Thursday, 11 May 2017

KEKUATAN PALSU DI SAMBUTAN ULANGTAHUN UMNO KE-71?

Sebagaimana yang tersebar luas di media sosial, terdapat bukti yang menunjukkan wujud kerahan untuk memaksa pelajar-pelajar UiTM menghadiri sambutan ulangtahun UMNO yang ke-71 di Bukit Jalil, malam ini.

Berdasarkan apa yang tersebar di media sosial itu, sekurang-kurangnya 10,000 yang hadir di Bukit Jalil malam ini adalah mahasiswa UiTM yang seolah-olah dipaksa untuk hadir ke sana.

Bagaimana pula dengan universiti yang lain serta pusat-pusat pengajian seperti IKM, Giat Mara, IKBN, Politeknik, Vokasional, Institut Pendidikan Guru dan sebagainya, adakah mereka turut dikerah hadir ke Bukit Jalil malam ini?

Kenapa kerahan ke atas pelajar ini dilakukan, adakah kerana UMNO sudah sedia maklum mereka bakal menerima sambutan yang dingin di majlis sambutan ulangtahunnya kali ini?

Berapa jumlah pelajar yang hadir keseluruhannya?
Jika sudah dilakukan kerahan di sana-sini, berapa sebenarnya ahli UMNO yang benar-benar secara sukarela hadir ke Bukit Jalil atas nama mahu mempertahankan perjuangan parti?

Akhirnya, harap-harap tidak adalah pekerja Bangladesh dan Indonesia yang dipaksa balik awal petang ini dan kemudian diborong dengan bas untuk sama-sama memeriahkan Stadium Bukit Jalil dan kemudian turut berteriak "Hidup Melayu" walaupun tidak memahami maksudnya. (ShahbudinHusin 11/05/2017).

168 comments:

  1. Bukan ka pelajar tak boleh terlibat dengan parti politik.. Eh silap.. kalau dengan UM*O ok saja..

    ReplyDelete
    Replies








    1. Yang giler tu yang sendiri tulis sendiri komen... Jenis memang ari2 kena makan Ubat

      Delete
    2. Kena kerah pakai baju i love polan ke?

      Delete
    3. Lah Umno main tipu lagi,,lomah Den.!!

      Delete
    4. Mr j,sahabat jahil hati serigala serta akak singapork sumer neo komunis yg pergunakan Islam dan melayu bg kekal berkuasa regim kleptokrat badak KNP?

      Sumer tu demi kelangsungan pelaburan ABG besar mereka China komunis.

      Mereka sumer atheist yg menyokong sapa saja lgbt, plurisme, secularism, syiah dgn matlamat menghalalkan Cara.

      Jika regim kleptokrat badak ini tumbang berapa agak2 nya ABG besar mereka nk rugi.

      Sebab itu mereka tarik diri dari bandar Malaysia krn regim kleptokrat badak akan tumbang Pru 14 nnti.

      Wahai sahabat jgn percaya dgn apa2 tulisan neo komunis tersebut.

      Hati2.

      Demi agama, bangsa & negara
      Hidup Malaysia!!!///

      Delete
    5. Lemah man pun Umno tapi dah terbukti berjaya menerajui Malaysia selama 71 tahun,Pemimpin PPMB pun menumpang Umno utk berkuasa.Sekarang di harap mereka boleh membuktikan mereka mampu berkuasa tanpa Umno.Kalau tidak elok pergi mampus saja parti tak cukup ahli tu.Yg paling hina nya sanggup membodek DAP parti ati Melayu dan Islam.Pthuiii.

      Delete
    6. Lagi hina membodek Jho Low kafir. Pthuiii.

      Delete
    7. Lagi hina membodek Jho Low kafir. Pthuiii.

      Delete
  2. Kerah sana, sini..itu perkara biasa bagi Umno. sama juga de­ngan kata-kata semangat. boleh lihat..betapa, bersemangatnya nanti pemimpin kleptokrasi beri amanat dan nasihat kepada ahli2nya termasuk, pemakan dedak..jangan gadai maruah bangsa, agama dan bla...bla...bla..

    pakcik, makcik boleh dengar percaya jgn. masuk kiri keluar kanan.. bab,acara cabutan bertuah yang menawarkan ha­diah bernilai kira-kira RM1 juta..duit rakyat, ambil saja kalau no naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi ucapan... kata2 maut..kalau Umno kalah, DAP akan mengkomuniskan Malaysia! pakcik dan makcik tak berasa takut...ketaq kepala lutut ka?

      Delete
    2. Ppbm yang takut... berpuluh tahun mengecam kini memuji dap meninggi langit...

      Takut hilang sokongan dap setelah hilang sokongan pas.


      Kalau hilang sokongan dap... nasib dap bakal senasib pas...di caci2.

      Delete
    3. Simpati... akhirnya melutut pd musuh sendiri

      Dsai mahu dibebaskan
      Dap tiba2 jadi kawan

      Delete
    4. Teruskan berangan... bila dap menang... apa jawatan ppbm dapat.? Lihat pulau pinang... ambillah pelajaran.

      Delete
    5. Gila ke..masih nak sokong pemimpin Umno skrg ini!!? hutang negara sudah hampir 1 trillion lah! inflasi 5.1 % tahu ke berapa byk naik tu..! subsidi dikhaskan kepada org2 melayu miskin, semua mereka tarik,songklap semula!

      Apa ke bodohnya..mari sini, aku bagi rm1,500.00 cuba try hidup kat bandar. rumah sewa, bil eletrik, bil topup phone, air,parking, tol, duit petrol, mkn+minum.

      lepas sebulan..kalau ada duit lebih..bagi balik kat aku!

      Delete
    6. Ungkapan menghalalkan cara akhirnya ppbm yang lakukan. Satu ketika tun mengata pas.

      Delete
    7. SEPERTI yang sudah dinyatakan dalam tulisan lepas, Azmin tidak akan berani cari pasal dengan PAS. Beliau tahu tanpa PAS, tiada lagi yang boleh diharapkan. Pimpinan PKR sudah lama berbulu mata melihat Azmin di tampuk kuasa itu. Kini bulu itu tambah lebat bila exco-exco PAS juga masih di situ.



      PAS memiliki 13 kerusi Dun sahaja di Selangor. Ia bersamaan dengan 23% daripada jumlah 56 kerusi di Selangor. Untuk memerintah, 29 kerusi diperlukan. Secara asasnya PAS tidak mampu memerintah dengan hanya 13 kerusi ini sahaja.
      Tetapi apa yang dapat kita lihat, PAS berdaya untuk kekal dalam kerajaan Selangor walaupun hampir pasti tidak lagi bertahaluf dengan PKR. Pengumuman Azmin semalam untuk mengekalkan PAS membuat rakan-rakan PH terlopong kempunan. Dengan kuasa eksekutif utama negeri, PAS boleh terus membawa agenda perjuangannya tanpa perlu lagi terikat dengan disiplin atau perjanjian dengan mana-mana parti politik lain.

      Itulah hikmatnya kingmaker. Di peringkat nasional, PAS mensasarkan 40 kerusi sahaja, iaitu sekitar 18% dari jumah 222 kerusi parlimen Malaysia. Walaupun tampak lebih kecil bilangannya, tetapi situasi kerusi itu tidak boleh disamakan dengan Selangor kerana BN di sana lemah. Di peringkat nasional, kekuatan PH dan BN boleh dikatakan sekata sekarang. Maka 40 kerusi sudah cukup untuk berperanan sebagai kingmaker.

      PAS bijak menggunakan kerakusan nafsu politikus untuk berkuasa sebagai leverage menjadi kingmaker. Matlamat politikus dalam politik sememangnya mahu berkuasa, walau apa jua cara. Jika mereka melihat dengan bersama PAS mereka mampu meraih kuasa, maka mereka tidak akan teragak-agak walaupun secara zahirnya agenda perjuangan antara mereka dan PAS amat berbeza. Inilah ajaran politik Machiavelli.

      Dengan kerakusan ini, bargaining power PAS akan lebih kuat. PAS akan tawarkan sesiapa sahaja boleh menumpang kekuatan PAS untuk sama-sama mendapatkan kuasa, dengan syarat mereka boleh setuju dengan agenda perjuangan PAS. PAS tidak kisah individu mana sekalipun di teraju utama negara, asalkan mereka boleh pastikan agenda perjuangan PAS direalisasikan.

      Najib nak jalankan Islam? Silakan. Lim Kit Siang sanggup peluk Islam dan mahu laksanakan Islam? Silakan. Asalkan agenda Islam mengikut perancangan. Biar PAS di belakang mencatur. Mereka di depan hanya bertindak akur.

      Jika mereka ingkar setelah berkuasa, PAS boleh batalkan kerjasama bila-bila yang menyebabkan kehilangan kuasa dan jatuh. Sanggupkah mereka? Kini Azmin sudah menunjukkan contoh, apakah mereka berani atau tidak.

