Monday, 26 December 2016

DUA PILIHAN BUAT ANINA


Sejak semalam lagi isu pengguguran Anina Saadudin sebagai Ketua Srikandi PPBM menjadi bualan di mana-mana apabila bekas ahli UMNO Langkawi itu sendiri mendedahkan kedudukan dirinya yang sebenar.

Amatlah malang sebenarnya, sementara sebelum ini isu berkaitan beliau itu hanya menjadi bualan senyap di media-media sosial, sebaliknya kini Anina sendiri membuka mulut dan seolah-olah mahu semua orang menumpu kepadanya.

Lebih menarik dalam jawapan mengenai perasaannya apabila dilucutkan jawatannya itu, Anina sinis menjawab, "Tanya dulu perasaan Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir apabila dilucutkan jawatan oleh UMNO.

"Saya nak tahu jawapan mereka. Lepas itu, saya jawab apa perasaan saya. Dulu saya bela mereka, saya lupa nak tanya apa perasaan mereka. Saya hanya bangun dan bela mereka tanpa berfikir panjang."

Wajarkah seseorang yang berpendidikan tinggi dan pernah bergelar pensyarah sebelum ini, memberi jawapan sebegitu rupa dalam konteks berparti dan berpersatuan?

Terlihat bahawa jawapan Anina terpercik nada ego dan sedikit kurang ajar terhadap pemimpinnya sendiri. Anina harus sedar, beliau hanya dilucutkan jawatan Ketua Srikandi, tetapi masih lagi berjawatan Ahli Pimpinan Tertinggi PPBM.

Walaupun Anina mendakwa perlucutan jawatannya kerana tersebarnya "perbualan seks bodoh" mengenai dirinya, Anina juga harus sedar beliau barangkali turut dilingkari masalah-masalah lain yang tidak disedarinya mungkin telah menyebabkan pimpinan tertinggi PPBM merasakan beliau lebih sesuai sebagai Ahli MPT saja berbanding Ketua Srikandi.

Jawatan Ahli MPT itu sebenarnya sudah cukup tinggi bagi Anina yang semasa dalam UMNO, tidak pernah pun menjadi Ketua Wanita Bahagian, apatah lagi menjawat jawatan lain di peringkat negeri dan pusat. Maka, bersyukur dan berpada-padalah dalam mengangkat diri sendiri.

Apabila Anina memilih untuk berucap dengan mengatakan Najib Razak "kencing ahli UMNO" dan memintanya "segera berubat", beliau seharusnya sedar sama ada mahu konsisten dan tahan cabaran dengan jalan yang dipilih atau sebaliknya.

Sikit-sikit dugaan, cabaran dan halangan adalah perkara biasa selagi dalam hatinya masih tersemat iltizam dan kekuatan untuk bersama-sama dengan majoriti rakyat yang mahu menolak Najib.

Di bawah ini pula adalah kenyataan rasmi PPBM mengenai kedudukan Anina:-

*KENYATAAN RASMI PPBM BERHUBUNG KEDUDUKAN KETUA SRIKANDI*

26 Disember 2016                       

1. Berhubung isu kedudukan Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), ingin saya menjelaskan bahawa Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PPBM masih belum menubuhkan sayap Srikandi. Menurut Perkara 21 Perlembagaan PPBM, penubuhan sayap-sayap parti di semua peringkat adalah di bawah bidangkuasa MPT.

2. Justeru, kedudukan Puan Anina Saadudin yang dirujuk oleh pelbagai pihak sebagai Ketua Srikandi PPBM tidak seharusnya timbul. Beliau kekal sebagai Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM yang dipertanggungjawabkan untuk menyelaras kegiatan Srikandi sehingga sayap parti ditubuhkan secara rasmi.

3. MPT akan menubuhkan Sayap Srikandi dalam masa terdekat setelah segala proses dan prosedur dalaman parti dipatuhi. Srikandi adalah sayap parti yang penting dan oleh yang demikian pemilihan Ketua Srikandi hendaklah dibuat secara teliti setelah pandangan semua pihak diperolehi.

4. Adalah diharapkan ahli-ahli PPBM terutamanya Srikandi dapat bertenang, merapatkan barisan dan meneruskan usaha untuk mengukuhkan parti demi perjuangan menyelamatkan Malaysia.

*BERSATU, BERAMANAH, BERMARUAH*

DATUK DR SHAHRUDDIN MD SALLEH
Setiausaha Agung PPBM.

Oleh kerana Anina sendiri sudah mendedahkan masalah dirinya kepada umum untuk diperbualkan, orangramai tidak akan berhenti bercakap mengenainya. Barangkali juga ada yang bertepuk tangan sekarang ini.

Untuk itu, Anina hanya ada dua pilihan sekarang ini.

Pertama, segera menutup mulutnya daripada bercakap secara terbuka mengenai kedudukannya. Beliau harus menyelesaikan masalah itu secara tertutup dengan kepimpinan tertinggi PPBM.

Jika masih ingin kekal dengan perjuangan menyingkirkan Najib, istiqamahlah bersama PPBM dan akurlah dengan keputusan yang diambil oleh pucuk pimpinan terhadapnya.

Sebagai Ahli MPT, beliau masih boleh bersuara dan bergerak ke seluruh negara untuk berceramah dan berkempen atas nama PPBM. Jawatan Ketua Srikandi bukanlah segala-galanya dalam perjuangan jika dalam hati masih terselit perasaan simpati dan ingin sama-sama berjuang membetulkan negara ini bersama-sama Tun Mahathir.

Kedua, segera meninggalkan PPBM jika ingin terus "celupar" mendedahkan masalah dalam parti dan berkaitan dirinya kepada umum. Beliau tidaklah terlalu penting berbanding perjuangan PPBM itu sendiri. 

Kiranya Anina merasakan dirinya popular dan sangat penting, ramai orang lain yang lebih penting dan banyak berkorban berbanding dirinya.

Anina kemudian boleh memilih sama ada meneruskan perjuangan bersama wadah lain, bersara dan berehat atau kembali kepada menyokong Najib yang didakwanya "kaki kencing" sebelum ini. Najib tentu menadah tangan untuk menerimanya kembali kerana dalam keadaan kelemasan ini, siapa pun mudah diterimanya.

Pilihlah yang mana satu, Anina...tapi di mana pun kamu berada, perjuangan untuk menyingkirkan Najib tetap menjadi matlamat utama bagi rakyat Malaysia. (SH 26/12/2016).

