Saturday, 18 February 2017

SEMUANYA SALAH LIM KIT SIANG?


Semua isu-isu yang timbul sejak Dato' Seri Najib menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak melibatkan Lim Kit Siang. 

Apakah isu-isu tersebut? 

1. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong pengenalan GST yang membebankan rakyat jelata.

2. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong keputusan menghapuskan subsidi sehingga naik harga barang dan toll.

3. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong kenaikan harga minyak petrol dan diesel.

4. Lim Kit Siang tidak pernah bersetuju untuk menggunakan wang KWAP untuk melabur dalam perniagaan atau perusahaan yang tidak menguntungkan.

5. Lim Kit Siang tidak pernah dirundingi untuk menukar surat hak-milik tanah peneroka Felda yang sangat bernilai dan tidak turun harganya dengan sijil saham yang tidak menentu harganya dan kini harga sahamnya merudum turun kerana dilanda kerugian.

6. Lim Kit Siang tidak pernah menjadi perajurit dalam angkatan tentera dan tidak tahu menahu mengenai Lembaga Tabung Angkatan Tentera; beliau tidak terlibat dalam keputusan menggunakan wang tabung LTAT untuk membiayai projek yang tidak menguntungkan. 

7. Lim Kit Siang tidak pernah pinjam duit Mara untuk berniaga atau sebagai biasiswa waktu beliau belajar; beliau juga tidak pernah merestui penyelewengan yang kini dikatakan berlaku dalam MARA.

8. Lim Kit Siang belum memeluk ugama Islam dan beliau tidak pun tahu mengenai salahguna wang Lembaga Urusan dan Tabung Haji untuk pelaburan yang merugikan. 

9. Lim Kit Siang, kerana belum memeluk ugama Islam, tidak pernah membayar zakat itulah sebabnya dia tidak tahu bahawa pejabat ugama mengadakan lawatan ke Paris sebagai salah satu acara dalam 'Kursus Pernikahan'.

10. Lim Kit Siang bukan seorang Melayu/Bumiputera dan dia tidak merasa penderitaan, dan bukan sebab kepada penderitaan, maka biasiswa anak-anak Melayu dikurangkan jumlahnya oleh kerajaan. 

11. Bukan Lim Kit Siang yang menamatkan khidmat Peguam Negara.

12. Bukan Lim Kit Siang yang menukar pegawai MACC kerana menyelidiki kes yang melibatkannya.

13. Bukan Lim Kit Siang yang mencadangkan dikenakan label OSA atas semua hasil penyelidikan atas sebarang salahlaku dalam apa jua syarikat, badan dan agensi kerajaan.

14. Bukan Lim Kit Siang yang menghalang Bank Negara Malaysia dari mengambil tindakan atas penyelewengan dalam institusi kewangan  dalam dan luar negara.

15. Bukan Lim Kit Siang yang mencadang untuk membeli kapal selam Scorpine; dan bukan dia yang suruh Sirul dan rakannya untuk membunuh Altantuya.

16. Bukan Lim Kit Siang yang suruh SPRM untuk menyelidik dan tangkap perasuah-perasuah kecil supaya perasuah yang lebih hebat kelihatan tidak rasuah.

17. Bukan Lim Kit Siang yang mengarah media perdana supaya setiap hari mengutuk Tun Dr. Mahathir walaupun beliaulah yang telah mengharumkan negara Malaysia di zaman pemerintahannya selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri.

18. Lim Kit Siang tidak pernah terbabit dalam sebarang skandal seks.

19. Lim Kit Siang tidak pernah terlibat dalam sebarang skandal kewangan. 

20. Lim Kit Siang tidak menjadi pengeluar filem lucah di Hollywood dengan memakan belanja wang yang disalurkan dari syarikat milik negara.

21. Lim Kit Siang tidak pernah melabur wang negara yang dicurinya di Singapura, Hongkong, New Zealand, Switzerland, United Kingdom, Amerika Syarikat dan namanya tidak pernah disebut sebagai penjenayah dalam mana jua mahkamah didunia. 

22. Lim Kit Siang tidak pernah merancang untuk membawa 1.5 juta rakyat dari Bangladesh sehingga rakyat Bangladesh melebihi jumlah rakyat keturunan India yang ada dalam negara sekarang ini.

23. Lim Kit Siang juga bukan perancang untuk membenarkan ratusan ribu Cina dari negara Komunis China untuk membeli harta milik tetap (freehold) dan tinggal di negara ini.

24. Lim Kit Siang juga tidak boleh disalahkan jika harta-harta yang sangat bernilai seperti Lapangan Terbang Sungai Besi dijual kepada syarikat dari negara Komunis China.

25. Lim Kit Siang tidak boleh disalahkan jika kos pembangunan satu-satu projek, seperti keretapi di Pantai Timur dinaikkan harganya sehingga Negara terhutang sejumlah yang sukar untuk dibayar dari hasil projek berkenaan.

26. Lim Kit Siang menyokong RUKUNEGARA dan tidak pernah menentangnya.

27. Lim Kit Siang menyokong dan tidak pernah menentang PERLEMBAGAAN. Justeru itu, Lim Kit Siang turut mendaulatkan RAJA-RAJA MELAYU, Lim Kit Siang menyokong BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN. Lim Kit Siang menyokong ISLAM MENJADI UGAMA PERSEKUTUAN. Lim Kit Siang menyokong HAK ISTIMEWA ORANG-ORANG MELAYU DAN BUMIPUTERA, walaupun Lim Kit Siang tidak menegur apabila Hak Istimewa ini tidak dinikmati secara keseluruhan bangsa Melayu/Bumiputera.

28. Lim Kit Siang menyokong serampang dua mata DASAR EKONOMI BARU iaitu untuk MEMBASMI KEMISKINAN dan MENYUSUN SEMULA MASYARAKAT, tetapi Lim Kit Siang menegur apabila terlalu ramai orang Melayu dan kaum-kaum lain yang masih ramai kekal miskin dan Lim Kit Siang juga menegur apabila peroses menyusun semula masyarakat tidak mencapai matlamat kerana cara pelaksanaannya. 

29. Lim Kit Siang tidak bertanggungjawab, malah tidak tahu menahu mengenai penubuhan 1MDB; tidak pernah menjadi penasihat atau ahli lembaga pengarah, pegawai atau pekerjaa di 1MDB. 

Oleh itu, patutkah Datuk Zaid Ibrahim untuk takut berkawan dengan DAP dan berjuang menentang rasuah dan ketidakadilan bersama mereka? 

Alangkah baiknya jika ramai pemimpin Melayu seperti LIM KIT SIANG.

Salahkah Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk bergabung tenaga dengan Lim Kit Siang, dan mereka yang sejenis sikap dengannya,  untuk sama-sama menentang penyelewengan, rasuah dan pengkhianatan kepada negara?

Salahkah Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk membetulkan kesilapannya kerana telah salah menanam budi dan memilih pengganti2nya yang beliau tidak sangka menjadikan negara dipandang hina seperti sekarang dan rakyat jelata menderita kerana beban hutang negara yang bertimbun dan tidak mungkin selesai dibayar oleh anak, cucu dan cicit kita semua.  

(Artikel diatas adalah sebahagian tulisan terbaru Tan Sri Sanusi Junid yang dipetik daripada blognya, sanusijunid.blogspot.com - SH 18/02/2017)

116 comments:

  1. Kejap lagi,penyokong pas yg benci dap MASUKLA.

    Ha..ha..Penyokong pas ada 1juta,200k dah berambus,tinggal 800k.Dua hari lepas nik amar kata siapa tak datng sokong ru355 penyokong AHOK.Khhh..kihhh hari dah sampai 5pm,tak sampaipun 100k,ini bermakna 700k penyokong pas adalah penyokong ahok.

    Kes tak ramai yg datang padang merbuk,Ini mesti salah Lim kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg berlaku mmg salah lum kit siang... Cuba nama dia lum kit malam... X Ada sape yg kenal.. Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss.. Kiok

      Delete
    2. Tapi Lim Kit Sianglah kambing hitam yg terbaik......apa2 semua Kit Siang punya pasal. Kalo sesape ada beg birkin hilang........tu mesti Kit Siang yg curi woooiii......

      Kalo ada yg hilang ayam, lembu, kambing atau badak........tolong pergi cari Kit Siang. Apa benda burok yg jadi........semua Kit Siang yg buat.

      Delete
    3. Himpuanan ruu355 gagal. Bawak ostas ganu bini 4 . Pun gagal

      Bila time konsert baru ramai sikit.. Sebab org muda nak tgok free

      Nik abodoh dan inskandar semak pun tak.mampu bawak 300 000

      Ini SOAL MELAYU TAU SOAL ISLAM LAGI. HAHAHAAAA

      25000 ORG JER BIAR BETUL?

      Delete
    4. Astarghfirullah...mengucap sedara. Tak baik buruk sangka. Husnuzon dgn ulil amri. Bersangka baik la dgn pemimpin.