      Inilah maksud kingmaker. Raja pencatur.

      Delete
    8. Tertera di mana-mana sahaja dalam pernyataan dan ucapan DAP peri pentingnya prinsip sekularisme dalam perjuangan politik DAP. Kononnya, bagi DAP, Malaysia adalah sebuah negara sekular yang perlu kekal sebagai sebuah negara sekular.

      Kononnya urusan politik perlu dipisahkan daripada urusan agama. Kononnya pihak yang mahu mencampurkan urusan politik dengan urusan agama, sama ada PAS atau UMNO, perlu ditentang habis-habisan.
      Bagaimanapun, sedarkah kita bahawa tatkala DAP melaung-laungkan supaya urusan politik dipisahkan daripada urusan agama, pemimpin DAP sendiri sebenarnya sangat giat mencampurkan urusan politik dengan urusan agama? Dan sebuah buku tulisan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Subang Jaya, Hannah Yeoh, bertajuk “Becoming Hannah” (“Menjadi Hannah”) adalah salah satu bukti nyata mengenainya.

      Di dalam buku ini, Hannah Yeoh secara terbuka mengakui bagaimana penglibatan beliau di dalam bidang politik dibantu oleh pihak Kristian, baik dari segi dana mahupun kempen, bagaimana beliau menggunakan kedudukan politik beliau untuk berdakwah mengenai agama Kristian dan sebagainya. Lebih dari itu, beliau juga menyeru ahli-ahli Felo Kristian Seberang Laut khususnya dan penganut agama Kristian umumnya untuk mengikut jejak langkah beliau menceburkan diri dalam bidang politik untuk membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian.

      Jelas berdasarkan kepada segala pengakuan terbuka Hannah Yeoh ini maka peri pentingnya prinsip sekularisme dalam perjuangan politik DAP adalah satu hipokrasi semata-mata. Sebaliknya, gambaran yang diberikan melalui buku ini adalah bahawa, bagi DAP, pemisahan urusan politik daripada urusan agama ini hanya perlu dibuat jika urusan agama ini adalah urusan agama Islam, tetapi jika urusan agama ini adalah urusan agama lain seperti Kristian maka tidak mengapa.

      Delete
    9. Disertakan di sini beberapa petikan tulisan Hannah Yeoh di dalam buku beliau yang bukan sahaja diendorse oleh Senior Pastor, DUMC, Petaling Jaya, Dr Daniel Ho, Senior Pastor, Skyline SIB, Kota Kinabalu, Dr Philip Lyn, dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, tetapi yang turut diendorse juga oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli, dan Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Kelang, Saari Sungib.

      MUKA SURAT 23

      This is why, today, when I am asked to describe who I am and what I do, I say, “Hannah Yeoh, lives for God.”

      Terjemahan: Inilah sebab mengapa, hari ini, bila saya diminta untuk menerangkan siapa saya dan apa saya buat, saya berkata, “Hannah Yeoh, hidup untuk Tuhan.”

      MUKA SURAT 89

      I do not measure my self-worth as a politician by votes or by how popular I am with constituents. I measure my self-worth by the fact that I am a child of God.

      Terjemahan: Saya tidak mengukur harga diri saya sebagai seorang ahli politik dengan undi atau dengan populariti saya di kalangan pengundi. Saya mengukur harga diri saya dengan fakta bahawa saya adalah seorang anak Tuhan.

      MUKA SURAT 108

      I also felt that politics took me away from my true longing, which was to be a preacher. But had I not obeyed God’s call, I would not have had the opportunity to preach at churches, to world leaders and to young people, like I am able to do now. God knew the desire of my heart to preach and serve Him. And He made it happen through my political office.

      Terjemahan: Saya juga merasakan bahawa politik membawa saya jauh dari impian sebenar saya, iaitu untuk menjadi seorang pendakwah. Tetapi jika saya tidak mematuhi panggilan Tuhan, saya tidak akan mempunyai peluang untuk berdakwah di gereja-gereja, kepada pemimpin-pemimpin dunia dan kepada orang-orang muda, seperti apa yang saya mampu buat sekarang. Tuhan tahu hasrat hati saya untuk berdakwah dan berkhidmat kepada-Nya. Dan Dia membuat ia berlaku melalui jawatan politik saya.

      MUKA SURAT 110

      It is here that I want to specially address the OCFers (Overseas Christian Fellowship), wherever you are now, to never forget the mission of being trained and equipped and returning home to serve... We want to encourage fellow OCFers to come home. There is much work to be done to rebuild this beautiful nation. Just like Nehemiah overseeing the reconstruction of Jerusalem’s walls, everyone has to be at it, working. God wants to reclaim politics and public service in Malaysia for righteousness’ sake. He is looking for God-fearing men and women who are willing to roll up their sleeves and labour in this very demanding field. No experience in politics? Remember, I had none. No finances? I had none. Not a good time yet? I just got married when I ran my first campaign. He uses very ordinary vessels to do extraordinary things. He does this so His Name is glorified.

      Terjemahan: Di sini saya ingin bercakap secara khusus kepada ahli-ahli Felo Kristian Seberang Laut, di mana saja kamu berada sekarang, untuk tidak lupa misi dilatih dan dilengkap dan pulang untuk berkhidmat... Kami ingin menggalakkan kawan-kawan Felo Kristian Seberang Laut untuk pulang. Terdapat banyak kerja perlu dibuat untuk membina semula negara yang indah ini. Seperti Nehemiah mengawasi pembinaan semula tembok-tembok Jerusalem, setiap orang perlu terlibat, bekerja. Tuhan mahu menuntut semula politik dan perkhidmatan awam di Malaysia demi untuk membetulkannya. Dia sedang mencari lelaki dan wanita bertaqwa yang sanggup menggulung lengan baju mereka dan bekerja dalam bidang yang sangat mencabar ini. Tiada pengalaman dalam politik? Ingat, saya tidak ada pengalaman. Tiada wang? Ingat, saya tidak ada wang. Masa sesuai belum tiba? Saya baru berkahwin bila saya pertama kali berkempen. Dia menggunakan saluran-saluran sangat biasa untuk membuat perkara-perkara luar biasa. Dia membuatnya supaya Nama-Nya diagungkan.

      Delete
    10. So hannah yeoh is a good christian...what's your problem?? Grow up and respect others!!!

      Delete
    11. Terima Kasih Anon 1659. Golongan yg tasub PH tak sedar berbagai agenda mengkafir liberalkan umat Islam dijalankan menerusi parti parti dlm PH. Saudara UP beranggapan naik PH semua barang jadi murah dan semua manusia dlm negara hidup senyum dan bahagia. Inilah cerita dogeng yg mereka telan bulat bulat dari pimpinan PH. Realitinya apa sebenar dah turun harga kat Selangor dan Penang. Tahun ke tahun cukai pintu dan cukai tanah naik. Ada tempat pula caj air dah naik 4 kali dlm 8 tahun. Harga rumah melambung sampai org tak mampu beli. Sihir apa yg PH akan pakai yg boleh membawa dogeng harga turun manusia semua bahagia ini terjadi? Takat ini PH tiada PM, tiada kabinet bayangan, tiada sebarang polisi yg konsisten. Masing masing sibuk nak berkuasa - kalau PH menang malanglah negara. Nak kata bersihpun tak. Pemimpin mereka didakwa rasuah di mahkamah. Walau berapa kali bagi hujah dan peringatanpun golongan ini tetap dgn fahaman dogeng mereka. Apatah lagi perbuatan mereka ini sebenarnya naikan kafir liberal dan jatuhkan kelompok Islam. Begitulah kaum nabi nabi terdahulu - walau apa hujah dan bukti mereka tetap dgn keingkaran mereka.

      Delete
    12. Sudahlah mr.j aka snake

      Piliharaya pun belum lagi kau dah sibuk nak suruh PH namakan siapa pm. Itu urusan majlis tertinggi PH lah. Apa kena mengena dgn kau.
      Kami ahli2 PH tak ada masalah siapa pun drp PH yg akan jadi PM kenapa kau pula pening kepala memikirkannya.

      Sedangkan di selangor pun bn tak berani namakan lagi siapa bakal mb kalau umno/pas menang.

      Realitinya selepas pru 14 nantilah mr snake oiiii.. kau tak pi sambut hari jadi umno/pas kat bukit jalil malam ni?

      Khabar siswa lPT dan IPS kena kerah turun. Ada cabutan bertuah (rasuah) sdg menanti.

      Delete
    13. Zack, PM itu masaalah negara bukan ikut cita rasa kelab PH. Rakyat mahu tahu kewibawaan pemimpin tertinggi mereka. Inilah amalan seluruh dunia. Hatta banyak negara yg terus melantik pemimpin tertinggi mereka seperti US. Ingat PH ini jujur, terus terang dan transparent. Kalau betul kenapa tak boleh umum? Zack keluarkanlah diri dari cerita dongeng PH. Peliharalah diri dari agenda batil mereka.

