Wednesday, 21 December 2016

MUJURLAH TUN M TIDAK HANYA BERMAIN DENGAN CUCU...


Susulan bidasan Nazri Aziz yang menyifatkan era diktator Tun Mahathir Mohamad sudah berakhir dan mahu beliau hanya menghabiskan sisa-sisa usianya bermain dengan cucu, bekas Perdana Menteri itu tidak mengambil masa yang panjang yang menjawabnya.

Dalam tulisan di blognya semalam untuk menjawan perkara itu, jelas kita dapat memahami betapa sayangnya Tun Mahathir kepada negara ini dan masa depan rakyatnya.

Sebagaimana beliau keluar daripada persaraannya untuk menyingkirkan Tun Abdullah Badawi kerana kerakusan "budak-budak tingkat 4" menguasai institusi Perdana Menteri ketika itu, kini misinya ialah untuk "menghalang Najib Razak daripada terus merosakkan negara".

Hakikatnya semua orang sedar timbunan perbuatan Najib yang memang merosakkan negara, tetapi tidak ada yang berani bersuara kerana lebih memikirkan poket, perut, jawatan dan dedak.

Di era Najib ini, sokongan kepada UMNO untuk kebaikan negara sudah bertukar menjadi sokongan kepada peribadi Najib untuk mengutip apa saja kepentingan peribadi yang boleh diraih.

Sehubungan itu, kita rakyat Malaysia yang berfikir tidak saja berkaitan poket, perut, jawatan dan dedak untuk diri sendiri, seharusnya bersyukur dengan sedianya Tun Mahathir kembali ke kancah perjuangan kerana kini lebih mungkin anak-anak dan cucu kita mempunyai masa depan yang lebih bahagia untuk mereka.

Jika Tun Mahathir hanya memikirkan tentang dirinya dan kepentingan masa depan anak-anaknya sambil mempunyai lebih banyak masa bemain dengan cucu, tentulah lebih baik baginya menjadi pendiam dan menyokong apa saja yang dilakukan Najib.

Tetapi, dengan terus berjuang dan menghadkan masa bersama cucu, beliau bukan saja hilang banyak kemeriahan di usia tuanya, bahkan masa depan anak-anaknya juga jadi tidak menentu.

Sebenarnya, inilah yang membezakan antara seorang tua berusia 91 tahun yang dalam nafasnya masih sayangkan negara berbanding orang lain yang hanya mampu berkata, "tak apalah sebab kini zaman Najib menguruskan negara."

Berdiam diri dengan kecurangan yang berlaku di depan kata, antaranya pembaziran, naik jet sesuka hati, 1MDB,  ribu-ribu juta dalam akaun peribadi dan menambah hutang secara menggadai negara, lebih memungkinkan keadaan menjadi lebih buruk untuk masa depan negara.

Dengan hutang negara terus menimbun, bagaimanakah kita boleh berharap Najib mampu menyediakan peruntukan yang lebih baik untuk rakyat jelata?

Soalnya, mengapa Nazri tiba-tiba mahukan Tun Mahathir hanya bermain dengan cucu saja?

Tidakkah beliau juga pernah berkata Tun Mahathir sudah tua dan tidak berupaya pun memecahkan gelas dengan balingannya?

Jika baling gelas pun tak pecah, kenapa seolah-olah takut dengan terusnya Tun Mahathir berada dalam gelanggang perjuangan?

Mungkin Nazri mula sedar betapa tingginya penolakan rakyat kepada Najib ketika ini dan kedudukannya hanya dapat diselamatkan jika akhirnya Tun Mahathir memilih untuk berdiam diri dan hanya bermain-main dengan cucu-cucunya.

Dalam hal ini, rakyat Malaysia bukan saja harus berbangga, malah sepatutnya tiada pilihan selain bersama-sama menyokong perjuangan Tun Mahathir untuk menyingkirkan Najib dan menyelamatkan negara ini. Beliau kini bukan lagi berjuang untuk diri atau anak-anaknya, tetapi untuk masa depan anak-anak cucu kita semua.

Ia berbeza dengan Najib, perjuangannya kini hanyalah untuk menyelamatkan masa depan dan kedudukan peribadinya saja. Beliau tidak lagi menjadikan UMNO sebagai landasan membela rakyat, tetapi sebagai "kuda tunggangan" untuk keselamatannya.

Bayangkan berapa banyak lagi "bala" akan menimpa kita dan menjadi tatapan dunia kiranya Tun Mahathir lebih suka berdiam diri saja dan sayangkan cucu-cucunya melebihi sayangkan negara?

Sementara Tun Mahathir dengan senang hati melepaskan jawatannya secara sukarela pada 2003 kerana tiada apa-apa beban peribadi yang dipergantungkannya kepada UMNO, Najib sebaliknya paling takut masa depan peribadinya terhumban sama dengan kejatuhan UMNO.

Bagaimanakah rakyat dan negara boleh terus mengharapkan Najib membawa walau setitis kebaikan sedangkan masa depannya sendiri, anak-anak dan isteri lebih besar untuk diselamatkan lagi? (SH 21/12/2016).

225 comments:

  1. Adalah orang-orang kafir itu yang telah datang kepada mereka kebenaran namum mereka tidak mengindahkannya atau menyembunyikannya.

    Mengenangkan nasib orang2 Melayu yg redha dengan pemimpin mereka yg menyamun harta rakyat, saya tertarik kepada ayat-ayat 31 ~ 33 dalam Surah 34 Saba iaitu pertelingkahan diantara penindas dengan yang tertindas dihadapan Allah kelak sepertimana berikut -

    "…. Dan (sungguh ngeri) kalau engkau melihat ketika orang-orang yang zalim itu dibawa berdiri di hadapan Tuhan mereka (untuk dihisab), masing-masing tuduh menuduh antara satu dengan yang lain.

    Orang-orang yang tertindas berkata kepada orang-orang yang sombong takbur (yang menjadi ketuanya): "Kalaulah tidak kerana kamu (menindas dan memperdayakan kami), tentulah kami sudah menjadi orang yang beriman”. [34:31]

    Orang-orang yang sombong takbur itu menjawab kepada orang-orang yang tertindas: Kamikah yang telah menghalang kamu daripada menerima hidayah petunjuk sesudah ia datang kepada kamu? (Bukan kami yang menghalang) bahkan kamulah yang menyebabkan diri sendiri menjadi orang-orang yang berdosa”. [34:32]

    Dan berkata pula orang-orang yang tertindas kepada orang-orang yang sombong takbur itu: "Tidak! Bahkan (yang menghalang kami daripada beriman ialah) perbuatan kamu memperdaya kami malam dan siang, ketika kamu menyuruh kami berlaku kufur kepada Allah dan mengadakan sekutu-sekutu bagiNya.

    Akhirnya masing-masing diam sambil memendamkan perasaan sesal dan kecewa semasa mereka melihat azab; dan Kami pasangkan belenggu-belenggu pada leher orang-orang yang kafir itu. Mereka tidak dibalas melainkan dengan apa yang mereka telah kerjakan. [34:33]"

    Sesungguhnya, janji Allah itu adalah PASTI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boring siot! patulah mundur otak ....

      Delete
    2. Anon 10:58..

      Ko tak takut ke nanti telor ko direbus hidup2 setengah masak dalam "Naraka"...

      Delete
    3. keling melayu paria macam kau memang lah takut dengan benda-benda karut, tok nenek kau pun bodoh, mak baoak bodoh, anak cucu mesti bodoh gak. sadistic lah adama kau ni, ni perangai setan ni suka rebus merebus .... lol

      Delete
    4. Mengucap Anon 11:20..

      Semoga ko sempat bertobat agar dapat menikmati keindahan dalam "Sorga" bersama bidadari nanti..

      Delete
    5. fuck off 11.33, you stupid and you will end up in your arab padang pasir hell. :)

      Delete
    6. 14:03 sah la ko ni Cino lohong

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

  2. Semoga Allah bersama org2 benar, Dan Allah membenci org2 pembohong. Semoga org2 benar di beri kemenangan dan kejayaan dalam segala usaha2nya, Dan semoga org2 pembohong, penipu, pengsonglap kekayaan negara di di gagalkan , dihina dunia Dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdoalah sampai mati, takan ada apa2 yang akan berubag dengan doa-doa ni

      Delete
    2. doa jamil khir lagi power doh, hari2 dia doa najib bertambah kaya. doa cacai haprak merempat melayu cap tiga macam kau mana jalan. hahahahahaha

      Delete
    3. Senjata paling kuat orang mukmin adalah doa..

      Semoga negara tercinta ini selamat dari perompak yang menghancurkan negara.

      Delete
    4. Kepada anon 10:11 saya aminkan doa saudara/i.

      Allahumma aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'laamiin.

      Saya tidak bersetuju dengan pandangan 10:59. Doa adalah senjata orang mukmin, mengapa sia-siakannya gunakanlah ia. Kecualilah yang komen itu adalah atheist yang tidak percayakan kewujudan Tuhan.

      Usaha tanpa doa atau doa tanpa usaha keduanya tidak lengkap.

      Bukankah kita telah berusaha, maka lengkapkanlah usaha itu dengan doa.

      In shaa Allah ia akan maqbul. Aamiin.

      Delete
    5. sebab tu orang mukmim kena tindas dan hidup hina, berdoa dan berkhayal dengan agama arab padang pasir. lol

      Delete
    6. god is definitely not on the mukmins side ....

