhan. Perbuatan mereka kerana hendak tunjuk kpd manusia.

      Orang Alim Tidak Kejar Dunia!!!.....

      Delete
  8. Ramai dah jangka Pas akan putus ikatan politik bersama pkr. Dulu ada orang kata setelah putus nanti pas akan dapat lagi 90juta dari tuannya. Pas tak rugi apa apa. Tapi jika pembangkang kalah teruk pas tetap di hati umno bersama dedak 180juta

    ReplyDelete
  9. Bersatu dikatakan parti bercelaru
    Pas pulak parti penyapu. Tolong sapu sampah sarap yang dibuat oleh umno agar nampak bersih.

    8.42, Berdoa lah ph kalah, jika ditakdirkan ph menang ada dikalangan pemimpin pas akan jadi penghuni sg. buloh dan pas akan berkubur bersama sama dengan umno dadalam satu liang lahat.


    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah bro. Saya lebih rela mengundi PH yg d tuduh anti Islam (ya kah) dari undi org Melayu yg x tentu akidah dan Islamnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara....jika kita rasa keputusan kita betul...teruskan. Kita yg bertanggung jawab dgn Allah setiap keputusan kita.

      Jika keputusan kita betul, kita dirahmati. Jika keputusan kita salah, kita dilaknati.

      Justeru...IKUT NALURI ANDA.

      Delete
  11. Awat semasa hampa dok tanggung bendera dap dulu hampa tak tau kah siapa dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Dulu Mendiang Karpal Singh benci sangat pada PAS tetapi dengan kebijaksanaan dan pembawaan cara lembut TGNA, Karpal Singh sanggup pakai vest yang berlogo PAS.

      Kalau nak kata DAP anti-Islam masa Karpal Singh hidup lah nampak antinya sehingga dia berani kata langkah mayat dia dulu..

      Delete
  12. Mr J hang kata fakta tapi aku baca macam auta saja.

    ReplyDelete
  13. Mr j bkn bg fakta..tapi lebih kepada politik kebencian..tgk je komen komen yg sblm ni..semua anti kaum lain..ambik ayat Quran ikut kepentingan sendiri..dia lupa nk rujuk surah al hujurat ayah 13 (hikmah Allah menjadikan pelbgai bangsa).. Orang tipikal ameno ni takleh pkai, depan makcik kg ckp orang kafir anti islam dpn orang bkn islam mulut bkn main manis. skrip mr j ni memang dah dikeluarkn oleh cybertrooper ameno yg dapat samsung aritu..

    ReplyDelete
  14. Apalah propa mr j bawakan
    Tak abis motto ini kamu ulangkan
    Umno kerana bangsa, pas kerana islam
    Sedangkan punca negara dan bangsa rosak depa sumbangkan..

    Umno yang wangi menjadi busuk
    Bila nak kerja kena ada wang yang masyuk
    Semangat pas yang indah menjadi buruk
    Kerana pangkat,wang dan jawatan pemimpin dirasuk..

    Kerana wang perjuangan ditinggalkan
    Tegur dan nasihat secara baik memang tak jalan
    Hanya satu cara untuk sedarkan
    Tumbangkan mereka di PRU hadapan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J aka Mr Jebon.....penyokong tegar kleptokrasi...

      Delete
  15. Yakinlah

    1. MCA dan MIC akan kalah habis. Kalau menang pun, satu atau dua kerusi.

    2. Urban malays dah berpecah dua... the educated will throw out BN... those "dedaked" will be literally forced to vote BN

    3. Majority rural malays will vote for Umno and PAS simply becos of their limited education and but access to fake news by BN and PAS. Minority educated especially those whose children are well informed will vote for PH.

    4. PAS will fizzle out winning pockets of seats and would assist BN in the final tally.

    With one third of malay votes plus majority chinese and indians voting for PH, its going to be a close finish.

    BN will go out to splash dirty money and spew dirty fake news. PH will respond with 1MDB and SRC thieveries, altantuya, hussein and morais' deaths and also the ongoing umno corruption cases.

    The rakyat plans but Allah decides.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sangat setuju..agak sukar saya nk mengubah fikirang orang tua di kg..semua sebab tv3.. Tp saya selalu ubah channel ge go shop atau hbo setiap jam 8.. Kikiki

      Delete
    2. Agree with u 10.01..but kami (limited education Malay) taraf level SPM pun ramai dah kenai yg mana1 penyangak/penipu/pencuri/pengkianat bangsa..
      Di hrp pembangkang kalau menang Pru kali ni..benar2 mensejahterakan hasil bumi malaysia yg bertuah ini utk anak cucu kami kpd seluruh kaum dgn adil dan saksama.

      Delete
    3. Saudara 11:02,,,,,,
      Jika anda ditanya, tanya balik soalan ini kpd mereka:

      A dan B kedua dua orang jahat,

      A....pernah pukul kita.
      B....tak pernah lagi pukul kita.
      Siapa yg anda pilih untuk jadi kawan?

      ,,,,,soalan yg mudah untuk orang kampung boleh faham...

      Delete
  16. Bila PM motivate gerak tempur cyberthroopernya dgn slogan "lawan tetap lawan", bunyinya adalah all out kan...? Bila all out, segala macam kaedah, cara, pendekatan - nadi darah saraf, mereka akan guna...

    Ada kmgknn..., keyboard warrior ini akan menjelma sebagai penyokong tegar PAS, menghentam sakan PH di hampir semua blog yg membincangkan hal-hal masa depan negara, yg terkait akan kisah politik.

    Matlamat mereka - utk PH gasak balik PAS. Maka, bertelagahlah mereka berdua never ending story. UMNO/BN...? Dah out of frame...

    Pedulik kan semua yg lain. Nak jatuhkan UMNO/BN kan...? Hanya fokus KE SITU....!!! Ayuhhh rakyat...!

    Peluru kerajaan ni, 3 jer - mainkan sentimen agama, sentimen bangsa, sentimen raja. Sedari dan berhati-hatilah rakan-rakan... Senjata sulit ini, amat-amat berkesan, dan dah digunakan British utk kekal berkuasa selama 446 tahun (1957-1511) lamanya...!!!

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah....dengan izin dan petunjukNya kita semua perolehi fakta dan mesej yang jelas PAS itu bukan islamik yang mahu tinggikan syiar islam seperti diwarwarkan. PAS hanya pentingkan duniawi..wang ringgit, kuasa dan nama gah sahaja...bukan je jalan Allah swt.