      Delete
    14. Salam bapak J

      Maaf, saya MBAH DUKUN dari kabupaten jawa barat, bisa meramal siapa bakal PM MALAYSIA sekiranya PH menang

      Untuk mengetahui sila hubungi mbah dengan mengetik no tel mbah.

      Pengerasnya hanya sekadar satu salinan jubah dan lebai.

      Sekiranya bapak bapak bercita cita untuk menjadi calon pilihanraya, bisa diatur, pengerasnya hanya 90 juta rupiah.

      Makanya tidak perlu ribut ribut...

      4D jugak bisa diramal...


      Delete
    15. Mr J, I am a psychic, I can tell you who is gonna be the PM if PH wins.
      Pls Call P-S-Y-C-H-I-C-1-2-3
      FOC

      Delete
    16. Hehehe mesti mrj berkobar kobar tgu nama calon pm ph sb dh tau ph nak menang

      Delete
    17. Mr j aka snake

      Rakyat ingin tahu atau kau yg ingin tahu?
      Kau tak payah ambil tahu.
      Kalau Ph menang dlm pru 14 nanti itu kami punya tahu!!!!
      Kalau kau nak tahu kau kena tunggu.

      Delete
    18. Hahahaha.DAP ade halang ko g masjid ke selama ni? Ade halang org islam g masjid ke selama ni? Ade suruh org melayu buat maksiat ke?

      Salah sendiri nak letak kar org lain..itu lah tabiat setengah org melayu sentiasa salahkan org lain atas kegagalan sendiri.

      Delete
    19. Yg kami geng2 PH nak tahu lps PRU14 nnt ialah mcmana rupanya makhluk2 yg bernama:

      Nakhoda sewel
      Graduan mabok
      Langsuir geylang street
      Suhaili Maslop
      Mat Jilat

      Sebab senang kami nak perambat keliling Kampung macam saleh Kamil dalam cerita sajen hasan

      Delete
    20. Anon 16:59 & Anon 17:01 .

      Apa yang dinyatakan olih Hannah Yeoh itu adalah pendapat dia . Dia ingin menjadi seorang avengelista , tiada undang undang di Negara ini mengatakan tidak bolih . Saya berkata demikian bukannya bermaksud menyokong . Saya juga tidak mengatakan jangan kepada dia .
      Kita pun ada ramai pendakwah yang berkaliber . Tidak juga kurang pendakwah yang di jemput dari luar untuk berdakwah . Jika kita takut umat kita terpesong , jika kita khuatir anak anak kita terpengaruh , kita didiklah mereka kejalan yang betul .

      Mr J . Anda berkata PM adalah masaalah Negara . Betapa tepatnya telahan anda kerana PM yang ada masa kini telah membawa berbagai masaallah kepada Malaysia . Sudahlah ekonomi merosot , hutang bertimbun di tambah lagi dengan gelaran penyonglap paling besar dalam sejarah dunia !

      Tiada siapa kata pun yang semua pemimpim PH tu bersih . Tapi cuba bandingkan . Saya sedar yang anda maksudkan adalah Adam Roslee . Siapa kah Adam yang di perkatakan ini ? Dia pemimpin ciput je . Bandingkan dengan EXCO negeri , pengarah GLC dan ramai lagi .

      Delete
    21. Mr J
      Jho Low tu kafir, dalam BN tu pun banyak kafir kenapa kamua semua menyokong betul. Berhenti seketika pasal DAP,PPBM,PAspis pus,Umngok. Jawap dulu ataupun kamu orang pun kafir kalau tidak kenapa marah DAP kafir sedang kan Tuan Jho Low di sanjung. Munafik. Pthuiii

      Delete
  3. Bila da keluar umno...macam2 mengata. Dulu..semua ok aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila kita bersama dengan kumpulan dan pemimpin yang berkata benar, percakapan dan kelakuan kita akan patuhi. jika, kita bersama kumpulan dan pemimpin tidak jujur, berkata bohong dari segi percakapan dan kelakuan kita perlu tegur.

      Delete
    2. Ooo selama ini rakyat ditipu kah... berpuluh tahun tun ajak rakyat musuhi dap. Tak baik menipu. La ni menipu lagi?

      Delete
    3. Tun pada zaman nya, guna ISA untuk pertahankan kuasanya dari pembangkang(DAP+PAS) itu saja. bab ekonomi Tun tidak menyusahkan rakyat. subsidi, harga barangan rumah tidak payah..masih mampu.

      Apabila Tun nampak..pemimpin Umno skrg ni, sudah gadai sana,sini..rakyat hidup dalam kesusahan..kenapa kita yang diberikan akal..tidak mahu menyokong usaha baik kepada seluruh rakyat Malaysia?

      Dosa Tun dulu..itu urusan Allah SWT. skrg, beliau nak tebus kesilapan..siapa kita nak tentukan?

      Delete
    4. Harap Tun tak lupa firmanNya....

      Maklumlah melayu mudah lupa...

      Āli `Imrān:28 - Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian MAKA tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

      Al-Mumtaĥanah:13 - Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan teman rapat mana-mana kaum yang dimurkai Allah, mereka telah berputus asa daripada mendapat kebaikan akhirat, sebagaimana berputus asanya orang-orang kafir yang ada di dalam kubur.

      Delete
    5. Semoga kita termasuk dalam golongan org2 yang Benar-benar beriman kepada Allah SWT. tanpa ada muslihat apa2..


      Menjual Agama Kerana Dunia
      Daripada Abu Hurairah r.a. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda “Akan keluar pada akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka berpakaian di hadapan orang lain dengan pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan perkataan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala. Allah SWT berfirman kepada mereka “Apakah kamu tertipu dengan kelembutanKu? Ataukah kamu terlalu berani berbohong kepadaKu? Demi kebesaranKu, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendekiawan) pun akan menjadi bingung” (HR Tirmizi)

      Pendusta Dan Pengkhianat
      Daripada Abu Hurairah r.a. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan tipuan. Pada waktu itu si pendusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan dusta. Pengkhianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berkesempatan berbicara (cuba membetulkan) hanyalah golongan “Ruwaibidhah”. Sahabat bertanya “Apakah Ruwaibidhah itu wahai Rasulullah?” Nabi SAW menjawab “Orang kerdil, hina, dan tidak mengetahui bagaimana hendak mengurus orang yang ramai” (HR Ibnu Majah)

      Delete
    6. Pusing la dok mana pun, hari nie punya cerita pm najib dan kabinetny dah sesah duit negara... Hutang dah cecah 1 trillion, tp hapah pun tarak...

      Delete
    7. Bila dlm umnok, puji melangit,
      Bila dah tak jadi umnok, mengata tak habis.

      Siapa saya?

      Delete
    8. Yang masih tinggal dlm umno ada dua golongan:
      (1) golongan yang ada kepentingan duit hasil dari umno
      (2) golongan yang tak tahu apa apa yg najib buat.
      Anon 21:29 kamu golongan mana?

      Delete
    9. (3) Golongan orang2 tua yg kena brainwash konon komunis (DAP) nak rampas putrajaya.

      Delete
    10. (4) golongan yg mengharap najib akan tolong pas lulus ruu355

      Delete
    11. (5)Golongan yang penfapatan gaji isi rumah lebih daripada rm1500

      Delete
    12. (6)Golongan yang perasan baguih
      (7)Golongan yang nak kalah

      Delete
    13. 21:29,

      Kamu adalah..semua diatas? 1,2,3,4 dan 5.



      Delete
    14. Cuma golongan 1,2,3,4,5 jer yg masih undi umno..lagi 1 golongan yg dapat samsung A9

      Delete
    15. Pigi dh PH..hidup dlm angan-angan, perasan kuat, semua parti serpihan org kecewa. Semua menenggek atas DAP. Tk de DAP, semua parti tu mati. Sedar dirilh, hidup dlm realiti bukan fantasy..semua kena tipu...

      Delete
    16. Pigi mampus sama melayu yang rompak melayu.
      Pigi mampus sama kepala lanun yang berlakon innocent tapi rompak duit rakyat.

      Tak tahu malu makan duit rakyat berbilion-bilion.

      Yang makan duit rakyat berbilion-bilion tu melayu tapi salahkan DAP.
      Bodoh!!

      Delete
  4. Bukan sahaja pelajar dikerah
    Orang felda juga diarah
    Keringat pelajar mahu diperah
    Konon nak ramai dalam sejarah..

    Ramai peneroka dari felda
    Ketua umno memberi nama
    Ke K.Lumpur bas disewa
    Bagi sedikit wang belanja..

    Beratus ribu wang belanja
    Konon umno itu perkasa
    Cabutan bertuah dibuat saja
    Projek bertuah menteri yg rasa!

    Guna wang rakyat untuk bermegah
    Nak tunjukkan umno itu gagah
    Sedang performance semakin parah
    Rakyat hidup semakin susah!

