Monday, 9 January 2017

UMNO TAJA CALON AMANAH - MELAWAK KE APA PAS NI?


Kata Pas, parti Amanah mungkin akan bekerjasama dengan UMNO bagi menjatuhkan kerajaan Kelantan dalam pilihanraya umum akan datang.

Naib Presiden Pas, Mohd Amar Abdullah memberitahu, kemunculan Amanah di kawasan marginal Pas sedikit sebanyak boleh menjejaskan usaha parti itu mempertahankan kerusi-kerusi tersebut.

"Amanah mungkin akan bekerjasama dengan UMNO untuk menumbangkan kerajaan Pas di Kelantan seperti yang pernah dilakukan oleh Berjasa pada 1978 dahulu, 

"Kemungkinan itu tidak boleh ditolak, boleh jadi UMNO taja calon-calon Amanah di kawasan-kawasan yang mereka anggap boleh menang," ujarnya yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan.
Melawak ke apa Pas ini?

Macam mana UMNO boleh menaja calon-calon Amanah sedangkan Amanah adalah komponen rasmi Pakatan Harapan?

Amanah tidak berunding dengan UMNO untuk memutuskan kawasan mana yang akan ditandinginya, sebaliknya akan berbuat demikian bersama rakan-rakannya dalam Pakatan Harapan dan juga Bersatu.

Jadi, bagaimana tajaan boleh diberikan dan UMNO boleh menentukan kawasan mana Amanah perlu bertanding?

Kalau pun UMNO mahu menaja Amanah, bermakna mereka kena berunding sama dengan Pakatan Harapan dan Bersatu yang terang-terang berjuang mahu mengalahkan UMNO itu sendiri.

Bukankah ia amat-amat mustahil untuk dilakukan?

Sebaliknya, yang mungkin ditaja oleh UMNO ialah mereka yang bersendirian dan  tidak terikat dengan mana-mana gabungan seperti Pas itu sendiri.

UMNO bukan saja boleh memberi tajaan kepada Pas, secara langsung mahupun tidak langsung, tidak saja di Kelantan bahkan juga di kerusi-kerusi Parlimen di seluruh negara pada pilihanraya akan datang.

Logiknya, hanya orang yang bersendirian "lebih mudah untuk dipikat", "diajak berdating" dan "berkahwin", sama ada secara rasmi atau senyap-senyap di Thailand berbanding mereka yang sudah ada "pasangan atau gandingan rasmi"  serta diketahui ramai pula statusnya.

Lawak kan?

Tapi cari lawak lainlah, Ustaz Mohd Amar!! (SH 09/01/2017).

48 comments:

  1. Pas dah takut pada bayang sendiri..sekiranya mereka kalah dikelantan, bukan salah mereka tapi salah amanah...sedarlah pas!! Setiap parti pasti akan merasai kalah dan masa pas sudah hampir..umno bn mmg dulu,kini dan selamanya begitu, tapi pas sudah jauh dari landasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sudah gila minta tambah dedak lagi 90 juta. Dedak yg lepas dah kering ke?

      Atau dedak yg lepas, satu sen pun PAS tak ambil. Mat Sabu yg tibai ka duit 90 juta tu? Atau Haji Hadi dah bank in 90 juta tu ke akaun Mat Sabu?

      Delete
    2. Kita kena percaya cakap ulamak ulamak pas ni....
      Dia orang ada ilmu...dekat dengan tuhan...
      Kalau tak percaya boleh menjejaskan akidah....
      Pesan lobai hadi...
      Kena paham molek molek tu...

      Delete
    3. Mamat naib presiden nie pening ke ape ke... tu la orang dah cakap dah, mentadbir nie bukan kerja senang... nak tendang orang mmg la senang klu ade kuasa.. padan muka, siapa suruh tendang dato husam, dia tu lebih pandai dari kamu, klu tak pandai pun, reti sikit la dari kamu, kamu tu reti tak: jenis lebih sudu dari kuah...

      samo je mcm ko punya pencacai pas yg lain... cakap level kedai mamak sambil makan roti canai... woiii ikut korang punya mulut.. dua KLCC pun boleh buat kat kelantan... bengong punya lebai.. padan la muka ko..