152 comments:

  1. Yaa...harapnya tiada unsur cash is king disini..kembali ke asal penubuhan BERSATU utk apa..tanya diri sendiri..pelan2 kayuh biar sampai tujuan..🌺🌺🌺🌸🌸🌸

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba check account bank Anina ada berapa $$ ??

      Delete
    2. Perjuangan mesti iklas kerana allah dan bangsa. Klu mereka tak iklas boleh belah.... atau jgn layan mereka atau segera boikot mereka - jgn mereka jadi perosak dan merunsingkan perjuangan ahli massa

      Delete
    3. bejuang demi duit dlm poket dan burit yg tecepit..
      jgn kira halal haram janji duit.
      ada bulu ke tarak bulu,janji burit.
      burit cina toa ke burit bini orang ke kalu dia dok tadah kita sesah saje.
      mlayu tetap terbangsat terusterusan

      sibok nak jd kepalabapak bila dah pegang jawatan. nak pegang sampe mampuih. semasa dlm jawatan dulu pun melantak juge kerja hangpa.
      mlayu terbangsat juge.
      buat parti baharu pun mlayu jd bangsat juge.bangsat tu juge nak pegang jawatan dlm parti.

      senang jd biawak hidup mkn owag tangung dan dukong berak tetap cangkong.
      aman makmog. sedari keluwag lubag burit sehinga mampuih masok lubang kubog..mlayu mampuih pi tang mana mlayu nak mampuih..

      cina mampuih polis kasi eskot.. kepalabapak mampuih polis juga kasi eskot samadia..
      mlayu mampuih pandai-pandai cari lubang kubog sendiri. boleh ke...

      Delete
    4. Ek eleh budin. Jangan lah cakap macam maksum sangat. Secara lumrah manusia itu, bila hilang jawatan, mestilah tidak banyak, ada sikit rasa kecewa & marah.

      Takkan lah hilang jawatan tiada apa2 perasaan pula. Manusia ke robot?

      Masalah dalaman parti tidak boleh diceritakan?
      Aik, budin kata mahu perangi umno. Itu sifat azali umno dari dulu, perkara buruk mahu disapu, disorok bawah karpet.

      Apa cerita ni budin? Belum apa2 lagi sudah mahu ikut budaya umno!

      Delete
    5. Cash tu pelincir terbaik. Tapi kalau terlebih sapu, tergelinciaq keluaq stadium, kan Nina kann :D

      Delete
    6. Jika “skandal mesej seks” benar-benar punca di sebalik penyingkiran Anina Saadudin daripada jawatan ketua wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), maka beliau mungkin boleh kehilangan kedudukan sebagai ahli Majlis Pimpinan Tertinggi.

      Penganalisis politik dari Universiti Malaya Prof Madya Azman Awang Pawi berkata setiausaha agung PPBM sudah pun memberi penjelasan yang jawatan ketua wanita parti itu masih belum diwujudkan lagi, jadi tindakan ini mungkin hanya sementara.

      “Tetapi jika benar isu itu timbul kerana skandal baru-baru ini, beliau mungkin boleh kehilangan jawatan ahli Majlis Pimpinan Tertinggi,” katanya ketika dihubungi FMT.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penyingkiran Anina daripada jawatan ketua wanita PPBM, minggu lalu.

      Anina berkata dirinya dipecat daripada jawatan ketua wanita PPBM namun dakwaan itu dipertikaikan ketua penerangan, Datuk Kamarudin Md Nor.

      Anina berkata, beliau sudah tanya Timbalan Presiden PPBM Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan yang mengesahkan keputusan menyingkirkan beliau daripada jawatan itu.

      “Mereka kata saya tidak disyorkan Majlis Presiden untuk dilantik sebagai ketua Srikandi,” katanya merujuk nama sayap itu.

      Katanya, beliau mengangkat sumpah jawatan itu pada 2 November lalu dan secara rasmi menjadikan beliau ketua Srikandi.

      Delete
    7. Akar umbi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) harus fokus kepada isu sebenar yang berlaku bukanya isu melodrama, kata Ahli Majlis Tertinggi PPBM Tariq Ismail.

      “Apa tugas berat ini sehingga ia mampu mengatasi melodrama Melayu yang bermain sekarang?

      “Untuk mencapai hasrat ini, kita perlu sebuah pasukan yang bersatu, bukannya pelakon tambahan dalam episod buruk melodrama Melayu,” katanya di status Facebook, hari ini.

      Tugas berat yang dimaksudkan adalah memperjuangkan nasib negara dan rakyat, memperjuangkan kebenaran dan keadilan, masa depan anak serta generasi akan datang.

      “Walaupun kami menghadapi kerenah yang terbawa-bawa daripada penyatuan terdahulu, peringkat akar umbi kami semakin teguh bersatu dan tertumpu kepada tugas berat yang dikendong,” katanya.

      Tariq berkata demikian sebagai mengulas situasi terkini yang berlaku kepada Anina Saadudin apabila beliau dituduh terbabit dalam skandal mesej seks sehingga tersingkir daripada jawatan ketua sayap wanita parti itu, minggu lalu.

      Delete
  2. Perjuangan BERSATU tidak ada kena mengena dengan sekadar popular atas nama Ainina, Tun, Mukhriz atau Muhyiddin.

    Perjuangan berasas kepada kebenaran demi bangsa dan negara, untuk kepentingan itu jugalah disarankan Najib berundur atau diundurkan.

    Pengajaran di dalam BERSATU, kepentingan parti mengatasi sesiapa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman,
      Ini la cara org melayu old school berpolitik...belum apa apa dah bawa perangai UMNO..nampak sgt dah gila kedudukan drp perjuangan utk negara dan rakyat...elok la org cam ni pi melingkup...drp jadi beban...setakat ahli wanita umno biasa cuma sebut najib kencing lepas tu di gugur umno dah mengada ngada mcm jasa besar gunung...tu ada ramai lagi yg di pecat umno kerana menentang najib dan jawatan pun dah terlalu senior dlm umno itu pun tak la bising sudah la...perangai yg buat orang meluat.

      Delete
    2. To me,,Anina is extremely stupid to become a leader......!!! Maaf cakap tak layak sama sekali......!!