    Bergembiralah wahai pemimpin khianat
    Cash is king jadi matlamat
    Pru 14 umno kan tenat
    Pemimpin korup takkan selamat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pantun puak2 kecewa bila dipru14 nanti hakikatnya pakatan akan berkubur selama2nya..

      Delete
    2. Hahaha terbaik bro fan tun..

      Anon satu lapan kosong tiga
      Memang benar kami kecewa
      Pada pemimpin umno dan rakyat seperti kamu juga
      Negara tenat pun masih sokong umno dan bergelak ketawa..

      Tidakkah nampak dengan mata
      Nak ada perhimpunan pun pelajar dipaksa
      Kalau kamu bijak laksana
      Itu semua tandanya apa??..

      Patah tumbuh
      Hilang berganti
      Ppbm ditubuh
      Umno mati..

      Delete
    3. Hebat bersatu... Hebat amanah... Hebat pkr... Kasi pecah ini umno kali nie...

      Delete
    4. Bas dari felda brp biji kali ni? Biase dekat 100bji jgk kalau ade program umno yg anjur

      Delete
    5. Mana ada bas dari felda dah sebab dah malu terkantoi menipu orang felda sampai rugi besar.

      Delete
  5. Jgn salah faham. Dia org semua pergi nak baca yassin 3X dan doa nisfu syaaban. 'UITM, kami sedia dipergunakan' patut jd moto baru mrk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau program politik pembangkang pelajar,guru, semua nK diugut tukar atau berenti.ade yg kne tdakkan disiplin..klau program politik umno anjur siap sponsor lagi tuuu suruj datang

      Delete
  6. mmmmmmm...kita pasti ketahui jua..TV 3 & Astro akan buat lapuran khas & live...biarkan..mereka banyak RM...Semua Parti pembangkang akan menerima berbagai tomahan & sindiran. Tajam dan pedas...

    Kita saksikan bersama-sama ye.

    ReplyDelete
  7. Angkut jangan tak angkut..

    ReplyDelete
  8. Dulu angkut makcik felda.
    Sekarang angkut budak mara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang kenala angkut students sebab dah termalu nak minta tolong makcik pakcik felda sebab dah terkantoi jahanamkan duit orang felda sampai ramai yang kena tanggung hutang gara-gara duit felda dirompak.

      Delete
    2. Makcik felda dah xnk g ke progr umno? Biasanya meraung2 makcik2 tu laung nama polan tu..sial pkai baju i love jibby

      Delete
  9. Macam2 cara nak menipu. Jom baca.... betul ke?

    SnapShot: Mahathir kembali maka ZICO, kroni & anak2 lebat ... rakyat susah
    http://theunspinners.blogspot.my/2017/05/mahathir-kembali-maka-zico-kroni-anak2.html?m=1

    ......
    The Golden age of Cronyism and Nepotism AKA as the time when Mahathir couldn't care less

    I am sure you all have heard about all those stories where Mahathir's friends Vincent Tan and Danny Tan kept selling and buying businesses with Mahathir's sons.

    Or about the case where one month before retiring, the Ministry of Finance where Mahathir was the Finance Minister, had issued a letter to Telekom Malaysia asking to enter into direct negotiations for a RM214 million contract with Opcom Bhd, majority owned by Mukhriz -
    which helped Opcom's shares more than double in price upon listing two months later.

    Or the time just one month before retirement, Mahathir directly awarded, without tender and without informing cabinet, a 20 years exclusive sports-gambling license to buddy Vincent Tan for just RM20 million which Vincent then sold off at a value of RM700 million.

    But certainly you would have heard about the multi-billion case in 1998 where Petronas and MISC had to bail-out Mirzan Mahathir's Konsortium Perkapalan group which faced bankruptcy.

    After the bail-out Mirzan reflected on his days as an owner of Konsortium Perkapalan in June 1997 where he told TradeWinds: "I must say I´m a greenhorn compared to others in the business. I got into it by necessity and that is probably the wrong way. It requires people who have a passion, and I didn´t have it."

    There you have it, a person without passion for the business but still wanted to build a multi-billion business full of dodgy govt-related contracts that eventually collapse.

    But even more strange was that two years after the bail-out, in Feb 2000, Mirzan's company was reported to have received a five years contract from Tenaga Nasional to ship coal for the Kapar power plant using a Panamax class ship - despite the fact that Mirzan no longer owned any more ships!

    The decision to select Mirzan's company over other existing owners had both confused and surprised those who follow coal bulk business.

    Speculation then was that Mirzan could let the contract on to another party such as MISC, or another Malaysian party or could be working on behalf of a foreign owner as the .tender specifies that foreign owners bidding for the work must do so through a Malaysian broker - as required under the cabotage policy implemented by Mahathir when he was MITI minister (since 1976) and Deputy PM on 1 Jan 1980.

    Ah.. that was the golden age of cronyism and nepotism that the current members of Parti Pribumi looks fondly back at.

    The time when Mahathir couldn't care less about what you thought of him as he could always ISA you.

    Parti Pribumi members and Pakatan probably wishes that this golden age will make a return after GE14.

    LSS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 17.12,
      Take yah LA nak cerita perkara yg telah lama dI gembar gembur oleh puak puak reform as I dulu daripada cerita disini lebih bail kau pi jual dekat puak puak najib lanun mereka mesti mahu dan suruh bawa ke makamah lagi bagus. Tapi aku yakin hujung hujung hanya cerita dongeng macam TV 3 hanya sekadar cerita fitnah untuk aib orang kalau tidak dah lama perkara di bawa ketengah dengan bukti kemakamah. Untuk pengetahuan kau semua tohmahan atas Tun hanya setakat cerita belum pernah dikemuka bukti dimakamah macam Najib lanun yg terbukti pada peringkat perundangan beberapa negara do malaysia day terbukti tapi peguam negara dipecat dgn zalim. Tolong terima fakta ini dan buka minda.

      Delete
    2. Anon 1737, bukankah golongan taksub PH sentiasa keluarkan cerita dongeng untuk aibkan UMNO & PAS? Kita beriman dgn sebahagian cerita yg selari dgn nafsu kita dan menolak yg lain. Bukankah lebih adil dengar semua dan menilai cara ikhlas? Minta Allah tunjuk kebenaran?

      Delete
    3. Anon 1737, bukankah masa peguam negara itu membawa kes perbuatan terkutuk seorang pemimpin pembangkang ke mahkamah kita hamun peguam negara ini? Bukankah ketika itu ramai yg seru beliau letak jawatan. Bukankah apabila kontrak beliau tidak dilanjut kita patut gembira? Kenapa hamun PM? Hatta di US pun Presiden baru tamatkan kontrak peguam negara Loretta Lynch. Tidak pula penduduk US kata perbuatan ini zalim?

      Delete
    4. Apa sekali pun skandal 1MDB mesti dibawa ke muka pengadilan. Kalau benar apa yang nak ditakutkan?

      Tidak ada gunanya asyik menepis kiri kanan hanya dengan cakap-cakap saja. Semua perlukan bukti yang sahih.

      Kebenaran 1MDB mesti dibuktikan supaya semua apa yang dikatakan sebagai tohmahan dan fitnah akan terjawab.

      Delete
    5. Anon 2225, tidak ada apa apa kes dari siasatan PAC, Swiss, Singapura dan Hong Kong. Setakat ini DOJ pun tak kemana dgn kes ini. Dengan IPIC-1MBD capai persetujuan dijanka kes ini akan gugur. Tak ada apa apa yg nak di bawa ke mahkamah. Terimalah hakikat.....

      Delete
    6. Mr J
      Teruskan mimpi anda. Orang seperti andala yang dperlukan oleh kepala lanun. Jilat berak sampai licin.

      Delete
    7. Dah nama pun Mat Jilat

      Maka jilat sampai bekilat la dia

      Dia bukan kira apa yg dijilatnya tu

      Delete
    8. Mr. J .

      Baru je saya beri penjelasan berkenaan siasatan kes 1MDB olih DoJ .
      Ni awak ulang lagi cerita sama ...cuba cuba nak pusing pula skrip .

      Siasatan di Singapura memang hamper ke penghujong . Pesalah serta tali barut telah pun di hukum ... ada yang di denda ,ada yang di penjara dan ada yang di haramkan dari menjalankan 'business' di Republik itu .

      Apa yang tertinggal hasil penyiasatan di Singapura hanya anak angkat Najib/kak rosy saja yang bernama Jho Low @ Eric Tan Kim Leong , pemilik Tanore Finance . Itu pun , pihak berkuasa Singapura telah memohon Interpol menyenarai merahkan ( Red Alert) si polan ni .

      Berita terakhir ,siasatan DoJ buat masa ini tertumpu kepada hubongkait antara Goldman Sach , Tim Lesnier , Roger Tan , Jho Low , Jamine Loo dan MO#1 .
      Berita itu semua bolih di 'google' . Awak juga yang mencadangkan agar meng'google' untuk mendapatkan maklumat lanjut .

      Mr J , kalau nak jilat tu jilatlah ... tapi janganlah terlebih jilat .