      Delete
    4. Ce tanye ostad azhar idrus bab ni

      Kompem dia cakap "bodoh mu ni, mu bodoh dok senyap2" kahkahakah.

      Lebai2 sewel ni pada dia semua orang bodoh. Puak2 dia saja cerdik pandai, boleh masuk sorga dapat bidadari...yabedabedu!!!

      Delete
    5. MENILAI kepada tindakan pelbagai pihak memberi sedikit perhatian kepada Perjanjian 13 Disember 2016 yang dimeterai antara parti-parti Pakatan Harapan (PH) bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), ia menarik kecederungan saya untuk kita meneliti apa sebenarnya yang perlu diperhatikan di sebalik setiap kebimbangan tersebut.

      Kebimbangan kepada agenda meminda Perkara 3(1) yang menyentuh Islam sebagai agama Persekutuan telah lagi dibangkitkan.


      Agenda yang difahami sedang diterajui oleh Parti TindakanDemokratik (DAP) tiba-tiba menular. Perjuangan DAP yang juga didukungi oleh parti-parti PH tidak semena-mena menarik perhatian pelbagai pihak.

      Mungkin bagi mereka yang melihat dari kaca mata politik yang tersurat, Perjanjian 13 Disember 2016 tidak lebih dari suatu persefahaman politik antara parti-parti yang terlibat dalam mengatur gerakan berpolitik agar seiring dan seragam. Ia mungkin sekadar perjanjian bagi mendepani pilihan raya umum bagi maksud mencapai kemenangan. Penyeragaman dan persefahaman turut dilihat perlu dimeterai agar parti-parti yang terlibat lebih dikatakan bersedia untuk membentuk kerajaan. Itu pun kalau nasib menyebelahi dan kemenangan yang diangankan mampu diraih.

      Namun kebimbangan mutakhir tidak sekadar pembentukan kerajaan baru selepas pilihan raya umum ke-14. Ia lebih dari itu. Ia adalah berkaitan kedaulatan dan ketinggian Islam itu sendiri.

      Pelbagai pihak meluahkan kegusaran mereka betapa Perjanjian 13 Disember suatu batu loncatan buat pejuang anti-Islam dan sekularisme. Ia adalah suatu pemuafakatan tersirat agar agenda yang sedang diterajui oleh DAP kian memperkuat dan diperkukuhkan sebaik perancangan menguasai kerajaan berada dalam genggaman parti-parti yang terlibat.

      Suatu yang harus sentiasa diingat dan difahami, perjuangan DAP dalam mempertahankan prinsip-prinsip sekularisme dalam perundangan negara dan Perlembagaan Persekutuan bukanlah baru. Ia sangat diberi perhatian oleh para pendukung DAP dan sememangnya ia tidak pernah terhenti, bahkan kian diperkuat.

      Bagi mereka, berusaha mempertahankan prinsip-prinsip sekularisme adalah aqidah kukuh yang tertanam dalam sanubari dan dizahirkan melalui pelbagai medan termasuklah dalam pentas politik. Apatah lagi politik itu sangat berkait rapat dengan kekuasaan.

      Justeru, dalam sebuah negara yang mengamalkan amalan demokrasi berparlimen dengan dukungan raja berperlembagaan, apa yang diperjuangkan oleh DAP dan mereka yang seangkatan tidaklah salah. Bahkan parti-parti politik yang sedia memasuki gelanggang bebas menawarkan manifesto menurut selera dan citarasa mereka. Terpulanglah kepada rakyat untuk membuat keputusan dan penilaian.

      Dalam melihat kegusaran yang dibangkitkan mutakhir ini, kalau pun ada kebimbangan yang dinyatakan, amat tidak adil untuk sekadar kita meluahkan rasa tanpa dituruti oleh perencanaan dan tindakan yang terbaik. apatah lagi, medan ini terbuka kepada sesiapa sahaja dan kemenangan itu boleh diiliki oleh sesiapa sahaja bila Allah mengizinkan.