      Delete
    3. Lebih baik buang awal bagi ahli parti yg bermasaalah moral. Lihatlah mp mp umno sekarang, semua org tahu ada masaalah moral sejak awal.
      Bahasa mudah difahami..' anjing dah biasa makan tahi dia tetap cari tahi, kalau tak makan pun dia hidu'.
      Jika kita mahu PPBM mendapat sambutan orang Malaysia, harao TDM ambil berat dan buangkan yabg ada masaalah moral dan jgn beri peluang menjadi calon wakil rakyat.
      Masyarakat sudah penat melihat moral buruk mp mereka. Parti tok lebai pun ada video.
      Harap PPBM dapat ketengahkan calon calon yg bersih dan kelihatan bersih.

      Delete
  3. Matlamat BERSATU adalah untuk bersama2 PH menyahkan Najib dan konco2nya dari pemerintahan sekarang yang telah menjahanamkan Malaysia dan masa depan anak bangsa kita. Sama2 kita kembalikan zaman kegemilangan lalu dibawah 4 PM yg lalu - Tuanku, Tun Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  4. Jangan la bawa perangai umno ke bersatu. Kepentingan individu harus diketepikan, utamakan kepentingan rakyat. Dan syabas pada tuan budin kerana tidak menutup permasalahan melibatkan anina. Tiada keperluan menutup apa jua skandal, kalau ada, kerana bersatu bukan umno. Dan tak perlu risau propaganda umno. Dulu mereka lakukan hal yg sama pasal pkr...pkr menang juga. Parti yg tak ada kredibiliti, cakap la apa pun, rakyat tak percaya.

    ReplyDelete
  5. Hahahahahahaha ..... tu dia Anina Saadudin, sekarang kak tau lah, orang melayu dalam PPBM kah, PAS Kah atau UMNGOK 2 x 5 saja .... lepas ni tah apa lagi lah nak duburukkan .... Melayu memang patut diperintah CINA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu dia si Kejora 13:40 dgn kelibat Batu Api maupun Racun Dunianya.

      Delete
    2. aaa ... apo anina kemut ketam ompek kali berderau ... hebat tu .... agak ea emak diyo poyi dapo nengok semut byk hurung makanan dak nina maleh nak komeh dapo lopeh makan ... malam hari emak diyo jerit2 semut semut ... apo layi nina kemut kuat2 .. aduih apo ko kemut kuat2 nak putus den punyo ... dah tu ekau suruh oden kemut tu .. apo layi oden kemut la kuat2 ... omak kau jerit2 kat dapo tu ekau tak komeh jebah lopeh makan malam tadi ... tu pasal dah di hurung semut ...omak ko jerit semut2 bukan kemut2 .. oo apo tak koba siang2 .. pulak dah ... aa gitu la ceghito ea.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hobi pelik bapak kau kot

      Delete
    2. Yang tuduh tsmy..raja petra. Raja petra pun ambik cina bukit jadi bini. Maria namanya. Dia lagi suka cium b**** cina.

      Delete
    3. Cerita skandal seks tak laku dah wehhh...dulu 2008 ADUN PKR kedah Arumugam dipalitkan skandal, dia resign, buat PRK, PKR menang jugak. Mat sabu, anwar, azmin, elizabeth, guan eng...semua dah kena, menang jugak. Tarak modal dah. Buat la cerita keseluruhan pemimpin Bersatu...orang tak caya. Itulah pentingnya kredibiliti, bila dah sampai tahap zero, org tak caya.

      Delete
    4. apa kara ts mahyudin saman sahaja bekas laki pompuan cina yang keluarkan affidavit tu sebelum hari selasa? LOL

      Delete
    5. anina bukan dipecat, etc. sebab skandal seks? hahahahahaha

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. 14:39 adalah contoh seorang melayu bangsat dan rasis.

      Delete
    8. 15.29...kebijaksanaan kau memang tahap sampah. Logik anon 15.04 jauh sangat dari pemahaman kau.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. Anon 15.29 ni org yg sama dok mencarut kat blog ni

      Delete
    11. 15.35 Tajol? hahahahahaha

      Delete
    12. anon 15.35, jangan alihkan tiang gol.

      Delete
    13. Anon 1543,

      Jangan main petik je nama aku kalau tahap pemikiran lagi bawah dari budak darjah 1

      Delete
  7. bagi parti n pemimpin terutama yg baru d tubuh kebolihpercayaan (credibility) adalah prasyarat (perquisite) yg amat penting utk d terima umum.

    serupa lah secmacam jejaka yg hendak masuk meminang. jika keluarga perempuan tahu yg dia adalah seorang pecangak n kaki perempuan, sudah tentu pinangan nya akan d tolak.

    najib tlh d cemuh sebagai penyamun,pencuri n perompak. saya yakin pinangan nya akan d tolak secara total oilh pengundi. PPBM wajib menghindar drpd terjangkit dgn persepsi negative olih rakyat.

    yg nama tlh tercelar n gagal memulihkan nya wajib memikir masak2 utk mengundurkan diri drpd pucuk pimpinan parti.

    jika tidak pihak lawan akan menggunakan nya secara optimum utk 'discredit' n mematah kan serangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skandal amat sinonim dgn politik msia. Thank god, rakyat dah muak dgn suma ni. Buat la video dan tayang tiap2 malam kat tv3 pun org tak caya. Contoh terbaik; video "anwar" dan klip gambar "azmin". Org lebih prihatin terhadap skandal curi duit rakyat. Anyway, saya setuju dgn tuan rahman bahawasanya yg benar2 terlibat, baik undur.

      Delete
    2. skandal sinonim dengan orang melayu! :)

      Delete
    3. rahman jpc anda seorang yang BODOH!

      Delete
    4. Anon 15:25..ko yang BODOH tahap gaban..dah la tu MAK KO IJO la pulak..kah..kah..kah..

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. anon 15:50,

      saya menerima tuduhan sdr yg saya adalah seornag yg bodoh kalau ia nya dpt memuaskan hati sdr.

      ayuh ! kita teruskan berdailog dgn menggunakan fakta

      Delete
    7. fakta seperti diberi makan halal disekolah di UK boleh menyebabkan kebodohan? teruskan dialog syok sendiri anda .... harap maklum !!!!! :))))))

      Delete
    8. Anonymous26 December 2016 at 15:58

      Rahman JPC = Lt. Kol (B) Abdul Rahman Adam?