      Yang tak dtg himpunan 355 mungkin ada keuzuran yg tak dpt di atasi. Mungkin antaranya seperti berikut:-
      1) yg nak dtg bwk kete viva, sebab tu lambat sampai, kalau bawak Cayenne cepat sampai.

      2) yg nak dtg tapi tak jadi dtg sebab teringat dulu diorg da beli tiket masuk sorga. Jadi setakat 355 ni apelah sgt kalau nak dibandingkan dah gerenti masuk sorga.

      3) yg nak dtg tetiba teringat fuckwa hadi bawang iaitu solat dgn org umno tak sah. Jadi kalau solat pun tak sah, inikan pula nak bersama2 menyokong usul. Yg nak dtg terus cuntfuse kat rumah masing2.

      Dan macam2 lagi halangan2 lain yg tak dapat dielakkan. Kita sama2 bersangka baiklah. Takbeerrrrrrrr!

      Delete
    5. Banyak tu je la undi yg pashadiknakan dpt pru14 nih..jumlah kehadiran petunjuk paspispus telah dikafan sebwlum pru. Apala agaknya alasan yg akan diberikan.. tentu hadik akan cakap hujan lebat menyukarkan penyokongnya kuar ..kahkahkah..hadik pembohong bersiri

      Delete
    6. biar p la nak berhimpun tu kan bagus utk ummah juga.. walau ada agenda politik tapi bagus utk mahkamah syariah... Kita patutnye galakkan ahli2 parlimen sokong ruu355..
      aku nak tengok mcmmaner BN bergolak... mungkin lg cpt najib bungkus..

      Delete
    7. Bagi UMNO di bawah Najib..

      Mujur ada Lim Kit Siang.

      Kalau tak ada LKS tkdk lah tmpt untuk diletakkan segala kesalahan yang depa sendiri lakukan.

      Sekurang-kurangnya ada LKS bolehlah sikit nak bernafas.

      Delete
    8. Ini cara Najib dan kuncu-kuncunya menimbulkan rasa perkauman terhadap bangsa-bangsa yang lain terhadap orang-orang Melayu,,dan ini juga satu-satunya cara untuk Najib menutup pekong nya

      Delete
  2. http://celahgelegar.blogspot.my/2017/02/gagal-himpunantolak-usul-355-taman-jaya.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)&m=1

    link demo menentang RUU355 di Selangor... 400 ribu sedang berkumpul di PJ. abis la padang merbok kena simen lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehhh...kahhhhh..kihhhhhhhhhhhhh 400k

      Terbaru.dari polis 6.20pm: Padang Merbok - According to an official police statement, the authorities estimates crowd size to be 20,000.

      Dang Wangi district police chief Mohd Sukri Kaman adds that everything was under control thus far and that Jalan Parlimen faces closure.



      Delete
  3. https://www.bnbbc.my/kehadiran-pemidato-bukan-islam-bukti-ruu355-tiada-kaitan/

    2 penceramah bukan Islam berucap di Padang Merbok.... sayeee sindiri tarak pahammm kenapa urang urang Islam tolak RUU355.... malu ..

    malu mano nak letak muko nii... maluuu weeii

    . malu la weeei .. budak suman.. labi labi.. jack amstrong@abdul ghuyup...joe harry@abdulkulup..dll

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO sembang apa ni.. Aku kt Padang merbuk ni stand by Klu Ada emergency kesihatan.. Ko duk Umah peluk Bini.. Porah.. Busuk punya worang..

      Delete
    2. Mmg konfim le org bukan islam tu tak pahamm nape thaipusam bijan ngan jahid datang tapi ruu 355 anta wakil jer..

      Delete
    3. Ade aku gebang pasal ko... labu labi ... yg aku mention labi labi.... yg ko terasa smpi menusuk montot ape hal sama luuuu...?

      muahahahahahahaha......!!!!!

      Jom labi labi kita UBAH Selangor......!!!!

      Delete
    4. Undang2 syariah yang sedia ada pun tak terguna..Lagi pun RUU355 bukan hukum hudud..Rakyat Dan org Islam paham pasal ni.. Penyokong pas jer buat2 tak paham..

      Delete
    5. RUU 355 bukan HUDUD Allah. Sokong buat apa undang-undang ciptaan manusia.

      Ko letaklah apa pun nama, tetap ia hukum buatan manusia. Bila Allah tanya nanti di Padang Mahsyar, jawab le.... Lepas tu dihumban masuk neraka

      Delete
  4. Ye lah satu ketika dulu, kucing jiran aku mati, depa salahkan anwar brahim,( ini semua pasal anwar la) baru baru ni burung jiran aku sakit depa salahkan tun m plak,(ini semua pasal tun m la)la ni arnab dia meroyan, depa kata salahkan lim kit siang...tak tahu la sikap dan mentaliti rakyat malaysia ni, asyik salahkan org je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ari tu jiran cina dan pkr aku bini dia mengandung anak sulung.... depa bole kata
      "Ini semua orang UMNO punya kirja..."

      kawe ambo terkedu tersenyum puas.... kikikikikikikikiki..kioookkk

      Delete
    2. Yg panggil China buat jalan keretapi tu Kit Siang yg panggil.......pastu dia panggil orang Cina komunis masuk Msia ni ramai2.....beli tanah freehold dan duduk beranak-pinak sini.

      Delete
  5. Yang ramai gi padang merbok pun sbb sponsor semua..bas disediakan..makan di bagi..cuba bg free..ada x yang nak dtg..lg pun duit 90 juta kan ada..kalau abis 10 juta pun..ada belen 80 juta..kalau x cukup gak..leh mintak MO1 tambah lg...lagi satu..yang lulus RUU di parlimen..bkn di padang merbok...

    ReplyDelete
  6. Budin..awat dah jadi jurucakap ~LKS ni?
    Budin kita tak salahkan Tun M pun...malah kita setuju apa yg Tun kata pasal Najib. Tapi...strategi Tun M yg ramai org melayu tak setuju. Bawa DAP terlibat adalah silap. Kuta tak perlukan DAP utk jatuhkan UMNO. Kita lebih perlukan PAS lebih drpd DAP. Ha.g pikiaq la sendiri melainkan hati hang dah keras tak.perduli amaran Allah jgn minta pertolkngan orang Musyrik utk selamatkan negara umat melayu Uslam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18.09,
      Ia la nak bersama pas tapi Hadi dari awal awal dah tolak bersatu..sampai hari ini presiden pas ini langsung tak kutuk 1MDB yg menyeleweng kemudian bagi tau pula tuduhan atas najib tak da saksi lepas tu pasai pula nak jadi penasihat pada kerajaan..apa ni bro dgn pemimpin umno sah mungkar pun Hadi masih menunjukkan keakraban mana boleh kalau ikut syarak pemimpin dusta dan zalim kalau sokong nabi tak akui umat dr hadis at tarmizi..DAP walaupun kafir dia jelas dlm perjuangan iaitu ujud negara malaysia yg pemimpin amanah, adil dan berakhlak sedar la bro tiga unsur itu adalah syaraat islam tuntutan keatas pemerintah walau pun DAP kamu kata kafir tapi perjuangan mereka menjurus kepada unsur unsur itu Bukan macam Hadi dan pas bercelaru nampak hampir munafik.

      Delete
    2. Untuk jatuhkan umno kita perlukan semua, negara kita kan berbilang kaum..sapa yg dok buat dakyah kerjasama ngan musyrik boleh rosak iman ni..helo bro, selama ni ko mintak tolong cina bengkel baik keta, ada tak ko peduli amaran allah yg ko cakap tuh..tak masuk akal betul la cakap ko ni...

      Delete
    3. Anon 18:09

      Aku malas sangatlah nak menyentuh hal orang yang dah tiada tapi kenyataan ko ni macam nak smash Allahyarham Nik Aziz aje bunyinya.

      Jadi Allahyarham Nik Aziz tu tak pedulikan amaran Allah jangan minta pertolongan orang Musyrik untuk selamatkan negara lah ye????

      Tapi aku rasa pengajian ko ni taklah setinggi ilmu Allahyarham

      Delete
    4. Dengarnya PAS dah kena beli oleh UMNO. Perlukah masih harap PAS?

      Delete
    5. Mamat 18:09,,,
      Kamu ini tidak ikut perkembangan politik atau tak faham? Atau hanya tahu semua pemimpin pas baik belaka sebab pak lebai?

      Delete
    6. Mcmana nk jatuhkan umno klu dh sedondon. Pas parti pembohong bersiri

      Delete
    7. Aku dah lama tunggu hudud, tak jalan-jalan. Sampai bila nak potong tangan. Kat Kelantan tuu, tak ada pencuri ke?

      Kalau tak nak potong tangan, sekurang-kurangnya kena jalankan hukum rotan 100 kali, itu pun sampai sekarang tak jadi-jadi.

      Bila sebenarnya nak jalankan hukum hudud ini. 10, 20, 30 tahun......

      Aku dah tak percaya dah.

