Friday, 23 December 2016

ADA ORANG MAHU DEDAH PERBUALAN DENGAN NUR JAZLAN


Antara pemimpin UMNO yang "dulu lain, sekarang lain"  ialah Nur Jazlan Mohamed. Cakap dan kenyataannya ketika menjadi Ahli Parlimen biasa dan Pengerusi PAC berbanding setelah dilantik sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri, jauh sangat bezanya.

Jika kita rajin, "google-googlelah" untuk melihat perbezaan tersebut.

Untuk itu, jom kita baca  "amaran" ini. (SH 23/12/2016).


NUR JAZLAN MOHAMED KAMU TAHU HAKIKATNYA APA YANG BERLAKU DALAM KES SKANDAL 1MDB

Tolong bagi tahu Timbalan Menteri Dalam Negeri iaitu Datuk Nur Jazlan Mohamed  agar jangan celupar sangat!! Kadang kala mulut dia macam 'mulut tempayan!!'

Budak Nur Jazlan ini tahu apa yang sebenarnya berlaku dalam kes skandal 1MDB!! Dia Pengerusi PAC Parlimen pada waktu itu!!

Dia sanggup terima jawatan timbalan menteri dan akhirnya terpaksa letak jawatan sebagai pengerusi PAC. Begitu juga dengan 3 orang lagi anggota PAC mengambil tindakan yang sama untuk menerima jawatan timbalan menteri dan akhirnya semua mereka terpaksa lepas jawatan PAC!!

Bagi saya mereka ini semua pengkhianat!! Kenapa tak mahu selesaikan dahulu siasatan terhadap kes skandal 1MDB baru terima jawatan timbalan menteri masing-masing?!

Ini masalah dengan orang yang tidak ada prinsip serta tidak amanah!! Jawatan politik adalah keutamaan mereka. Perjuangan mereka bukan untuk membela kepentingan bangsa serta agama.

Kalau mereka takut berjuang untuk tegakkan kebenaran; biarlah kami pikul tanggungjawab ini sebagai satu fardhu kifayah. 

Kalau mereka bacul tolong duduk di tepi tapi jangan bising!!

Nur Jazlan tolong duduk diam-diam!! Dia ini dulu pun pernah mengiakan kebenaran kes skandal 1MDB.

Dulu saya selalu juga ber'whatsapp' dengan Nur Jazlan Mohamed ni!!

Secara jujur dan ikhlas saya ingin nasihatkan budak bangang ini duduk diam-diam cukuplah!! 

Kalau dia nak gadai maruah diri atau prinsip peribadinya melantaklah!! Tapi tolong jangan paksa orang lain ikut cara dia yang tak betul itu!! Kami semua ada prinsip untuk lawan kemungkaran secara habis-habisan!!

Tolong jangan bagi saya dedahkan hubungan interaksi di antara kami berdua!! Tolong ingat itu baik-baik!!

Ikhlas dari:
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
22 Disember 2016.

80 comments:

  1. Terbaik....!! Nur Jazlan ni opportunist yg x boleh dipercayai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok muka memang jenis tembam pelahap dedak..asal dipancing umpan dedak pasti telan habis..

      Delete
    2. Dengan kail ditelan habis sampai keperut cam belukang.

      Delete
  2. Kalau dah terkena "mendrem" dedak+nasikangkang semua jadi biul dan celaru. Bukan setakat budak hingusan dlm politik, lebai musang berjanggut pun boleh jadi biul dan celaru pemikirannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang selalu pakai tangkal kebal atau tangkal pengasih tapi si Nur Jazlan nie pakai tangkal bodoh dan tangkal sial. Kalau tidak bodoh nya tak akan menjadi2 macam nie.

      Delete
  3. Dedak punya penangan.maruah
    diri pun gadai.bapa borek
    anak rintik

    ReplyDelete
  4. 1. Manusia ini tiada berprinsip, meninggalkan tanggungjawab sebagai pengerusi PAC untuk kerusi timb menteri KDN.

    2. Dahlah tak berprinsip, ada hati nak lawan peguam haniff untuk interpret the law.

    3. Sebenarnya inilah melayu johor penakut....ditabur pangkat dan dedak, mengkhianati bangsa, agama dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Johor ramai berjiwa Hang Tuah.

      Delete
    2. Berjiwalah dengan realiti bukan fantasi atau mitos hang tuah. Bukan semua orang johor berfantasi.