    1. Parti kerana Allah dan negara tidak bersekongkol dengan parti perasuah, penyamun, penyalah kuasa, pendedak, penipu, munafiq.....

    2. Parti kerana Allah dan negara tidak bersandiwara, menipu ahli, menyesat orang lain, mengkafirjan sesama islam.

    3. Parti kerana Allah dan negara bukan berpaksian ala arab dan nampak alim pada luaran untuk menipu.

    Bersyukurlah pada Allah kerana telah beri peringatan pada PAS dengan ribut kencang pada hari itu. Kalai mereka masih engkar mesej Allah....terimalah padahnya.

    RAKYAT.....MASA UNTUK BERTINDAK SECARA HOLISTIC BERSAMA PH....

    wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1019, perasan tak pimpinan DAP dan PKR didakwa dimahkamah atas kesalahan rasuah dan gubahan wang haram. Kalau saudara rasa PH ini putih bersih maka saudara perlu nilai kembali.

      Delete
  18. Betul telahan bro Perak Man
    Mr J JASA, menyokong Gomen
    Sepupu sepapat dengan Wak Simen
    Kononnya hebat macam Superman

    Semangat Melayu kononnya teguh
    Kalau agama imannya kukuh
    Sumpah laknat takut, bertangguh
    China komunis dipeluk sungguh

    Kafir sungguh DAP itu
    Kawan pulak parti Bersatu
    Jangan di sokong wahai Melayu
    "MCA gertak Islam, aku buat tak tahu"

    MCA sendiri ditolak rakyat
    umno ambil nak sokong hayat
    Tolak RUU MCA yang buat
    Mulut umno dah tutup ketat

    Asyik asyik nak kafirkan orang
    Dia di dunia berlaku curang
    Konon Islam imannya terang
    Merompak menipu menyusahkan orang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Konon agama menjadi tunjang
      Tujuan kesini menasihat orang
      Akhirnya mr J pecah tembelang
      Tak dapat nak sembunyikan niat dia datang..

      Anon sepuluh dua dua
      Toksahlah mengata Tuan Budin sekeluarga
      Kebanyakkan kami pakatuns disini ahli umno juga
      Sekarang kami nak sokong pakatan apa kau nak kata..

      Lagi banyak orang macam kau
      Lagi ramai orang yang akan keluar
      Malu melihat melayu macam cow
      Sampai sekarang tak sedar sedar..


      Delete
  19. Tahukah anda blogger shahbudin dan mak bapaknya adalah pengundi tegar umno..tangan tangan mereka yang menaikkan najib..pas walaupun makin pening tapi aku tetap ada hormat kat depa sebab tak pernah undi umno bn..jadi budin tok sah kutuk lebih lebih sangat sebab hang pun bukan perna ada jasa kepada pakatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      .

      Jangan buat dosa.

      Saya sendiri tak tahu emak ayah saya undi UMNO atau tidak.

      Undi itu rahsia.

      Jika di gerak hari itu orang tua itu saja-saja undi pembangkang sebab Kawasan itu UMNO selalu menang beribu majoriti.. Mana kita tahu..

      Delete
    2. Dtg lg komen yg guna kepala lutut..
      Dulu org ramai sokong umno..sbb umno dulu cakna Kat rakyat,umno dulu tak rompak Duit negara,umno dulu tak kerah keringat rakyat..
      Semua parti asal umno..
      Pas asal dari org2 umno..
      Pkr pun asal org umno..
      Bersatu pun asal umno..
      Pasal apa..Sbb dulu umno hak rakyat,kebajikan rakyat terjaga..
      Skrang semua dah benci umno..Sbb umno dah korup,umno dah tukar Jadi parti najib SDN.bhd...
      Dlm politik ni tak Ada benda yg kekal..Kalau PH menang pru nanti..Jadi mcm umno gak..Masa tu PH Kita hentam..

      Delete
    3. Dulu2 pun saya undi umno jugak pada zaman Tun M. Umno sekarang parti penyangak, pengkhianat bangsa, parti kenyang tembolok sendiri... Puiiii!!!

      Delete
  20. Nengok... dah takde modal si anon 10:22

    Dgn cara pemikiran sebegini, andai anon 10:22 nih hidup dan menjadi umat nabi Noh, barangkali, nabi Noh pun dibambunya. Sbb - anak nabi Noh pun tak mahu bersama-sama naik bahtera...
    Andai anon 10:22 nih hidup dan menjadi umat nabi Luth, barangkali, nabi Luth pun dibambunya. Sbb - isteri nabi Luth pun berpatah balik bila diarahkan meninggalkan kawasan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Kemungkinan besar Anon itu lah yang meludah ke arah Nabi..

      Dari menyembah berhala selama bertahun, lalu di beritahu sembah lah Allah..

      Dengan bertahun bersama UMNO penipu, perompak, penindas dan sombong tiba-tiba di ajak kepada kebaikan dan kebenaran, dimakbul dan di hina..

      Delete
    2. "tiba-tiba di ajak kepada kebaikan dan kebenaran, dimakbul dan di hina..“

      Di maki dan di hina...

      Delete
  21. Bukan "Jahanam Amanah' tuan Budin. Depa dok teriak Jahanam PAN... (PAN-Malaysia Islamic Party...��������. Lepaih tu..ghibut mai..baru betoi jahanam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti mana yg kena bala Allah baru2 ni?

      Delete
  22. Formula PAS pada PRU13

    PKR + DAP + PAS = Tumbang BN

    Formula PAS PRU 14,

    RUU355 + Hentam DAP + Lawan 3 penjuru = Penasihat UMNO

    Halatuju PAS bukan ke Putrajaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Formula PAS = melukut di tepi gantang...

      Nak hantar calon ke semua 222 kwsn Parlimen, x mampu...

      Jadik, pengharapan PAS:
      - BN menang lebih byk, tapi bilangan kerusi masih tak cukup utk membentuk majoriti; ATAU
      - PH menang lebih byk, tapi bilangan kerusi masih tak cukup utk membentuk majoriti.

      Maka,
      Dtglah PAS menghulurkan tgn utk bersekongkol membentuk kerajaan campuran...