      355 ini pun dah turun naik parlimen berapa kali sampai sekarang tak juga rotan orang penzina.

      Orang yang berzina bodoh sangat nak buat kerja dekat Kelantan walaupun Siam dekat saja memang patut kena rotan.

      Tapi sampai bile kita nak tunggu orang kena rotan. Takkan sampai kiamat.

      Bila Pas nak jalankan hukum rotan sebenarnya?

      Delete
  7. 18.02
    Sama la dulu guling guling atas jln raya..tebakar kereta dll... yg lulus parliment bukan guling guling atas jln raya.....muahahahahahahaha. ...!!

    UBAH Selangor UBAH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:12

      Pendek sungguh akal ko rupanya.

      Akta pilihanraya dah lama bentang dalam parlimen tapi dicabul sesuka hati. Nak harapkan MP PAS, Hampeh. Itu sebab diadakan bantahan dijalanraya.

      RUU 355 dah bentang kat parlimen ke belum??????? Suruh bentang tapi dua kali dah Hadi tarik diri. Kenapa??????

      Tak payahlah bentang kat Padang Merbok tu..... Sokongan walaun tak masuk kira pun. Baik guna duit tu bantu mangsa banjir Kelantan

      Delete

  8. Mamat Walaunta kata hadhir 400k.
    TITM Target 200k.

    Terbaru polis kata seperti berikut.


    6.20pm: Padang Merbok - According to an official police statement, the authorities estimates crowd size to be 20,000.

    Dang Wangi district police chief Mohd Sukri Kaman adds that everything was under control thus far and that Jalan Parlimen faces closure.

    Aku baru balik,dari padang merbuk,umah aku dekat jerr:
    polis kata 20k.
    malaysiakini kata :50+++

    Aku kata:setelah pergi kairi-kanan,sampai pejabat umno:
    Aku kira:yg masih tergedik2 jalan:dlm2k,yg sesak mungkin 1k.
    orng atas pagar 1k.yg masih ada dlm bas 10k.
    campor punya campor lebih kurang 70k.Bila kesihan tengok mamat yg hantar tu,aku tambahlah 30k,(termasuk tikus+lipas+orang lalu-lalang+dan tengah tunggu orang naik porcshe)

    TOTAL 100K......SYABAS PAS,700K LAGI AHLI PAS SOKONG AHOK.Bukan aku kata nik amar bagitahu.

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/372920#ixzz4Z25wIAzH

    ReplyDelete
    Replies
    1. 700K lagi dah jadi harumanis. Tunggu masa je tinggalkan PAS

      Delete
  9. Apabila ahli UMNO Baru berpaling tadah maka terdedah segala strategi mengekal kuasa kepada pihak awam.

    Dulu Tun Mahathir bikin persepsi negatif Lim Kit Siang sebagai rasis agar pengundi Melayu atas pagar terus menerus sokong UMNO BN.

    Dengan cara itu ramai orang percaya tambah lagi kepada yang tidak mengikuti pembentangan dan perbahasan dalam parlimen. Mereka tak tahu siapa khianat pada bangsa sendiri.

    Namun bukan semua Melayu bersikap terima dan telan saja seperti ahli UMNO Baru yang majoritinya adalah bangang. Ada orang melayu yang suka membaca ada yang suka membandingkan cadangan dan bantahan pihak kerajaan dan pihak pembangkang.

    Akhirnya mereka tahu siapa yang memperjuangkan nasib rakyat dan siapa yang menipu dan mencuri duit rakyat.

    Kenapa pemimpin UMNO Baru masih menggunakan teori Lim Kit Siang sebagai pengkhianat bangsa Melayu...sedangkan pengkhianat sebenar adalah Najib... ?

    Dan kini disambung pula oleh pemimpin PAS dengan persepsi kononnya DAP anti islam yang di ketuai oleh Lim Kit Siang sedangkan pemimpin PAS yang sibuk mengkafirkan orang islam dalam masa sama gagal melaksana kan dakwah terhadap orang yang bukan islam....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU14...
      bukan game good or bad....
      tapi game bad or worse.

      Between Najib and Lim Kit Siang.

      Dua2 bad tapi Najib worse !!!

      Delete
  10. Isu kafir mengkafir dah lama diucapkan dlm muktamar dulu dah cakap tiada lagi isu kafir mengkafir... dulu PAS ada orang syiah skg syiah dan berambus dan bentuk parti PAN. .. isu skg ialah puak kafir sudah BERSATU dengan barua penjajah mereka menjaja pluralism murtad.. lgbt.. gay... syiah... evanglist G25 SiS yg merosakkan imam memperleceh dan mengada adakan hukum islam yg diselewengkan..... musuh utama skg adalah barua2 penjajah yg berfahaman pluralism murtad....

    Jom UBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tolak LGBT, kena tolak PayPerView German tak?

      Delete
    2. Kalau betullah orang syiah dah pergi ke PAN, kenapa Hadi Awang pergi ke Iran?

      Lagi baik Hadi awang pergi ke PAN....

      Delete
    3. Betul skrg tak dengar dah isu takfir ni.

      Cuma soalnya adakah ia diselesaikan secara muktamad atau disapu masuk ke bawah karpet dan buat2 lupa?

      Delete
  11. Aku jangka minyak naik lagi awal Mac ni, nak salah Kit Siang atau najib????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahkan rosmah sebab selalu naik minyak suruh bini dia si bijaN belikan birkin

      Delete
    2. Kalo birkin naik harga.....pigi hantam sama itu Kit Siang.

      Pigi check akaun Kit Siang mesti jumpa 42m duit SRC yg lesap dan 2.6b tu.......memang haramjadah itu Kit Siang, siang2 hari pon tipu rompak sama orang...!!

      Delete
  12. Thaipusam pegi Kuil MAS,NAJIB/Zahid datang,tapi ru355,Naji/zahid elek purcek..

    sebab ape dia tak datang,orang-ramai di jangka 200k..tapi ciput,taksampaipun 100k..Baik dia pergi serawak lagi bagi.menag gak pilihanraya. dun.

    Mungkinlah begini perbualan najib/zahid sebelom berangkat ka serawak.

    Zahid:bola satu,bola satu,ini zahid cakap.
    Pegawai polis di padang merbuk:bOLA SATU CAKAP.
    zAHID:Pukul 10:00pagi tadi macamana,ramai tak orang-ramai di mesjid negara,jalan penuh sesak tak?
    pegawai polis:Terkawal dato' sri,lebih kurang 5k dato'sri,tak boleh challenge Bersih dato'sri.
    Zahid: call lagi pkl 2ptg,bola satu,bagaimana ramai-tak?
    pegawai polis:macamtugak dato'sri:lebih kurang15k.
    Zahid:pkl 5ptg,call lagi,dah cecahkah 200k??
    Pegawai police:dalam lengkongan 20k aje dato'.

    secepat kilas zahid call scretary dia:

    Zaid:okay,hari book flight ka serawak,cancell padang merbuk.

    Perbualan zaid/najib dlm kapal-terbang:

    zaid:dato' sri macamana ni crowd tak ramai,dedak dah banyak habis.
    najib:Tu la,aku bagi duit suruh dapatkan ramai pengundi,diaorng beli Porche.
    Zaid:Okay boss,kita buat dunno aje dgn pas,biar dia melalak sorang2 dgn kawan bowtie dia.
    najib:lebih baik kita kwn dgn cina mca/gerakkan,biarkanlah pas pijak lunyai cina dap.

    The moral of the story kalau hadi tak boleh bawa penyokong paling minima 50%...nak dapatkan 10%pun tercungap-cungap..MESSAGE BESARnya..sudah tentu PR14..SURE KALAH..INGAT NAJIB NAK TANGGUNG RESIKO INI.

    ReplyDelete
  13. Sebut jer pluralisma murtad suma lari topik...kikikiki....... nasib ko la labuuu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moh le, ambo takkan lari topik. Bapo ramai yg murtad tu boh? Guane nok baloh bab murtad...nak make pun miss soruuu..

      Delete
  14. Woiiii mangkuk
    Melayu boleh hidup tanpa cina la
    Apa nak bela sangat cina ni
    Hang nak harap cina Dap ni ka nak bela melayu dan islam
    Cina Dap ni anti islam
    Jangan harap la cina Dap nak bela islam
    Depa ni bermuka-muka saja sekarang ni sebab nak kuasa. Itupun hampa percaya.
    Lebih baik percaya umno dari Dap.
    Umno ada la jugak parti melayu. Paling kurang pun ada belas kasihan dan timbangrasa. Tak macam Dap. Cina kafir harbi tu.

    Kenapa melayu tak mau sedar hah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan dok rasis sgt le bro..oleh kerana dek percayakan melayu le negara jadi camni..sekarang ni bukan masalah bangsa bro..masalah integriti, rasuah, kleptokrasi dan mcm2 lagi bala yg dibawa oleh melayu yg diberikan amanah ni..kenapa nak harap cina dap nak bela islam? Kita yg islam ni bela ler agama kita sendiri...