      Delete
  3. Nazri pun dah cuak,byk musibah dia juga akan terbongkar nanti.. Nampak jinak sgt dgn LGE, mungkin tukar haluan kut dajal Ni Bila Umno tenggelam nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus lah kalau masuk DAP dan tinggalkan UMNGOK, apalah bodoh orang melayu ni, jangan lah undi Nazri kalau tak bagus, settle doh. biarlah dia nak join party MIC/MCA/PR/Harapan, suka hati dialah, kalau dah tahu tak bagus jangan undi. kalau undi gak padan muka, itulah dinamakan melayu. akal kurang.

      Delete
    2. dajal ni konsep agama yahudi dan kristian, dalam quran tak ada...... hahahahahaha

      Delete
  4. NAZRI,

    bila nak berhenti tambah bini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambah bini tu bukan cita-cita kebanyakan lelaki melayu, agama koarang bukan bagi kahwin empat? kat dalam quran yang detail tu kan ada ayat2? yang menceritakan pasal kahwin empat itu jihad ke apa? LOL

      Delete
    2. dah lama pun pak menteri-pak menteri kahwin banyak, baru sekarang kaorang nak merungut. hipokrit. LOL!

      Delete
    3. 11.17,

      mahathir ada berapa orang bini?

      nazri?

      Delete
    4. ts mahyudin ada 1 bini dan satu gf pompuan cina tua tak cunat .... hahahaha

      Delete
    5. anwar ibrahim satu bini tapi banyak jambu .... hahahahaha

      Delete
    6. pilih lah tang mana pun 2 x 5 je ..... hahahahaha

      Delete
  5. Najib sengaja memenjarakan Anwar bagi memudahkan dia menyalah gunakan kuasa dan untuk menyelamatkan diri nya dan keluarganya. Sangka Najib selepas Anwar, tidak ada lagi yang berani hilang keistimewaan dan sehinga boleh hilang kerusi di majlis istiadat..

    Dimalukan Tun semahu-mahunya... mana mungkin setakat kerusi boleh malukan Tun .. Nazri bodoh. Setakat suruh jaga cucu apa lah benda .. sebab Nazri lah Tun mengambil kesempatan menjelaskan betapa rakyat memerlukan Tun. Tun tidak perlu kan rakyat untuk kesenangan nya dan anak-anaknya.. Kalau yang kodi-kodi dapat berpuluh juta, paling busuk 90 juta. Lebih dari itu Tun boleh dapat..

    Terima kasih Tun Mahathir. Jasa mu akan ku kenang dan di sebut ketika di hadapan Tuhan ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nazri bodoh, orang melayu yang undi dia lagi bodoh, dan lepas ni orang2 melayu bodoh ni akan undi dia lagi bodoh! orang melayu memang suka memalukan sesama sendiri, tak kiralah melayu bugis atau melayu mamak, 2 x 5 je.

      Delete
    2. Ya...pengundi parlimen nazri aziz memang bodoh. Nazri tak buat apa apa pun. Mereka ini memang tunggu dedak nazri saja bila nazri melawat kawasan. Depa tak peduli negara nak mampus pun janji selagi ada nazri, depa boleh minta dedak rm50.....nasib kau lah....

      Delete
    3. Pekan padang rengas pun dah berpuluh tahun macam pekan koboi je

      Delete
    4. jenis rakus tak bertamadun, nak heran apa..satu Gunong diPdg Rengas pun sanggup dipepak..org kampong makan dedak dengan habok simen. Melayu yg mengundi orang mcm ni adalah species Mekayu Selam

      Delete
    5. 13.21, kau ni tentu bekas "melayu selam" dan lepas ni boleh lah menyelam dengan bang nuar sambil minum ayaq! hahahahaha

      Delete
    6. jangan pi minum ayaq dia dah lah..... hahahahaha

      Delete
  6. Kalau diadakan carta politik.
    Penyamun no.1 - Najib
    Menteri paling kurang ajar - Nazri
    Menteri paling bodoh- A.Mazlan 3.85
    Menteri palibg kuat bodek- Salleh Kruak
    Sambung2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nazri ni dah lama jadi menteri, tun pun simpan dia macam tak ada orang lain dulu! najib bukan baru jadi penyamun semalam! dah lama pun, tun tutup mata dan telinga je selama ni, orang melayu macam koarang bodoh dan kaki bodek, macam mat maslan dan keruak, banyak2 lah cerminkan diri..... hahahahaha, so apa perlu diaorang risau

      Delete
  7. Kalau Tun buat deq macam pak Lah mungkin kah KJ sepatutnya PM Sekarang. Najib patut tq Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang melayu patut cela tun, kalau tak dah dapat PM graduate from Oxford!

      Delete

  8. Diantara Mahathir dg Najib, semoga siapa yg lebih banyak menyamun akan ditalkinkan buat selama2nya pada pru14 INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ..... kalau dua-dua ditalkinkan lebih bagus, hidup DAP!

      Delete
  9. Katanya baling gelas tak pecah
    Si tua dah buat hatinya susah
    Kleptokrasi bos nya ditolak sudah
    Jiwanya kalut resah gelisah

    Semasa si tua menjadi pemimpin
    Sentiasa bersetuju dirinya yakin
    Tertunduk tunduk sengaja dibikin
    Nakkan tempat sebaik mungkin

    Situa memimpin tak pernah dedak
    Kemercu kejayaan negara diletak
    Seluruh dunia hormat dan nampak
    Negara senang positifnya impak

    Jika dibeza keadaan sekarang
    Harta negara banyak yang hilang
    Berbillion ringgit dapat seorang
    Pemimpin begini si Nazri julang..







    ReplyDelete
    Replies
    1. Buah belimbing rasanya masam,
      Dahlah masam berkelat pula,
      Siapa kata Syed Akhbar Ali Syed Kutty tak hitam,
      Dahlah hitam berkilat pula.

      Delete
    2. Hebat pantun Fan Tun.

      Syabas dan teruskan usaha.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. salam john doe, saya nasihat kan encik janganlah malu dengan bangsa sendiri, walaupun mamak itu hina dan jijik, encik patut redha dengan ketentuan tuhan dan menerima hakikat.

      salam mamamak semalaysia.

      Delete
    4. 11:12,

      Pantun hang lebih hebat dari pantun gred mamak Fan tun.

      Kudos dan teruskan perjuangan.

      Salam yahudi, Shalom ....

      Delete
  10. Benarkah salah satu prasyarat pinjaman 1mdb bagi menjamin bayaran balik pinjaman ialah kerajaan harus mengenakan gst sebanyak 6% Dan hampir sama dgn bunga yang di kenakan. INI selepas telaga minyak trengganu tidak dapat disandarkan sebagai cagaran. Bunga di bayar setiap 6 bulan dalam USD maka setiap Kali lah matawang Malaysia akan merosot. Kesannya barangan import menjadi sdmakin mahal termasuk beras.petani enggan menanam padi kerana potongan tinggi yg di kena kan.akibatnya, pd masa tidak lama lg kita akan mengalami krisis makanan DLM negara.jika INI berlaku negara akan huru hara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa punya soalan ni, lahir lembab ke kau ni? tanya soalan, lepas tu cakap benda yang obvious.......lepas tu naik inzal?

      Delete
    2. Kalau ko org kaya, memanglah ko guna barang import yang semisti nya lebih mahal

      Tapi kami org miskin, guna barang2 tempatan , dapat brim lagi. Betas tepung gula kopi semuanya kawalan.

      So sudah semistinya kami org2 susah akan menyokong UMNO

      Hidup UMNO
      Hidup Melayu
      Hidup Najib & rakan2

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. hei labu babi, sejak bila plak aku cyber warrior, mak ai sampai tahap warrior, bodoh punya melayu bangsat ...... otak tahap tadika!

      Delete
    5. anon 11.27, seorang melayu yang berwawasan ....

      Delete
    6. 1127, soecimen melayu terbaik , sub species : Mekayu Selam, Habitat: Bawah Tempurong. Keunikan: Tak dapat hidu kebusukan Taek Low. Syabas.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  11. Penyamun mmg perosak.
    Yg sedihnya lobai pun sokong penyamun.
    Silap2 dlm lobai pun ada dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu dah lama dibiarkan menyamun aka dah lama rosak

      Delete
    2. Ko kata dia penyamun
      Lobai kata dia BUKAN

      Aku percaya cakap LOBAI dp cakap ko.

      Sume org percaya cakap LOBAI.

      Delete
    3. betul tu, LOBAI is the BEST!

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. lobai pun boleh pinda air mineral jadi ubat , hanya dgn semburan lior basi. 1144 suka minuman berperisa ini. Istilah Lebai tulin lain pula fungsi dan martabatnya.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  12. Tuan budin dan sahabat2 seperjuangan.

    Nazri sebenarnya takut kpd Tun M. Dia takut apabila UMNO tumbang segala kotoran yang dilindungi selama ini akan terbongkar. Sebab dia sendiri pun kotor.

    Syukur Tun M tidak duduk rumah semata-mata untuk jaga cucu. Beliau sedang berjuang untuk cucu-cucu negara ini.

    Ibarat seorang yang amat tua sedang menanam pokok2 buah-buahan sedangkan ia tahu ia sendiri berkebarangkalian tidak dapat merasai buah-buahan itu untuk dirinya sendiri.

    Ia tidak melakukan untuk dirinya tetapi untuk anak cucunya.

    Inilah pejuang sebenar. In shaa Allah Tun M dan mereka yang memihak kepadanya di dalam perjuangan ini akan menjadi pihak yang menang.