      Reply

      Delete
    9. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/12/26/khairuddin-muhyiddin-must-clear-name/

      Muhyiddin must clear his name over scandal, says Khairuddin

      PETALING JAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin "must clear his name and his image" over allegations of a scandal with another man’s wife, said Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (pic).

      The former Batu Kawan Umno vice-chief said that Muhyiddin who is Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi) president must not be exempted from clearing his name as Umno could capitalise on the issue.

      Khairuddin said this in response to allegations that Anina Saadudin was sacked as the Women’s Pribumi chief because of a sex scandal.

      “The party grassroots have also been asking about the allegations of its president’s scandal…The party must be seen to be clean, fair and just, without appearing as if it practices favouritism," he said in a statement on Monday.

      Khairuddin who was speaking in a “personal capacity” claimed that should Muhyiddin's scandal not be resolved, Umno would sensationalise it in the next general election.

      "All this while Muhyiddin has also taken a silence approach on issues that surrounded him," said Khairuddin who left the party in October.

      Khairuddin said that even Jaringan Melayu Malaysia (JMM) had lodged an official report to the Johor Religious Department on Muhyiddin's scandal.

      "If Pribumi wants to be excellent, it not just have to be clean, but must seen to be clean," he said.

      He claimed that the supreme council must be seen to take a tough stance towards cleaning the party's image that has been tarnished lately.

      Khairuddin also said that Pakatan Harapan has to consider new faces such as Selangor Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali as a "probable candidate" for the prime minister's position should the Opposition win in the next general election.

      "Azmin's image has been good overall, even to those in the grassroots throughout the country. Various segments of society can accept the leadership of Azmin," he said.

      Khairuddin also claimed that Azmin has the track record of governing Selangor successfully with a surplus in its state of RM4.1bil this year.

      "Naming new candidates from among young dynamic leaders like Azmin can give hope to Malaysians to vote to ensure victory of Pakatan to capture Putrajaya," he said.

      Delete
    10. kpd anon 15:58' Rahman jpc = Rahman jpc period.

      Delete
  8. "AIR DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS", Seks Lucah dan Melayu memang tidak dapat dipisahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seks adalah meliputi semua bangsa bukan hanya Melayu sahaja, sejak dulu hingga sekarang.
      Cuma bangsa lain tak hebuh2kan.

      Delete
    2. Seperti Irama dan lagu tidak dapat di pisahkan

      Delete
  9. Isu felda lagi penting!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua isu penting .... tak susah kalau nak jawab, tuduhan dibuat didalam affidavit mahkamah, saman sahaja sebelum hari selasa depan. :)

      Delete
  10. a'kuum,

    saya betul-betul berharap TS Muhyiddin Yassin dapat menyaman pihak-pihak yang tidak betangungjawap dengan segara. berani kerana benar.

    ReplyDelete
  11. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/12/26/khairuddin-slams-ppbm-double-standards-over-sex-claims/

    Khairuddin slams PPBM double standards over sex claims

    PETALING JAYA: A former Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) founding member has criticised the double standards in the fledgling party over the handling of allegations of a sex scandal against one of its younger leaders.

    Khairuddin Abu Hassan said if Anina Saadudin was penalised over such allegations, then PPBM president Muhyiddin Yassin should also face the consequences for similar allegations made against him.

    He said that to make sure the party was seen as fair, Muhyiddin should at least come clean on the alleged affair he had with the wife of a former deputy public prosecutor.

    “PPBM should take proactive action to stop this issue from being used as a weapon for Umno in the next general election,” the vocal politician said in a statement today.
    His call came following Anina’s confirmation that she was stripped of her post as PPBM Srikandi (Women’s wing) chief, believed to be over the sex scandal she was implicated in.

    Last June, Muhyiddin denied having an affair with another man’s wife, after blogger Raja Petra Kamarudin published a statutory declaration issued by a former deputy public prosecutor in his divorce case.

    Muhyiddin also accused Umno leaders of resorting to dirty tactics to smear his name.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawab Tan Sri jangan tak jawab, Khairuddin sudah bertanya ......

      Delete
    2. Khairuddin tu tak cerdik sangat tindakannya.
      Lupakan dia, ramai lagi golongan muda yg beriman boleh kita syorkan kpd TDM untuk diketengahkan. Tapi Izam mad nor....sorrylah tak layak.
      Kita perlu lihat orang muda berkelulusan tinggi dan beriman untuk memimpin PPBM.
      Semoga Allah merahmati PPBM.

      Delete
  12. "AIR DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS", Seks Lucah dan Melayu memang tidak dapat dipisahkan.

    ReplyDelete
  13. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/12/26/leave-the-umno-baggage-behind-says-ppbm-leader/

    Leave the Umno baggage behind, says PPBM leader

    PETALING JAYA: There are concerns that Umno’s influence is creeping into Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) as most of their members are formerly from the dominant Barisan Nasional party, said PPBM supreme council member Kamarulazman Habibur Rahman.
    This is troubling the PPBM hierachy as Umno is seen as the party’s No.1 enemy.
    Kamarulazman said members in the three-month-old party came largely from Umno and they have brought their baggage with them – the very culture that PPBM founding members swore to eradicate.
    “It is true that negative elements from Umno are seeping into PPBM. I’m worried about this because right from day one, we said we want to be different from Umno.
    “Mind you, plenty of those who are and have left Umno to join us came for positions which they did not get in Umno.
    “But that’s not good for the party, and I’m worried those coming in are the ones who are of low quality, which may end up making PPBM worse than Umno,” he said to FMT.

    Kamarulazman also expressed concern over the direction of the party now, as decisions appeared to be made without the knowledge or agreement of the leadership.
    He warned PPBM leaders to nip the problem in the bud, reminding them that the party had promised to put the interests of the public and the country ahead of individuals.
    “We talked about moving away from the negative political norms in Malaysia but all of a sudden, we are now heading towards the same direction as the previous political culture.
    “So what better deal can we provide Malaysians? We should also stop roping in ‘friends’ from Umno just to safeguard our positions in the new party.”
    Kamarulazman’s comments came following the party’s decision to remove one of its seven founding members, Anina Saadudin, from her “unofficial” post as PPBM’s Srikandi (women’s) chief.
    Anina yesterday told FMT she was informed of this decision by PPBM’s deputy president Mukhriz Mahathir and secretary-general Shahruddin Md Salleh, who said she was never officially appointed to the said post to begin with.
    “Internal politics are not going to help the party. And as far as we are concerned, since the formation of PPBM, we know her (Anina) as the Srikandi chief.
    “In fact, every time we go on stage we introduce her as Srikandi chief. These included the chairman (Dr Mahathir Mohamad) and the president (Muhyiddin Yassin).
    “Whatever decision the party makes should be seen as progressive and as something that is good for the future of the party.
    “I’m worried decisions that are not properly thought through will end up giving the party a negative image.”