      Delete
    2. Ajommmm kita ke Padang Merbok broook...Aaaa joom laaa... broookk....!!!!

      Delete
    3. Ko pegi le dulu brook...lu kan melayu brook..gua dap..kahkahkah

      Delete
    4. Mat Yeh 20:24..
      Apa beza umno dgn dap? Bukan umno itu kafir mu kata dulu?
      Bila umno masuk islam?
      Kamu hanya kumpulan tak pakai akal sendiri, hanya robot hidup yang ikut cakap pemimpin. Kamu tak dapat beza baik buruk apa yg pemimpin kamu buat.
      Pemimpin kamu jahat pun kamu kata baik.
      Islam tidak mengajar kamu begitu.

      Delete
  15. Melayu mcm kaulah yg tak pernah sedar.

    Siapakah yg mengkafirkan orang2 melayu lslam secara terang dan nyata.
    Hj hadi ah wang atau lim kit siang?

    Siapa yg memimpin sembahyang 2 imam. Hj hadi ah wang atau lim kit siang?

    Knp kau berharap sgt kpd lim kit siang untuk membela agama lslam sedangkan kau sendiri tahu yg lim kit siang bukan beragama lslam.

    Kau tanya pula knp melayu tak mau sedar hah? Melayu mcm kaulah yg tak pernah sedar diri. Kau langsung tak faham apa yg kau cakap. Kemudian kau nak tegur orang lain pula.

    Baca surah al kafirun byk2 dan cuma faham wahyu dari Allah tu.Dahlah buta kayu sebab tu lah cakap merapu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuuyoooo..
      Zack Armstrong ajak baca surah... jack lu ni isle ko bukan.... maap la tanyo... zack Armstrong gua tak kenal... klu niel Armstrong yg Apollo 11 ke bulan gua tahu la.... kikkikiki.... ajom kita baca surah alkafirun insyalllah kita sedang menbendung gejala pluralisma murtad dan syiah kafir.... bukan isu nak kafir mengkafir lagi dah....

      Delete
    2. Knp kau tak percaya ke kpd surah al kafirun? Tapi kau boleh pula percaya neil armstrong sampai ke bulan.

      Delete
    3. Fuuyooo..dah UBAH fuckwa hadi bawang ke bro???

      Tak sangka pulak fatwa ni boleh UBAH2 ikut selera ya bro. Patutlah #JOM UBAH....jom ubah fuckwa rupa2nya kahkahkah.


      Delete
    4. Baca dan hadam.. musuh kami syiah dan pluralism murtad....

      Delete
    5. Bro Zack.

      Melalut meraban tak ketahuan punca itulah identiti si Kejora.

      Delete
    6. Patutlah pun...

      Tqvm bro john doe.


      Rgds
      Zack

      Delete

  16. Terima kasih pengundi Tanjung Datu yg memilih BN untuk Kali berbelas2 berturut2, Dan memberi pukulan hebat kpd parti2 proTun, semoga berkekalan kemenangan anda hingga bila2 saja.

    Segala pujian kpd ALLAJ.
    Ameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAH. bukan ALLAJ

      Delete
    2. Ada ker parti drp semenanjung bertanding di Tanjung Batu???

      Delete
  17. 2004,bto2 aku sokong mung.."hidup ayoh chik!!hidup ayatollah al marangi!!
    Err.. jgn lupe bah rombongang kami dok buleh pitih minyak ngang pitih makang lg..

    ReplyDelete
  18. https://www.bnbbc.my/bn-pertahan-kerusi-tanjong-datu/

    link atas

    BN MENANG ... MAJORITI BERTAMBAH LAGI....

    ADA CHANCE ASSMIN.. BOBOI.. NURUL..KALIT SAMAT..MUJAHIT..NIZAR...RAPIZI...JIJAH KENA SIMEN PRU14 NANTI....


    JOMMM KITA UBAH....!!!!

    ReplyDelete
  19. bila masa bahas diparlimen, minta tangguh...

    kena tipu lah korg...

    kalau semua rakyat Islam Malaysia turun pd merbok pun bukan boleh lulus ruu355 tu.

    yg boleh luluskan ialah ahli2 parlimen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah pas. Mereka hanya boleh berbahas di bawah pokok dan di atas padang saja.

      Delete
    2. Dan mungkin juga di golok

      Haritu di landen

      Delete
  20. apa guna ada hudud kalau mcm hudud brunei. sultan tak boleh didakwa.

    apa guna ada hudud, kalau asyik serbu hotel2 bajet, tak berani serbu kondo mewah, hotel2 berbintang2

    ReplyDelete
  21. MANA BOLEH SEMUA NYA SALAH LIM KIT SIANG.

    SABENAR NYA SEMUA NYA SALAH NAJIB.

    Pssst, aku belom baca lagi pos atau komen2 di atas itu - ha nya nak lepaskan geram sebab yang biasa orang kata semua nya Najib punya pasal.

    hehe

    ReplyDelete
  22. Kebanyakan rakyat malaysia di luar sana tidak begitu memahami peranan pembangkang..persepsi yg dimainkan oleh pemerintah sekarang tak mcm dulu..dulu pemerintah bijak memainkan persepsi tetapi dlm masa yg sama pemerintah BUAT KERJA bg membuktikan kepada rakyat dan pembangkang yg mereka (pemerintah) bukan sekadar cakap tak serupa bikin..
    Tapi itu pemerintah negara yg dahulu..tak mcm sekarang,pembangkang gertak sikit,pemerintah sekarang dah goyang,menggelabah puyuh..kalau tak salah buat apa nak goyang..berani kerana benar!! Sudahlah tak pandai menepis serangan pembangkang,tp membuat serangan balas dgn mengeluarkan suara keldai utk ditertawakan orang ramai..hebat kan kerajaan sekarang??


    Baguslah!!

    Dah wujud pak kadok moden,ayam menang sorak,tanah kampung tergadai..

    Macai pemakan dedak 6.6% tv3 suku menang kritik pembangkang,tanah kem tudm,tanah forrest city johor,tnb dan lain2 lg tergadai..

    Hip,hip,horreeyyy!!

    Ini semua salah limkit siang!!

    Hidup melayu!!

    ReplyDelete
  23. KESIHAN FInally Malaysiakini bagi 55k ajerr setakat 10:45pm,tak macam walaunta pas,dia kira ulang2 kali,turun pergi berak kencing pun dia kira.

    Padang merbuk muat 20-30kmax.Jika setiap orang pas duduk macam duduk kapur tulis,barulah max30k.
    Ditepi2 padang lebih kurang 10-15k.Yg berjalan-jala lagi lebih kurang 20k.

    Aku kesihan,aku bagi 70k,lagi kesihan tambah lagi 30k,jadilah 100k..

    10.45pm: Padang Merbok - It's getting late but crowd numbers are still holding while they wait for PAS president Abdul Hadi Awang to take the stage. Malaysiakini estimates that about 55,000 people are within the vicinity.

    Organisers believe that the number is closer to 300,000 while the police, as of 9pm, estimate a crowd size of 20,000.

    Abdul Hadi arrives



    Pada geng2 pas,yg tak terasa nak capai tu jangan putus asa,cuba lagi tahun depan.

    Cuma nak bagitahu tuang-tuang.Bas tuan-tuan tadi saya kira dekat 1,241.Yg banyak parking disebelah mesjid negara,jln travers,jalan pahang,dekat bgn umno,dekat dynysty hotel.
    klu tuan2 kira,satu bus 39orng kasi genap 40,kalilah dgn 1241,berapa agak aiik.=48,640.orng.
    belanja satu bus,kira cikai sehari/pegibalik/rm500.kiralah sendiri.

    motor:kira2 20kla..
    jln kaki kira2=2k
    kereta/van=10k

    Tak sampaipun 100k...

    lain kali nak buattu kena minta stadium bukit jalil senang parking.kena sewa bus 5k barulah dapat total 200k.

    apa-apapun tahniah kerana,berjaya kesana tanpa accident.Tolong bagitahu kat orang yg buat report katA capai 200k,pergi ukur padang merbuk dan bukit2nya sekali,pdng tu bukan orang main bola,tapi tempat orang bersenam.

    PEACE NO WAR.

    ReplyDelete
  24. Puak Hadi tak nampak jalan
    Bukan ramai dalam perhimpunan
    Tapi sebab dedak bertaburan
    Padang Merbok pesta pestaan

    Kesian pak lebai kampung dan hulu
    Sehari semalam naik perahu
    Sampai dikota bas menunggu
    Ke Padang Merbok tempat nak tuju

    Dapatlah sikit duit belanja
    Air kotak, mineral pun ada
    Kita berkumpul dapat pahala
    Sokong Presiden gerenti ke syurga

    Sampai KL semua dah letih
    Ketua rombongan kopiahnya putih
    Sedikit Wang terus diagih
    Yang terima, terus tersengih

    Kerana dijanji masuk syurga
    Pak lebai sanggup berkorban jiwa
    Sokong apa Presideng kata
    Bukankah President pakar fatwa?