    Semoga Tun M terus diberikan usia, kesihatan dan kewibawaan yang berkekalan sehingga dapat melihat, merasai dan menikmati sedikit daripada kejayaan di dalam perjuangan ini.

    KepadaMu kami memohon pertolongan.

    Allahuma aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'laamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah kata doa koarang tak masuk, doa jamil khir lebih afdal ....... melayu akan digantikan oleh mamak di Malaysia ni, padan muka! hahahahaha

      Delete
    2. Anon 11:32

      Sama2lah kita menunggu..

      Tik tok tik tok...

      Delete
    3. hey, kau ni pun macam syed keling from outside the loo, tik tok tik tok, mamak rupanya ......hahahahahaha, patutlah kuat berdoa, quranist on steroid apo? hahahahaha, tik tok tik tok ......

      Delete
    4. cayalah tuan budin, syed keling pun melayari dan mengomen blog tuan, tapi dia pakai nama samaran john doe, malu lah dia, mamak mana boleh kalah! john doe ni orang amerika guna untuk mamat yang identiti dia tak diketahui, macam syed keling dia ada banyak identiti.... hahahaha, syabas tuan budin

      Delete
    5. Aku seorang Melayu tanpa darah mamak. Apa pun aku menyokong Tun M walaupun beliau punya darah mamak.

      Dan aku juga sokong blog Tuan Budin.

      Yang nyata aku lebih berani dari kamu yang muncul beranonyMouse.

      Delete
    6. sudahlah anon, keling 75% + melayu mamak 25%, kalau ikut aku paria, tapi kat malaysia kau masih boleh jadi melayu. ...... hahahahaha

      aduh, sangat berani lah kau ni, sucking up to tuan budin, tuan budin jaga2 mamak ngaku melayu ni suka hisap kote jantan. hahahahaha

      Delete
    7. Kalau cakap memanjang emo, bahasa mencarut2, petunjuk jelas itu pemakan dedak amno.

      Org makan duit haram mmg mcmtu

      Delete
    8. alahai tajul, yang macam tu bapak kau! :)

      Delete
    9. orang bdoh memang suka menuduh orang pemakan dedak, bodoh nak buat camne, kerja haprak, sekolah tak pandai, pokai, bini buruk, rumah kotor.... kau ingat oranh macam kau bekas penjilat UMNGOK dah jadi penjilat kote nuar!

      Delete
    10. John Doe = Tajul = Syed Keling!!! hahahahahaha

      Syabas Tuan Budin .....

      Delete
  13. Kita kenal dan jelas dengan perjuangan Tun M. Negarawan yang ulung dan tidak mementingkan diri walau pun di usia yang bagi kebanyakan orang tidak akan mengambil endah hal negara.

    Terima kasih kepada Tun M...Walau dicerca dan diaibkan...namun rakyat tahu siapa beliau sebenarnya. Nama mu kan tetap disanubari rakyat terutama masakini dimana Najib Kleptokrasi menjahanamkan negara yang akan kita wariskan kepada anak cucu kita dimasa depan.

    Najib mesti disingkirkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun mamak dan najib bugis perlu dihapuskan dengan kadar segera!!!!!! hidup DAP!!!!!! Malaysia for Malaysians!

      Delete

    2. Jom kita talkinkan pemimpin zalim yg penjarakan org tanpa pembicaraan.


      Delete
    3. betul tu, mari kita talkin kan tun mamak dan najib bugis yang zalim dan suka memenjarakan orang2 tanpa pembicaraan. dua-dua buat, dua-dua patut ditalkin kan.

      Delete
    4. Jom singkir lge yg terlibat rasuah dg pembelian banglonya yg terlajak murah


      Delete
    5. Hei anak cina gila, balik dok singapore lah. Kami sokong pembangkan kerana nak jatuhkan najib bukan nak angkat bapak tiri hang jadi pm ya?

      Delete
    6. rasis nya kau ni, mak kau dulu jalang jahat kat chow kit ke?

      Delete
    7. orang angkat sesuatu tu keran benar bukan sebab nak kalahkan musuh kau doh, tiada integriti, berpura-pura, itulah melayu. hancurlah melayu!

      Delete
    8. kau ingat MP Raub Dato' Ariff tu berpura-pura ke masuk DAP? BODOH parulah kena tindas dengan Najib lembik! BODOH!!!!!

      Delete
    9. 11.43 aku setuju ..... tu kahwan baru tun mamak!

      Delete
    10. 11:46 cina singapore tak bangsat macam kau sekeluarga doh

      Delete
    11. Anon 1134, 1138, 1141 & 1143,

      Tak perlu nak post byk2 Kali purak2 macam ramai yg komen sedangkan kau org yg sama je

      Taktik lapuk pecacai amno

      Lembu pun belum tentu percaya pembohongan kau ni kan pulak org

      Delete
    12. alahai, tajul aka mamak tegar, bukan kau yang post banyak bersepah dan pajang tapi kosong, suka "kopipes" ...... hahahaha, cakap bapak kau jangan tenung kontol lembu lama-lama, nanti dapat anak BODOH.

      Delete
  14. Contoh seorang Melayu berpendidikan tinggi, waras dan
    berintegriti, tidak selalu berkhayal dengan agama arab padang pasir .....


    Dato' Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz aka Sakmongkol ak 47
    http://sakmongkol.blogspot.my/
    MP

    AHLI DAP!!!!!! Hidup DAP!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIDUP Dato' Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz, HISUP DAP!!!!!!!!

      Delete
  15. maaf HIDUP DAP bukan HISUP DAP, terkilaf ... :)

    ReplyDelete
  16. Malaysia for Malaysians!!!

    ReplyDelete
  17. hmm, Tun Mahathir ibarat seorang lelaki tua yang lupa akan fitrah kejadian bani Adam.(lahir,bayi,kanak2,remaja,dewasa,tua,
    mati).

    bahkan kematian itu datangnya secara mengejut dan tiba-tiba disetiap tingkatan usia pada mereka yg lalai dan mengejar dunia kecuali pada mereka-mereka yg bermuhasabah lalu bertaubat dan mereka belum mencapai akil baligh.

    Di usia yg sangat lanjut (atas kehendak Allahswt), Tun Mahathir wajib lupakan urusan dunia dan mengisi baki usianya dengan bertemankan Al-Quran dan As-Sunnah.

    Tanggungjawab Tun Mahathir sudah lama selesai tatkala melepaskan jawatan suatu waktu lalu - buruk baik pentadbirannya lepaskan kepada Allahswt sebagai Hakim Yang Maha Adil.

    Ingatlah tatkala manusia itu mulai merasa ia menjadi asbab utama tanpa mengikatnya pada hakikat Kebesaran Allahswt yg mentadbir sekalian alam - maka manusia itu akan lupa pada kematian.

    Tun Mahathir merasa "terpanggil" untuk "menyelamatkan" Malaysia dari dirosakkan oleh pemerintah -

    seharusnya ia tahu cukuplah sekadar memberikan pandangan,amaran atau membimbing dan kemudian berdiam diri sambil bertawakal.

    Masa dibaki usianya bukan lagi untuk mengumpul "pahala" dari urusan kemaslahatan ummah ..

    tetapi baki usianya adalah khusus untuk mengumpul pahala menerusi amal ibadah kerana inilah tiang serinya didalam syariat.

    Tahukah kamu betapa lazatnya menyendiri lalu mengerjakan amal ibadah ? inilah golongan yg digelar ahli Sufi.

    Tun Mahathir tidak perlu sampai ketahap sufi - cukup lah ia berhenti dari menjadi asbab pada urusan kemaslahatan ummah dan kembali mengejar amal ibadah ..

    semoga Tun Mahathir kembali kepangkal jalan. Aamiin ..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin, tun patut melawan naluri mamak dia, darah melayu dia lebih 75% bukan macam darah pekat mamak dalam badan John Doe.

      Delete
    2. Satu perkara yang buat saya sukakan Unknown berbanding pendedak lain ialah Unknown tidak menggunakan caci maki dan carut marut apabila berbahas.

      Ia juga tidak menggunakan label fasiq ke atas orang lain seperti hampir semua pendedak yang lain.
      Oleh yang demikian saya berharap rakan-rakan lain juga tidak menggunakan carut marut dan caci maki ke atas Unknown jauh sekali label fasiq secara direct.

      Anggap sahaja Unknown sbg sahabat yang telah tersesat jalan dan perlu disedarkan sebelum terlewat.

      Apa pun pendapat Unknown ini saya sanggah.

      Unknown kelihatan telah menyempitkan maksud ibadah kepada tikar sembahyang dan yang sewaktu dengannya semata-mata.

      Sedangkan hadith Nabi mengatakan bahawa sebesar-besar jihad ialah berkata benar di sisi pemimpin yang jahat. Adakah jihad bukan ibadah?

      Hadith Nabi juga ada mengatakan sebaik2 manusia ialah yang panjang umur dan banyak kebaikannya. Bukankah sebaik2 kebaikan ialah yang memberi kebaikan kepada diri sendiri dan orang lain.

      Menggentel tasbih di atas sejadah adalah kebaikan, tetapi ia hanyalah kebaikan kepada si pelaku tanpa kebaikan kepada ahli masyarakat lainnya.

      Sekiranya setakat ini sahaja kebaikan yang seseorang itu mampu buat, maka rugilah orang tersebut yang dianugarahkan umur dan kesihatan yang luar biasa. Malah tiada orang yang srtaraf dengannya di bumi Malaysia ini di dalam perjuangan menentang pemimpin keleptokrat.