    ReplyDelete
  14. "AIR DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS"

    ReplyDelete
  15. Rahman JPC = Lt. Kol (B) Abdul Rahman Adam?

    ReplyDelete
  16. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/12/26/khairuddin-muhyiddin-must-clear-name/

    Muhyiddin must clear his name over scandal, says Khairuddin

    PETALING JAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin "must clear his name and his image" over allegations of a scandal with another man’s wife, said Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (pic).

    The former Batu Kawan Umno vice-chief said that Muhyiddin who is Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi) president must not be exempted from clearing his name as Umno could capitalise on the issue.

    Khairuddin said this in response to allegations that Anina Saadudin was sacked as the Women’s Pribumi chief because of a sex scandal.

    “The party grassroots have also been asking about the allegations of its president’s scandal…The party must be seen to be clean, fair and just, without appearing as if it practices favouritism," he said in a statement on Monday.

    Khairuddin who was speaking in a “personal capacity” claimed that should Muhyiddin's scandal not be resolved, Umno would sensationalise it in the next general election.

    "All this while Muhyiddin has also taken a silence approach on issues that surrounded him," said Khairuddin who left the party in October.

    Khairuddin said that even Jaringan Melayu Malaysia (JMM) had lodged an official report to the Johor Religious Department on Muhyiddin's scandal.

    "If Pribumi wants to be excellent, it not just have to be clean, but must seen to be clean," he said.

    He claimed that the supreme council must be seen to take a tough stance towards cleaning the party's image that has been tarnished lately.

    Khairuddin also said that Pakatan Harapan has to consider new faces such as Selangor Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali as a "probable candidate" for the prime minister's position should the Opposition win in the next general election.

    "Azmin's image has been good overall, even to those in the grassroots throughout the country. Various segments of society can accept the leadership of Azmin," he said.

    Khairuddin also claimed that Azmin has the track record of governing Selangor successfully with a surplus in its state of RM4.1bil this year.

    "Naming new candidates from among young dynamic leaders like Azmin can give hope to Malaysians to vote to ensure victory of Pakatan to capture Putrajaya," he said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairuddin sudah mabuk todi jika kata Azmin Ali layak jadi PM.

      Delete
  17. semua isu penting .... tak susah kalau nak jawab, tuduhan dibuat didalam affidavit mahkamah, saman sahaja sebelum hari selasa depan. :)

    ReplyDelete
  18. ts muhyiddin kita mesti berani kerana benar, jangan jadi penakut macam ds najib ....

    ReplyDelete
  19. Khairuddin also said that Pakatan Harapan has to consider new faces such as Selangor Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali as a "probable candidate" for the prime minister's position should the Opposition win in the next general election. !!!

    ReplyDelete
  20. Dalam Politik Melayu Islam , secara keseluruhannya...
    >Kisah dlm kain sgt ciri utama penting.
    >Kuasa dan pengaruh atasi segalanya.
    -Pancung lipat jadi silat
    -Duit dgn xxxit jadi senjata sulit
    -Iman dan mainan dan pamiran
    -Bila mata dipejam, rasuah nyata ditabur tak jadi haram
    - Marhaen dikasta, akal mereka disita
    Biarpun diperingkat warong, jkk kampong, negeri, sehingga ke negara.
    Dalam perniagaan warong2 pun hampir tidak akan ada persatuan. Tikam menikam silat biasa.
    Melayu Islam lebih suka retorik, cerewet dan senang bersifat hipocrate. ini sejarah dan sifat.
    Maka Bersatu harus Bersih sebelum masuk gelangang, jika tidak pasti tumbang.

    -input ikkhlas


    ReplyDelete
  21. 16:12 well said ....

    ReplyDelete
  22. Permerintahan kaum cina adalah tepat dan bijak untuk masa hadapan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor lagi RBA dikesan

      Delete
    2. seekor lagi melayu bangsat sedang memperbodohkan diri disini

      Delete
    3. Satu contoh Cina rasis di blog ini.

      Delete
  23. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/12/26/khairuddin-muhyiddin-must-clear-name/

    Muhyiddin must clear his name over scandal, says Khairuddin

    PETALING JAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin "must clear his name and his image" over allegations of a scandal with another man’s wife, said Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (pic).

    The former Batu Kawan Umno vice-chief said that Muhyiddin who is Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi) president must not be exempted from clearing his name as Umno could capitalise on the issue.

    Khairuddin said this in response to allegations that Anina Saadudin was sacked as the Women’s Pribumi chief because of a sex scandal.

    “The party grassroots have also been asking about the allegations of its president’s scandal…The party must be seen to be clean, fair and just, without appearing as if it practices favouritism," he said in a statement on Monday.

    Khairuddin who was speaking in a “personal capacity” claimed that should Muhyiddin's scandal not be resolved, Umno would sensationalise it in the next general election.

    "All this while Muhyiddin has also taken a silence approach on issues that surrounded him," said Khairuddin who left the party in October.

    Khairuddin said that even Jaringan Melayu Malaysia (JMM) had lodged an official report to the Johor Religious Department on Muhyiddin's scandal.

    "If Pribumi wants to be excellent, it not just have to be clean, but must seen to be clean," he said.

    He claimed that the supreme council must be seen to take a tough stance towards cleaning the party's image that has been tarnished lately.

    Khairuddin also said that Pakatan Harapan has to consider new faces such as Selangor Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali as a "probable candidate" for the prime minister's position should the Opposition win in the next general election.

    "Azmin's image has been good overall, even to those in the grassroots throughout the country. Various segments of society can accept the leadership of Azmin," he said.

    Khairuddin also claimed that Azmin has the track record of governing Selangor successfully with a surplus in its state of RM4.1bil this year.

    "Naming new candidates from among young dynamic leaders like Azmin can give hope to Malaysians to vote to ensure victory of Pakatan to capture Putrajaya," he said.