      Delete
  23. Anon 10:01 ada mengatakan

    1. MCA akan tewas dan secara directnya cina malaysia tak sokong BN.

    2. PAS will fizzle out winning pockets of seats and would assist BN in the final tally.

    Sebentar tadi dalam malaysia chronicle ada tajuk

    "CHINESE HAVE CROSSED THE LINE, THEY NEED TO BE TAUGHT A LESSON LIKE IN 1969’: CAN THIS REALLY BE NAJIB’S TOP SPINNER – RPK?"....

    PAS today resolved to seek a constitutional amendment that would make it necessary for the prime minister to be a Muslim.

    Terserlah kebenaran komen 10:01

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah sepatutnya Orang Islam pimpin negara ini? Langkah PAS adalah langkah yg baik.

      Delete
    2. Langkah nak ke longkang adalah kalau mcmtu

      Teruskan menjilat..

      Delete
  24. Acuan perlembagaan negara yg menghendaki, utk sesuatu kelulusan, hanya dan hanya dpt dicapai melalui suara persetujuan parti, iaitu kuantiti BILANGAN pemimpin yg mewakili parti tersebut. Tidak akan ada kelulusan, walau pun ianya suatu syor yg sgt cerdik & bijaksana, tetapi dtgnya drpd pemimpin yg mewakili parti yg tidak ramai...

    Perangai si wakil² rakyat, janji usul itu dtg dari puak sendiri - wa'ima usul itu jelas lebih byk cont drpd pro pun, diorg tak yah pikir pjg, akan terus bersetuju. Bila sesuatu usul itu dtg dari kabilah kem sebelah pulak - wa'ima usul itu jelas lebih byk pro drp cont pun, akan laju hajer memutuskan utk tidak mahu bersetuju dan akan membantah dgn sekeras²nya...

    Sebaik mana pun hujah & arguement,
    Sekonkrit mana pun hujah & arguement,
    Sebernas mana pun hujah & arguement...
    Pengakhiran utk mana² usul bila dibahaskan dlm dewan rakyat, speaker dewan akan merumuskan dgn berkata:

    "Sila agkat tgn ahli² parlimen yg bersetuju & menyokong...
    Sila agkat tgn ahli² parlimen yg tak bersetuju & tidak menyokong...
    Didapati, ahli² dewan yg bersetuju lebih ramai drpd yg x bersetuju.., maka dgn ini, usul diluluskan....!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Per citer ko ni?...macai bidoo tak reti nak jelaskan ape yg bak disampaikan....merapu2 sejak kapal lanun bugis nak karam..

      Delete
  25. Apabila sesabuah pertubuhan yang mana kaki nakhodanya telah terjerat maka musnahlah pertubuhan itu akibat akibat tergadainya perjuangan beliau.cuma satu saja tindakan boleh diambil tinggalkan nakhoda tadi dan ganti dengan baru supaya maruah perjuangan pertubuhan itu kembali diatas landasan.

    ReplyDelete
  26. syukur ke hadrat Allahswt yang telah memberi kekuatan dan hikmah-Nya melalui kifarah akibat persekongkolan yg pernah PAS sertai di dalam Barisan Alternatif serta Pakatan Rakyat.

    lidah' jelik pembawa fitnah dan adu domba (shahbudin.com) hanya mampu menahan perasaan amarah serta terkilan kerana menyedari PAS tak mungkin dapat ditunggang untuk menjayakan kehendak puak kafir (DAP dan COMANGGO) seperti mana PKR,PAN dan PPBM menjunjungnya.

    ada si jahil yang menggunakan alasan standard bersifat klise - berikan PH kuasa memerintah negara paling kurang untuk tempoh sepenggal sebagai jawapan tatkala ditanya sama ada si jahil itu 'mengenali' Pakatan Harapan BAHARU.

    Apakah kaum yang jahil itu tidak pernah mahu mengambil sedikit pun pelajaran - selama 2 penggal menguasai Selangor dan P.Pinang bagaimana mereka dengan rakus mencela dan menghakis kedudukan ISLAM dan kedaulatan Bangsa Melayu melalui gerak yang licik dan memualkan serta tidak sunyi dari segala macam kejahatan (rasuah,kronisme,pengkhianatan sesama sendiri, takrif cukai yang pelbagai).

    melalui kuasa puak kafir yg menunggang PH, terlalu banyak celaan dan fitnah yg ditimpakan terhadap ISLAM.

    1) DAP mengarahkan rampasan ARAK supaya dikembalikan kepada puak kafir.

    2) DAP membantah pengharaman kalimah ALLAH yg diterbitkan Bible versi BM bahkan menentangnya di dalam makamah melalui COMANGGO.

    3) DAP menganjur Oktober Feast secara besar-besaran sebagai mercu tanda KUASA

    4) DAP melalui COMANGGO membuat pelbagai tuntutan serta rapat umum yg jelas mencabar dan memperlihat sifat benci terhadap ISLAM :-
    a) i want touch a dog.
    b) BERSIH menjadi acara tahunan.
    c) tuntutan yang membatalkan syara'.

    5) DAP melahirkan CINA yang diresap doktrin 'Yahudi Dari Timur' lalu mereka menjadi kafir harbi yg berjuang melalui siasah politik.

    6) begitu banyak pembuktian direkod melalui audio mahupun rakaman bagaimana CINA asuhan DAP meluahkan sifat kafir harbi :-
    a) berpuluh-puluh kes di mana penguat kuasa badan beruniform (Polis dan PBT) dicerca maruahnya ketika menjalankan tugas dan tanpa berselindung DAP pasti akan menjadi pembela - Nauzubillah.

    Allahurabbi - kebanyakan manusia itu di dalam keadaan jahil akibat mengejar janji kelazatan dunia seolah mereka akan hidup selama-lamanya lalu AGAMA dan AMANAH bangsa menjadi jual beli.

    Ada sesiapa dari kalangan kamu yang mahu menjadikan lidah' nya sebagai saksi pembela ketika aku menyatakan bahawasanya DAP dan COMANGGO adalah gerakan puak kafir yang bersifat kafir harbi ?.

    aku teringin melihat lidah' si polan untuk menyediakan teks lafaz sumpah supaya setiap dari si jahil itu jadikan sebagai hujah membenarkan puak kafir itu sebagai sebaik-baik pertolongan.

    Sesungguhnya aku sangat sayangkan ISLAM dan daulat' BANGSA Melayu dari terus dicela dan difitnah oleh Pakatan Harapan BAHARU yang dikepalai oleh puak kafir harbi.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar sociology SPM dah datang.