      Allah telah memanjangkan umur dan kesihatan Tun M dengan begitu luar biasa sudah tentu dengan tujuan tertentu.

      Walaupun ini rahsia Allah dan kita tidak boleh ketahui dan berhujah dengan pasti, akal dan hikmah akan mengatakan ia mesti bertujuan kebaikan kepada manusia lain selain dirinya sendiri dan bukan semata-mata kebaikan buat empunya diri.

      Sebelum Nabi Adam dcipta pun Alah dah maklumkan kepada para malaikat bahawa Adam bakal dicipta untuk menjadi khalifah di muka bumi.

      Dan tugas khalifah ialah mentadbir bumi ini dengan baik dan adil. Secara analogi berbalik ia juga bermaksud menentang orang yang mentadbirnya dengan buruk dan menindas.

      Pemimpin khianat sudah tentu termasuk di dalam definisi ini.

      Apabila yang diberi amanah itu berlaku khianat maka tunggulah saat kehancurannya.

      Untuk elakkan kehancuran maka golongan yang sedar mestilah bangkit menentang pemimpin yang khianat itu.

      Mudah2an sekiranya pun kehancuran benar2 berlaku ia hanya akan menimpa sang pemimpin itu dan konco2nya sahaja. Yang lain mudah2an terselamat.

      Dan untuk Unknown saya doakan beliau sempat kembali ke pangkal jalan sebelum kehancuran itu benar2 tiba.

      Aamiin.

      Delete
    3. unknown,

      tak malu kah kamu dah dibangsatkan?

      tak malukah kamu dengan anak cucu cicit kamu?

      tak pilukah anak cucu cicit kamu kena bayar hutang yang SENGAJA dibuat oleh najib, the thief?

      kamu suruh mahathir balik ke pangkal jalan...sememangnya mahathir dalam jalan yang betul....membela rakyat dan negara.

      kamu pemakan dedak tak apalah....biarlah kamu sesat dalam fantasi, berautakan kepalsuan

      Delete
    4. hey mamak babi pondan, mak kau ada kata kau aku makan dedak? dia ada cakap tak semalam dia main ngan aku samapai pancut dua kali! sial mak kau, jahat, memperduakan bapak kote sejemput kau. dedak-dedak je keluar dalam mulut, bangsat lah kau ni, hidup merempat? tak ada kerja ke? pokai? dedak je dalam otak, mengidam ke, pi hisap kote najib, mungkin rosmah boleh bagi sikit kat kau sekeluarga, mamak macam kau memang kaum sial, perosak melayu.

      Delete
    5. kau simpan lah doa keling kau ngan agama kau .... tak hasil doh ....

      Delete
    6. sekaranga ada mengaku "pi hisap kote najib, mungkin rosmah boleh bagi sikit kat kau sekeluarga".

      Allah nak tunjukkan....split of a second

      Delete
    7. Unkonown,

      Siapa kata Tun Mahathir ibarat seorang lelaki tua yang lupa akan fitrah kejadian bani Adam? Kamu kata? Tak betul, tak masuk kira. Yang aku cakap ni betul, boleh di percaya.

      kematian yang datangnya secara mengejut itu biasa nya orang yang darah tinggi, tak jaga kesihatan. Tapi dia doktor, bini dia doktor. Kot kamu yang nanti mati mengejut.

      Yang sukakan Tun Mahathir lupakan urusan dunia ada hah kamu, Najib dan puak dia. Yang dah sebat berbilion Ringgit seleweng dan songlap duit 1MDB. Dan yang makan dedak dia. Tapi negara jahanam. Teruk kalau Tun biarkan begitu saja.

      Tanggungjawab Tun Mahathir belom selesai, Mamat. Sebab banyak bnar yg tak betul i lakukan di bawah Najib.

      Betul, Tun Mahathir merasa "terpanggil" untuk "menyelamatkan" Malaysia dari dirosakkan oleh pemerintah - Najib.

      Mana boleh cukuplah sekadar memberikan pandangan, tak di pedulikan si Najib, Mat. Jadi kena buat macam yg dia lakukan lah.

      Tahukah kamu betapa lazatnya menyendiri lalu mengerjakan amal ibadah ? Kmu tanya, tapi kamu melakukan amal ibadah ke? Asyik mengata orang lain, coba menghaang yang baik, biarkan yg tak baik, mana amai ibadah nya, Mamat?

      semoga kamu sedar dan ikuti jalan yang bagus. Aamiin ..

      Delete
    8. 12:46 mencarut dengan luar biasa sekali.

      Ia mempunyai ciri2 pendedak bergelar Kejora di Putra Meredeka. Kejora juga muncul sbg Tikus Tanpa Nama di sana.

      Mencarut luar biasa adalah sifat mamak. Saya dah pernah ulas perkara ink di Putra Merdeka dulu.

      Segala bukti menunjukkan si pencarut ini berkemungkinan seorang mamak.

      Delete
    9. john doe aka mamak tegar anak lembu! i rest my case .....

      :)

      Delete
    10. 12.44 tu kau dan keluarga bangsat dan merempat, peminta sedekah, harap bantuan dari UMNGOK atau pum PPGM..... bangsat laki bini anak beranak.

      Delete
  18. Tuan Budin.

    Mohon kongsi sumber entry tuan kali ini bersama para pembaca.

    RETIREMENT 17
    20 Dec 2016 | Uncategorized
    1. Some people seem to be annoyed that a 90+ man is not doing the natural thing for people of 90 i.e. rest, play with grandchildren and prepare for the next world.

    2. Yes, I am not doing the right thing for a ninety year old. It is not always my choice. I am responding to the appeals by numerous groups of Malaysian people for me to do “something”.

    3. Very early after Najib took over the premiership a lot of people, mainly Malays but also non-Malays seemed to be unhappy with Najib’s leadership and direction. Small businesses and contractors had to fold up because they were unable to compete.



    4. Yes, he was doing away with the alleged cronyism by me but they claim his cronyism is working against them. The private sector could not be penetrated by them. They needed Government’s positive discrimination.

    5. When Najib did away with affirmative action of the NEP they lost everything. And they came to appeal to me.

    6. Other groups were not happy with his economic policies, his 1Malaysia slogan, his foreign policies etc. They all came to ask me to “do something”.

    7. I did. I conveyed their criticisms to Najib. He did not respond at all.

    8. Then came the 1MDB affair. They pointed to all the wrongdoings that Najib did e.g. borrowed 42 billion Ringgit at high interest and 10% commission, failed to do due diligence when investing billions, kept money in dubious places, being too close to Jho Low, a total outsider etc.

    9. By then I felt that something must be done to stop Najib. The country was losing lots of money. I informed Najib I could not support him any longer. Then I decided to resign from UMNO.

    10. Now it is no longer about people urging me to do something. Now I feel a need to stop Najib from further damaging the country.

    11. To cut a long story short, I found that the rule of law has been nullified by Najib. The IGP and the AG protect him from due process. Even Parliament has been rendered toothless, incapable of representing the views of the people who elected the members and totally incapable of having a vote of non-confidence against Najib’s administration.

    12. Najib has not been deterred by the open accusation that he had stolen public money. He is continuing with his disastrous line of action. He is borrowing even more money despite not being able to service and repay the 42 billion Ringgit he had borrowed for 1MDB.

    13. He is now borrowing 55 billion Ringgit for the East Coast Railway, and another 50 billion for the high-speed train. He is now going to build the Pan-Borneo Highway costing 16 billion when it is known that the Government cannot meet the budgeted expenses for all the Ministries.

    14. The country must certainly become bankrupt because there is no way we can pay this huge debt. Alternatively we will have to sell all our assets to raise the money.

    15. Already we are seeing some of our most valuable assets being sold. The TRX and Bandar Malaysia, Sungai Besi are two of the most valuable. But we will have to sell land for the East Coast Railway. The sale of Edra is an example.

    16. With all these things happening it is hard for a ninety year old citizen just to sit still and play with grandchildren. Yes I am preparing for the Akhirat but Allah be praised, I still have time on my hand to do other things. And the other things I can do is to lend some ideas on preventing the damages that is being done to the country by Najib.

    17. So this old man will continue to contribute to the campaign to change the government of Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir "memenuhi" permintaan banyak golongan dari kalangan rakyat Malaysia untuk menghentikan kerosakan yg diperbuat Najib dan kerajaan ?

      Meminjam berbillion dollar untuk melaksanakan projek-projek mega ?

      IGP dan Peguam Negara bersekongkol untuk melindungi Najib ?

      Sudah kah Tun Mahathir melihat "pasukannya" ??

      Sudah dilantik kah kuasa pemutus ?

      Golongan yg meminta bantuan dari Tun Mahathir - apakah sifat dan keadaan golongan itu ?

      Kenapa tidak didakwa secara terus di makamah sekutu2 di luar negara ?

      Nauzubillahiminzalik ..

      Delete
    2. tun mamak telah memondankan sistem mahkamah dimalaysia, ketua hakim negara pun dipecat oleh tun amamk masa dulu. koarang je masih BODOH, menjilat mamak atau bugis tiada bezanya ....

      Delete
  19. hello mat bodek, kami semua boleh pi baca sendiri BODOH. jaga tuan budin dia ni ketagih kote lelaki. mulut busuk tak berus gigi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kopipes disebabkan para pendedak dikenali suka mengomen perkara yang mereka tak baca.

      Seperti kamulah.