      Bagi saya, nur jazlan satu persen pun tak berjiwa besar, tunduk pada pangkat dan wang dan pengecut

      Delete
    3. Ramai jiwa lembu...pantang nampak rumput, terus ragut. Makan terlebih gelojoh tak pa, simpan dulu dalam 4 perut, settle kemudian. Lepas kenyang, berak merata.

      Delete
  5. Dedah Khairuddin dedah kita tak ada masa dah...PRU 14 pun semakin hampir. Rakyat ingin tahu penerangan secara 'direct.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat khairuddin dedah hubungan interaksi antara beliau dsn si pengkhianat bangsa, agama dan negara bernama nur jazlan

      Delete
  6. Dedah jer.
    Orang macam dia kalau dedah pun tahu lah dia nak memutar belitkan isu. Macam Hadi, sampai Dewan Ulamak tolong belitkan.

    Mereka yang menjadi PM, Menteri dan Timbalan Menteri.. sedar jawatan yang mereka terima ada lah satu watak yang perlu di lakun ..

    ReplyDelete
  7. Nak tengok reaksi dulu sebelum dedah...rileks..

    ReplyDelete
  8. Dalam umno skrang ni takder satu pun yg boleh pakai..Bak kata org jerman "bodo dop leh nok ajar,cerdik dop leh nk tumpang"..

    ReplyDelete
  9. Nur Jazlan’s betrayal rips apart our hearts like nothing else, as angers and griefs course through us, leaving us feeling cheated and helpless. It was made worse with appointment of najib’s cari makan politician, Hassan Ariffin as chairman replacing him. Betrayal is one of the worst things you can do to anyone, moreso to the rakyat who have put up so much hope on you.

    What should our response be, then, when we have been betrayed? Come PRU14, vote him out and his political masters. Khairuddin may have the information that we need to hear. If he releases it, we can evaluate who this man is, Nur Jazlan, a traitor to his country and a member of the kleptocratic government.

    ReplyDelete
  10. Khairudin ..buat apa simpan dedah semua..kita tengok muka tempoyak dia..dia kutuk Tun ,mahyudin dan lain lain pemimpin bersatu..biar najib tahu pendirian orang macam ni memang tak boleh dipercayai

    ReplyDelete
  11. Din
    Tak payah la nak bermadah ke apa ke....DEDAH je lah,jika kau BENAR. Jgn bak memusing2 tak tentu hala.

    ReplyDelete
  12. Sharing some (*right or wrong, one can decide) views of the current situation.

    At this moment, criminals rule. With every new BR1M, coupled with daily TV3 doses-they are mass producing new idiots as mindless loyal subjects.
    BN is close to making itself a new selfless and mean money-making religion- complete with reckless wacko prophets and barbaric crusaders. You dont own your head, as it could be illegal, even to think.
    All this is going to go down as the biggest scam in history!
    Will we be a strong nation after what seems like a brewing storm below the media.

    ReplyDelete
  13. nur jazlan ni pernah bagi talk pasal integriti. aku nak muntah dengar mamat sorang ni bercerita. boleh dia kata teragak2 nak ambil tindakan pada ahli parti sendiri, dia ni paham tak integriti tu apa? jenis talam dua muka. phuih!

    ReplyDelete
  14. saya yakin bahawa semua cerdek pandai melayu tahu apa yg sedang berlaku kpd Negara sekarang. namun sama ada mereka memilih utk berdiam diri atas sebab2 peribadi atau dgn terang2 bersubahat.

    ikhlas saya nyatakan bahaw mereka ini tlh menjual 'maruah' mereka kpd syaitan (they hv sold their souls 2 d devil).

    mengenai ds nur jazlan,arwah ts mohamad rahmat pernah memberitahu sebab2 mengapa dia d gugur drpd cabinet tun m n tidak segan silu menyatakan kehampaan nya kd saya. mungkin rasa kecewa itu bertempias juga k atas diri nya.

    mereka2 ini sedar bahawa dosa bersubahat sama besar nya dgn pelaku.

    "seseornag yg d beri amanat olih Allah utk memimpin rakyat dan mati ketika sedang MENIPU rakyat nya,maka Allah mengharam bagi nya syurga" - 6:9 shahih muslim.