      Delete
    2. Bodoh punya sahabat...kl, perak, johor negeri2 bn lain pun ada jual arak, kau tak bising? Kau ni kampung habissss. Kat airport klia yg jual arak duty free tu milik DAP? Bodoh piang.

      Delete
    3. Yg gertak nak sekeh kepala najib kalo umno bentang Ruu 355 di parlimen adalah MCA bukan DAP...Mca lagi bahaya dlm diam..macai bodooh tak boleh fikir...walhal mca dah tak dapat sokongan orang cina..

      Delete
    4. Program i want to touch a dog tu tak ada kena mengena dengan DAP lah sahabat. Tahap auta kau makin tinggi, boleh dapat ijazah kehormat autalogy.

      Delete
    5. Jazakallah akhi unknown. Macam manapun fakta dikemukan masih ada yg anggap menyokong DAP diredhai Allah. Begitulah setan nampakan indah perbuatan mungkar.

      Delete
    6. Dah mamai lah puak2 PAS ni, bertazkirah tak kena tempat, ularmak taik kucing!

      Delete
    7. PAS nak jadikan Malaysia ni seperti pentadbiran taliban...perang saudaralah jadinya, sekarang ni pun dah nampak simptom ke arah situ...nauzubillah min zalik

      Delete
    8. Hehehe..
      Dan seperti biasa...DAP menjadi senjata yg digunakan oleh askar upahan bn utk menakutkan rakyat..
      Meh Kita pakat ke realiti...Bukti yg jelas dan nyata..Kita tgk pulau pinang..Negeri dibawah Pemerintahan DAP...
      Ada org pulau pinang atau yg berkunjung ker pulau pinang baru2 Ni tak?..
      Ceritakan pengalaman anda semua..
      Adakah org Islam dilarang menunaikan tanggungjawab sebagai Muslim?..
      Adakah masjid/surau/ dilarang dibina di pulau pinang?..
      Adakah kaum melayu pulau pinang ditindas?..
      Korang Ada jawapan nya..
      Sekarang ni puak Mana yg tindas,kerah,curi Duit rakyat?..
      Pun korang Ada jawapan nya..
      Puak Mana yg menggunakan Cara kapir menyusahkan rakyat?..
      Mufti pulau pinang Dan mufti perak dah berbunyi..
      Gerak kerja menakutkan kaum melayu atas dasar agama,ketuanan melayu ni dah lama digunakan, dicipta oleh tun untuk mendapatkan sokongan melayu.. Skrang ni Cara tersebut dah tak leh guna.. Rakyat dah kenal Mana intan Dan kaca..Kaca Sekarang dah Cucuk Kat kaki..Wajib dibuang kaca Kat kaki sblm kena jangkitan kuman..

      Delete
  27. .
    .

    Jumaat nanti tak jadi bawak pisang..


    Sebagai tanda syukur, nak bawak buah oren..

    Hihihi

    ReplyDelete
  28. PAS kena main ngan umno pasal ruu. Malu la weihhh...ada hasrat nak tadbir negara, tapi kena main macam budak mentah. Isu 1mdb dan ekonomi tak payah cakap laaa, bukan paham pun.

    ReplyDelete
  29. Mr J saya nak tanya
    Pru 13 punya cerita
    Umno menghantar ketua wanitanya
    Dipujuk Hindraf untuk bersama

    Jawatan Senator terus diberi
    Nak pujuk kaum bagilah free
    Tapi Hindraf hatinya iri
    Pada Melayu tingginya dengki

    Melayu dikata tak punya apa
    Agama Arab, bahasa Indonesia
    Memang Hindraf jenis pelupa
    Orang Melayu punya Malaysia!

    Hindraf, MCA, MIC pun sama
    Belakang Melayu mereka mengena
    Jawatan menteri mereka terima
    Melayu,Islam terus dihina

    Pada Mr J saya nak ingat
    Selalu DAP dikata jahat
    Keliling umno malaon terdapat
    Mereka itu dibuat sahabat!

    Mr J, wak Simen, unknown Sahabat
    Cara politik kamu tak sihat
    Sasarkan DAP sebagai jahat
    Wang rakyat, Umno yang sebat!





    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J, sahabat dan wak simen
      Paling tinggi lulus spm
      Memanjang bodoh punya komen
      Ni la tahap penyokong pm

      Delete
    2. Tugas macai2 ni mempertahankan ketua perompak...mereka perlukan dedak king of cash...

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Mr j disini jangan buat cerita Kebanyakkannya yang ada ni otai belaka
      Pengalaman diaorang tak yahlah nak kira
      Jawablah soalan bro fan tun tanya..

      Tak kiralah kamu dari mana
      Jangan dimomokkan kami semua
      Yang takut hanya budak tadika aja
      Kami dah cukup matang dan tahu baik buruknya..

      Bro fan tun memang cara politik diorang tak sihat
      Mungkin kerana dedak pikirannya karat
      Umpama kereta yang bodynya kiat
      Nak jalan straight tapi tak dapat dapat..

      Delete
  30. Kalau pembangkang menang majoriti belum tentu boleh bentuk kerajaan dan memerintah. Mungkin akan berlaku kekacauan dan kerajaan BN terpaksa isytihar darurat dan terus memerintah.

    Mungkin Tun M ada saki baki idea dan taktik utk mengatasi masalah ini.

    ReplyDelete
  31. PAS is a Damned Fool Party...full of egoist and hypocrite fools.

    What are PAS contributions to the nation?...they sowed hatred among us and always having the mentality that they are holier than thou...

    Islamic?...far from it....interpret the words of Allah to their liking and impose their own values unto others...and those who are not in agreement are labelled as un Islamic.

    This is PAS...and unfortunately they are Malays as well....so is UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Very good comment

      Delete
  32. MJ sudah2 lah benci cina...beli keperluan harian kedai cina..barang anak sekolah kedai cina..kenderaan rosak hantar bengkel cina..beli rumah syarikat pemaju cina pinjaman bank pun tycon cina. Bangsa cina pun rakyat Malaysia juga maa.. Kita rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Racis btul mr j tu....jenis ni yg bahaya.perkauman kuat sgt dalam hatinya.cmne la nk berjaya konsep 1mlaysia

      Delete
    2. Anon saya tidak seru boikot kedai Cina. Saya seru jangan angkat kafir jadi pemimpin sebagaimana ternyata dlm al-quran. Hatta orang Cina ni perlu didakwah supaya menerima Islam. Bukan sebaliknya Cina dakwah kita terima kekafiran.