      Delete
    9. Mr J,saya ada petua..utk menghilang pening2..masalah Umno dan Pas.

      bahan2nya;

      ambil sehelai suratkhabar Utusan Malaysia dan sehelai suratkhabar Harakah. digaul, campur dan rebus selama 15minit.

      sejukkan dan minum.

      Delete
  10. Apa nak heran. Pegawai pengurusan tertinggi Uitm adalah melayu2 bodoh dan bangang ....sama taraf dgn Hakim2, polis2 melayu yang melindungi Najib, pencuri duit 1mdb...kerja mereka melindungi jenayah rasuah Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn ...yang pandai tinggal ciput je...

      Delete
    2. kau pulak siapa?..kalau setakat lulusan sekolah rendah jangan lah memperbodoh diri sendiri yang sememangnya bodoh tolol bangang..mungkin otak dah senget sewel sebelah tak boleh berfikir lagi..

      Delete
    3. Yg bodoh 1808.. Mkn dedak ngan bijan..tau tau dpt hp free..pulangkann!!!!

      Delete
    4. Anon 18.08
      Kau yang bodoh bangang. Orang punya pasalla nak sokong ke tak. Yang kau susah pasal apa?

      Kalau kau nak mampus dengan atuk lanun pujaan kau tu, kau punya hal la. Jangan sibuk dengan hal orang nak sokong atau nak cakap apa.

      Apa hal yang kau kesah sangat?
      Bangang!!

      Delete
  11. Jangan lupa ya....
    ayam,itik,dan lembu....
    mereka semua pemakan dedak juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. binatang : ayam,itik dan lembu lebih mulia dari manusia pemakan dedak....
      KESIAN ANAK BANGSA YANG DIANIAYA,UDAHLAH YANG CEMERLANG TANPA HADIAH BIASISWA,BUDAK-BUDAK UniKL sampai semester 3, masih belum dapat bantuan MARA .....

      HANCUR BANGSA DEK LANUN-LANUN & PEMAKAN DEDAK.

      Delete
    2. Mara ni pun byk ketirisan rasuah pecah amanah staf2. Nak dpt oinjaman kena huluq kalau tak lambat proses. Kat pintu besaq tepamoang piagam 14 hari proses tp 4 bln tak lulus2. Pinjam kontrak 3 ari dpt duit lah ni projek dah siap loan tak lulus2. Nama spike konon ekspres. Mmg patutvkena spike aje pegawai2 yg tak amanh ni. Yg proses loan pun bodoh sendiri tak tau apa tu profit loss n cash flow. Lepas tu mintak bukan2 sampai sudah tak proses.

      Delete
    3. Yang kita nampak sejak semenjak dua menjak kepala lanun jaga ni banyak kes rasuah mega berlaku hingga cecah jumlah berbilion-bilion.

      Delete
    4. Bila ketua dan pemimpin lemah mmg la yg ekor2 ni amik kesempatan..

      Delete
  12. Jenis tak tahu malu. Dulu bukan main lagi eksyen dengan mahasiswa. Kalau negara tak ada duit dan perlukan potongan bajet, bajet universiti-universiti dulu yang jadi mangsa. Dulu bulan main sombong lagi dengan universiti.
    Bajet IPTA kena potong, biasiswa makin susah nak dapat, pinjaman PTPTN dikurangkan dengan harga barang yang makin mahal, pinjaman pelajaran makin kurang, graduan yang baru habis belajar belum ada kerja dihambat suruh bayar balik pinjaman, alih-alih boleh buat muka tak malu nak angkut mahasiswa ribu-ribu untuk penuhkan stadium. Dia ingat mahasiswa tu apa? pak pacak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah punya komen. Inilah nama pengurusan yang baik. Kita pun dlm kehidupan harian... bila budget lari kena uruskan. Ini asas pengurusan kewangan. Nak cerita juga bdk2 ni... yg sangkut belajar, cgpa cukup makan... lain harilah


      Sapi Betina (Al-Baqarah):155 - Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.

      Sapi Betina (Al-Baqarah):156 - (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun".
      (“Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah, dan kepada Allah jualah kami kembali.”)

      Delete
    2. 1738..ape punya orang..jilat jibby n losemah

      Delete
    3. Yang orang marah ialah rasuah dan pecah amanah berbilion hingga rakyat tanggung susah. Bukan hal belanja dapur harian.

      Apala bodohnya 17.38 guna agama untuk halalkan kes rompak rakyat sam0ai berbilion. Semata nak suruh rakyat tahan terima sebagai takdir jadi dibagi ayat yang menyuruh rakyat semua tahan saja walau dirompak sampai kering pun diam dan terima. Bodohnya!!

      Delete
  13. Biasanya.. yang makan dedak suka bersangka orang lain pun makan dedak. Hahaha

    ReplyDelete
  14. Haha.Sedihnya.Saya lagi suka tengok RAW dari mkn free d Bkt Jalil.
    Nampak sgt umno sdah x tempat d hati rakyat marhaen.
    Cuma mereka yg ada kepentingan saja.
    Haha...Hihi.

    ReplyDelete
  15. Haha.Sedihnya.Saya lagi suka tengok RAW dari mkn free d Bkt Jalil.
    Nampak sgt umno sdah x tempat d hati rakyat marhaen.
    Cuma mereka yg ada kepentingan saja.
    Haha...Hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah yg mantap. Huhu

      Delete
  16. Data atas tu updated by dyana ibrahim rupanya...

    Pejuang tulen.

    ReplyDelete
  17. DULU AKU UMNO TEGAR,
    KINI SUDAH MASUK PARTI BERSATU,

    LA ni.....BILA AKU TENGOK ORANG UMNO,AKU BENCI SEMACAM JA....MACAM PECACAI LANUN...
    AWAT TAK TAU......
    YANG AKU PALING TUNGGU BILA PILIHANRAYA..
    AKU AKAN MERASA PUAS BILA SELEPAS PRU-14 NANTI, BERSATU MEMBENTUK KERAJAAN DI KEDAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hotak kau lah..fikir biar logik bukan berangan kosong..

      Delete
    2. 17:53
      Kita jadikan kenyataan. Aku pun orang kedah, dulu undi umno, pru nanti undi ph... mukhris mb...

      Delete
    3. 21.45
      Samalah kita. Saya dan keluarga dari nenek moyang undi Kapal Layar dan lepas tu BN.

      Tapi sekarang sorilah, kali ni kami semua undi Pakatan sebab dah tak tahan asyik diperbodoh dan kena rompak je.

      Delete
    4. Tahniah...kami sekeluarga turut tukar kepada amanah

      Delete
    5. Mantap.............harap mrj dan keluarga pun ikut berhijrah.jangan di takuk lama menadah menadah mangkuk dosa lagi

      Delete
  18. anon 16:50
    Kalau tak tahu hakikat politik toksah menyelit la
    Begitu juga anon 16:53
    Anon 16:57
    Begitulah matangnya si kafir hannah yeoh dan grombolannya berpolitik. Tapi malang bagi bani melayu yg punyai kekuasaan selama 71 tahun (malam ni katanya) gagal mengambil hak islam bagi majoriti rakyatnya, malah sebaliknya umat melayu/islam yg semakin hanyut dan sesat dek kerana pemimpin melayu / islam yg diberi amanah menjaga kepentingan politik melayu/islam menteladankan yg bertentangan dgn tuntuan Islam sebenar . Benarlah sabda Rasul SAW : Akhir zaman kelak, Islam akan kembali asing . wallahhuaklam.
    Kekuatan umno palsu - benar 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikat politik yang sentiasa mahu kekal berkuasa... ?


      Sudah bersara ... biarlah ahli umno tentukan siapa PM. Isu saja isunya. Politik yang mudah difaham ...

      Delete
    2. Ahli ppbm elok tentukan siapa PM kalau PH menang.

      dulu tun kata Pkr berjuang demi Anwar
      Kini ppbm berjuang demi ?
      Dap berjuang demi banglo murah?

      Delete
    3. Apa cerita pun Dap seribu kali lebih baik dari Umno. Yang dok tipu bangsa sendiri di tempat aku bukan Dap tp puak parti Melayu cap keris yang berpenyakit tu.

      Delete
    4. Ingatlah kata2 pengasas ppbm ...Kamarul Azman Habibur

      Apabila saya mengutarakan kebenaran sesuatu perkara dalam parti, ada yang tersinggung termasuklah presiden dan naib pre­siden, malah ada yang mengatakan saya tidak pandai berpolitik kerana bagi mereka, ‘pandai berpolitik’ itu adalah berbohong, memfitnah dan berlagak bodoh.

      Delete
    5. Bapak 18:15

      Maaf, saya MBAH DUKUN dari kabupaten jawa barat, bisa meramal siapa bakal PM MALAYSIA sekiranya PH menang

      Untuk mengetahui sila hubungi mbah dengan mengetik no tel mbah.