    "dan hendaklah kamu bertolongan tolongan utk membuat kebajikan n bertaqwa, dan jangan lah kamu bertolongan tolongan pd melakukan dosa(maksiat)dan permusuhan" - surah al maidah:2.

    wallahu aklam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan, adakah maksud tuan yg tun m.pada masa menjadi.Ketua ts.mohamad rahmat juga melakukan dosa sbagaimana yg.dilakukan oleh najib? Sila jelaskan.

      Delete
  15. Terbaik Dato Khairuddin!!....seorang pemimpin yang jujur dan ikhlas.

    ReplyDelete
  16. Dedah jangan tak dedah!!!!!

    ReplyDelete
  17. Seingat saya Muhammad Rahmat digugurkan dari kabinet Tun M kerana beliau kalah dalam PRU dikawasannya.Tetapi walau baigamana pun Tun M masih lagi melantek beliau sebagai duta besar keIndonesia.Dan selepas itu Muhammad Rahmat sekali lagi dilantek sebagai Menteri Penerangan sehingga Tun meletak jawatan.Pada seawal Tun Mahathir mengkritik Pak Lah Muhammad Rahmat masih penyokonh kuat Tun tetapi setelah temakan dedak Pak Lah beliau berpaling tadah dengan pusingan 360 u-turn. Sebab itu semasa beliau meninggal Tun tidak menziarahinya kebutulan juga Tun berada diTerengganu pada masa itu,tetapi walau baigamana pun Tun sempat memberi sedikit ucapan menerusi TV.......Tun sedikit pun tidak menunjukkan sikap dendam sebaliknya memuji akan segala kecemerlangan Muhammaf Rahmat semasa bertugas dibawah beliau.Itu yang sempat saya ingat.Tentang Nor Jazlan pula maaf rasanya nama beliau tak menyerlah langsong semasa hayat bapanya.........suam2 kuku aja dan kalau tak silap aku bertanding pun kalah kerana tidak disukai oleh penduduk dikawasan........harap ada sesiapa yang boleh perbetulkan jika salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf anon 14:00.

      SAYA RASA FAKTA ANDA KURANG TEPAT. BELIAU TLH D GUGURKA BERSAMA SAMA TS SABA. KEDUA DUA NYA KENALAN RAPAT SAYA SETLH MEREKA BERSARA.

      KEDUA DUA NYA MEMPUNYAI KEBOLIHAN YG TINGGI.

      KENAPA MEREKA D GUGUR? ITU SDR KENA TANYA TUN M ATAU MEREKA SENDIRI ATAU DS JAZLAN.

      Delete
    2. Saya lebih kenal meraka, satu sen pun tak boleh pakai .......

      J. Khas (Rtd)

      Delete
  18. Pulus yg masyuk dlm perut lebih penting dr amanah.
    Kalau nur jazlan bagitaupun apa yg kau org blh bagi.
    Sanggup kah kau org nak huluq duit juta2 kat dia kalau dia dedah.
    Sanggip kah kau org bagi jawatan tinggi kat nur jazlan kalau dia bukak rahsia.
    Sanggup kah hampa jamin keselamatannya dan tiada tindakkan undang2 akan diambil ke atas nya nnt utk dia dedahkan perkara sebenar kerana kpn dan ag adalah org suruhan najib.
    Kalau hampa tak blh jamin tak payah la cakap. Buang masa saja.
    3 ..3..org ni mesti ditangkap dulu br nur jazlan dan yg lain2nya akan cakap.
    Percaya lah.

    ReplyDelete
  19. Dedak oh dedak.....

    ReplyDelete
  20. Salam Jumaat kpd admin dan para sahabat.

    Kudos kpd d' rahmanain (the two rahmans) untuk komen2 yang baik. Juga kpd para sahabat lain, teruskan usaha.

    Kejora, Berayon dan Tempoyak sudah layu ditelan kepenatan. Unknown masih muncul tapi terpaksa memerah otak untuk menjawab perkara yang ia tahu bertentangan dengan hatinya.

    Saya tak mahu komen panjang tntg isi komunikasi di antara DK dan NJ. Saya kira busuk bangkai gajah sudah cukup untuk kita tahu di bawah nyiru ada bangkai.

    Mari lihat dari sudut antagonis dan protagonis pula.

    UMNO ditubuhkan sbg wadah perjuangan orang Melayu. Adat perjuangan dan peperangan, ada hasil yang akan dinikmati bersama apabila perjuangan itu berhasil. Maka semua yang memakan hasil akan mengaku sbg pejuang.