    Tiba tiba ternampak bang Jamil
    Pak lebai kampung terus terfikir
    Ini umno yg Presideng kafir
    Kenapa sepentas fatwa dimungkir?

    Pak lebai terus merasa frust
    Sama President dia tak trust
    Dulu jauhi sekarang tak lepas
    Pak lebai berazam nak tinggal PAS!


    ReplyDelete
  25. Gaaiss..serius! Inilah kerajaan yg paling kelakar dalam dunia dizaman ini..bila disemak balik isu2 panas negara dan jawapan balas dari menteri genius kita,terbahak2 ketawa sendirian..kenapa harith iskandar yg menang award hari tu.sepatutnya award tu utk najib..

    Kahkahkah

    Oh malaysia ku tanah airku..

    #mudahterhibur

    ReplyDelete
  26. Amat menghairankan apabila masih ada orang Melayu terpengaruh dengan janji-janji manis lidah Yahudi Zionis. Tidakkah mereka sedar bahawa Lim Kit Siang itu merupakan wakil dan diplomat negara Israel yang dihantar ke Malaysia? Kenapakah orang Melayu sanggup mengangkat orang kafir harbi sebagai pemimpin negara? Adakah kita kekeringan pemimpin?

    Kita sebagai rakyat seharusnya bersyukur dengan kepimpinan tauladan Dato Najib. Bahkan beliau diiktiraf sebagai pemimpin Islam contoh. Ketokohan beliau digeruni bukan sahaja dari kalangan Zionis, bahkan jin dan syaitan turut berasa gerun terhadap beliau. Banyak usaha yang beliau lakukan demi Islam seperti membantu memerangi ISIS, Syiah dan Yahudi. Begitu juga GST. Hanya peniaga yang tidak percaya kepada Tuhan sahaja tergamak mnaikkan harga barang atas nama GST. Para peniaga juga mengambil kesempatan untuk memburukkan nama Dato Najib dengan menaikkan harga barang. Dengan itu, Dato Maslan turut mengalami nasib difitnah atas nama GST. Beliau jamin GST boleh menurunkan harga barang.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang la digeruni oleh jin & syaitan, sebabynya...

      Merompak & menyamun mengalahkan toyol kahkahakah..

      #nukilan pendosa akhir zaman

      Delete
    2. mabuk dedak nampaknya budak 0034 tue..
      jangan gelojoh beb nanti mati tersedak dedak..

      Delete
    3. Betullah Kellies Castle cakap.

      Zionis memang takut gila dgn Jibo sebab Jibo yang bawa maksud 2 entiti Zionist ke Malaysia ni. APCO dan Goldman Sachs.

      Kalau tak ada Jibo mgkn zionis masih menunggu di luar pagar ja.

      Delete
    4. Zionist takut Jibo tak ada siapa nak terus jadi talibarut diorang dalam Malaysia ni.

      Delete
  27. Kalaulah Lim Kit Siang tidak ada lagi dalam dunia ini, maka timbul masalah besar, siapa yang kita nak salahkan lagi.

    Mungkin Lim Kit Malam kot......

    ReplyDelete
  28. Kit Siang diplomat negara Israel
    Dihantar duduk negara kita
    Si kellie castle dah buat fe'el
    Ubat dibiar datanglah gila

    Kepimpinan teladan Dato Najib
    Si Kellie castle Cuba kelentong
    Baca boleh percaya tak wajib
    Kellie castle memang pembohong

    Digeruni Zionist, jin dan syaitan
    Begitu hebat bos si kellie
    Bila Tun ajak berdepan
    Pintu bulakang lia pun lali..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiya.. Lia sulah lali oo.. Tatak mau Mali lagi.. Bo lai la..

      Delete
    2. Kasi bunyi sedap sikit maa..bukan lali..undur dili..kihkihkih
      Nang bui tinang, kui buiti kui..

      Delete
  29. Ini kali macaaa...PRU14 mau cominggg jugakkk... ini jam kena bawa banyakkkkk simen... simen kalu tarak cukup kita taruk pasir libihhhhh.... itu jamm kita gali punya gali kasi taruk pasirrr itu jam baru tutuppp dengan simen..... libihan simen dari Nigri Srmbilan kita bawa ka Silangor sebab ada banyakkkk simen mau pakai......

    kikikikiki.... JOM INI KALILAH UBAH SELANGOR

    jom ..... UBAH....!!!!!

    ReplyDelete




  30. Anak cucu sanusi jonet bila nak kahwin nanti tentu dia pamggil LKS until upacara akhad-nikah



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan bodoh.

      Tak leh nampak isu.

      Kalau camni cara kamu fikir sila buat wasiat anak cucu kamu diharamkan mendapatkan khidmat doktor2 bukan Islam untuk tujuan rawatan dan membendung kemudharatan.

      Kalau tidak nyatalah ini kenyataan hipokrit.

      Delete
  31. Izinkan undang-undang Islam dilaksanakan - Presiden PAS
    Ucapan dimulakan dengan ayat dari surah Fatir: 31-32

    Kita harap perhimpunan ini mengumpulkan semua jenis kalangan manusia, tetapi semuanya ingin menjunjung tinggi syariah.

    Rugilah orang yang tidak bersama dengan kita.

    Rang 355 memperkasakan Mahkamah Syariah bukan baru. Ia pernah berlaku sebelum merdeka.

    Usaha martabatkan Islam sudah lama. Pejuang kemerdekaan, termasuk PAS mengemukakan memorandum supaya diletak Islam dalam Perlembagaan Malaysia.

    Memorandum ini diterima oleh Suruhanjaya Reid dan diletak dalam Perlembagaan Persekutuan. Islam menjadi sebagai agama persekutuan.

    Mahkamah Syariah diletak di bawah kuasa negeri.

    Selepas separuh abad, kita sepatutnya buat muhasabah balik kepada undang-undang lapuk ini.

    Bukan rang undang-undang ini sahaja yang diubah, sudah banyak sebenarnya undang-undang lain diubah.

    Perbincangan mengembalikan hukum syariah di atas tanggungjawab agama dibuat oleh pelbagai pihak, bukan kerana manusia semata-mata, atau atas sifat parti, NGO, jabatan kerajaan dan lain-lain, tetapi ia amanah dari Allah.

    Apa yang dibuat ini untuk membolehkan syariat Allah dilaksanakan. Ia dilaksanakan melalui Mahkamah Syariah.

    Al-Quran menjamin kebebasan beragama. Tiada sebab bukan Islam menentang. Ini melanggar adab perpaduan negara.

    Kita buat himpunan aman hari ini. Semua yang hadir moga-moga dapat berkat dari himpunan ini.

    Yang masih negatif, sila kaji undang-undang dunia. Al-Quran pernah menjadi rujukan untuk dibuat undang-undang dunia selepas Perang Dunia pertama.

    Mereka yang negatif terhadap undang-undang Islam yang ada di Malaysia hanyalah agas dan nyamuk kecil sahaja. Saya kaji undang-undang dunia.

    Izinkan undang-undang Islam dilaksanakan. Dari kamu tentang undang-undang Islam, lebih baik kamu bincang lapuknya undang-undang manusia seperti hukum gantung dan lain-lain.

    Saya harap RUU 355 ini dapat dijayakan sehingga dapat dilihat kebaikannya oleh semua pihak.

    ReplyDelete
  32. Sanusi Junid dah nyanyokkk

    Lim Kit Siang ,,,tiba tiba jadi manusia contoh utk pemimpin melayu...

    Bodoh dan bangang kenytaan Sanusi Junid...terlebih mkn dedak mahathir dan DAP

    ReplyDelete
  33. Warna warni Himpunan Ungu 18 Februari
    Kuala Lumpur terpanar! Laungan takbir menggema dan membelah langit kota metropolitan, sahut menyahut dengan penuh semangat menggebu. Himpunan yang melakar sejarah negara ini semenjak negara mencapai kemerdekaan dan paling menarik himpunan ini tanpa mengira latarbelakang bahtera politik. Semenjak dua bulan lepas riuh geger tanah air dengan berita umat Islam akan berhimpun di Kuala Lumpur, ianya juga adalah manifestasi kemarahan umat Islam terhadap sikap biadap politisi bukan Islam terhadap perundangan Syariah.

    Di seluruh negara, sejak dua bulan lepas bas-bas dan kenderaan mulai disewa oleh penyokong RUU 355. Terengganu, negeri yang paling akhir memenggal undang-undang Syariah daripada watannya telah kehabisan bas-bas sewa. Rakyat jembel Baling dan Sik mula mencatu perbelanjaan harian untuk turut hadir ke jantung kota pada 18 Februari yang memahat sejarah.