      Pengerasnya hanya sekadar satu salinan jubah dan lebai.

      Sekiranya bapak bapak bercita cita untuk menjadi calon pilihanraya, bisa diatur, pengerasnya hanya 90 juta rupiah.

      Makanya tidak perlu ribut ribut...

      4D jugak bisa diramal...

      Delete
    6. skrgni mmg nmpk dap baik.pmimpin dap sorangpun tk nmpk baik kit sial.gung eng.tony puaka.dll.nmpk baik ke

      Delete
    7. Pas pis pus pagi teruk..dalam senyap bau busuk.,eeeiii..mcm kentut

      Delete
    8. Anon 1948..Ade dap xbagi kau g masjid ke? Kau tu yg terkinja2 merapu time smyg

      Delete
    9. 1948 team lobai dah marah..ostad odi mane? Janji masyukk..ko terkinja time solat..patutnye batal..ke ostad pas kate masih sah solat

      Delete
  19. Anonymous11 May 2017 at 17:37


    Kawan dah lupa Anonymous11 May 2017 at 17:37

    Ya kawan... ini bukan kisah lama. Ini kisah yang perlu dikongsi demi selamatkan malaysia.

    Pemecatan Tun Salleh Hakim negara?

    ReplyDelete
  20. nampak sangat puak2 rejim pakatan gerun dengan lautan merah di bukit jalil..hingga cabutan bertuah pun di pertikai yg mana tak satu sen pun dari tabung parti tapi dari penaja2 yg berjaya atas dasar pemimpinan yang ada..macam langit dengan bumi pembangkang tak ada apa2 sumbangan untuk rakyat kecuali mabuk nak perintah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadiah apa cabutan bertuah? Saham fgvh ke? Kih kih kih

      Delete
    2. WAHAI ANON 18:17-BUAT APALAH NAK DITAKUTKAN DENGAN LAUTAN MERAH UMNO
      U-UNTUK
      M-MENGAMPU
      N-NAJIB
      0-0000000000
      KALAULAH KAPAL DAH BOCOR,LAGI RAMAI ANAK KAPAL LAGI CEPATLAH KAPAL KARAM,KERANA BERAT.
      ANAK KAPAL PULA BUTA HATI DAN BODOH.
      HANYA HARAP DEDAK.
      TAK DAK DEDAK, DUDUK RUMAHLAH,

      Delete
    3. Eee gerunnya lautan merah,
      ingatkan orang rupanya sampah, semuanya menunggu sibibir merah, dedak ditabur untuk ceramah,
      pru 14 esok jangan dipangkah,
      yang ceramah ni buat rakyat susah,
      ni ada pesanan dari mbah,
      telekan nya kata umno nak kalah, walau tak tahu betul atau salah, yang pasti bagi aku umno boleh blah!!! Kikiki

      Delete
  21. Malas nak cite byk,siapa yg masih sokong umno bn memang bodoh bangang termasuklah yg membangkang tapi mesra...puiihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan membangkang tapi mesra lagi dah skg

      Skg dh mengangkang memberi selesa

      Delete
  22. Umno desperate tahap kritikal. Politik paksa, politik ugut, politik menakut-nakutkan itu lah asam garam Umno. Tak cukup dgn membohong, mencuri merompak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik pujuk... bila ditolak ...politik kutuk caci!

      Delete
    2. Pas pis pus..now everybody can become lobai

      Delete
  23. Agaknya habis dibalun semua penuntut universiti awam ni esp UiTM yg layak mengundi sudah didaftarkan sebagai pemilih dgn ugutan mesti undi BN kalau tidak dibuang universiti. Haramjadah punya Umno.

    ReplyDelete
    Replies



    1. Dari komen pertama hingga akhir, tidak ada satu pun melainkan semuanya fitnah belaka.


      Delete

    2. 18:45
      Termasuk kau ka ???

      Delete
    3. .
      .

      Sekarang ini Najib pun tengah fitnah dan siap dengan menipu dalam stadium ..

      Tidak kah Najib zalim memaksa pelajar datang ke perhimpunan ?

      Delete
  24. 7pm saya kat lrt bukit jalil. Yg naik lrt ke stadium sikit sangat. Tapi sekitar bukit jalil dekat IMU dan AFC, berduyun bas parking. Angkut dari luar beb, orang kl tak layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Teruskan liputan saudara...

      Delete
    2. ph bila lg nk berhimpun.nk dgr juga ucapan bakal calom pm

      Delete
    3. Rohingya bangla semua di hangkutnya ke stadium. Cuba perhati pekerja china pun ada di hangkut sekali demi memenuhkan stadium. Konon beratus ribu ahlil umno. Shit.

      Delete
    4. Umno ngok ngek tak malu sanggup main tipu konon masih relevan. Rupanya main kerah student uni awam, penjawat awam, bangla myanmar rohingya china semua kena kerah datang bukit jalil malam ni. Pathetic.

      Delete
    5. MO1 kena tipu lagi oleh macai2..dulu kena tipu dengan cina..siapkan angkat placard I Luv PM..last2 kena tsunami cina..
      Ni macai2 nak tunjuk bagus kunun wat kerja...kalau stadium kosong mau macai organizer kena balun sbb stadium tak penuh..sbb tu wat apa saja nak kasi penuh..padahal..kata mereka ahli UMNO ada berjuta2..kalau semua datang...mau penuh stadium tu...tp..ntahkan betul ke tidak angka tu..tu smpi kena angkut budak U segala..huhu

      Delete
  25. Cer semua orang perhatikan
    Mana komen mat singapork, mr j dan sahabat
    Agaknya diaorang ke stadium untuk raikan
    Cukupkan korum disana kerana umno dah tenat..

    Yang tinggal hanya cai cai anon
    Mungkin tertinggal bas masa berhimpun
    Hanya ada seorang dua aje komen dipulun
    Elok pegi je la stadium, supaya sini tak dibalun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka smua tknk ketinggalan merasa hasil duit 1mdb buat kali trakhir

      Delete
    2. Kalu duit anjur perhimpunan tu buat sedekah kat org susah lagi lah afdal. Ni gawat2 pun nak bermewahan sambut besday.siap ade lucky draw lagi..pas pnye event ade lucky draw jgk ke?

      Delete
  26. 71 TAHUN DIRAI PENUH MAKNA
    SYURA PAS COMFIRM TALAK TIGA
    MINGGU DEPAN DRAMA SELANGOR BERMULA
    KALID IBRAHIM DI NOBAT MB SEMULA

    MACAM HAL BARUA TERKINJA ARI INI
    POSTING CUKUP MENGELIKAN HATI
    KENA LA CIPTA ISU TALIAN HAYAT DI BERI
    TOKONG DAN BAYAR KENA LA FITNAH SANA SINI

    1MDB SUDAH DILUPAKAN
    DOJ FBI SWISS SUNYI SEPI SEMUANYA
    KUTTY BILA LA NAK SAMAN
    TAKKAN JADI CHAMPION BATU API SAJA....!!

    DRAMA SELANGOR BERMULA MINGGU DEPAN ASSMIN TINGGALKAN WASIAT... TAHNIAH FAKEAH DAN KALID IBRAHIM BERSAMA EXCO YG AKAN BUAT KEJUTAN... LANGKAH KAJANG RAFIZI JADI LANGKAH BANGANG... KIKIKIKI... BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. 71 TAHUN DIRAI PENUH MAKNA
      KERANA PENGHUJUNG HAYAT SUDAH TIBA
      ANGKA 72 SUDAH TIADA
      BERSAMA LEBAI TERPEROSOK BAWAH MEJA

      1MDB MAINAN MANUSIA BERHATI BABI
      BAYAR HUTANG DENGAN GST
      RAKYAT MENDERITA TIDAK TERPERI
      PENYOKONG LANUN TAMBAH BERSERI

      KUTTY BERJASA DICACI ,DI HINA
      PEROMPAK PENYAMUN DIANGKAT ,DIMULIA
      DASAR MANUSIA HITAM HATINYA
      NAJIS DAN MAKANAN TAK DAPAT DIBEZA

      BERAMBUSLAH PECACAI LANUN !




      Delete
    2. MBAH sedang telek bakal MB SELANGOR ni...

      Agak kabur wajahnya, sepertinya ada banyak asap...ini seperti asap ikan sedang di bakar...

      Ahh...ada sedikit kelihatan...mengapa ada seperti kedai ikan bakar...

      Ahh...mana mungkin...ingin ditelek bakal mb selangor tapi yang keluar kedai ikan bakar....

      Mana mungkin tauke ikan bakar pulak...

      Haa.. ini lebih jelas...tapi mengapa...jamban pulak...

      Aaa...ada kelihatan orang keluar dari jamban...bertuala putih..baldi kecil di tangan...berus gigi di telinga...

      Mengapa pula hidungnya berdarah.....

      Delete
    3. Oh, ada lagi disini mat singapork
      Ingat ke stadium himpunan dijenguk
      Tak nak menang ke hadiah dicabut
      Disini jugak ko nak mereput..