    Benarlah janji Allah bhw manusia tidak akan dibiarkan terus berkata 'kami beriman' tanpa sebarang ujian.

    Kesemua mereka yang pernah menjerit mendabik dada mengaku sebagai pejuang UMNO telah diberikan ujian untuk membezakan siapa sebenarnya pejuang dan siapa hanya kaki gebang sahaja.

    Orang-orang yang pernah sama2 memakan hasil perjuangan UMNO kini diuji untuk membuktikan siapa pejuang dan siapa yang hanya mahu memakan hasil.

    Nur Jazlan, apabila menerima jawatan kabinet yang lebih lumayan hasilnya dan meninggalkan PAC yang lebih penting peranannya di dalam isu 1MDB telah membuktikan melampaui keraguan munasabah bahawa beliau hanyalah seorang pemakan hasil.

    Apabila beliau kantow kepada si Presiden yang sudah terang2 seorang penyamun dan pengkhianat, maka jelaslah bahawa NJ bukan seorang pejuang.

    Ada pula Dato Khairuddin telah memilih untuk menentang Presidennya walaupun mengetahui ia akan menghadapi rintangan super hebat dari orang paling berkuasa di Malaysia.

    DK telah menemupuhi dugaan yang bukan calang-calang disebabkan beliau telah memilih untuk berjuang demi kebenaran.

    Setakat dimufliskan dan ditahan polis adalah kecil berbanding apa yang beliau alami dan tidak umumkan kepada awam.

    Saya mengetahui dari sumber yang tidak saya ragui perkara yang umum tidak mengetahui, tetapi saya tidak boleh dedahkannya. Biarlah semua pembaca membuat andaian sahaja.

    Annuar Musa pernah berkata bahawa yang tidak menyokong Najib adalah kerana mereka tidak dapat dedak. Ini hanya betul bagi Anuar Musa, Nur Jazlan dan yang seperti mereka.

    DK pernah ditawarkan dedak yang lumayan hanya untuk senyap dan 'tidak berbuat apa-apa' tetapi tawaran itu ditolak.

    Berbanding dengan para ahli kabinet yang memilih untuk menjadi pensubahat demi dedak, para ahli agama yang memilih untuk menjadi bystander demi cari makan, DK telah memilih untuk menjadi pejuang yang menghadapi rintangan yang bukan calang-calang orang sanggup hadapinya.

    Saya angkat topi kepada DK.

    Disebabkan itulah saya juga tabik kpd pak rahman jpc yang sekalipun boleh memilih untuk bermain dengan cucu2 dan tetap mendapat pencennya, tetapi pak rahman jpc telah memilih untuk menyusahkan diri di dalam perjuangan ini. Ini bezanya orang yang berkhidmat hanya untuk kelangsungan hidup dan mereka yang berkhidmat benar2 demi alif ba ta.

    Same goes to tuan budin dan pak othman yang sanggup bersusah payah apabila memilih jalan melawan arus secara terbuka tanpa berselindung di sebalik unknown identity demi kesejahteraan anak cucu kita.

    Hat's off to u guys..

    Untuk para pendedak, anda semua hanyalah pemakan hasil dan bukan pejuang. Anda hanya berjuang untuk tembolok sendiri di sebalik slogan agama bangsa dan negara yang meniti di mulut anda.

    Salam perjuangan kpd para pejuang sebenar, kecil dan besar, bernama dan tanpa nama.

    P/s - semoga misteri sebenar di sebalik pembunuhan Altantuya, Najdi dan Morrais terbongkar juga di akhir nanti.


    ReplyDelete
    Replies
    1. For Najidi's case, there will be a RETRIAL....its going to be interesting

      Delete
    2. john doe dah lama daya perhatikan, anda ni suka cakap kosong lah, mengecilakan orang tanpa sebab, berhujah dengan fakta-fakta yang tidak begitu cerdik. orang penakut je yang meyerang orang "dari belakang". suka melabel orang, kurang pengetahuan. kosong.

      ikhlas,
      G

      Delete
    3. G, kalau ko rasa ko pandai jawablah ulasan john doe dengan kepandaian ko plak.

      Delete
    4. Kpd sdr G,

      Saya mengalu-alukan komen balas sdr dengan fakta-fakta, isi-isi dan pengetahuan yang cerdik untuk menyangkal tulisan saya.