    Kisah-kisah himpunan selamatkan akidah umat Islam di Tanah Melayu mula menyentuh kuping telinga anak-anak muda, antaranya kisah bantahan awam di Kota Singapura pada tahun 1950. Kisah umat Islam bangkit mendepang dada di hadapan pihak keselamatan sehingga 18 orang terkorban dan beratus yang lain telah mengalami kecederaan. Kesabaran mereka luntur apabila Natrah ingin dimurtadkan melalui proses perundangan mahkamah penjajah. Ada yang berjalan kaki dan berbasikal menempuh perjalanan jauh untuk menunjukkan sikap peduli mereka. Kota Singapura menjadi saksi perjuangan ummat Islam membela akidah, manakala usai bantahan ini figura seperti Dr Burhanuddin al Helmy, Taha Kalu, Karim Ghani telah mendekam dalam penjara penjajah.

    Kini setelah 67 tahun peristiwa Natrah, semangat itu seakan muncul kembali apabila melihat perlecehan dan penistaan kepada perundangan Islam. Sejak 16 haribulan Februari, umat Islam mula bergerak perlahan-lahan ke jantung kota. Kerajaan Kelantan mengumumkan cuti peristiwa, untuk menggalakkan rakyat Serambi Mekah turun berhimpun di Padang Merbok.

    Tak mudah menjayakan himpunan ini, tapak program bertukar daripada Dataran Merdeka ke Padang Merbok, mesyuarat demi mesyuarat digalang oleh panitia program bagi menjayakan program. 48 jam terakhir pula tiba-tiba pentas utama tidak dibenarkan untuk didirikan di Padang Merbok sehinggalah perbincangan diadakan semula. Mobilisasi penyokong perjuangan Islam untuk menyokong pindaan RUU 355 juga melebar ke luar negara, sama ada di Eropah, Asia Barat, Asia Selatan.

    Lonjakan sokongan juga menjadi semakin meriah dengan penglibatan ramai teman-teman artis dan selebriti, dengan teknologi android yang memudahkan mesej bergentayangan maka suara-suara mereka memecahkan ruang tembok kaca masyarakat awam dengan pendakwah Islam sebelum ini. Daripada artis rock metal sehingga artis nasyid berkopiah, daripada penyanyi papan carta utama sehinggalah pengarah filem semuanya berani menyokong himpunan ini. Belum pernah kesepakatan sebegini berlaku di negara ini semenjak negara ini merdeka.

    Luar biasa semangat peserta-peserta yang menghadirkan diri dengan masjid surau di kota ini menjadi meriah dengan anak-anak muda adalah majoriti yang hadir. Semenjak pagi kelibat ungu berdesakan dalam pengangkutan awam seperti LRT, monorel, gerabak-gerabak keretapi. Ruang siber meriah dengan cerita-cerita himpunan solidariti ummah termasuk kisah lelaki tua yang mengayuh basikal daripada Baling untuk hadir pada pagi 18 Februari yang ceria.
    Semua slot yang dirancang berjalan lancar, bahkan hujan lebat sebaik sahaja solat maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Mufti Wilayah Persekutuan namun peserta-peserta tidak berganjak. Ketertiban peserta terkawal, bahkan dengan komitmen tinggi lebih dua ribu petugas. Tazkirah dan pidato pimpinan-pimpinan organisasi Islam menyemangati peserta-peserta, disempurnakan oleh Tuan Guru Abdul Hadi Awang dengan mengingatkan bahawa perjuangan untuk menegakkan Syariah memerlukan komitmen yang berterusan. -

    ReplyDelete
  34. Budin !!! Artikle boodh mcm ni tak payahlah nak siarkan!!

    Kau ni memang nak sabotaj pembangknag ke??

    Nak menambhkan kemarahan org melayu kpd DAP ke??

    Bodoh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau nih..pg2 komen,mamai lagi nih..bgn tido terus pegang hp..basoh muka baii,gosok mata..tgk artikel ni betol2 hanatt..

      Delete
    2. 910 ni Otak dia reput, atapun digadai keluar dari kepala sendiri,dia hanya boleh kupas selapis ni. Kesiaan tuu

      Delete
  35. Lebih 100,000 sudah mula banjiri Padang Merbok
    KUALA LUMPUR: Tepat jam 4.00 petang, Padang Merbok yang terletak bersebelahan Bank Negara dan Bank Rakyat umpama menjadi lautan 'ungu' apabila lebih 100,000 membanjiri padang tersebut melimpah hingga ke luar kawasan dan jalan sekitarnya.

    Wartawan Nazirah Nasrun dan Nurhasmira Mohamad ketika ini sedang berada di tengah-tengah orang ramai sambil menyaksikan ribuan lagi peserta menyusuri jalan menuju ke tapak utama Himpunan H355.

    Sebelum itu, Pada jam 3.05 petang, perjalanan kumpulan lebih 30,000 dari Sogo dan Pertama Kompleks dipimpin oleh Pesuruhjaya PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahari Mamat, bersama Dr Azman Ibrahim, Dr Alias Razak, Wan Sukairi Wan Abdullah dan Ustaz Zakaria Dagang.

    Sambil berjalan lautan manusia melaungkan takbir dan melaungkan hidup RUU355. Ada yang membawa plakad dan banner yang tertera tulisan menyokong pindaan Akta 355 yang dibawa Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

    Mereka melalui Jalan Tunku Abdul Rahman menuju ke Jalan Parlimen dan bergabung dengan kumpulan yang datang dari Jalan Masjid Jamek menjadi kumpulan besar yang menderu ke arah tapak Himpunan H355.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau beratus ribu pun, selagi bukan Muslim bangkah Hudud, angga 355 rah ke Hudud, PAS tak akan dapat capai tujuan.

      Kerjasama dengan PPBM le, tengok macam mana Tun M boleh dapatkan moderation of hard line pihak2 berkenaan.

      Delete
    2. 355 tu bukan dh jadi urusan parlimen Mr Azlina kah? Apa motif halus, ataupun mmg zombie reput otak yg banjiri pdg merbok tu? 355 tu hudud kah? 355 tu bukan El Hardy yg dok main tangguh2. Zombie ada otak tak?

      Delete
  36. aku sokong RUU 355!!!

    Aku akan tentang sesiapa yg menentang RUU 355!!

    Ada faham!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok,ok...

      lu lah walaun sejati..walaun mcm malaun..bersekutu dgn pemimpin penyamun..keluar dari gua tiba2 nak membalun..


      Hebat,!!

      Delete
    2. Faham.

      Tapi aku mahukan Najib di guling di PRU14.

      Apa saja yang arah ke situ, aku sokong. Yang tak, aku bantah.

      Kalau boleh aku nak sabotaj perhubungan PAS-UMNO. Bantah 355 nampak nya arah ke situ.

      Delete
    3. 355 bukan ElHardy Wal Cayene yg dok tangguh2...ya betul 912 kamu,elok tu kamu tentang Lobai Kingcin tu. Jgn jadi Melayu Malaya otak kosong..tebus balik akal yg ko gadaikan sejak dulu. Syabas, Tindakan terbaik 912

      Delete
  37. Hoi!!! Sejak bila pulak Lim Kit Siang jadi mnausia pemimpin contoh ???

    Macam sial!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sial macam kamu le, Mamat 913.

      Aku, asalkan Tun Dr Mahathir sanggup sepentas dengan dia, jalan.

      Aku nakkan Najib di gulingkan di Pru14.

      Delete
    2. 936, Aku selagi PAS tidur sebantal dgb DAP diSelangor,jalan. Pigidaah tak boleh percaya Lobai Kingcin..
      Aku.nakkkan Najib dan semua kuncu2 terguling diPRU14

      Delete
    3. Maklom terima tu..keadaan kesihatan peserta unggu smlm adalah terkawal,tiada laporan kecederaan atau kematian di laporkan.. Sendiri sakit sendiri mau ingat.. Laporan pbsm bersama host anda Dr labu bin labi MD, Bangalore.

      Delete
  38. Mengagendakan kepimpinan qawiyyul amin dalam PAS
    DR RIDUAN MOHAMAD NOR
    Pagi yang indah 18 Februari di Kuala Lumpur telah diambil peluang oleh Lujnah Tarbiah PAS Pusat untuk mengadakan program Liqa Fikri, dengan pembentangan kertas kerja "mengagendakan kepimpinan qawiyyul amin" oleh Presiden PAS. Peserta-peserta yang hadir merupakan pimpinan PAS daripada seluruh negara dan program ini merupakan program berkala Lujnah Tarbiah dan Perkaderan. Program liqa fikri kali ini dengan penyertaan yang menggebu daripada sasaran panitia kerana sekali gus kehadiran ke Himpunan 355 di Padang Merbok.

    Tuan Guru Presiden telah mengupas tentang konsep kepimpinan yang digariskan oleh Islam dan juga perbandingan dengan politik konvensional hari ini. Kepimpinan adalah satu amanah yang sangat berat, namun kepimpinan adalah pertanggungjawaban yang wajib dipikul oleh orang-orang beriman. Konsep perutusan manusia sebagai khalifah di atas mukabumi, "menegakkan agama dan mentadbir dunia dengannya".