      Bagi menjawab kebimbangan peri Perkara 3(1) yang menyentuh Islam sebagai agama persekutuan, beberapa perkara asas perlu difahami oleh setiap dari kita.

      Pertamanya, Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan itu sendiri sebenarnya hamper saja mustahil untuk dipinda. Asal sesuatu yang berkaitan dengan Islam, apa jua pindaan yang ingin dikemukakan perlulah mendapat persetujuan Raja-Raja Melayu.

      Dengan perkataan lain, Islam sebagai agama persekutuan boleh disifatkan tidak akan berubah dan diusik asal tunggak kerajaan di Malaysia dinaungi oleh system raja berperlembagaan. Justeru, di manakah kekuatan sebenar para pendokong prinsip-prinsip sekularisme dan anti-Islam dari sudut perundangan?

      Delete
    6. Di sinilah sangatlah mustahak para pendukung dan pencinta Islam wajib memahami system kenegaraan dan prinsip-prinsip asas dalam Perlembagaan Persekutuan. Apatah lagi bila kita terlibat dalam medan politik kerana sebagaimana dinyatakan sebelumnya, politik itu adalah suatu yang amat rapat dengan kekuasaan. Apa yang boleh difahami, buat pendukung sekularisme dan anti-Islam, Islam sebagai agama persekutuan itu sendiri bukanlah suatu yang membimbangkan mereka. Apa yang lebih utama, tafsiran kepada Perkara 3(1) itulah yang menjadi benteng buat mereka yang akan dipertahankan sedaya mampu.

      Tafsiran Perkara 3(1) yang tidak meletakkan Islam sebagai kuasa tertinggi dalam negara telah cukup memberi laluan untuk mereka melangkah dengan yakin bagi memperjuang dan mempertahan prinsip-prinsip sekularisme yang berkuatkuasa. Biarpun ada biasan dalam keputusan-keputusan Mahkamah Persekutuan yang mengiktiraf Islam sebagai suatu agama cara hidup, sehingga kini ia hanyalah suatu pernyataan yang bukan bersifat mengikat. Dengan demikian, mempertahan tafsiran yang sedia ada bukanlah suatu yang susah. Di situlah langkah dan jalan yang seterusnya dicatur.

      Setelah diyakini Islam dalam perundangan bukanlah wajah Islam yang sebenar, apa yang dilakukan kini adalah menjadikan kepercayaan-kepercayaan lain mampu bertapak sebagaimana Islam dalam system perundangan. Ia tidak akan dilakukan secara semberono. Bahkan ia dilaksanakan dengan cukup terancang dan penuh kewaspadaan.

      Apa yang lebih penting, usaha itu tidak pernah terhenti seumpama aliran air yang setiasa mengalir hatta membentuk lurah-lurah anak sungai yang baru. Hal inilah yang mesti dan sentiasa disedari oleh setiap pendukung dan pencinta Islam.

      Jika mereka setiasa tabah memperjuangkan agenda yang diyakini mereka, sudah barang tentu tidak cukup sekadar kita melaung meluah rasa tanpa berusaha dengan penuh kebijaksanaan. Apatah lagi, bila kita memasakkan keyakinan kita kepada apa yang dijanjikan Allah S.W.T, langkah kita seharusnya lebih teratur dan istiqamah hinggalah Allah SWT mengurniakan kemenangan.

      Himpunan 355 pada 18 Februari 2017 adalah antara wahana terbaik untuk seluruh pencinta Islam menyatakan pendirian. Seberapa yang dapat, himpunan 18 Februari perlu menjadi isyarat nyata kepada seluruh rakyat bahawa tanah leluhur ini adalah kepunyaan umat Islam dan Islam seharusnya sedia untuk didaulatkan.