      Dah berminggu minggu cerita selangor
      Takde pun dengar pemimpinnya digugur
      Agaknya semua tu mimpi waktu ko tidur
      Orang disini dengar pun bosan tak larat nak tegur..

      Ini malam nisfu syaaban
      Elok je ko jangan banyak meraban
      Pada Allah mintaklah keampunan
      Moga kamu balik ke pangkal jalan..


      Delete
    4. anon 21.10
      aduh kau bikin perot aku senak ar siot.

      Delete
    5. Mat singapork ni anak ikan kalid gagap kot....hari2 dok puji suruh naik jd MB semula...hermmmm

      Delete
    6. Aduhhhh mat sgapork nih. Kejap rabu,kejap besok,kejap minggu depan dok bagitau ribut nak landa selangor.alih2 pas yang kena ribut kat kedah. Mmg masin la mulut ko mat sgapork

      Delete
  27. BORING SUNGGUH ISU BLOGGER BANGANG NI
    TAK ABIS KISAH 1MDB TIMBUL PULA PAS CERITA
    AL MAKLUMLAH DAH JATUH TALAK TIGA
    MEROYAN TERKINJA KINJA SEMUA BARUA

    5 TAHUN SUDAH FITNAH & SPINN 1 MDB DI JAJA
    WSJ SR PANAMA SWISS SPORK DAN SEGALANYA
    DOJ FBI SUMA MAMAK BATUAPI BAHAN MEREKA
    MINTA MAMAK SAMAN TELO BERGOYANG SEMUA

    KIKIKIKIKI....

    KEMPEN DAP@SINGAPORK SUDAH BERMULA
    KRMPEN SENYAP TAPI MENYENGAT TERASA
    PENGKHIANAT SABOTAJ EKONOMI PANAS TERASA
    PRU 14 KITA HANCURKAN SEMUANYA

    KEMPEN DAP@SINHAPORK PUSINGAN KEDUA
    HINGGA PILIHANRAYA SINGAPURA BERMULA
    KITA SERANG SINGAPORK DI ALAM MAYA PULA
    BARU SINGAPURA BERTEMU BUKU DNG RUASNYA


    .... berambus ko barua semua DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang barua adalah lembu-lembu belaan macam kau! Hidup tak bermaruah, asal dapat mentekedarah, habis disokong penyangak perasuah...

      Delete
  28. LEMBU-LEMBU PAWAH MERAH SEDANG BERKUMPUL SEKARANG.Banyak dedak-dedak ditaburkan.

    IDUP MELAYU TIPU MELAYU

    ReplyDelete
  29. Pihak ada kuasa akan menutup mungkar dgn wang haram dan kerahan.
    Media pembelot upahan akan muntahkan liputan berulang sbagai hidangan.

    Dikerah Pelajar dan Rakyat Kampong Naik bas nmpk berbondong2.
    Yg mungkar digambar disokong.
    Rakyat sedar hanya boleh teropong.
    Pada Allah diminta tolong.

    Anak cucu akan tanggung
    Jika petualang tidak dibendung.
    PRU14 jadi tempat bertarung.
    Perjuangan utk kebebaran harus disambung.

    YA ALLAH , SELAMATKAN LAH MALAYSIA dan seluruh rakyat, demi anak cucu.

    ReplyDelete
  30. Uitm memang lah punching back umno. Budak2 tu mcm pemimjam wang along yg x bayar hutang. Apa umno perintah menurut je lah. Sebab itu graduan Uitm x ade kualiti tak laku dipasaran. Sumer hanya boleh dapat keja kat pejabat pos, jpj, rela, majlis daerah. Takat tu jelah. Keja2 yg bagus2 dgn mnc dan syarikat2 besar untuk graduan universiti yg berkualiti. Selagi dok bawah telunjuk umno, pelajar Uitm dok kat takot salmon ( semen ) sokmo. Memang dorang suka budak2 uitm mcm tu, senang nak kerah. Mamak misai pakai wig lg la budak2 tu takut.Zaman Arshad Ayub dulu budak2 ITM berkaliber, power, bijak. Arshad Ayub bg ruang supaya mrk bebas berfikir.Cakap inggeris mcm makan ulam petai je. Graduan Uitm keja kat Citibank, Hsbc, StanChart, Esso, Shell, Ernst & Young. Hari nie budak2 Uitm nak makan semen ( salmon ) pun tak upaya. Kesian budak2 tu.

    ReplyDelete
  31. STUDENT UITM ADA CEMERLANG ADA BANGANG
    MAT SABU TAK LULUS ITM ART & DESIGN AJER
    PRESIDAN PARTI PAN SRKARANG DIA PEGANG
    WALAU PRESIDEN BARUA DAP YG DIA PUJA

    .... kikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Najib dikatakan tak tamat pengajian.

      Tu sebab student yang cemerlang tak sokong Najib. Yang bangang main sokong jer.

      Pensyarah pun ada yang bangang lagi bangang dari student..

      Delete
    2. Bukti ade...?.. Buktiiii mana... fakta....mana.?
      bodo punya barua.....

      Delete
    3. Bukti lu tanya sama badak

      Delete
  32. .
    .

    UMNO Pekan berapa bas yang pergi ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj ckp xpe kerah geng uitm n geng felda.asal org melayu xde hal punyer...mrj ckp janji masyukkkkk..nt tauke bas kroni pun masyukkk..tauke banner kroni pun masyukk..tauke katering krini pun maysukkkkk

      Delete
    2. UMNO pura2,
      PAS auta2,
      BN kumpul harta,
      Melayu blur terpinga pinga.
      Akal swmpit mata buta,
      Umno bagi sikit mesti juah cerita.
      Kalau engkar tak dengar kata,
      PAS ugut tak bagi password surga,
      Melayu terus tidur lena.
      Kkepto Brahmin kumpul harta
      Anak cucu semua kaya.

      Rakyat pariah menderita,
      Tanggung hutang, terus dikasta.

      YA ALLAH, SELAMATKAN MALAYSIA, demi anak cucu.

      Delete
  33. Propaganda Menipu blog macai dedak Mahatahik ni. Budin Sanggap oi bulan Sya'ban Mulia ni pon ko tak heran ye buatr fitnah
    Budak2 Uitm Shah Alam ckp xde pon kerahan mcm tu. Lepas tu ko ingt ini style pakatan ke.. main hantar2 wassap utk buat arahan rasmi itu ini.. dalam IPTA ada HEPP ada TNC ada Reaktor dan struktur pentadbiran untuk berikan arahan kepada pelajar. Sgy menipu bila viralkan text mcm tu konon mengarahkan Uitm. Semua arahan mesti keluar melalui surat rasmi ada kepala surat, rujukan. ini ini unisel koboi pakatan ke?

    Yg pasti PAS sudah mengesahkan akan menjahanamkan Pakatan Haprak. Budin ko mkn dedak terlajak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh cap kerbau la anon 01.03 ni.
      Kau ingat budak-budak tu berani nak mengaku kalau segala macam tindakan mungkin dok tunggu.
      Macai UMNO nak cerita pasal surat dan arahan rasmi? Jenis parti tak bertamadun macam kau orang nak bercakap pasal proper procedure? Propa saja la.

      Hormat bulan Syaaban? Lepas tu sama-sama menyamun dan menipu rakyat? Itu yang kamu maksudkan?

      Delete
  34. Blog ni sarat dgn fitnah. teruk. Confirm Pakatan Haprak akan kalah teruk. Berdasarkan keterdesakan kaedah mcm ini. Desperate main perang fitnah baseless. Ini bukan zaman Madey jd PM control tv1 tv2 tv3 jd propa kpd rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru keluar stadium ke bang? Selain tshirt dan naik bas free, ada dapat pergi melawat tempat lain di kl? Ada pergi chow kit...sana banyak barang murah, banding dengan klcc.

      Delete
  35. Mr J kerap bertanya
    Ketua Pakatan itu siapa
    Busybody sungguhnya dia
    Depannya lanun buat2 lupa..

    Apa masalah tak nama pemimpin
    Yang dia gelisah, dah basah lampin?
    Budak kecik, pi jauh main
    Meh sini ambek dua posen..

    Nak tanya Mr J supaya senang
    Katalah Pru Umno pun menang
    Siapa PM, sekaranglah canang
    Jawatan PM siapa dah pinang?

    Mat Singapork dah kena rasuk
    Bro Perak Man terbaek hempuk
    Meroyan merapu nak loyar buruk
    Stadium tak pergi, gila dah teruk!

    Hal Azmin Mat yang heboh
    Ganti MB dia dah tuduh
    Sampai sekarang tak jadi sungguh
    Gigit jari report Nik Abduh!

    Di stadium umno kononnya hebat
    Dipaksa datang pelajar terlibat
    Peneroka Felda juga ditambat
    Disuruh sokong pemimpin musibat!