    Menurut Tuan Guru Abdul Hadi Awang, kepimpinan ini dilahirkan dengan tarbiah dan tazkiah bukan sahaja mempelajari nas daripada al-Quran, sirah dan sunnah, bertafaqquh daripada aspek ilmu dalam masa yang sama mempelajari asbab nuzul ayat, berlakunya hadis, serta sejarah masyarakat di setiap zaman, tempat dan cabaran berbeza, supaya dapat melaksanakan ciri kepimpinan melangsungkan perjuangan para rasul di zaman rasul akhir zaman dan risalahnya kepada seluruh manusia.

    Menurut Presiden PAS lagi, walaupun kini tidak mungkin melahirkan kepimpinan individu yang dapat memenuhi segala sifat dan syarat seperti generasi awal, tetapi kepimpinana secara berjemaah (kolektif) dapat melengkapkan segala sifatnya. Di sini meletakkan peranan parti atau kumpulan di setiap tempat dan zaman yang tidak boleh mematikan perjuangan Islam, walaupun tidak ada negara bersifat khilafah yang dapat menaunginya, namun Islam tetap dilindungi oleh Allah.

    Menarik apabila Tuan Guru Presiden mengilas kembali sirah ar Rasul dan generasi al-Quran, bagaimana pemilihan di Thaqifah Bani Saidah selepas kewafatan ar rasul SAW. Kepimpinan bukanlah suatu yang remeh sebagaimana sangkaan kelompok sekular pragmatis, menaiki takah kepimpinan adalah melalui syarat-syarat dan kriteria tertentu. Kepimpinan adalah untuk menggalang kerja menegakkan Islam, melindungi ummah maka shaksiyyah kepimpinan mestilah terikat dengan sifat amanah, berilmu, melazimi syura dan musyawarah serta dengan pakej kompetensi kepimpinan.

    PAS telah melepasi 65 tahun perjuangan di medan operasional, menggeluti ruang dakwah, siasah dan tarbiah maka ujian kepada PAS juga cukup rencam dan beragam. Tidak mudah bagi harakatul ummah ini menguruskan sejuta ahlinya dengan pelbagai latarbelakang sosio ekonomi, juga serangan luar jamaah yang bertali arus menghujam gerakan Islam ini. Maka PAS memerlukan kepimpinan yang menggarap seluruh kompetensi yang saling melengkapi, mempunyai aura positif yang akan memancarkan qudwah yang indah buat ahli-ahlinya. Menjadi pemimpin tidak cukup dengan wejangan berapi-api di pentas podium, namun lebih jauh lagi dapat mengartikulasi dengan baik pelbagai permasalahan dalaman dan luaran organisasi.

    PAS kini berada pada landasan yang tepat, menggungguli sokongan masyarakat muslim majoriti negara ini, walaupun dua tahun lepas menghadapi olakan dalaman sehingga tertubuhnya PAN. Tanpa perlu merasa selesa dengan sokongan yang diterima, kepimpinan PAS di semua peringkat wajar meningkatkan gerak kerja amal Islami, mengukuhkan seluruh ruang pemberdayaan untuk menguatkan PAS

    ReplyDelete
  39. ZAM TAK BODOH, DIA TAU BN AKAN MENANG BESAR DAN RUU DAPAT SAMBUTAN, CUBAAN DIVERT
    Zam sebagai kuda tua Mahathir tahu Boss besar nya akan malu jika BN menang di TjgDatu , maka akibat itu kena lah dia buat satu alihan besar, satu diversion luar biasa untuk alihkan perhatian rakyat.

    Zam tidak bodoh, tapi kita pun tidak bodoh juga.

    Boss dewa nya akan malu besar kerana rakyat akan terus pilih BN dan semua temberang berkenaan konon nya rakyat benci Najib akan terbatal jika BN dan komponen nya terus menang.

    Sepatut nya dengan sepenuh jiwa raga boss dewa nya menanam kebencian kepada rakyat terhadap Najib maka tentu sekali waktu ini BN dan komponen nya akan menghadapi krisis kepercayaan dari rakyat, tapi persepsi itu tidak menjadi kerana rakyat sudah celik dan dapat melihat hasil kerja BN dan Najib.

    Maka atas sebab itu lah Zam Maidin buat posting tweet bodoh supaya menarik perhatian dan tumpuan.

    Timing yang Zam pilih coincide pula dengan PRK dan Himpunan RUU pula maka itu lah peluang yang amat baik.

    Tun Mahathir sebagai dewa Zam sedang resah kerana semua tindakan nya untuk menjatuhkan Najib tidak menjadi.

    Dan pihak Tun terpaksa kafirkan diri untuk tidak sokong RUU.

    Pada himpunan BERSIH yang menyokong LBGT dan liberalsima pihak Tun tidak malu untuk hadhir kerana telah membuat perjanjian syaitan dengan DAP, parti yang mahu beri Mukhriz menjadi PM.

    Maka atas ini semua lah satu diversion tahap bodoh harus di lakukan oleh Zam mamak.

    Selepas ini , percaya lah Kadir Jassin pula akan melakukan stunt yang sama dalam bentuk lain.

    Jadi kita hendak berpesan kepada kuncu Tun M “try as much you want , you will fail” .

    Allah tidak suka kerja anarki menjatuhkan Uli Amri Islam atas fitnah ciptaan untuk kepentingan peribadi.

    Bukan Najib yang hebat , tapi Allah yang hebat , dan Najib selalu berdoa kepada nya.

    Cuba divert dengan terjun dari bangunan KLCC pula, mungkin boleh berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sebabkan olih terlalu banyak berdoa lah makanya Najib bolih menyebut Muhammad Selawat Penuh ketika pembentangan bajet yg lepas .

      Satu ketika dulu dia menyebut Nabi Muhammad SAW . Maksud saya gergaji dalam bahasa inggeris . Tersenyum simpul para hadirin di buatnya . Tapi ketika itu " excusable " lah sebab Najib baru balik dari England .

      Tetapi sekarang ni tidak taulah se tinggi mana pengetahuan Najib dalam bab bab ugama ni .. mungkin sudah pandai kot , maklumlah banyak pak pak lebai dan pak pak haji keliling dia .

      Atau mungkin juga main tangkap muat je .. sama saperti saya ?????

      Delete
  40. Zainudin Maidin ‏@ZainudinMaidin 20h20 hours ago
    More
    8 remaja penunggang basikal terbunuh dilanggar motocar di Johor. Sebelumnya hospital terbakar.Menambah trajidi negara dibawah era Najib.

    ReplyDelete
  41. BUKAN ISLAM ANGGAP UMAT ISLAM YANG TAK SOKONG RUU 355 ADALAH MUNAFIK
    Sayap Penyokong Pas yang terdiri daripada ahli bukan Islam menyifatkan orang Islam yang menentang Rang Undang-Undang (RUU) 355 sebagai munafik, sementara bukan Islam pula sememangnya diketahui adalah jahil.

    Ketua Penerangannya, Dr. Balachandran G. Krishnan berkata polemik yang tercetus terhadap RUU yang dibawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berpunca daripada orang Islam sendiri yang menentangnya dan kemudiaan menyebabkan bukan Islam menjadi keliru.

    “Yang menjadi masalah adalah, anggota Parlimen Islam yang membantah RUU 355 dan orang Islam munafik yang melawan RUU 355. Itulah masalahnya, itu yang merumitkan keadaan,” katanya dalam majlis penerangan RUU di Markas Tarbiah PAS di Taman Melewar, Gombak semalam.

    Akibatnya, tegas beliau, orang bukan Islam menjadi keliru.

    “Tapi saya tidak keliru kerana saya ditarbiahkan pimpinan PAS, lain dari yang lain,” katanya disambut laungan ‘Allahuakbar’ dari hadirin.

    “Orang bukan Islam yang tidak sokong RUU 355 itu bukan menjadi masalah sebab mereka memang jahil,” katanya.

    Sebab itu, kata Balachandran, orang Islam wajib bersatu dalam mendaulatkan Islam

    “Orang Islam harus mendekati mereka yang membantah (RUU 355) dengan kasih dan sayang dan terus memberi penerangan secara khusus untuk sedarkan mereka bahawa menjadi tanggungjawab orang islam untuk mengabdikan diri mereka dan reda dengan kehendak Allah,” tambahnya.

    Himpunan RUU 355 yang dianjurkan oleh Pas dan 10 NGO lain akan bermula jam 2 petang ini dan dijangka berterusan sehingga 11 malam.

    Himpunan ini bagi untuk menyokong RUU Ahli Persendirian yang dibawa oleh Hadi untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, yang lebih dikenali sebagai Akta 355, yang akan membolehkan mahkamah syariah mengenakan hukuman yang lebih keras terhadap pesalah.

    ReplyDelete
  42. MAHATHIR PUNCA DAP BERPECAH, DEDAH ADUN PARTI ITU
    Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Tanjung Bu­ngah, Teh Yee Cheu berkata, selain disebabkan ahli-ahli DAP telah diajar bermusuh dengan bekas Perdana Menteri itu sejak sekian lama, kehadiran Dr. Mahathir dalam pembangkang ketika ini juga menimbulkan keraguan kerana tidak mempunyai misi yang jelas.