      Delete
    7. Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, peristiwa tahun 1978 mungkin berulang di Kelantan apabila parti serpihan bekerjasama dengan Umno bagi menumbangkan kerajaan PAS.


      Ujar beliau, kemunculan Parti Amanah Negara (AMANAH) terutamanya di kawasan marginal PAS sedikit sebanyak boleh menjejaskan usaha bagi mempertahankan kerusi tersebut.

      "AMANAH mungkin bekerjasama dengan Umno untuk tumbangkan kerajaan PAS di Kelantan seperti yang pernah dilakukan Parti Barisan Jemaah Islamiah SeMalaysia (BERJASA) pada PRU 1978.

      “Kemungkinan itu tidak dapat ditolak, boleh jadi Umno taja calon daripada AMANAH di kawasan yang mereka anggap boleh menang,” katanya, memetik laporan Harakah Daily.

      BERJASA merupakan serpihan daripada PAS yang diasaskan oleh Datuk Muhamed bin Nasir yakni bekas Menteri Besar Kelantan yang dipecat dari parti Islam itu.

      AMANAH yang kini difahamkan mempunyai kira-kira 21,000 ahli juga parti serpihan PAS yang ditubuhkan selepas beberapa pemimpin gagal mempertahankan jawatan pada muktamar parti di Kuala Selangor pada 2015.

      Justeru, kata Mohd Amar, beliau mengajak jentera PAS di semua peringkat melipat gandakan usaha bagi mempertahankan kerajaan negeri yang ada sekarang.

      “Kita hendaklah berusaha sedaya mungkin bagi mempertahankan kerajaan negeri yang ada sekarang. Sekarang kelihatan muncul satu kesedaran cinta kepada perjuangan.

      “Kalau kita sayangkan Kelantan hendaklah kita mempertahankan kerajaan negeri seumpama Rasulullah SAW dan para sahabat mempertahankan Kota Madinah ketika perang Ahzab,” tambah beliau.

      Delete
    8. Dia tu bodoh. Dia bukan tahu membezakan di antara pilihanraya umum dgn perang.

      Delete
  2. Partai Al Marenggue dh buka tarian mabok.
    Sebab silap seru malaikat, yg jelma iblis semangat todi. MekAYU Selam sj yg sokong puak Wal PiSS OFF Al Hadi ni. Kesian tak?

    ReplyDelete
  3. Nak jadi munafiq pun bengong aka bahalol,macam ini punya pemimpin bahalol aka bengong pun boleh ada ramai pengikut..sah pengikut pun lagi teruk tahap IQ...PAS ini aku tengok dia layan orang melayu macam paria kerana nak menipu guna idea tahap bangang lepas tu jual kat orang melayu yang disangka paria bodoh boleh telan bulat bulat hanya kerana PAS LACUR label ISLAM .

    ReplyDelete
  4. Kata bertanding bkn nak menang,tp sekrg sudah citer lain pulak.nampak sgt puak2 ni kejar donia... Kejar kerusi dapat pitih..dapat pitih dapat burik... Syurga lobai kapla2 di didonia tp macai2 bodoh parti lobai.. Ko tunggu bidadari di syurga ye..bingai bangang Dan akhir sekali lobai oh lobai. Pala utoh.. Kesian kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha betul tu. Kat kelantan ada sumbang tanah, sumbang wang ringgit, sumbang anak dara pun ada kat lebai2 sewel ni.

      Sampai bila rakyat kelantan mahu jadi jumud?

      Tidak malukah digelar serambi mekah tapi kota bharu sangat kotor bandarnya?

      Islam tidak terletak pada betapa panjangnya serban atau betapa labuhnya jubah yg dipakai.

      Fikir2kan rakyat kelantan sekalian.

      Delete
    2. Ulama pas nak lambangkankan kelantan dgn serambi mekah. Jamban mekah pun tak layak.

      Delete
  5. Sebab itulah PAS mana mungkin bertapak di sarawak dan sabah.

    Kesian ahli PAS......