      Sdr dipersilakan.

      Delete
    5. G...di mana "kosong" nya hujah John?

      Delete
    6. G.
      Dari komen awak, sudah tentu habitat awak dibawah tempurong yg dipenuhi taek low. Akibat selalu bergelumang disitu, hidung dah mati dan tak dpt kesan busuk yg nyata. Tapi silakan lah bermastautin disana. Ternyata awak tak dapat diselamatkan lagi, lagipun masyarakat bertamadun tak perlukan perosak. Kesian awak...

      Delete
    7. Budak G ni mmg gila babi
      G= Gila

      Delete
  21. To all Jewish People ..... HAPPY HANUKKAH !

    ReplyDelete
  22. antara klise yg sangat dipercayai oleh golongan yg jahil lagi menyombong diri, apabila tuan2 politiknya memberi "amaran" akan mendedahkan sesuatu.

    Hmm, teringat aku bagaimana Ezam Mohd Nor yg menjunjung 6 kotak rahsia yang berisi pembuktian aktiviti rasuah, penyelewengan,bail-out,kronisme sewaktu Tun Mahathir berkuasa - Asal 6 kotak itu amanah dari mantan TPM yg didapati bersalah atas jenayah liwat.

    Kini si polan yg menggalas amanah, telah mengembalikan 6 kotak itu kepada Tun Mahathir sambil tangan bertaut salam - maka si jahil itu dari dua kelompok itu turut berjabat tangan sesama mereka.

    Segala kata cercaan, adu domba dan fitnah (bahkan barangkali ada yg melafaz dia ingin menuntut keadilan diatas segala kezaliman Tun Mahathir, di Padang Mahsyar kelak).

    segalanya sudah dimaafkan dan terampun pada fahaman golongan yang jahil.

    Alangkah bertuahnya si jahil itu yg berjemaah dan bergaul sesama mereka (dengan membawa niat yg berlawanan).

    Lalu mereka berkata - inilah ketua2 kami yang benar jalannya, bahkan sesama mereka tidak perlukan kuasa pemutus (alangkah bodoh dan malang keadaan si jahil itu).

    Nantikan sahaja bagaimana tuan2nya akan saling mengigit sesama mereka kerana berebutkan kerusi untuk ditandingi.

    PAS telah membawa lari bersamanya 70 kerusi - bahkan tuan2 politik itu masih mengejar.

    DAP telah mengunci kerusinya diatas asbab - "kami bertanding di kawasan CINA" - (hey si jahil, bukankah DAP dan para pengundinya bersifat Malaysian Malaysia - mengapa tidak boleh berbahagi kerusi untuk PPBM ?)

    PKR juga licik dalam mempertahankan kerusinya dengan cadangan agar PAN diserap masuk seluruhnya ke dalam PKR, maka tiada lagi kerusi untuk disumbangkan pada PPBM - bahkan PKR akan mendapatkan lebih banyak kerusi untuk ditandingi kerana telah menyerap sepenuhnya PAN (parti yg paling rendah tarafnya), Matinya kelak sebelum sempat bertanding. PPBM tidak mungkin akan bertanding melebihi dari PKR dan DAP.

    Nah, benar-benar tuan2 politikmu mampu memberi maksud baru pada pepatah -

    "Duduk Sama Rendah, Berdiri Sama Tinggi" - bergantung pada keadaan semasa. 😘



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni asyik ulang benda yg sama je..bankrupt idea ke atau dedak tersumbat dlm otak..

      Delete
    2. Merepek tak habis habis si unknown ni...cerita macam ni budak budak puteri umno lulusan darjah 6 boleh la percaya.

      Delete
    3. Unknown...siaran ulangan.

      Delete
    4. sahabat, bukan aku yang sedang "berjuang" untuk menyelamatkan Malaysia dari terus dirosakkan oleh kerajaan pimpinan UMNO dan BN.

      Aku hanya mengajarkan kamu supaya tidak bersifat bagaikan keldai yg tidak pernah menoleh dan melihat bebanan yang digalas pundaknya sendiri.

      Benar,kisah tuan2 politikmu adalah kisah yang berulang-ulang kerana bertemunya mereka laksana kawanan binatang buas yg dikurung dalam kurungan yang sama - dan setiap kali hancurnya kurungan, tuan2 kamu sangat pantas membinanya kembali.

      pernahkah kamu melihat kawanan binatang buas membahagikan kepingan daging tanpa menampakkan taringnya ? - demikian juga keadaannya tuan2 politikmu.