    Sehubungan itu, beliau memberi peringatan kepada ke­pemimpinan DAP supaya lebih berhati-hati dengan peranca­ngan Dr. Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    Kata Yee Cheu, ahli-ahli DAP juga bimbang jika Dr. Mahathir merancang memonopoli politik DAP sekali gus menguasai kerajaan Pusat sekiranya pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14.

    “Kita bimbang jika Dr. Mahathir ada rancangan mahu wujudkan ‘UMNO 3’ bersama pembangkang. Jika pembangkang tidak berhati-hati dalam perjuangan penuh berisiko ini termasuk tidak bersiap sedia dengan sebarang perjanjian, sebarang kemungkinan boleh berlaku,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Dalam perkembangan lain, mengulas tindakan empat wakil rakyat DAP Melaka yang keluar parti, Yee Cheu berkata, beliau yakin tindakan tersebut berpunca daripada pendirian peribadi mereka yang tidak bersetuju dengan kerjasama antara DAP dan Dr. Mahathir.

    Malah, beliau tidak menolak kemungkinan lebih ramai pemimpin dan ahli DAP akan mengikut jejak langkah empat wakil rakyat berkenaan atas pendirian serupa.

    “Mungkin ada mungkin tiada yang keluar parti selepas ini dan DAP tidak boleh menghalang mana-mana ahli parti berbuat demikian kerana tindakan mereka itu berpunca daripada alasan yang jelas,” katanya.

    Ditanya mengenai desas-desus bahawa beliau adalah antara wakil rakyat DAP yang akan bertindak keluar parti, Yee Cheu bagaimanapun seolah-olah berteka-teki dan enggan mengulas lanjut.

    ReplyDelete
  43. Dolu doluukan budak sanusi itu ada jaga MB kedah jugakkk... pada suatu ari macaaa... itu amak kutty ada panggil simuaa exco kedeh mari Sri Perdana.. satu satu mamak kutty panggil...bila itu exco keluar dari Sri Perdana ... reporter ada tanya apa yg mamak kutty cakap... itu suma exco ada cakap suma okeyy kita sokong budak sanusi jadieee MB kedah.... pooodah chitttt..... sikarang zaman sudah UBAH.... kita mau satuuuu sajaaaaaa..... PRU14 kita kasi simennnn semua.... kita kasi simennnnn di Selangorr... kita mau UBAH Silangorrrr....

    UBAH dan SIMEN....kikikikiki


    kikikikikiki.....

    ReplyDelete
  44. “PEMBANGKANG DIANGGAP SUDAH PECAH AMANAH DAN TIDAK JUJUR” – KHALID IBRAHIM
    Tindakan menyalurkan dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE) iaitu skim khairat kematian untuk warga emas dan orang kurang upaya (OKU) kepada ahli Parlimen pembangkang dari luar Se­langor disifatkan sebagai perbuatan pecah amanah dan meng­khianati rakyat.

    Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, ketika zamannya, perkara itu tidak berlaku kerana pihaknya menjalankan audit secara ketat setiap minggu, selain jumlah dana juga dihadkan kepada hanya RM1,000 untuk setiap pengeluaran.

    Katanya, jika ada kes-kes terpencil seperti penerima tersebut menetap di Wilayah Persekutuan sebelum 1974 (sebelum pembentukan Wilayah Persekutuan) sekalipun, prosesnya tidak mudah kerana perlu disahkan status pemastautin oleh ketua kampung atau pejabat daerah.

    “Itu satu kesalahan (menyalurkan kepada ahli Parlimen luar Selangor), boleh kata pecah amanah. Ini tidak boleh dibenarkan sebab duit khairat kematian ini adalah duit rakyat dan hanya yang bermastautin layak menerima. Pada saya, ini mengkhianati rakyat.

    “Kalau Menteri Besar Selangor sekarang galakkan perkara ini, rakyat boleh bawa perkara tersebut kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan ke mahkamah kerana menyalahgunakan dana negeri,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Semalam, Pengerusi Gabungan NGO-NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md. Yunos membuat laporan kepada SPRM selepas beliau mendapat maklumat terdapat sembilan ahli Parlimen pembangkang mendapat faedah lebih RM10 juta daripada dana khairat kematian itu.

    Dalam laporannya itu, Jamal turut menyertakan surat Perbendaharaan Negeri Selangor bertarikh 13 Disember 2013 yang dihantar kepada seorang Pengurus Cawangan Ambank, bagi memohon pembukaan akaun bank untuk penyaluran dana SMUE membabitkan kesemua sembilan wakil rakyat tersebut.

    Mengulas lanjut, Abdul Khalid berkata, ketika pentadbirannya, kerajaan negeri memang membenarkan ADUN mengeluarkan dana khairat kematian tetapi jumlahnya tetap dihadkan RM1,000 untuk setiap kali pengeluaran, manakala baki RM1,500 lagi khairat itu akan dibayar kepada penerima oleh pejabat daerah.

    “Memang kita bagi kepada ADUN tapi mereka perlu bertanggungjawab, kalau salah ADUN tersebut kena bertanggungjawab, dia tak boleh salahkan mana-mana pihak, kalau salah dia kena bayar sebab kita tidak mahu sistem kebajikan ini rosak akibat tidak amanah,” katanya.

    Ditanya apa yang akan dilakukannya jika masih bergelar Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid secara tegas berkata, beliau akan menghentikan perkara tersebut kerana baginya, prinsip amanah dalam sesebuah pentadbiran tidak boleh sesekali dikompromikan.

    “Saya hentikan kalau saya tahu kad pengeluaran wang automatik diberikan kepada ahli Parlimen bukan dari Selangor kerana saya tidak mahu wujud konflik kepentingan. Malah, saya sendiri tidak pegang kad itu sewaktu menjadi Menteri Besar dahulu,” katanya.

    ReplyDelete
  45. Ha ha ha. Kemalangan yg mengorbankan 8 remaja di JB hari tu pun salah Lim Kit Siang dan DAP dan Amanah, kerana dikatakan pemandu kereta yg terlibat tu berbangsa cina yg kononnya semua cina sokong DAP. Itulah orang melayu tak pernah menyalahkan diri sendiri, yg merasakan ianya bangsa terpilih seperti yahudi yg mengaku bangsa yg terpilih.

    ReplyDelete
  46. Halo, MandiriQQ Mempunyai Sesuatu Yang Menarik Nih!
    Untuk Kalian Pecinta Poker & Domino Online Se Indonesia

    7 PERMAINAN YANG DI HADIRKAN MANDIRIQQ
    NEW GAME BANDAR SAKONG!! FISH HUNTER!! SABUNG AYAM LIVE ONLINE!!
    Link Alternatif MandiriQQ:
    -http://bit.ly/2abCJya

    Nikmati kelebihan-kelebihan bermain bersama kami di MandiriQQ: http://bit.ly/2abCJya
    - Semua Bank Online 24 Jam (Kecuali BCA & CIMB NIAGA)
    - Layanan LiveChat & BBM Fast Respon
    - Proses Deposit & Withdraw 1-3 Menit (Keadaan Bank Normal)
    - Minimal Deposit Terjangkau Rp 20rb
    - Total Bonus Jackpot Hingga Ratusan Juta Rupiah!

    Promo-Promo Menarik MandiriQQ:
    - Bonus Cashback --> 0,5% (Tanpa Syarat & Tanpa Minimal Taruhan)
    - Bonus Referensi --> 10% + 10% (Bonus Tanpa Bermain & Tanpa Modal)

    Yang Jauh Mendekat, Yang Dekat Merapat Ya ^^

    Untuk Info Lebih Lanjut Kunjungi Website Kami: http://bit.ly/2abCJya
    BBM : 2BE2B4BA
    Twitter : mandiriqq
    Phone : +85585796383
    Skype : mandiriqq
    Wechat : MandiriQQ

    ReplyDelete
  47. Numpang Promo ya kakak-kakak ^_^

    Segera gabung di DewaDominoqq , Agen Poker dan Domino Terbesar se-Indonesia
    100% FairPlay!!

    DewaDominoQQ >> https://goo.gl/mFX8Bc

    Minimal Deposit & Withdraw IDR 15.000
    Bonus TurnOver 0.5 % Setiap Hari
    Bonus Referral 20 % Seumur Hidup
    Akses ke 7 Game Hanya dengan 1 ID

    Tunggu apalagi ayo segera join DewaDominoQQ
    Register : https://goo.gl/UNouGB

    Ayo dicoba juga Game kami yang lain :
    ** Fish Hunter **
    ** Sabung Ayam **

    Bila anda mempunyai pertanyaan langsung saja hubungi kami via :
    LiveChat : https://goo.gl/7iitCO
    LINE : dewadominoqq
    BBM : 2B5E9CDB
    WhatsApp : +85593827759
    YM : dewadominoqq@yahoo.com
    Twitter : @dewadominoqq
    Fanpage : https://goo.gl/H515Qd

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...