      Delete
    2. ok mamak tegar syok sendiri ..... hahahahaha, memang bodoh tak boleh diajar ....

      Delete
    3. Mencarut2 memang budaya low class anutan amno dan juak2nya macam kau

      Dengan mengatakan yg john tu membodek, itu pengakuan jelas yg semua penganut ajaran amno macam kau amat maklum dan faham serta yang amat2 cemas hakikat bahawa amno akan tersungkur dalam pru akan datang (silap2 dgn pas sekali)

      Sebab tafsiran BODEK hanya utk mereka yg mengampu pihak yang berjawatan, berduit & berkepentingan sahaja bukannya pada org tua yg dh pencen dan dikatakan baling gelas tak pecah dan layan jaga cucu sahaja kan?

      Tapi kalau SPM Bahasa Malaysia kau dapat 9 je memanglah kau tak akan paham sampai kiamat pun

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Terima kasih saudara Tajul.

      Apabila kita muncul dengan google account dan nama itu menunjukkan kita tidak malu dan takut dengan identiti sendiri.

      Apabila kita saling menyokong itu menunjukkan kita menyokong sesama sendiri.

      Ada pula pendedak yang muncul beranonyMouse mereka tiada penyokong perlu sokong komen sendiri.

      Kekadang berlakon macam ramai padahal orang yang sama.

      Akal pendedak bebal.

      Delete
    6. bebal macam lembu tu mak bapak kau bodoh, sebab tu dapat anak bebal babi beruk macam kau ....

      Delete
  20. Contoh seorang Melayu berpendidikan tinggi, waras dan
    berintegriti, tidak selalu berkhayal dengan agama arab padang pasir .....


    Dato' Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz aka Sakmongkol ak 47
    http://sakmongkol.blogspot.my/
    MP

    AHLI DAP!!!!!! Hidup DAP!!!!!

    ReplyDelete
  21. Malaysia for Malaysians!!!

    ReplyDelete
  22. petua nak kenali sifat Mamak tegar.

    1. Kuat mengampu dan suka di ampu.
    2. Yang jantan bernafsu melihat kaum lelaki sejenis.
    3. Malu dengan identiti sendiri (contoh macam John Doe)

    hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sifat Bugis Lanun suka melanun, suka seleweng dan songlap, dah tu kenakan rakyat cukai GST, sebab tak cukup duit negara nak belanja, nak tampong lobang besau di karong 1MDB.

      huhuhuhuhu

      Delete
    2. betul tu mamak tegar dan lanun bugis 2 x 5 brader ..... hihihihihi

      Delete
    3. Yang malu dengan identiti sendiri ialah yang muncul beranonyMouse.

      Saya tidak malu untuk muncul sebagai John Doe. Saya juga tidak pernah malu dengan identiti saya.

      Seperti yang saya katakan dalam tubuh saya tiada darah mamak.

      Saya agak2lah si anonyMouse ini yang sebenarnya mamak. Sebab itu ia malu dengan identitinya (ia sendiri yang kata mamak malu dengan identitinya).

      Sebab itu ia mengatakan saya malu dengan identiti sendiri sedangkan saya muncul sebagai john doe dan ia pula muncul sebagai Tikus Tanpa Nama.

      Sekiranya ia adalah Kejora maka memang ia mempunyai segala ciri mamak padanya.

      Saya dah pernah mengulas panjang bukti bahawa Kejora adalah mamak dan tidak berniat untuk mengulas lagi di sini.

      Saya percaya si pendedak inilah sebenarnya mamak.

      Apa pun ia bukan isu di sini.

      Delete
    4. saudara john doe,

      sudahlah mengaku saja ..... bertaubatlah saudara, jangan malu dengan bangsa sendiri, walau pun hina dan bangsat.

      salam simpati buat anda....

      Delete
    5. Anon 1237 & 1239 tu sebenarnya Beruk yg sama

      Pedulikan dia john. Beruk mcmni layak kena lastik dgn bijik getah je

      Delete
    6. Anon 1257 tu pun Beruk yg sama

      Delete
    7. Sdr Tajul.

      Saya dapat merasakan bahawa si pendedak ini adalah Kejora dari Putra Merdeka.

      Semua pembaca Putra Merdeka tahu Kejora berdendam dengan saya sebab saya dedahkan identiti dirinya sebagai mamak hanya melalui tulisan dan ciri2 pencarut tegar yang ada padanya.

      Barangkali ia hendak membalas dendam dengan memanggil saya mamak di sini.

      Saya hanya betulkan perkara yang memang tidak betul.

      Saya tiada masalah dengan mamak melainkan mereka yang bersifat seperti Kejora tersebut.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. kau ni anak pengidam beruk sebab mak kau suka bagi pepet dia kat beruk-beruk...... hahahaha

      Delete
    10. Tajul dan Joh Doe orang yang sama doh, bercakap dengan diri sendiri, mak ai khayalan yang kuat, jaga2 kawan2, ka;au dia msg ajak pi minum teh, jangan ikut....takut doh!!!!!

      schizophrenia!!!!!

      Delete
    11. maaf tuan budin, yang ni saya "kopipes" dari wikipedia .....

      schiz·o·phre·ni·a
      noun

      a long-term mental disorder of a type involving a breakdown in the relation between thought, emotion, and behavior, leading to faulty perception, inappropriate actions and feelings, withdrawal from reality and personal relationships into fantasy and delusion, and a sense of mental fragmentation.
      (in general use) a mentality or approach characterized by inconsistent or contradictory elements.

      Delete
    12. Tajul/Joh Doe.Mamak Tegar,

      kalau tak faham bahasa inggeris say tlg terjemahkan, ok?

      hahahahaha

      Delete
    13. Kejora,

      Wanna use English as the medium? Bring it ON.

      We had done this before and you failed miserably. Everyone knows that ur English suck.

      Bro Tajul. Salah satu ciri Kejora selain berlakon menjadi bbrp individu yang berlainan ialah turut menuduh orang2 lain sbg orang yg sama.

      Ia pernah menuduh othaman ahamad dan rahman jpc sbg orang yang sama

      Kemudian dituduh pula othaman Ahmad dan john doe orang yang sama.

      Kemudian dituduh pula john doe dan seorang Tanpa Nama dari Sarawak juga orang yang sama.

      Rasanya blog Tuan Budin bakal dicemari dengan carut marut si Kejora ini sbgmna yang ia lakukan di Putra Merdeka.

      Lihat sahaja sajak Fan Tun. 100% betul tentang si Kejora pendedak yang mencarut sepanjang masa.

      Delete
    14. hahahahaha, english medium? hohohohoh, sah sewel si john doe = tajul = mamak tegar!!!!!

      tuduh orang kuat komen, mak ai komen menjela jela, pakai banyak identiti plak tu , sah gila babi!

      :)

      Delete
  23. Tun M tak kena jaga cucu sebab cucu2 dia beradab, sopan santun.

    Cucu2 Najib, susah nak cakap lah. Kot selalu dok tanya ape seleweng, apa songlap, kenapa buat gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cucu dia beradap? cuc dia anak orang kaya doh, lepak bangsar, pi private school, bercuti di luarnegara, contoh bini mukriz seksi, jijik bini dia kalau nengok bini kau! bukan gitu?

      Delete
  24. i bet my balls that dato' ariff tak ada setitik pun darah mamak didalam badan,

    ReplyDelete
  25. Contoh seorang Melayu berpendidikan tinggi, waras dan
    berintegriti, tidak selalu berkhayal dengan agama arab padang pasir .....


    Dato' Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz aka Sakmongkol ak 47
    http://sakmongkol.blogspot.my/
    MP

    AHLI DAP!!!!!! Hidup DAP!!!!!

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap en budin boleh mendelete sahaja posting2 yang mencarut2 macam ni. Ini tempat perkongsian/perbincangan masa depan Negara dan bukannya Rumah pelacuran

      Delete
    2. Sdr Tajul.

      Saya rasa memang pendedak ini adalah Kejora pencarut tegar dari Putra Merdeka yang berdendam dengsn saya selepas saya dedahkan idenditi dan ciri2nya sebagai seorang mamak.

      Hanya mamak yang mampu mencarut dengan luar biasa. Saya dah dedahkan ini di Putra Merdeka dulu.

      Beliau juga memanggil saya bodoh dan sbgnya dan beritahu dia pelajar universiti kononnya.

      Tapi tulisannya pun menunjukkan taraf menyakitinya yang rendah.

      Nak tengok sejauh mana si Kejora ini nak berlakon.

      Delete
    3. tajul = john doe = mamak tegar menagih simpati dari tuan budin ...... hahahahahaha ......HAHAHAHAHAHA


      I Surrender Tuan Busdin !!!!! LOL

      Delete
    4. tak habis2 denga kejora, macam nama mamak je, mana ada class..... haahahahahaha

      Delete
  27. petua nak kenali sifat Mamak tegar. (sambungan)

    4. suka kopipes


    LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. abang 1259,

      i like you humor and i empathize with some of your points but jangan lah usik si john doe teruk sangat. kesian dia.

      G

      Delete
  28. Mohon kopipes sajak ciptaan Fan Tun tentang ciri2 si Kejora yang popular di Putra Merdeka.

    A lunatic entity kejora also known as jinggila,
    You think you're a hero representing the whole of Malaya,
    No facts, nothing, you're just an excellent liar,
    You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

    Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
    A lunatic cursing psycho beware of his trap,
    Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
    A real loser doing anything for fortune and wealth..