    ReplyDelete
  24. TAK AKAN HILANG CINA DI MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
  25. DUA PILIHAN BUAT MUHYIDDIN JUGA ..... :)

    ReplyDelete
  26. ts muhyiddin kita mesti berani kerana benar, jangan jadi penakut macam ds najib ....

    ReplyDelete
  27. Permerintahan kaum cina adalah tepat dan bijak untuk masa hadapan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah 4 ekor RBA, boleh sembelih buat sup

      Delete
    2. 18.26, tun m sekarang punaisihat kehormat RBA doh!

      Delete
  28. Ahli Politik yang baik ini menjadi ahli sesebuah parti yang mereka fikirkan dasar parti dan perjuangan parti itu paling sesuai untuk perjuanagan mereka dan akan membawa kebaikan kepada orang ramai. Ahli politik yang pentingkan kedudukan dalam parti pulak biasanya akan membawa perkara-perkara mengenai struktur parti bertujuan memecah-belahkan parti dari dalam.

    Polisi parti sepatutnya berasaskan kepada "label" nama parti itu sendiri. Kalau labelnya "BERSATU" kalau pucuk pimpinan parti itu sendiri tidak bersatu, memberikan isyarat yang tidak selesa bagi pengundi kelak.

    Ramai pemimpin parti ini biasanya ingin berkhidmat dan berjuang untuk parti pada awalnya tetapi bila mana parti sudah kukuh, ingin Parti itu pulak perlu berkhidmat utk kepentingan mereka.Bila pemimpin parti itu bersikap begini, pemimpin itu dikatakan telah "Hijack" Parti tersebut.

    Harap pemimpin-pemimpin Parti "BERSATU" jgn beri ruang utk ahli-ahli politik seperti ini dari awal. Biar lentur buluh dari rebung"...jgn jadi seperti Parti-Parti yg lain. Anda sendiri akan tahu parti mana yg telah di hijack oleh pemimpin-pemimpin parti dimaksudkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan mesti iklas kerana allah dan bangsa. Klu mereka tak iklas boleh belah.... atau jgn layan mereka atau segera boikot mereka - jgn mereka jadi perosak dan merunsingkan perjuangan ahli massa

      Delete
  29. Kesian kepada Tun,banyak sungguh rintangan yang terpaksa dihadapinya........saya turut mendoakan supaya segalanya ada jalan penyelesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat doa je buat apa?

      Delete
    2. Perjuangan mesti iklas kerana allah dan bangsa. Klu mereka tak iklas boleh belah.... atau jgn layan mereka atau segera boikot mereka - jgn mereka jadi perosak dan merunsingkan perjuangan ahli massa

      Delete
    3. Anon 18:40,
      Lebih baik berdoa jika tak mampu cara fizikal, tanda kita sudah buat sesuatu.
      Kamu buat apa? Gotel batu saja?

      Delete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  31. Permerintahan kaum cina adalah tepat dan bijak untuk masa hadapan Malaysia.

    ReplyDelete
  32. 中国不会在世界上重复

    Zhōngguó bù huì zài shìjiè shàng chóngfù

    Tak akan Cina hilang didunia

    ReplyDelete
  33. Perjuangan mesti iklas kerana allah dan bangsa. Klu mereka tak iklas boleh belah.... atau jgn layan mereka atau segera boikot mereka - jgn mereka jadi perosak dan merunsingkan perjuangan ahli massa

    ReplyDelete
  34. Aku dah naik menyampah dah dengan Khairuddin Abu Hassan ni......apa yang dia ni nak sebenarnya??...nak jadi presdent PPBM ke??....jujur aku kata memang satu sen pun tak layak...lebih2 lagi kalau nak bandingkan dengan TS Mahyiddin Yassin,seperti langit dengan bumi!!...bagi ceramah pun macam dirasuk syaitan.....dulu saya sangat hormat pada beliau tetapi kini tidak lagi.Lebih2 lagi semenjak beliau masuk dan keluar PPBM.Beliau ini dilihat begitu menyusahkan Tun sedangkan katanya beliau sangat menyayangi Tun.Kepada Khairuddin saya berpesan sudah2lah kamu menyusahkan hidup Tun Mahathir....jadi2lah kamu mempermainkan Tun dan mengambil kesempatan disaat Tun dalam keadaan yang getir...ingatlah ALLAH itu maha membalas!!..kalau kamu tak sudi untuk menyokong PPBM tak apalah,kalau ada pun specis macam kamu tu tak memberi apa2 manafaat pun,lebih baik kamu diam saja daripada menjadi pengacau..janganlah pula kamu cuba memmijak kepala bila kamu nampak orang menunjukkan mengalah pada kamu.Sesungguhnya kamu itu tidak ada harga walau satu sen sekali pun,ingat tu!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan mesti iklas kerana allah dan bangsa. Klu mereka tak iklas boleh belah.... atau jgn layan mereka atau segera boikot mereka - jgn mereka jadi perosak dan merunsingkan perjuangan ahli massa

      Delete
    2. tak dak siapa nak amik pot dengan menyampah kau siot ...

      Delete
  35. Duri2 dlm UMNO dah terkeluar semua. Sekarang dah jadi duri2 dalam Parti Bunga.

    - RBA No. 5
    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha .....hahahahHAHAHAHA...... HAHAHAHAHAHAHA

      - RBA No. 6,7 dan 8

      Delete
    2. 19.57 dan 20.23 Kau tulis dan komen syiok sendiri. Berapa dedak sehari dapat?

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  36. Tuan Budin dan rakan2.

    Saya dengan rendah diri berpendapat Anina adalah seorang pejuang yang benar-benar kukuh hatinya di medan perjuangan.

    Bukan calang-calang orang boleh tahan apa yang beliau lalui.

    Membandingkan Anina dengan TSMY dan DSMM adalah tidak kena. Anina telah berjuang di dalam UMNO tetapi beliau tidak pernah makan wang, gaji ataupun hasil melalui saluran politik UMNO.

    Kerjayanya sebelum dan semasa ini tiada kaitan dengan politik. Beliau belum pernah memakan hasil daripada penglibatannya dalam bidang politik.

    Tiada siapa dapat nafikan beliau antara orang-orang yang sangat penting di dalam perjuangan menentang penyamun MO1.

    Walaubagaimanapun saya pasti Anina juga tahu sebabnya mengapa beliau digugurkan.

    Kadangkala adalah lebih baik akur sahaja ditakuti sebarang kedegilan akan menambahkan aib kepada diri sendiri.