      Delete
    3. Betul ker kaedah pendekatan Mr J, dlm pada nak berdakwah...?

      Dgn caea sergah-sergah, memomok-momokkan....???

      Delete
    4. Mr. Jebong kot?
      Ingat filem P.Ramlie?....Jebong kena kejar dg pedang....he...he..

      Delete
  33. BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP KEMPEN MENJADI
    PENSABOTAJ ISLAM & EKONOMI BERAMBUS PERGI
    PLURALIST COMAMGO SYIAH GAY DAN LGBT
    NYAH KO TIADA TEMPAT DI BOMI BERTUAH INI..


    barua Singapork#Dap brrambus dari sini... esok ramalan cuaca da Selangor tak beberapa nak elok.. tungguuuuuuu....

    ini ksli lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permainan sentimen hanya dap anti islam hanya satu taktik jangka pendek yg merugikan bn sendiri.

      orang ramai boleh nilai sendiri.

      Delete
  34. Saudara shahbudin berpada pada lah dalam menulis,kami faham anda Makan gaji dari parti politik,tetapi berpada lah dalam menghetam kaum sebangsa dan seagama dengan mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg budin...kita hentam kasi lunyai BN ini kali

      Delete
    2. Anonymous 11.33

      Please answer these questions as sincere and honest as possible.

      1. I have a son who stole RM260 from funds collected for a school project. He is the treasurer. What should I do? Hide him and condone his act of thievery?

      2. My son went to a religious zchopl. In the same school, there was a boy who stole the school's wall clock. Should my son tell his teacher or keep quiet?

      My son accused my neighbour's daughter as kafir because she did not cover her head? Shall I also call this poor girl kafir as well?

      Please help me anon 11.33.

      Thank you

      Delete
    3. Cakapla terus terang 1mdb? Ke, kami pun akan cakap terus terang berkaitan forex, bnm, dieg, splash, kajian terowong DLL.

      Delete
    4. Terima Kasih Anon 1322. Mereka di sini dah tertutup sebahagian pandangan. Dah tak nampak salah dlm PH. Salah UMNO benar atau palsu dilaungkan. Senang betul liberal dan kafir menipu sebahagian Melayu.

      Delete
  35. Ikut strategy Tun M.

    Focus. Focus. Focus.

    Jatuhkan Najib dan Umno.

    Yang lain akan jatuh sama.



    ReplyDelete
  36. DAP labelled as anti Islam, commango, lgbt, pluralism etc are trivial or side issues.

    Bigger issues are that of plundering of national assets, providing jobs, rising cost of living, sovereignity that require immediate actions.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed. Too bad, Sahabat donno wat u say my fren

      Delete
  37. ASSMIN MINTAK PAS SATU LAWAN SATU
    SIFIR NYA MUDAH UNTUK DI BACA SI ASSMIN TU
    3 PENJURU KALUU.. PKR LA YG MATI GOL DULU
    PARTI CAP MUNGA PULAK TATAU NK CAKAP KALU

    KIKIKIKIKIKI....

    BLOGGER BUDIN TULIS GST MUFTI CKP HARAM
    MUFTI MANO PULAK DIA BUAT RUJUKAN..?
    132 NEGARA DALAM DOONIA GST DAH AMALKAN
    MACAI BODO MVM PERAK MAN BOLE DIA BODOKAN


    KIKIKIKIKI...

    KEMPEN BERAMBUS SINGAPORK@DAP MENJADI
    KEMPAN SENYAP SUDAH SAMPAI KE SEMUA HATI
    PRU 14 PAKATAN PUTUS HARAPAN KITA HADAPI
    HANCURKAN BARUA & ANJING SINGAPORK@DAP

    .......ini kali lah.... Esok ramalan cuaca tak menentu di seluruh negara..

    .. berambus barua singapork@dap.... pensabotaj ekonomi dan islam di malaysia...


    jom ubah dan simen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. You and MR J are two paid bloggers to provoide Red Herrings.

      Thank you JASA boys

      Delete
    2. Seperti biasa...bila nak hampir PRU org2 seperti Mr.j akan mula meniup benih2 permusuhan kaum dan bangsa. Mula meniup unsur unsur politik agama untuk menarik undi makcik felda dan org kampong

      Delete
    3. Mula bercerita pasal DAP jadi pm malaysia..melayu islam akan merana

      Delete
    4. Hakikatnya melayu islam tu yg ramai dh x ikut sunnah..xikut ajaran sbenar al quran.mana la nak berkat semua perbuatan..pastu nak jgk slahkan bgsa cina

      Delete
    5. Hahahahaha...kat surau time jemaah yg ade org tua..pastu bgla2. Nk salahkan org cina jgk ke?

      Delete
  38. Syukur, telah termeterainya PAS sebagai BIRO ISLAM (PALSU) UMNO.
    BOMOH PAS DAH SIGN AMBIL JOB DARI UMNO UTK HALAU SAKA 1MDB. TAPI NYATA SATU USAHA UTK OLEH M7NAFIK YG TIDAK MAHU TERIMA KENYATAAN.LANTAK MEREKALAH.

    Dengan ini.lebih jelas usaha melucutkan kuasa dari puak pertualang bangsa dan munafik agama.
    Mainan wanyang 60 tahun sudah tamat. Hijab mungkar sudah diangkat Allah.
    Maka rakyat marhaen sudah senang membuat peraluhan kearah kemajuan bagi Bangsa dan Agama, Malaysia keseluruhannya.

    Pandangan harus dilaraskan, Umpamanya masih ada streotype terhadap factor rural malays vs urban malays vs tua vs muda.
    Yang nyata mr Cash is King ada inout disemua factor itu.
    Dedak tetap disuntik mensasar semua.
    Usaha tangkis kebiasaaan perlu, dan boleh dicapai.
    Tapi Rural &_Urban young adalah golongan sasaran paling perlu disedarkan. Mereka paling senang termakan dengan program2 KBN dan pemberian2, promises oleh gomen cash BANYAK.
    Bukam sebab Rural Urban young itu buta politik, TAPI sebab mereka lebih materialistik.
    Yang muda bujan akan jadi PLAYMAKER, tapi PLAYED OUT.
    Tumpuan disini amat penting utk SELAMATKAN MASA DEPAN MEREKA JUGA !!!
    IGNORE BACKGROUND NOISE YG DISENGAJAKAN OLEH MEDIA PRIMATE DAN Cacai upahan spt mrJamban,Shabat laknat, Simen dsb.