    You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
    They're way above you, don't cry, don't be sad though,
    Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
    You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

    Wow, such an expert in cursing and smearing,
    At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
    By fact you're just a coolie of the person reigning,
    You're protecting him by means of dedak taking..

    You're such a disgust to society as a whole,
    Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
    You're a damned lunatic person under his payroll,
    When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

    Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
    Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
    Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
    No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

    Credit to Fan Tun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tun = John Doe, giler babi doh, Schizophrenia MELAMPAU!!!!

      hahahahahaha

      Delete
  29. Mohon kopipes juga cv si Kejora yang dikenali sbg Anjing Jibo ciptaan seseorang dari Putra Merdeka.

    Tanpa Nama28 November 2016 10:08 PTG
    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara kalau tak nak pedulikan dia. tak perlu lah komen panjang-panjang. mungkin ada betul apa anon tu kata, macam ada Schiz. siapa lah pula Kejora ni. cukuplah tu.

      Delete
    2. john doe,

      mulut anda pun tidak kurang celuparnya.

      Delete
    3. Anon 14:26.

      Terima kasih di atas komen anda.

      Delete
    4. john doe masih kagi komen yang tak perlu, cermin diri dulu

      Delete
    5. Ya, sekali lagi terima kasih di atas pendapat sdr

      Delete
    6. saudara john doe tak semestinya orang yang tak setuju atau berlainan pendapat tu semua pemakan dedak. saudara tahu apa itu "Intellectual Discourse". saya nasihatkan saudara lebihkan berfikir dari melabel orang lain dan memberi komen "half baked". harap bersabar

      Delete
    7. Ya sekali lagi saya ucapkan terima kasih di atas pendapat saudara itu.

      Saya bersetuju bhw tidak semua yang tidak bersetuju itu adalah pemakan dedak.

      Tetapi khusus untuk Unknown dan Kejora isu siapa pemakan dedak ini telah pun dibahaskan.

      Saya tak berniat untuk berbahas perkara yang sama dgn sdr sekali lagi.

      Terima kasih sekali lagi di atas pandangan.

      Delete
  30. Dan mohon kopipes pantun ini juga yang popular di Putra Merdeka.

    Tanpa Nama26 Oktober 2016 12:52 PTG

    Kejora nama jing yang satu
    Bahasanya buruk lagaknya hantu
    Dalam mulutnya masukkan sepatu
    Buang tebiat tak lama dah waktu

    Hari hari dia mencarut
    Otak sikit letak kat lutut
    Tak ada mata tak ada perut
    Terlampau mencarut mulutnya herot

    Kejora kata dialah satu2nya pahlawan
    Pahlawan ini dedak makanan harian
    Tak sedar dirinya layak ke Tg Rambutan
    Bagi kejora yang kurang siuman

    Kejora tahukah erti bercakap sopan
    Kalau mengerti mengapa lempar cacian
    Hanya orang tak siuman berlaku sedemikian
    Trade mark mereka penghuni Tg Rambutan

    Jing Jibo alias Kejora
    Makanlah dedak selagi ada
    Kami sokong blog Putra Merdeka
    Sampailah Najib masuk penjara

    Tik tok tik tok Kejora terdengar
    Tandanya dentuman dah dekat nak tiba
    Kejora masih tidur tak sedar
    Najib tumbang Kejora entah ke mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak ai, Schizophrenia!!!!!

      berpantun plak, yang ni identiti mana plak ni, John Doe? Tajul? atau Mamak Tegar?

      hahahahahaha



      Delete
    2. saudara john doe tak semestinya orang yang tak setuju atau berlainan pendapat tu semua pemakan dedak. saudara tahu apa itu "Intellectual Discourse". saya nasihatkan saudara lebihkan berfikir dari melabel orang lain dan memberi komen "half baked". harap bersabar

      Delete
    3. Sdr Tanpa Nama.

      Saya bersetuju tak semua yang tidak bersetuju itu pemakan dedak. Malah saya pernah beri komen tntg hal ini di Putra Merdeka. Saya tak mahu ulas panjang tanpa keperluan.

      Ada pula Kejora dan Unknown lain ceritanya berbanding yang lain. Saya hanya kongsi sedikit shj supaya sdr faham sedikti latar belakangnya.

      1. Mereka yang mula memanggil admin Putra Merdeka sbg pemakan dedak Tun Mahathir. Kami yang menyokong dipanggil macai dan pemakan dedak Tun Mahathir juga. Nama Mahathir dipanggil dengan tambahan kalimah2 yang menghina oleh Kejora.

      2. Kemudian saya telah berbahas dengan Kejora dan Unknown siapakah sebenarnya pemakan dedak.

      3. Kejora tidak mengaku mendapat dedak tapi akhirnya apabila diajak berjumpa oleh pak Othman ia mengaku ia takut pencennya hilang kalau bertemu pak Othman. Apabila ditanya adakah jawatannya bersifat politikal ia tidak menjawab. Saya telah berhujah bahawa jawatnnya bersifat politik dan ini menjadikannya seorang pendedak. Ia tidak menjawab juga.

      4. Unknown pula mengaku mendapat bayaran tetapi memulangkan kalimah dedak itu juga kepada kami kerana katanya kami juga mendapat bayaran. Katanya sama sahaja kedua2 pihak.

      Asalnya mereka berdua tidak saya panggil pendedak melainkan mereka yang mula2 gunakan kalimah ini ke atas Putra Merdeka dan ke atas kami yang lain. Kalimah anjing, babi, macai dan segala jenis sumpah seranah juga turut digunakan.

      Malah perkataan yang Kejora gunakan jauh lebih dahsyat sifatnya. Ia malah mempermainkan kalimah Tuhan.

      Itulah serba sedikit sejarah bgmn saya dan bbrp yang lain mula memanggil mereka pendedak. Sekiranya mereka mahu memanggil kami sbg pendedak juga itu hak mereka, malah asalnya mereka yang gunakan kalimah itu mula2 ke atas kami.

      Pendirian sdr terpulang kpd sdr tetapi saya konsgi cerita ini bersama sdr supaya sdr tahu serba sedikit sejarah kami yg lain2 dgn Kejora dan Unknown.


      Delete
  31. kau ingat orang kat sini nak dengar cakap mak tegar macam kau? hahahahahaha ..... pi balik netek ngadu kat mak kau lah.

    Schizophrenia!!!!!

    AWAS !!!!!!!!!!!!

    Tajul = John Doe = Mamak Tegar

    ReplyDelete
  32. "old soldiers never die, they just fade away' - gen douglas macarthur.

    terjemahan - perwira tua tidak mati tetapi hanya beransur ansur pudar.

    selagi nyawa d kandong badan.

    inilah unkapan yg amat sesuai utk memahami pendirian tun m yg juga mencerminkan keperibadian seorang negarawan yg amat cintakan Negara.

    dato sabri asal dari pekan (melayu lama tulin).

    kami tlh sepakat utk membantu calun yg akan menetang najib dlm PRU 14 nanti. insya'allah kami akan mengatur strategi yg akan mendatangkan hasil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha .... lawak bekas cacai JUSA khas ..... HAHAHAHAHAHAHAHA

      "jack of all trades master of none"

      Delete
    2. awas tlg jangan hantar anak bersekolah di UK, nanti akan dipaksa makan makanan tak halal dan babi, boleh jadi BODOH, sebab tu semua saintis du Europe dan Amerika tu bodoh-bodoh belaka, kuat makan babi. ostat-ostat kat malaysia ni semua bergeliga sebab makan makanan halal dan pengotor.

      yang benar,
      bekas pengapit (aka pak pacak) jusa khas tun di london

      Delete
    3. beransur pudar lama-lama padam.

      Delete
  33. Dear Sdra John Doe,

    It is most disgusting to read pro najib men's comments condemning you. They appeared to have exhausted slanders to spew. It is a laughable to hear that sdra "masih mengidam dedak dari ds rosmah badak".

    In all honesty and sincerity, whilst I do not know sdra personally or for that matter dato rahman jpv and sdra othaman, I find comments by the three of you most enlightening, full of facts and humorous at times. These dedakians do not have the same capabilities perhaps due to level of education and have caused them to become "blind loyalists".

    Personalities like Kejora, Unknown and Keris Berayon, they are essentially cyber warriors paid by najib to quell hard hitting facts by you guys. But they failed miserably.

    I note that the words "FITNAH" dah kurang sikit perhaps due to positive development on the 1MDB case from the singapore court as well as the DoJ civil suit on asset forfeiture. Most interesting development was the judge 's decision to deny Jho Low's family to transfer the assets to new trustees and to delay the case further.

    With Justo's release from Thai prison, we hope firm and positive development would progress in the Swiss AG's case after 2 MLA requests were rejected by Apandi.

    Ya Allah, kami pohon keampunanMU dan pertolonganMU dan selamatkanlah kami rakyat Malaysia dari kehancuran ditangan PENZALIM dan PENYALAHGUNA KUASA .... aamiin


    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. ni lah bekas penyokong UMNGOK, menghina orang lain tak apa, kena sikit meracau macam mamak kena belacan..... hahahahaha !!!!

      Delete
    3. 13.22 and 13.23,

      kalau tak punyai fakta, jauhilah auta
      kalau tak mampu berrealiti, jangan suka berfantasi,
      kalau tak mahu bercakap benar, jangan luah ayat2 palsu

      Delete
    4. 13.29, anda Schizo?

      :)

      Delete
    5. Rahman 2? Rahman JPC? tuan budin ramai nya da identiti crisis dalam blog bi?