    Ramai orang-orang yang terlalu degil akhirnya menyesal dengan kedegilan mereka disebabkan kedegilan itu menyebabkan aib mereka lebuh terbuka.

    Apa pun di atas segala jasa2 Anina, ia tak akan terkubur begitu sahaja. Ada ganjaran kebaikan yang menantinya di kemudian hari.

    Semoga Anina membuat pilihan yang betul bukan sahaja demi negara tetapi juga demi diri dan keluarganya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro john doe.

      Teringat kisah Ummul Mukminin, Siti Aisyah ra pernah difitnah berselingkuh dengan salah seorang sahabat. Karena tuduhan berselingkuh tersebut, sampai-sampai Rasululah SAW menunjukkan perubahan sikap atas diri Aisyah hingga turunlah surat An-Nur ayat 11-26 yang menyatakan Aisyah terbebas dari selingkuh. Penegasan Allah SWT itu ternagkum dalam Al Qur'an, Surat An-Nur ayat 11-26. Dengan turunnya ayat tersebut, terbebaslah Siti Aisyah ra dari tuduhan keji itu, hingga berbahagialah Rasululah SAW beserta sahabat-sahabat setianya.

      Mungkinkah ada hikmah di sebalik gosip2 skandal yg ditujukan kpd Anina & TSMY....???

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Anon 00:45,
      Ini sekor lagi cina sengket peminat chow kit road.
      Pi minta duit dg bos kamu bolehlah cari amoi, tak payah merayau lorong belakang lagi.
      Buat menyibuk kat blog ini.
      Poorahhhh....

      Delete
  37. Tak payah susah susah cerita panjang-panjang, isunya seperti kata Abang Khairuddin, "Muhyiddin must clear his name over scandal" !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak si Batu Api, mesti dia nie Racun Dunia.

      Delete
    2. ???? anda BODOH?

      Delete
  38. ts muhyiddin jangan jadi penakut macam ds najib dah lah, dulu garangnya mak hai sampai nak tercabut misai bila marah. tuhan arab kan sentiasa bersma orang yang benar?

    ReplyDelete
  39. Permerintahan kaum cina adalah tepat dan bijak untuk masa hadapan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ada banyak ekor RBA dlm blog ini

      Delete
    2. Tuu dia si Kejora 20:20 dgn kelibat Batu Api maupun Racun Dunianya.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  40. Pemakan dedak tulis provokasi, lepas tu komen kononya RBA di kesan di sini. Dah tak ada modal lah tu....sori org di sini bijak menilai. Patut la tarak sapa layan komen2 bangang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha, bijak-bijak, seorang melayu pemalas yang berangan bijak! hahahahahaha

      Delete
    2. Cepatnya respons 20.32 pada anon 20.30. Gaya bahasa sama, dok hahaha tak bertempat. Sah full time kat sini.

      Delete
    3. Pasal sensitif sangat dg perkataan RBA? Mengaku sudahla



      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Blog si budin memang banyak bela RBA. So kekawan jaga sikit. Semua nak cucuk Melayu yg lemah.

      Delete
  41. Tak payah susah susah cerita panjang-panjang, isunya seperti kata Abang Khairuddin, "Muhyiddin must clear his name over scandal" !

    ReplyDelete
  42. Hidup Abang Din!

    Abang Din Idola Kami!

    ReplyDelete
  43. Khairuddin punya komen...saya yakin target dia bukan tsmy, tapi pembesar2 umno. Bijak!!!!Beat umno at their own scandal game.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruskan berilusi! hahahahaha

      Delete
  44. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  45. "hanya parti bodoh,tunduk pada skandal seks bodoh" - komen ainina berhubung pemecatannya sebagai ketua srikandi PPBM.

    Aneh sekali ia tidak menafikan atau memfailkan saman terhadap si polan yang menyebarkan Snapchat perbualan seks whatups yg dituduhkan pada dirinya.

    Hey, ini jalan yang sama dilalui oleh Muhyiddin Yassin yang juga tidak memfailkan saman atau menafikan perakuan bersumpah yg dibuat oleh suami Nika Gee.

    Nauzubillahiminzalik .. inilah ketua2 politik buat golongan yang jahil lagi menyombong diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nakhoda, you are here!!! dia mai dah....bila nak saman WSJ?

      Delete
    2. Hey hey hey Unknown...apa komen saudari pasal harga saham fgvh, dan felda nak beli saham eagle high indonesia yg tersangat over price tu? Hey hey hey!!!

      Delete
    3. Cinabeng is the BEST! Felda telah dirosakan Melayu dan Mamaks yang malas dan bodoh.....

      Delete
    4. Dah x de modal la tu nk bercerita unknown 20:47

      Delete
    5. kamu yang sedang "berjuang" untuk menyelamatkan Malaysia, bukan ?

      Ibaratnya telunjuk lurus kelingking berkait, disetiap segala cercaan,fitnah dan adu domba kalian terhadap kerajaan pastinya terbuka segala aib tuan2 politikmu yg kamu sendiri tidak sanggup untuk membelanya.

      Dan setiap kali kelingkingmu sendiri yang membuka aib tuan2 politikmu.

      Satu saranan buat golongan yang jahil lagi menyombong diri - sila selamatkan tuan2 politikmu terlebih dahulu. 😂😂😘

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Unknown hujah saudara/saudari sangat jelas, SYABAS!!!

      Delete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  47. maaf PANGKAL bukan PANGGAL, terkilaf lagi ....

    ReplyDelete
  48. Tak payah susah susah cerita panjang-panjang, isunya seperti kata Abang Khairuddin, "Muhyiddin must clear his name over scandal" !

    ReplyDelete
  49. Ari ni soal pemilihan ketua sangat teliti. PPBM perlu amalan transperansi dan memilih. Susahlah kalau ketua boleh buat sesuka hati dan tak lut atau tak lekat ngan undang-undang tapi masih diangkat dijunjung sebagai ketua.

    ReplyDelete
  50. Aku pelik juga dengan Khairuddin ni,hari tu dia yang beria2 benar suruh kita semua jangan percaya dengan cakap Raja Petra tetapi hari ini dia juga yang beria2 menyuruh TS Mahyiddin Yassin memperbetulkan kesilapan yang telah dilakukan konon!!...kau ni dah kong kalikong apa dah ni Khairuddin woi....macam wayer putus je...