    ReplyDelete
  39. SIFIR MUDAH UNTUK PENGUNDI ISLAM
    PILIH CALON BUKAN PARTI LAGI
    MCA GERAKAN PKR PAN MUNGA MIC
    TOLAK SAJA MEREKA YG DI CALONKAN
    UNDI CALON ISLAM SUARA BANYAK DI DEWAN

    ....PENDOKONG LIBEALIST.. PLURALIST.. SYIAH@PAB... KOMUNIS .. HINDRAF MIC MCA DAN GERAKAN BUKAN PILIHAN


    .. BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya benyai totok taksub degn retorik dan label Islam yg akan piluh spt cadangan 1322.
      SOALNYA, BUAT APA LAGI NAK PILIH MUNAFIK YG BERTOPENG PERJUANGAN BANGSA DAN AGAMA?
      Perbuatan yg melambangkan akidah.
      Cara tidak pernah menghalalkan cara.
      Pencuri Penipu tak kan nak dipilih pegang Amanah.
      INI TIADA KOMPROMI !!!

      Delete
    2. 13.30
      ko nak apa.sebenarnya... bagi formula... kikiki..

      Delete
    3. Rakyat tak peelu formula apa pun, ianya teelalu basic.
      UMNO BN PAS.=PENIPU PENYONGLAP,
      maka solution =
      DELETE UMNI BN PAS.

      SENAG KAN? 1341, ko patut faham melainkan ko beeumur bawah 3 tahin atau SASAU akibat tertelan Tahik Low.
      USAH DIPUSING2,main belit, Nyata=Nyata.

      Delete
  40. Formula PAS pada PRU13

    PKR + DAP + PAS = Tumbang BN

    Formula PAS PRU 14,

    RUU355 + Hentam DAP + Lawan 3 penjuru = Penasihat UMNO

    Setakat ini, apa yang terjadi adalah berdasarkan formula di atas.

    PAS tak berminat untuk ke Putrajaya pun. Buat apa nak buat Tahaluf siasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matlamat 90J . PAS dh sihn ambil job jampi buang saka 1MDB yg dihidapi UMNO. Itu saja.
      Sebagai bonus, Ayahtulah El Hardy Al Kin Cin (abg Ayah Pin Tay Koh), akan dicadangkan jadi Punahsihat AGONG.
      Puak ni dah Gila Sasau, sanggup Negara diTalibankan utk selamatkan King Jibby Jenglot.

      Delete
  41. Syabas kepada PAS yang sentiasa konsisten dengan pemikiran munafiknya sejak dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TahikBeer !!! PASTA LIBAN

      Delete
  42. PAS skrg tempat berkumpulnya ulamak2 suu akhir zaman. Perosak ajaran Islam yg mulia.

    ReplyDelete
  43. Khianat umno mesti didedah
    Parti PAS patut diludah
    Unknown Sahabat masuk disesah
    Wak Simen, Mr J kita belasah

    Pengkhianat sebenar bangsa agama
    Parti PAS, UMNO bersama
    DAP salah, sedikit sahaja
    Jika dibanding dengan mereka

    Konon DAP hendak perintah
    Tak cukup kerusi mananya betah
    Tun Mahathir disana sudah
    Peranan Tun, DAP tak sanggah

    Tun Mahathir nama yang gah
    Pentadbiran hebat IQ menyerlah
    Rakyat Malaysia merasa megah
    Seluruh dunia kita tak kalah

    Seluruh dunia berita tersebar
    Perdana Menteri membuat onar
    Wang negara berbillion ditebar
    Ramai yg siasat, tidak kah benar?

    ReplyDelete
  44. HEBAT SANGAT KE BUDAK KUTTY KARELA..?
    LEGASI BAILOUT KRONI DAN.KELUARGA
    AKHIRNYA KUTTY GAK YANG MUDAH LUPA
    PEMIMPIN BERWIBAWA FIRM STAND NYA


    puiiiiii.. berambus barua singapork@dap.....

    ReplyDelete
  45. Sekarang dah jelas nak sokong sapa dlm pru depan, bukan bulan , bukan dacing. Pengundi pun dah faham masalah negara sebenar, juga dah faham perangai Pas hj hadi sebenar

    ReplyDelete
  46. Alhamdulillah syukur.. parti yg menyusahkan rakyat telah kelua

    ReplyDelete
  47. mengundi Pakatan harapan = hancur harapan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. 200,000 graduan menganggur, hutang negara dah nak cecah RM1 trillion (tau ke berapa banyak tu?), asyik kena bayar kat IPIC, harga barang makin naik, biasiswa overseas dah tak ada...orang bodoh macam kau jerrr nak kekalkan BN.

      Delete
    2. Ini tak betul 200,000, info tak tepat.

      Pada tahun 2010, jumlah menganggur 387,000

      Pada tahun 2016, jumlah mengganggur 510,000.

      sila rujuk angka Jabatan buruh

      Delete
    3. Saudara Malaysia merupakan negara ke 49 dlm dunia dari segi pendapatan perkapita. Banyaknya yg baik di Malaysia. Alhamdulillah PM bawa masuk pelaburan banyak yg akan menjana pekerjaan. Unemployement Malaysia 3.5 % dikira full employment jika kurang 4%. Antara terendah didunia. Kurangkanlah baca dam percaya propaganda Mkini, FMT, Malaysia Chronicle dsb. Media kafir ini akan menipu saudara dunia akhirat.

      Delete
    4. Mr J . Fakta yang anda nyatakan bolih di tafsirkan semuanya salah .

      Unemployment rate of 3.5% adalah berdasarkan jumlah 500 ribu penganggur yang berdaftar dengan Jabatan buruh against total workforce in Malaysia .

      Awak tau ke punyalah ramai budak di kampong yang jadi pak pacak , yang menghabiskan masa hidup tanpa halatuju tidak berdaftar dengan jabatan buroh ?

      Pelaburan yang banyak dibawa masuk ???
      Kau tolong namakan serta tunjukan dimana industry besar yang sedang di jalankan ?? Kosong !

      Menduduki tangga ke 49 dlm dunia dari segi pendapatan perkapita ??

      Hendak di banggakan apa sangat jika inflasi adalah yang tertinggi di dalam ASEAN .
      MTUC baru saja membuat pengakuan , lebih 100,000 penjawat awam berdada di ambang bankruptcy . MTUC cerita bab penjawat awam , belum lagi kira mereka di sector swaata .