    ReplyDelete
  6. menyatakan sesuatu yg tidak benar adalah suatu pembohongan atau fitnah; bohong dan fitnah dah tentu berdosa. kamu akan diminta buktikan kata2 kamu nanti diakhirat.

    didunia boleh lah pakai evoque. takut diakhirat nanti kamu berjalan dgn muka kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Ada 4 saksi utk kenyataan Ko.. Klu x ada fuck off... Budaya ugut nak dpt undi dgn guna agama yg ko putar belit dh berlalu.. Ko boleh g jual kt puak2 ko lobai2 Dan geng al jambani serta sekufunya.. Fuck u retard.

      Delete
  7. bidadari sorga lama dah dok menunggu tak lari mana pun.
    badadari donia pun saya mahu juga,kalu boleh sampe cukop kaota,sorga donia.. mesti kena jadi orang kaya pasai maintenen dan nenen tinggi..nak habag bagi.kalu habag pun bkn hangpa paham..

    mlayu marhain juga terlepas sorga donia dan sorga akhrirat pasai tak pangkah partai pas.padan muka hangpa..

    ReplyDelete
  8. Orang bodoh politik cuba tunjuk pandai macam tu laa. Sedihnya pak lebai ustaz boleh cakap baghal macam ni. Aku doakan PAS merudum di Kelantan dan seluruh Malaysia dalam election akan datang. Puak perasan ahli syurga ni elok Tuhan tunjukkan balasan ummah sifat bongkak dan ego, yang perasan mereka golongan terpilih dan terbaik. Secara terang kelompok ini mempermainkan agama untuk kepentingan sendiri. Yang dulu taghut, haram, munafik, syirik, kini semuanya dah jadi baik dan halal semua. Dan ada yang dulu baik, benar, hahal dan pahala, tapi sekrang dah jadi salah dan haram belaka. Pada mereka hukum dan fatwa boleh berubah berubah macam sesumpah dan ini dibuat untuk kepentingan kelompok dan parti semata mata. CUKUP JELAS PEMIMPIN PARTI PAS SEKARANG PENIPU DAN PEMBELIT CUKUP BESAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak Al Pussy, dh jumud tahap zionist, perasan "the god chosen".
      Dok maki2, last2 org PAS sendiri teperangkap diri. Konon boleh petik malaikat , yg jelma iblis. Sama perangai zionis tuu. Kesiaan betoi niii?

      Delete
  9. Bukan kah PAS sepatutnya tujukan kata-kata tersebut kepada UMNO yang menjadi rakan kongsi duit 2.6 billion ?

    Jika DAP yang taja apakah PAS akan lebih menumpukan kritikan kepada AMANAH ?

    PAS akan lebih banyak memburukkan DAP supaya kebencian pengundi kepada AMANAH.

    Kalau ya pun betul AMANAH ditaja oleh UMNO, biarkan lah sebab PAS pun diam bila UMNO guna duit haram untuk taja penghulu naik Haji.

    ReplyDelete
  10. dah takut kalah laaa tuh....biar dia rasa macam mana perasaan mengkhianati rakan2...sebenarnya PIS nih dah tahu dia akan kalah di kelate...cuma nak cari alasan utk walaunta2 parti PIS...kalau kalah...kurang2 ada sebab...sebab AMANAH...PIS kalah...tak sedar sebab kelemahan sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tidak akan kalah di kelantan selagi masih ramai rakyat kelantan yg jumud.

      Delete
  11. Biar kan lobai terjun dgn labu2nya. Biar kan.