    ReplyDelete
  51. apa yang pelik sangat? saman je lah sebelum hari selasa depan! settle ..... ni bukan isu khairuddin ini isu ts mahyuddin! ini isu anina! dak gitu? :)

    ReplyDelete
  52. "beria2 menyuruh TS Mahyiddin Yassin memperbetulkan kesilapan" adalah perbuatan pelik hanya kepada orang melayu malas dan bodoh, benda baik memang pelik kepada mereka! hahahahahaha

    ReplyDelete
  53. ini isu crettt lebih tiga kali doh!

    ReplyDelete
  54. aku dah bilang, CINABENG is the BEST!

    ReplyDelete
  55. Dan ketahuilah apa yang ingin aku sampaikan agar kamu tidak lagi bersifat bagaikan si buta memimpin jalan.

    Tidakkah kamu melihat tipu muslihat yang melingkari tuan2 politik itu ?

    Mendakwa sedang bersatu tertapi tiada melantik kuasa pemutus. Mendakwa sedang bersama tetapi saling mengigit.

    Kisahmu bukan hanya terhenti untuk "menyelamatkan Malaysia" - jauh lebih itu adakah tuan2 politik itu sanggup menjunjung adab dan hak Islam beserta daulatnya Bangsa Melayu di tanah leluhurnya ?

    Lihatlah bagaimana tuan2 politik itu menghambat bekas sekutunya (PAS) dengan segala macam jalan dan cara untuk mengambil sebahagian dari kerusi atas niat mahu diberikan kepada PPBM - satu percaturan yg sangat jelas kelihatan.

    Mengapa Pakatan Harapan sendiri tidak sanggup "mengorbankan" sebahagian dari kerusinya untuk PPBM ?

    Sedang urusan sekecil inipun tuan2 politik itu saling menipu daya sesama mereka - hanya sijahil yang sombong akan mengikut berbekal janji dusta yg ditabur.

    Janganlah kamu menepati ciri-ciri golongan yang diberikan tanda-tanda oleh Allahswt - pemimpin yg buruk itu dinaikkan oleh si marhean yang buruk.

    Allahuakbar ..





    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjual ubat nak bercakap politk?....pi...lah...

      Delete
    2. hang melayu bangsat merempat harapkan bantuan gomen nak tangung keluarga?, pegidah.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  56. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry my friend .. inilah tanah Melayu yang mana bangsa ini terikat pada akidah kepercayaannya adalah dengan bersyahadah (tiada Tuhan selain Allahswt dan Nabi Muhammad saw itu Utusan-Nya).

      Kamu mungkin merasa dan menyangka telah "menguasai" sebahagian dari kelompok Bangsa Melayu yg bersekutu denganmu didalam Pakatan Harapan plus PPBM.

      Tetapi ingatlah Bangsa Melayu itu begitu istimewa dan dikurnia kelebihan yg tidak diberi pada Bangsa selain darinya, (sudah tentu setiap bangsa ada keistimewaan dan kurniaan khusus dari Allahswt).

      Lalu dengan jalan apa kamu menyangka melayu2 yg mengikut ke dalam Pakatan Harapan plus PPBM adalah majoriti lalu kamu tidak lagi segan menyembunyikan wajah sebenar kamu ??

      Bangsa Melayu itu sanggup menjual bangsanya tetapi Bangsa Melayu itu tidak pernah menjual Agamanya - serulah kamu kepada Bangsa Melayu yg khilaf itu supaya mereka meninggalkan Islam nescaya kamu akan menyesalinya kelak.

      Maha Suci Allahswt - kamu tidak pernah akan mendapat apa yg kamu hajati sekiranya kamu "membeli" akidah bangsa Melayu yg khilaf itu. ..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  57. Masak laa tsmy... kena main la dgn Dsn.. mcm Dsn sumbat dsa dlm penjara... Tonggeng semua dikejaknny... Jahanam abis semua... Tp yg yeany, semua kena lelong la dgn Dsn... Power pusing keliling Dsn..

    Harap2 kak Ainina maintain utk tombngkn Dsn n big mama... kena rebus handbag dia, kena tebus maruah kita di mata dunia...


    ReplyDelete
  58. hahahahahaha ..... tongeng jangan tak tongeng.

    ReplyDelete
  59. Yang lebih peliknya Khairuddin ni,mengapa hanya kepada parti pembangkang saja yg ditegor iaitu Mahyiddin,Aina dan Azmi....atau kamu ni dah dapat dedak?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi bodoh bukan mamat tu sampai masuk penjara sebab menegor si ds najib ngan kaumnya???? dah lah pemalas. bodoh pulak tu, harap si nuar keluar penjara nanti dijubor nya kau laki bini, bodoh sangat, apa kau dah buat lawan kemungkaran selama ni? setakat taip komen bodoh, baik kau sumbat je kepala kau balik dalam jubor mak kau!

      Delete
  60. ikut ajaran mak bapak bodoh kau bila orang ada lain pandangan dari kaum pemalas bekas UMGOK je semua pemakan dedak? BODOH?

    ReplyDelete
  61. SriKandi atau Pakai taula pergi mandi, semua tu cerita tepi. Yg utama, penganti perlu dicari, bagi menarajui semua negeri. Negara dah sakit celaru, wakil2 rakyat diparlimen perlu semua yg baru. Yang lama semua dah haru biru. Bukan naknpantun, bukan nak buat seteru. INI UTK ANAK CUCU !!!

    ReplyDelete
  62. Mulut Nina macam burit lapar kebuloq kote. Sumbat apa pon, janji dia sedap. Diamlah nanti. Kencing terabor, pi la berubat. Slut.

    ReplyDelete
  63. aaa ... apo anina kemut ketam ompek kali berderau ... hebat tu .... agak ea emak diyo poyi dapo nengok semut byk hurung makanan dak nina maleh nak komeh dapo lopeh makan ... malam hari emak diyo jerit2 semut semut ... apo layi nina kemut kuat2 .. aduih apo ko kemut kuat2 nak putus den punyo ... dah tu ekau suruh oden kemut tu .. apo layi oden kemut la kuat2 ... omak kau jerit2 kat dapo tu ekau tak komeh jebah lopeh makan malam tadi ... tu pasal dah di hurung semut ...omak ko jerit semut2 bukan kemut2 .. oo apo tak koba siang2 .. pulak dah ... aa gitu la ceghito ea.

    ReplyDelete
  64. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...