      Delete
  48. Wak Simen jangan nak borak
    Pemimpin kamu sudah berkerak
    Hanya di sini dia berkepak
    Satu dunia baunya hapak!!

    Jika dibanding dengan Mahathir
    Jaraknya langit dengan air
    Hidung dicucuk jadilah pandir
    Penipu rakyat tetap berakhir

    Pentadbiran jujur Tun pun sihat
    Siapa bertanya jawap tak lambat
    Usia lanjut lawan si jahat
    Gadai negara Tun tak buat

    Wak Simen kalau kau JASA
    Ostat atau gerak saraf ka
    Jawatan kontrak kau buang masa
    Ke pantai PD jual lah tikar

    Asyik kau, nak halau orang
    Apakah kau raja jembalang
    Kan kat Singapore kau ada tunang
    Yang dua kelamin kau nak pinang!


    ReplyDelete
    Replies
    1. CLASSIC !!

      Delete
    2. Hahaha..Bravo, Bravo..Terbaik bro fan tun..

      Wak simen baru kau tahu
      Dibahasakan oleh bro fan tun aku
      Sib baik tak disumpahnya ko menjadi bisu
      Kalaulah aku dah tentu ko aku sumpah jadi OKU..

      Bila pantun tak boleh dibalas
      Mulalah gila khinzirnya datangnya lekas
      Ibarat pesakit mental baru terlepas
      Cakapnya penuh maki,tak reti bahas..

      Kalo memang otak dah singkat
      Kita nasihat pun tak boleh lekat
      Satu cara yang boleh kita buat
      Dia dan bosnya kesungai buluh kita sumbat..


      Delete
  49. PgayR perangai tarak beza dgn. umno kaki songlap, pan pin pun dek Dap agenda proksi yahudi timor, cap munga hanya agenda pribadi mamak..apa nak mimpi dgn. pakatan delusi.

    ReplyDelete
  50. FAN TUN BARUA FANTUN FAN TAT
    KIKIKI.. TAK FUGA FANTUN FAGUS
    FODOH FUNGGUH FUNYA FANTUN
    FARUS SINGAPORK@DAP FERAMBUS


    .... KIKIKIKI... FUMA FARUA DAN FANJING SINGAPORK@DAP FERAMBUS DARI FINI...



    KIKKIKIKI.. FINI KALI LAH

    FUBAH DAN FIMEN....KIKIKIKIKI..!!!!

    FANTUN TU RUPANYA SENGAU... TAK BERAPA NAK ELOK KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahap SRP atau upsr.....

      Delete
    2. contoh interaksi maki hamun tahap budak akhlak rosak. sampah sarap masyarakat Akibat makan Tahik Low dan hirup kencing lobai terlebih. 1610 ni

      Delete
    3. Kikiki..

      Akak langsuir tetek sudah panas dan tetek sudah goyang yanggg..

      Akak penyokong tegar lgbt plurisme chauvinist umnopork.

      Penyokong tegar ketuanan Hindu hindraf siap bg senatorship dan jawatan menteri bagai.

      Penyokong tegar ketuanan cina siap bg USD 50 billion.

      Skrg akak dan umnopork terkinja2 krn Pru 14 dh dekat.

      Mainkan sentimen melayu dan Islam utk raih undi.

      Skrg melayu akan bersatu utk tolak umnopork yg jual ketuanan melayu pd Hindu dan cina.

      Hidup melayu!!!

      Takbir!!!

      Jom ubah PM najib
      Kita simen BN
      Kita konkrit umnopork

      Ini. Kalilah Kita halau sumer barua2 umnopork losemah.

      Delete
    4. bodoh nk kutuk pas knp suka hati pas nk buat apa.prt2 lain dlm ph tk payah nk sibuk.tunjukkan kekuatan dan klbihan yg ph ada.pas ada pndirian sendiri hormatilah.kalah dlm pru nnt tk blh salahkn pas.ph sendiri yg lemah.selagi ph tknak baiki kelemahan sndiri selagi itulah bila kalah ph akan salahkn pihak lain.brtbding 10 penjuru kalau ph mmg diyakini oleh rakyat pasti ph akan mng.

      Delete
    5. Mat singapork kecewa kerana umno makin lemah...kapal lanun bugis hampir karam...mat singapirk terpaksa lepas geram dengan merapu sasau...he4...

      Delete
    6. Anoy 17.20..
      Matlamat rakyat skrang nk jatuhkan umno..heret najib ke muka pengadilan...
      Biar kes 1mdb disiasat dgn telus.. Rakyat nak tahu Mana pergi Duit berjuta yg ilang..duit gst,beratus juta kemana duit tu dibelanjakan..Hapuskan gst sbb gst tu menyusahkan Dan terang2 Haram dalam Islam..
      Besar sgt ker permintaan rakyat tu?..tp semua tu hanya boleh berlaku sekiranya bn kalah Masa pru..
      Camner nk kalahkan bn dgn 1 vs 1..Baru undi tak terpecah..Tp sekiranya pas masuk gelanggan akan jadi 3 penjuru..Sapa yg untung?..
      Dap Ada pendirian sendiri,
      Pkr Ada pendirian sendiri,
      Bersatu Ada pendirian sendiri,
      Tp Masing2 mampu meletak pendirian Masing2 ketepi,ego Masing2 ketepi Demi rakyat..
      Nape pas tak boleh?..
      Mana lebih penting kepentingan rakyat ker parti?..
      Yg lain tu pikir sendiri jgn duk Harap org suap jer

      Delete
    7. Bila dah termakan budi....tergadai lah body adik oii.....the power of 90...

      Delete
  51. Peluang tawan Kelantan cerah tapi Umno tak boleh selesa, kata Annuar
    FMT Reporters | April 30, 2017
    Annuar berkata jangan terlalu awal membuat bayangan mahu memerintah Kelantan dengan mudah kerana tidak semua perkara yang dilihat itu mudah dicapai.


    KOTA BHARU: Umno Kelantan tidak perlu berada dalam kedudukan selesa walaupun terdapat pihak membayangkan Barisan Nasional (BN) mempunyai peluang cerah untuk kembali mentadbir negeri ini pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
    Dipetik Bernama, Ketua Penerangan Umno, Tuan Haji Annuar Musa berkata, Umno Kelantan sepatutnya perlu membuat persiapan rapi bagi menghadapi pilihan raya tersebut.