      Delete
    6. Dear pak rahman 2.

      Thanx for d words of support.

      Now, the three of us are already here. Hope to see our pak Othman appearing here too, soon

      I am in total agreement with your saying that those dedakians do not have any ideas and thus they resort to caci carut and the like.

      And for the said doa 'aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'laamiin.

      Salam perjuangan

      -----------------------------

      Everyone from Putra Merdeka knows how lunatic this Kejora is.

      Fan Tun is really a genius. In just a short poem he is able to describe in details who Kejora is. Bull's eye.

      Just for the fun of it, may I again copy and paste the poem written by the said genius:-


      A lunatic entity kejora also known as jinggila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Credit to Fan Tun

      Delete
    7. saudara john doe tak semestinya orang yang tak setuju atau berlainan pendapat tu semua pemakan dedak. saudara tahu apa itu "Intellectual Discourse". saya nasihatkan saudara lebihkan berfikir dari melabel orang lain dan memberi komen "half baked". harap bersabar

      Delete
    8. Terima kasih di atas komen tersebut.

      Cuma untuk kejora dan unknown sahaja, isu ini pernah kami bahaskan.

      Apa pun terima kasih berkongsi pendapat.

      Delete
  34. my comment at http://sakmongkol.blogspot.my/,

    thank you to dato ariff for allowing it.

    cheers,
    ./mkh

    Sir V.S. Naipaul

    (Beyond Belief—Islamic Excursion Among the Converted People)

    Islam is in its origin an Arab religion. Everyone not an Arab who is a Muslim is a convert. Islam is not simply a matter of conscience or private belief. It makes imperial demands. A convert’s world-view alters. His Holy places are in Arab lands; his sacred language is Arabic. His idea of history alters. He rejects his own. The convert has to turn away from everything that is his. The disturbance for societies is immense, and even after a thousand years can remain unresolved. In the Islam of converted countries there is an element of neurosis and nihilism. These countries can be easily set on the boil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed. Especially for Mekayus who refuse ti get out from underneath the coconut shell filled with Low's taek. It's just amazing hiw, they are not smelling it....

      Delete
    2. this apply to all muslim from cinabeng, mekayus or mamak keling. tq

      Delete
    3. 14.13, this applies to every muslim here, tengok case keling cerai kan bini yang masuk islam bawak lari anak, sampai hari ni tak settle. sangat jahat, tiada berpeikemanusian, perangai binatang!

      Delete
  35. erm, Justo sebelum terhumban ke penjara sempat mendedahkan bahawa dijanjikan 2 juta ringgit hasil jualbeli maklumat urusniaga 1MDB dan IPIC kepada The Edge yg diaturkan oleh Tony Pua.

    Dan menafikan telah mengubah suai kandungan maklumat yg dijual - anehnya The Edge juga mendakwa tidak mengubah suai.

    bahkan mendakwa juga gerombolan bermata sepet itu telah berpakat untuk menipunya, habuan sebanyak dua juta tidak pernah dapat ke tangannya.

    Sekiranya diantara Justo dan The Edge masing2 tidak mengubah apa-apa kandungan maklumat diantara 1MDB - ternyata maklumat itu adalah pembuktian yg kukuh lagi nyata.

    Lucu sekali keadaan si jahil yg saban waktu bertempik Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB - hampir 7 tahun lamanya. Sedangkan "pembuktian" berada didalam genggaman tuan2nya.

    Malang sekali si jahil itu dihidang pada proses perundangan yg tidak langsung mengusik Najib -

    apakah si jahil itu akan terus diperbodoh dan ditunggang agar mereka terus berteriak "Najib Merompak berbillion ringgit melalui 1MDB" ?

    Bahkan ada sipolan yg sanggup melafaz sumpah laknat agar jatuh kepadanya andai hatinya tidak selari pada lidahnya.

    Ajaibnya si polan itu tidak menyabitkan lafaz sumpah laknatnya itu pada "kebenaran" khabar yg dibawa oleh tuan2 politik dan sekutunya.

    Aku menyampaikan rasa hormat pada sipolan itu kerana berjaya menyatukan diantara air dan minyak agar bersebati.

    Benar-benar dunia itu telah tua, dan banyak perkara ganjil telah muncul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boring siot .... tolong buka blog sendiri .... komen bodoh.

      Delete
  36. Biar lah Mahathir di lihat melebih kan dunia dengan menyibuk untuk menumbangkan Najib di usia tua nya.

    Sebahagian dari amalan ku yang di terima Allah swt akan aku kongsikan dengan Tun M.

    Itu baru satu orang...belum kira mereka yang terselamat dan menikmati kehidupan yang lebih baik sekira nya Najib tumbang. Setiap kali mereka bersyukur maka akan tercatat lah pahala kebaikan pada Tun M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni mesti tukang catat sambilan pahala tuhan arab padang pasir ......

      Delete
    2. hidup kami sekeluarga baik je masa sebelum tun, masa tun, masa najib, kau datang dari keluarga malas yang kuat berkhayal dengan agama aku rasa, sebab tu bodoh dan hidup susah?

      Delete
    3. Dan sebahagian dosa ku akan ku kongsi dengan si bahalol 14 34. HaHaHa...

      Tambang bas akan naik antara RM 10 ke 20. Ku tak susah sebab tidak ada anak yang masih bersekolah.

      Minyak ada kenaikan harga dunia dan akan stabil, namun Petronas akan mengurangkan pengeluaran minyak pada 2017. Macamana ? Masa murah tak kurangkan tapi bila nak stabil kurangkan.... Teropong lah ke Laut China Selatan akan nampak lah kapal tangki minyak siapa yang ke hulu ke hilir.

      Delete
    4. hahahaha, aik bila lak kau kenal aku, oi bodoh lain kali kalau tak ada duit, jangan meburit 24 jam samapi anak berduyun-duyun... kesian bini kau ..... bangsat mermpat, 20 ringgit jadi hal ...... pemalas punya bangsa! tu orang bodoh je teropong nak ke laut nak menilai ekonomi. oi singapore tak ada minyak boleh maju kaya raya bangsat.. dasar melayu hina, merempat, BODOS!!!!! hahahahaha

      Delete
  37. Kejora, Keris Lembik dan Unknown

    1. Kamu kutuk tdm batu api, penyokong lgbt, babi, pengkhinanat, kafir dan bermacam gelaran, makian dan cacian......FOR ME....FINE

    2. Kamu fitnah, cerca konon tdm jilat ludah sendiri, jilat bontot kit siang, mudah lupa dan apa sekali pun......FOR ME...FINE

    3. Kamu doakan tdm mampus, ditohmah ini dan itu......FOR ME...FINE

    Tapi adakah kamu mudah lupa,

    1. TDM lah yang berani mengheret isu penyonglapan wang 1MDB apabila tony pua dan rafizi gagal menarik perhatian rakyat. Ingat, TDM masih sokong najib sehinggalah beliau PERCAYA najib curi duit rakyat melalui 1MDB/SRC

    2. TDM dituduh korup, practise nepotisma, kronisma dll, namun berapa ramaikah melayu islam yang berjaya dibangunkan walaupun ada yang gagal. Berapa ramaikah anak2 melayu kita dapat pekerjaan, jadi vendor dll dalam inisiatif TDM ini?

    3. TDM telah terajui malaysia 22 tahun dan kita dihormati kawan dan lawan. Negara ke depan, cabaran ditangani (1997), keresahan rakyat banyak dikurangi dengan berhemah.

    4. TDM lah yang telah menyedarkan rakyat malaysia bahawa negara dah dicabuli oleh najib dengan mencuri wang rakyat. Jika Apandi dan khalid tak salahguna kuasa mereka, najib lama dah masuk lokap.

    5. TDM telah menelanjangkan melayu seperti kejora, keris lembik, unknown dan ahli2 umno yang tak sedar diri makan dedak haram.

    6. TDM telah membuktikan KEBENARAN kes penyonglapan wang 1MDB dan SRC seperti berikut:

    > Di Singapura, pegawai2 bank BSI YAK dan Yvonne awal2 lagi dah mengaku bersalah dan dijel msing2nya 18 minggu/2 minggu dan denda SGD24K/SGD12K. Beberapa lagi tuduhan akan didengar di mahkamah tahun depan

    > Di Singapura, pegawai bank BSI YEO tengah dibicarakan. Beberapa lagi tuduhan akan didengar di mahkamah tahun depan

    > Saman DoJ belum lagi dibicara di USA. Namun keluarga Jho Low gagal memindahkan aset2 kepada Trustee baru dan gagal melengahkan pendengaran kes ini.

    > Tindakan mahkamah belum dibuat di Switzerland

    > UAE dah ambil tindakan permulaan ke atas Khadem dan Al Husseiny

    > UK, Hongkong belum lagi

    Dalam erti kata lain, fitnah yang dijaja oleh kamu kejora, unknown dan keris lembik sebenarnya adalah FAKTA SEMATA MATA.

    Saya nak tanya,

    ) Sapa berhutang dengan CINA KAFIR MAKAN BABI NEGARA KOMUNIS CHINA?…cina rakyat malaysia berpartikan DAP dicemuh dimomok dihina! Melayu takut cina????? kalau itu betul, hang tuah memang bodoh penakut seperti kejora, keris lembik dan unknown

    ) Sapa yang akan bayar IPIC setelah 1MDB (dikatakan) ngaku kalah dalam kes TimbangTara di London? Najib sembah CINA KAFIR MAKAN BABI NEGARA KOMUNIS CHINA? .…… where are your balls?????????. Tuduh TDM jilat LKS tapi Najib SEMBAH CINA KAFIR MAKAN BABI NEGARA KOMUNIS CHINA?