    ReplyDelete
  12. Haha..Lawak Parti Ajaran Sesat..terus terang saja cakap..tak confident menang klu tiga penjuru..sebab ada AMANAH bertanding..kaki pusing juga dia ne..yang ditaja UMNO @ BN tu PISH ne..kan dah bagi 90J tu..tanya TUANG LOBAI KERAPU..parti dekat darat dan air..KERA dan IKAN KERAPU (KERAPU).😂😂🙉🙉🙉🙉🐡🐡🐡🐡...dah buncit kena dedak 90J...KEJI LOBAI BUNTAL

    ReplyDelete
  13. Sebenarnya kerajan kelantan yg ada sekarang akan tumbang dlm pru14 ini sebabnya parti itu ialah parti putar alam bama saja parti islam org pun dah meluat dgnnya sebak dgn akta 355 itu pun akta dedak saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akta 355 aku dah meluat.
      Tambah meluat bila
      Lobai@Azalina@LasVegas
      pun turut terlibat sama...
      Nak tanya.
      Zaman Nabi dulu-dulu.
      Ada ke Akta 355 ini...
      Hadi@LidaBiawak.
      "F*** you, and go to hell"...
      Sarawak Report
      bila Pas nak saman...

      Delete
  14. Yg sedih dan menyedihkan ialah....ramai akan percaya dia. Itu lah masalah sosial, pendidikan dan ekonomi melayu luar bandar. Itu yg perlu dikaji oleh mereka yg ingin bantu melayu luar bandar.

    ReplyDelete
  15. Makin merapu pas ni mcm salleh keruak dah statement.

    ReplyDelete
  16. Dalam konvensyen AMANAH nanti tentu UMNO pujuk AMAMAH pakai baju pendekar bertanjak berkeris !

    Tak kan nak taja free je..

    ReplyDelete
  17. Umno nanti bukan taja Amanah jer..semua parti pembangkang termasok DAP, Bersatu dan calon bebas untuk tumbangkan regim PAS yang memerintah Malaysia.
    ... hok aloh..kawe mimpi ruponyo: Naib Presiden.

    ReplyDelete
  18. Komen komen anda biar lah yang berfakta nyata
    Komen anda juga boleh di jadi kan pandangan dan pendapat yang bernas
    Serta idelogy yang menarik


    Tak perlu kita sesama bangsa sendiri maki hamun
    Nyata kan pandangan anda dan pendapat anda
    Moga pandangan anda boleh membuka pintu hati mereka dan tergerak ke arah BERSATU NYA semua melayu malaysia
    Di bawah satu pemimpin

    Berpecah kita roboh
    Bercerai kita kesunyian
    Dah sunyi nak DATING
    Pergi DATING sampey LONDON

    Duit siapa yang habis
    Duit mak bapak gak habis


    Mampu kah melayu MALAYSIA ni bersatu dalam satu pimpinanan di bawah pimpinan seseorang yang melaksana hukum AL QURAN dan Sunnah Tanpa mengira kepentingan diri , keluarga dan kroni mahu pon kepentingan parti dan bendera masing masing

    Berapa besar sekali pon seorang pemimpin
    Saiz kubur tetap sama 3 x 7

    Duit 2.6 billion tak dapat di bawa ke alam barzakh
    Tak muat nak bawa masuk ke lubang kubur

    Duit 2.6 billion tak mampu merasuah MUNGKAR dan NANGKIR

    ReplyDelete
  19. Perasan je parti Islam tp tak percaya pd qada dan qadar. Kalo PAS kalah di Kelantan atau mana2 negeri bkn salah sesiapa. Tandanya Allah tak izinkan PAS utk menang.

    PAS skrg dilaknati Allah krn pemimpin2nya memperalatkan Islam demi kepentingan diri masing2.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. Lobai2 mabuk ketum tu.
    Lobai2 yg tercirit...lobai2 pulak blh kata itu cirit orang lain.

    ReplyDelete
  22. Dah nampak tanda 'kerisaun' dalam Parti Putar Alam SeMalaysia ni. Kalau Parti Amanah menjadi lawan mereka, ada kemungkinan orang Kelate akan memehak pada mereka, sebab mereka asalnya dari PAS. Jadi gunakanlah UMNO sebagai alasan kalau mereka kalah nanti!