    Perang besar plak pas dan umno berebut perintah...presideng pas tak oakai lagi nasihat dia sendiri tak boleh kutuk dan maki umno...presiden pas dah biasa khianat kawan tikam belakang kawan dan maki kawan barua biawak pil kude dll...

    ReplyDelete
  52. SYUKUR ALHAMDULILLAH.
    Keputusan PAS telah beri petunjuk. Petunjuk utk kami elak dan jauhi jalan yg dibawa UMNOBNPAS.

    Syukur diaras keputusan yg menyerlahkan kerakusan Lobai PAS makin ISLAM PALSU KERAS.

    Moga rakyat melayu sisih PAS yg mengarah ke sistem TALIBAN IS.
    Nyawa pun tidak betharga pada mereka.
    (*budak di pukul mati pun tiada memberi kesan kemanusiaan pada kaum keras jahiliah sebegini)

    YA ALLAH , HAPUSKAN LAH KAUM JAHILIAH MUNAFIK PENIPU PENYONGLAP, YG MENGGUNA TOPENG BANGSA DAN AGAMAMU DARI MEROSAKKAN MASYARAKAT KAMI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah buat keputusan putus tali hubungan dengan PKR...tapi tak umum lepaskan jawatan dlm kerajaan Selangor takut kebuluran...putar belit lobai Pas...

      Delete
  53. knp blog ph asyik kluar cerita pas.seolah dh tkde tajuk lain.asyik mmburukkn pas tkde faedahnya bkn boleh mng plihan raya.kluarlah artikel berkaitan ph.hala tuju ph.kelebihan ph.bkn blogni aja hmpir smua blok ph cerita pasal pas aja.kluarkan artikel nak baiki klemahan perti sndiri bkn jdkan pas sbgai modal untuk dibelasah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa muktamar pas asyik maki hamun parti org jer..Patut muktamar tu gunakan utk kaji kelemahan diri..Kenapa pas Makin ditolak rakyat..
      Ni tak terpekik terlolong hentam parti org,sekejap jahanam amanah,sekejap takbir..
      Kenapa tak disentuh isu2 yg menyusahkan rakyat Dan negara?..

      Delete
    2. 1735 ni dia sgt takut jika dibincang kepalsuan PAS. Ibarat ayam pencen yg teran telur tak keluar tahik low yg tubik diponggongnya. Akuilah PAS ,tak cukup telan duit haram, sekongkol dgn penjenayah...sekarang nak bawa masok perangai TALIBAN IS.
      INGATLAH ANAK CUCU SAMA, KUASA JAHAT YG DIHAJAT TAK KEMANA.

      Delete
    3. bkn takut tp tkde fsedah trus brukkn pas.seolah ph tkde crita nk dibgitahu knp pnyokong.sdgkn ph seolah bkn satu gsnungn tp persefahaman nk pru aja.byk kelemahan yg lgsung tk dibncsngkan yg tahu brukkan pas.mgkin ini cara golongn ph brpolitik dgn memaki hamun pihak lain untk dptkn sokongan

      Delete
    4. Sapa celupar , jahanam smpai dihantam terbangkan RIBUT ??

      Delete
  54. yg membina rumah beratus buah utk mangsa banjir besar di kelantan ialah umno. itu hakikat sebenar!
    nak diharapkan kerajaan yg memerintah PAS agaknya 10 tahun lg pun mangsa banjir tak berumah..
    elok lah klu umno yg memerintah kelantan. PH perlu fokus pd negeri2 lain. apalah sangat kelantan tu. biarkan mek mek sana menentukan nasib mereka. selama ni mundur di perintah PAS. should focus on felda, sabah & sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg menyamun Duit minyak rakyat Kelantan pun kerajaan..Jadi elok lah diorg yg bina..
      Elok lah..Satu kaki samun,satu kaki belit..

      Delete
    2. Elok dikapan PASUMNOBN. Mereka dah bawa cukup mudarat

      Delete
  55. Wak Simen Singapork dah jadi angau
    Tiba2 menjadi sengau
    Inilah kesan menjadi langau
    Boleh terbang pulau ke pulau

    Wak Simen tak habis ubat
    Itu pasal jadi terencat
    Nak masuk sini cuba nak sebat
    Perasan ular tetapi pacat

    Jika pacat cuba menggigit
    Kalau berdarah hanya sedikit
    Tiada kesan taklah sakit
    Tarik saja atau pun picit

    Begitu juga pendedak Samsung
    Wak Simen raja pembohong
    Sahabat, Mr J turun berbondong
    Pakatan picit, buang ke lombong!

    Kita ada bro John Doe
    Phantom,Perak Man, Tatangka, Salwah, Mali Mulung, MalaysiaBaru,Pak Rahman2,Tok RahmanJPC,Zack Armstrong, Pemadu Malaysia, Putrakraken, bro UP,Nordin Bakar,dan semua Anon anti Jibbo..SEMUANYA HERO!
    Komen membuat Wak Simen tak tidur
    Kalah umno, wak Simen terliur!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Terbaik bro fan tun..

      Macai yang bernama ada tiga kerat
      Mr j, mat singapork dan juga sahabat
      Dalam blog tuan budin nak tunjuk hebat
      Dihempuk Hero Pakatun, ke ICU la tempat..

      Delete
    2. Mrj, suka terap permusuhan kaum..ada kebencian mendalam ke lubuk hatinya yg itam trhadap bangsa lain

      Delete
  56. What is also very clear about their gathering is this: they were pretty much oblivious towards the rakyat's suffering these days. The rakyat needs all the attention and care - and yet it is all about the political power that they are after.

    It is as if once they have that power they could really make any different.

    But just look at the failed government of theirs in Kelantan...

    Hence, by focusing on politics, their gathering has failed to bring forward the pas kelantan and pas as a whole failure to do good for the poor and miserable Kelantanese, the environment, etc. Related to this, their gathering was also indifferent to the failure of the new buddies in the federal government vis a vis the Kelantanese as a whole and in particular the Orang Asli and the victims of massive flood few years ago.

    And they think they (and their new buddies) can still fool the people of Malaysia with their game of using Islam (Malay race) in gaining political power? That strong wind coming down is not enough of a reminder for surely if they are really that evil worse things could happen to them? Wait and see. Wait and see. The D day will take place sooner or later...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malay will always asking for free money under BN,almost 60years

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...