    Mr J merasa dirinya hebat
    Bro John cabar tak nampak kelibat
    Agama, bangsa pandai nasihat
    Perompak negara tak nak lihat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Minta Tun saman mat singapork kata
      Yang saman sibijan tu apa cerita
      Dah beribu kali hari selasa
      Saman dia tak tiba tiba..

      Tuan badan sendiri yang berjanji
      Tetapi sampai sekarang tidak tepati
      Disini mat singapork nak berapi
      Tentunya mat mabuk tak sedar diri..

      Alasan sebenar mat yang bagi
      Untuk menyelamat tuan pencuri
      Dedak dan hp mat dikasi
      We,Pakatuns do this for the love of our country and of course its free!!..

      Delete
  36. TERLOLONG LAGI PEROMPAK ..!PENCURI..!!
    MINTAK BUKTI SAMAN PUN TAK LAGI...!!
    MANA SAMAN DARI MAMAK KUTTY NI.....!!!
    SAH MAMAK CHAMPION MEMBATU API...KIKIKI...!!

    ALAHAI .... 22 TAHUN KENA TIPU TAKKAN NAK KENA TIPU SAMPAI MATI....

    FIKIR FIKIR KAN LAH...

    NANTI BARUA ALASAN DEMI ALASAN AKAN DIBERI
    ASAL ADA JAWABAN UTK SEDAP KAN HATI..
    SUPAYA TALIAN HAYAT DAPAT DISAMBUNG LAGI
    TOKONG DAH BAYAR BOLE LA MASYUK SANA SINI..
    NAK BERI MAKAN ANAK BINI.. KIKIKI KIKIKI. ...!!

    ALASAN OOOH..ALASAN. ..!

    BERAMBUSSSS.....!!!

    ReplyDelete
  37. Begitu rakus pamir kuasa,
    Begitu gah menipu fakta,
    Umur jagung, tp 71 dijaja,
    Cuba dikait usaha orang tua,
    Pura konon mulia,
    Arahan dipaksa, anak diperguna,
    Jika tak dengar kata,
    Boleh ditarek biasiswa,
    Kalu.bukan buli, apa namanya?

    Hasrat nafsu rakus atasi segalanya,
    Janji kuasa terus bertakta,
    Apa makna betepuk dada,
    Takut sangat nak debat fakta ?

    Nak harapkan nedia Malaysia,
    dh jadi kilang kambus dosa,
    Harao Undang2 yg ada,
    batuk ditangga, buat yg kaya,
    Jauh sekalilah yg pegang kuasa.

    Rakyat dihina tiada ruang bicara,
    Mulut dibuka, teeus dimurka,
    Cuma perlu tengok saja,
    tak boleh bersuara,

    Minda dikongkong,Agama dipagar,
    Hanya Aristokrat dan Brahmin saja,
    yg boleh berkata,
    Walau mcm mana bodoh tak terkata.

    Tapi sampai bila,
    Melayu nak terus pekak,pejam buta,
    Akal tidak diizin dguna,
    iman sengaja diaelimut dosa...
    apa nak dikata...
    memang nasib lemah bangsa,
    diajak bangun ,
    lebih dia rela lena,...
    yg tua susah tidak bermaya,
    yg muda dijanji peraduan berhadiah kereta...



    ReplyDelete
    Replies



    1. Kalo korang tak dapat ke Putrajaya...
      Sekurang dapat mimpi ke Puttrajaya pun kira cukup baik

      Kalo box korang tak dapat jadi pi em... Dapat mimpi jadi pi em pun kira cukup baik lab

      Kalo korang berhimpun berramai. Dapat mimpi berhimpun pun dah kira baik


      SELAMAT BERMIMPI..,



      Delete
  38. ( 74:1 )   Hai orang yang berkemul (berselimut),
    ( 74:2 )   bangunlah, lalu berilah peringatan!
    ( 74:3 )   dan Tuhanmu agungkanlah!
    ( 74:4 )   dan pakaianmu bersihkanlah,
    ( 74:5 )   dan perbuatan dosa tinggalkanlah,
    ( 74:6 )   dan janganlah kamu memberi (dengan maksud) memperoleh (balasan) yang lebih banyak.
    ( 74:7 )   Dan untuk (memenuhi perintah) Tuhanmu, bersabarlah.
    ( 74:8 )   Apabila ditiup sangkakala,
    ( 74:9 )   maka waktu itu adalah waktu (datangnya) hari yang sulit,
    ( 74:10 )   bagi orang-orang kafir lagi tidak mudah.

    ReplyDelete
  39. Cronyism nepotism?

    ( 74:11 )   Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.
    ( 74:12 )   Dan Aku jadikan baginya harta benda yang banyak,
    ( 74:13 )   dan anak-anak yang selalu bersama dia,
    ( 74:14 )   dan Ku-lapangkan baginya (rezeki dan kekuasaan) dengan selapang-lapangnya,
    ( 74:15 )   kemudian dia ingin sekali supaya Aku menambahnya.
    ( 74:16 )   Sekali-kali tidak (akan Aku tambah), karena sesungguhnya dia menentang ayat-ayat Kami (Al Quran).
    ( 74:17 )   Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.
    ( 74:18 )   Sesungguhnya dia telah memikirkan dan menetapkan (apa yang ditetapkannya),
    ( 74:19 )   maka celakalah dia! Bagaimana dia menetapkan?,
    ( 74:20 )   kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,
    ( 74:21 )   kemudian dia memikirkan,
    ( 74:22 )   sesudah itu dia bermasam muka dan merengut,
    ( 74:23 )   kemudian dia berpaling (dari kebenaran) dan menyombongkan diri,
    ( 74:24 )   lalu dia berkata: "(Al Quran) ini tidak lain hanyalah sihir yang dipelajari (dari orang-orang dahulu),
    ( 74:25 )   ini tidak lain hanyalah perkataan manusia".
    ( 74:26 )   Aku akan memasukkannya ke dalam (neraka) Saqar.

    Bintang (An-Najm):24 - ATAU apakah manusia akan mendapat segala yang dicita-citakannya?

    ReplyDelete
  40. Biarlah ahli2 yang menetapkan siapa presiden mereka.

    ReplyDelete
  41. MENDUNG SAJA DI SELANGOR DARUL EHSAN
    APAKAH TANDA PETIR BERDENTIM PATANG NANTI
    TUNGGU SAJA YANG BERLAKU MINGGU DEPAN
    DRAMA BERMULA BILA PAS TALAK TIGA KINI

    ......

    ReplyDelete
  42. Anonymous11 May 2017 at 22:46

    Yang orang marah ialah rasuah dan pecah amanah berbilion hingga rakyat tanggung susah. Bukan hal belanja dapur harian.

    Apala bodohnya 17.38 guna agama untuk halalkan kes rompak rakyat sam0ai berbilion. Semata nak suruh rakyat tahan terima sebagai takdir jadi dibagi ayat yang menyuruh rakyat semua tahan saja walau dirompak sampai kering pun diam dan terima. Bodohnya!!



    Reply....


    Mahkamah mana berjaya  buktikan pecah amanah? Atau andaian prasangka atau memang harapan mereka kegagalan 1mdb akan berlaku sejak awal ? Seperti harapan mereka 40k bangla itu benar, bahaya lynas itu benar, gst yang dilaksanakan lebih 160 negara itu zalim, kronisma dan nepotisma itu tidak berlaku?

    Rasuah melalui proksi itu halal?




    ReplyDelete
  43. Berapakah jumlah kehadiran semalam ? Yg aku dengar tak sampaipun 50 ribu ?

    ReplyDelete
  44. Mungkin lebih kehadiran kalau hujung minggu... mungkin ramai yang bekerja. Sokong dari jauh ke? Hahaha...

    ReplyDelete
  45. Kawan i punya kawan..(singapork) beliau seronok apabila diberikan pelbagai sumbangan percuma seperti roti, air kotak, pakaian, wang dan beg.

    Kawan i punya kawan kata lagi..(singapork) beliau melahirkan rasa gembiranya dengan sumbangan yang diberikan itu.

    akhir kata dari kawan i punya kawan..(singapork@berambus) I luv My PM. kalau thn dpn..tak kalah..beliau akan hadir utk sambutan ulangtahun ke 72 pula.

    ReplyDelete
  46. Budin, kalau PH berkuasa nanti pun PH pun akan buat benda yg sama juga. Tgk sj skarang ni pun PH dgn BN dua kali lima je otak duit, otak projek, kebas duit rakyat. Utamakan penyokong dan pengundi lbh dari agama dan bangsa. Lacur prinsip asalkan jawatan kekal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurangnya bala 1mdb akan dpt dirungkai. hutang dpt dihapuskan,pesalah digantung.
      OK LA TUUU, KAN?

      Delete
  47. Memang BANGLA suka hidup kat NEGARA MELAYU
    Myanmar vietnam pakistan nepal china cambodia
    Kerajaan yang sedia ada bukan ke PEMURAH
    Rakyat sendiri Bangsa melayu sendiri ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...