    ReplyDelete
  23. Apakah agama menyebabkan penganut menjadi bodoh? Atau orang yang pada dasarnya bodoh yang menjadi penganut agama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih tepat ialah; orang bodoh sahaja yg ikut bulat2 telunjuk pemimpin bertopengken agama

      Delete
  24. Australia negara terbaru umum siasat kes berkaitan 1mdb....setelah agensi siasatan negara luar minta kerjasama. Org PAS tau ke semua ni cerita apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pas manalah tahun mdb ni.yg diorg tau babi tu haram...rasuah dedak tu harus sbb dlm quran xdak pkataan dedak..balak pun kira halal sbb dlm quran xda sebut balak tu haram...kalau negeri kena bencana itu kira bala dr Allah sbb mrk tolak ruu tp kalau kelantan Banjir besar itu namanya ujian Allah...90juta tu pun kira halal sbb ulamak dedak yg terima tp kalau org lain terima dikira Haram....kan kan kan walaun pas kan.....kahkahkah

      Delete
    2. 1704, kira2 tak ada ubat la pada kebodohan MeKAYU Selam mahzab bAhlul Songlap All Jammah (*selain babi). Puak UMNu Piss ni sama saja. Akal dh reput sebab dimamah radiasi media tv3 terlebih suku. Kesian tul laaa.

      Delete
  25. Antara yg menarik perhatian, PAS turut menjemput malaikat untuk turut sama menyertai demonstrasi di Dataran Merdeka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, ia adalah lambang pemikiran PAS yang menyangka-nyangka agama Islam adalah milik mereka. Jauh dan berani sungguh mereka menyangka-nyangka sebegitu.

      Masih ingat tok guru mereka keluar kalam kemenangan mereka di Kelantan dan Terengganu adalah di atas bantuan para malaikat. Adakah mereka melihat malaikat turun dan memberi bantuan kepada mereka? Astaghfirullahalazim.

      Bukankah AlQuran ada mengatakan barangkali kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk bagi kamu dan barangkali kamu benci sesuatu sedangkan ia baik bagi kamu.

      Kemenangan PAS di Terengganu adalah hikmah dan cara Allah melondehkan kepalsuan yang berselindung di sebalik jubah2 pemimpin PAS. Ia adalah blessing in disguise.

      Tak percaya? Masih ingat siapa yang keluar kalam 'hudud hanyalah 0.0001% daripada hukum Islam'?

      Selama puluhan tahun UMNO dikafirkan di atas alasan tidak melaksanakan hudud jenayah, sedangkan alasan yang diberikan adalah alasan2 syarie untuk tidak melaksanakannya, dan tidak sekalipun pemimpin UMNO keluarkan alasan 'beriman kepada sebahagian kitab dan engkar akan sebahagiannya', sebaliknya tok guru PAS yang keluarkan kalam dengan alasan sebegini.

      Masih mahu percaya dan berharap kepada PAS untuk jatuhkan pemimpin penyamun ini?

      Lupakan PAS, mereka ada ketetapan sendiri sama seperti UMNO yang pemimpinnya mencuri daripada rakyat sendiri dan demikian telah mengkhianati amanah.

      PPBM teruskan sahaja tanpa PAS.

      In shaa Allah kemenangan di pihak kita. Aamiin.

      Delete
    2. Setuju

      Sebab nampak sangat pas dah tenggelam punca

      Pas dah umpama org tkapai2 kelemasan di tengah sungai

      Dapat berpaut pada seketul tahi pun jadilah dek dia

      Delete
  26. Jika SEMUA ahli PAS undi PAS dikelantan, tak menang PAS. Itu hakikatnya!
    Puak UMNO yg memangkah PAS untuk PAS menang. Tak percaya?.
    Mintak Rafizi buat kajian.

    ReplyDelete
  27. Jika SEMUA ahli PAS undi PAS dikelantan, tak menang PAS. Itu hakikatnya!
    Puak UMNO yg memangkah PAS untuk PAS menang. Tak percaya?.
    Mintak Rafizi buat kajian.

    ReplyDelete
  28. Trying to find the Best Dating Site? Create an account to find your perfect date.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...