    ) MELAYU BODOHKAH?…….mana ajaran kamu? Mencuri halalkah? Yang kamu tuduh semua fitnah namun realitinya kamu berdosa bersama najib dalam kes songlap duit rakyat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  38. Mykemut & rpk sial dah mula lepak blog ni kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. RPK -blogger jalangan for hire. Mykemut-Mekayu Selam bawah temourong.
      Nasib malang Malaysia boleh buang RM, guna YB kalau terus begini *YB=YuanBanana

      Delete
  39. Tuan Budin dan sahabat2 lain.

    Selepas membaca komen2 daripada anonymouse ini saya sahkan ia adalah Kejora.

    Saya mohon untuk berkongsi sedikit sejarah kami di Putra Merdeka supaya Tuan Budin dan pembahas lain tahu sedikit sebanyak siapa si Kejora ini.

    Ia memanggil saya mamak disebabkan berdendam saya dedahkan identitinya sbg mamak hanya berdasarkan tulisannya.

    Boleh google "Kejora adalah seorang mamak."

    Ia juga menggunakan terma 'i rest my case' ke atas saya di mana ini adalah terma kebiasaan yang saya gunakan di Putra Merdeka.

    Ia juga mengetahui bahawa pak rahman jpc adalah bekas JUSA. Setiap kali pak rahman jpc membuat komen ia juga akan menghentam serupa disebabkan pak rahman jpc pernah melaporkan kebiadabannya kepada SKMM. Ia berdendam dengan pak rahman jpc. Digelarnya sebagai Dato Sultan Melaka.

    Pak rahman 2 juga digelarnya dengan berbagai penghinaan berkaitan negeri Sarawak.

    Tapi dendamnya paling kesumat adalah kepada pak Othaman Ahmad. Pak Othaman belum muncul di sini.

    Kejora malah mereka cipta satu syair ke atas kami mengelar kami sebagai anak2 Tuhan Harun.

    Paling mudah nak kenalnya ialah ia seorang pencarut tegar. Kerjanya hanya memaki hamun dan mencarut sahaja. Ia juga suka bercakap perkara2 kotor di celah kangkang. Tulisannya tiada sebarang isi melainkan perkara2 ini sahaja.

    Memanggil dengan berbagai gelaran fasiq juga adalah salah satu tabiat dirinya.

    Disebabkan itulah Fan Tun dan bbrp tanpa Nama telah menulis sajak, pantun dan cv tentangnya. Ia selalu melenting apabila ketiga-tiga perkara ini dikeluarkan.

    Di Putra Merdeka sudah bbrp kali diminta oleh para pembahas terutamanya pak rahman jpc supaya komen2nya yang hanya berisi carutan dipadamkan.

    Apabila ia dipadamkan dicarut dan dicacinya admin blog tersebut.

    Ia juga menyumpah2 dan mempersendakan kematian saudara Din Turtle.

    Ia mempunyai segala sifat fujur di dalam berbahas.

    Saya dengan rendah diri berpendapat tuan Budin perlu delete segala komen2nya yang hanya berisi carutan agar ia tidak melanda-landa.

    Disebabkan ia perlukan dedak untuk hidup ia tetap akan membuat komen juga cuma ia akan elakkan mencarut sebab tahu komen carutan itu akan dipadamkan.

    Inilah perkongsian dan pendapat saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora mmg Jinggilanya tahap extreme. Mungkin payment lebih kot.
      Tapi utk pengtarafan sikap, mungkin dh sampai tahap Munafiqun kot.

      Delete
    2. alahai tajol, anon, joh doe, mamak tegar, tak habis2 ngan kejora, patutlah miskin, tak maju. BODOH punya melayu, hello kejora kau baik dtg sekarang komen kat sini, mamt ni dah rinfu ngan kau. BODOS!!!!!!

      Delete
  40. KEJORA, UNKNOWN and KERIS LEMBIK are indeed fairly unprincipled paid cyber soldiers, pawns in search of condescension. Now, it's a separate question as to whether they actually held any beliefs strongly. They were characterized as being incredibly unreserved and indiscreet with their comments. They seemed all too aware of the benefits of being immune to criticism if they remained a blank slate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Sejak Putra tidak bersiaran
      Kejora jadi tak keruan
      Mana tempat nk maki meroyan
      Blog Tn Budin jadi serbuan

      Ingatkan boleh berhenti mencarut, masih buta mata
      dan perut,sekeping roti di
      umpan ke mulut,memaki mencarut dia pun sanggup..

      Hari hari dia mencarut,otak
      nya kecil cakap mengarut,
      sedikit dedak jadi pak turut,makan yg haram perut
      membuyut..

      Berkulit hitam dia pun gelak, entahkan diri kepalanya botak,terkedek pendek mata bercelak,umpama
      jin keluar kotak..

      Brother John Doe bukan tandingnya, penuh fakta ilmu di dada, bukan nak dedak mau pun harta,untuk berbakti selamatkan bangsa..

      Balasan kejora sebusuk sampah,memaki mencarut orang menyampah, dia tak tahu ramai menyumpah,perangai jibo sering tak tumpah..

      Brother John teruskan usaha,bagi ingatan rakyat jelata,bukan sebab jawatan dan harta,kami menyokong demi negara..

      Si hitam jangan kejora persenda, rupa kejora bagaimana pula, kalau berani tunjuklah muka, macam mat must learn apa ke benda..



      Delete
    3. Terima kasih sekali lagi Fan Tun. Saya hanya berbahasa dan bukan suka dibodek. Saya tiada apa-apa untuk diberikan kepada Fan Tun di atas kalimah sokongan itu sbgmn saya tiada keinginan apa2 apabila menyatakan sokongan kpd Tuan Budin dan rakan2 yg lain.

      Terus terang, saya belajar daripada pak Othman cara ini. Beliau selalu menyatakan sokongan dan memberikan kata2 semangat kepada rakan2 seperjuangan. Saya merasakan ia perkara baik jadi saya ikuti caranya. Kalimah salam perjuangan ini malah diikuti oleh pak rahman jpc pula sekarang ini.

      In shaa Allah saya akan bersama rakan-rakan yang lain menyokong Tuan Budin sebagaimana kami menyokong Putra Merdeka dahulu.

      Ikhlas, sdr Fan Tun juga salah seorang dari kami di sana. Di sini kita ada lebih ramai rakan2 seperjuangan. Alhamdulillah.

      Delete
  41. harap tuan budin delete komen seorang atheist yg suka menghina agama dgn perkataan kegemaran "agama padang pasir", "kopipes" dan suka mencarut serta menggunakan bahasa kesat. ini utk menjaga harmoni pembaca-pembaca blog ini. kita boleh berbeza pendapat tapi janganlah sampai mempermain agama dan membuat provokasi. terima kasih tuan budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan budin kalau begitu saya syorkan tuan budin delete lah komen-komen yang suka mengata orang makan dedak sekali. dah naik menyampah saya baca.

      Delete
    2. suka hati dia lah nak jadi atheist ke, etc. apa masalah anda? kopipes tu bukan si john doe punya perkataan? macam-macam perkatan hinaan telah ditujukan kepada ds najib, ds rosmah dan lain-lain. ada tuan budin delete? tu semua kau tak nampak? saya bukan berpihak kepada sesiapa, tapi perlulah adil. jangan jadi hipokrit dan munafik, perangai macam tu lebih teruk disisi tuhan.

      Delete
    3. 1539 & 1542 inilah org yg saya maksudkan. org yg sama

      Delete
  42. asyik nak salahkan cina.

    Dulu komplen LowYat takde tempat utk Melayu, UMNO bagi MARA IT Mall. Komplen x cukup duit, UMNO bagi sewa free 6 bulan. Lanie komplen x cukup stok... mau UMNO bagi stok free 6 bulan?

    Memalukan kaum... hidup harapkan tongkat selama-lamanya. Semoga bengkrap segera peniaga pemalas mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga DAP memerintah, melayu perlu diajar berdikari, pemalas!

      Delete
  43. kuat maki hamun, perasan pandai, perasan kuat konkek, pelahap dedak,perasan alim,lemah berhujah,mau tongkat,habitat bawah tempurong. Inilah antara sifat2 Mekayu Selam. Contoh terbaik- Jingjibo, Kejora dan sengkatan. Tidak ada adab..tiada ubat. Syabas diatas ketiada tamadunan yg anda zahirkan. Maka senang nak buat kepuyusan PRU14. Carry on guyz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat ini saya setuju.

      Semasa mula memberikan pendapat di Putra Merdeka saya masih belum menyertai PPBM. Ada sedikit harapan di hati saya agar UMNO berjaya dipulihkan.

      Apabila melihat cara Kejora membela Najib saya telah membuat kesimpulan bahawa UMNO telah dihijack oleh orang-orang yang jahat dan mustahil dapat dipulihkan selagi mereka ini masih ada.

      Disebabkan melihat betapa fujurnya si Kejora ini saya telah menyertai PPBM dengan hati yang lapang kerana percaya tindakan saya betul.

      Saya percaya dan berharap ramai lagi 'masih UMNO' di luar sana yang akan melakukan perkara yang sama apabila menilai sendiri bgmn sikap2 para cybertrooper upahan UMNO ini.

      In shaa Allah.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...