      Kamu tidak sanggup untuk memikirkan keadaan dan sifat tuan2 kamu bukan?

      Aku juga tidak ingin lagi melihat keadaan di mana kamu sekali lagi berlaga kepalanya sesama sendiri tatkala tuan2 politikmu menggigit sesama mereka, apabila tiba saatnya pembahagian kerusi terpaksa diputuskan.

      Adakah sesiapa dari kalangan kamu, mahu berkata aku hanya mendatangkan fitnah terhadap tuan2 politikmu ??

      Delete
    5. Unknown, ada aku kisah.

      Perrrrllll..

      Delete
    6. aku hanya mengajarkan kamu agar tidak bersifat bagaikan seekor keldai yang tidak mampu menoleh dan melihat bebanan yang digalas diatas pundakmu.

      tak mengapalah sekiranya kamu tidak mengambil kisah, sedikitpun aku tidak tertanggung padaku kerugian.

      🎾

      Delete
    7. Nak mengajar orang tapi sendiri tak betul.merapu je lebih..ayat berbunga tapi manisnya tak ada...

      Delete
  23. Hat's off to you,john doe..jelas nampak perbezaan antara PEJUANG,pemakan dedak & pemakan hasil!Bukan misteri pembunuhan tu aja tapi misteri MH 370 juga.

    ReplyDelete
  24. Bukan main dahsyat lagi nak mendedah itu dan ini kononnya kepada rakyat isu 1mdb ni. Tapi....kenapa si ayam sabung mamak ni tarik balik saman kepada 1mdb di amerika???

    Boleh sesiapa jawap??? Kenapa tak "dedah"kan segalanya? Dan....kenapa si mamak dari kenyataan dimahkamah mengeSAHkan dia tiada bukti utk dakwa Najib mahu pun 1mdb???

    Inilah persoalan2 yg berbangkit selain....

    Siapa yg terdiam sekarang?

    1. Doj tak berani namakan mo1.

    2. Doj tak berani dakwa jenayah keatas jho low dan riza.

    3. Doj tak berani sita harta jho low dan riza.

    4. Swiss ag sahkan Najib bukan suspek... http://www.reuters.com/article/us-switzerland-malaysia-investigation-idUSKCN0VB2LJ

    5. Kerajaan arab saudi, sprm, pac dan polis sahkan rm2.6b adalah derma dari arab saudi.

    6. Kes bsi...tiada nama Najib, jho low, riza aziz, 1mdb disebut.

    7. Mahkamah kuala lumpur tidak terima kes mahathir kerana beliau hanya berkata " Saya dengar org cakap...".....hearsay.

    8. Mahathir akui beliau tiada bukti untuk mendakwa Najib.

    9. Pac sahkan Najib tidak bersalah.. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/04/07/pac-najib-not-accountable-over-1mdb-dealings/

    10. SR kantoi menipu kerana tiada wang sebanyak 3billion dimasukkan ke dalam brazen sky - sumber MAS

    Mana lu punya bukti?

    KAHKAHKAH..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ari tu, dinajib sendiri mengaku duit tu masuk akaun...cemana plak ko keris berayun kata SR tipu...lain kali dengar la cakap najib, tuan ko tu...pendedak jenis apa ko ni lawan cakap tokeh ...kalo nak depend bos pun agak agak ar..jangan la sampai merendahkan inteligence dia...itu pun kalo dia ada la...hahaha

      Delete
    2. Keris berayon,

      Siaran ulangan. Habis modalkah?

      Macam cerita astro yg di ulang2. Carilah bahan baru. Semua soalan2 ini dah d jawab...sori ok...tak der class

      Delete
    3. Keris Berayon, kau temberang orang kampung macam mak bapak kau boleh la. Kita semua kat sini educated, bukan bodooo macam family engkau.

      Siapa kata DOJ "tak berani" dakwa jenayah ke atas j low dan riza? Apa bodooo punya statement. DOJ belum sampai point dakeaan jenayah, kena settle proses sita harta haram dulu. Siapa kata DOJ "tak berani sita" harta j low dan riza? Kau tak tau baca orang putih, baik dok diam diam, satu dunia dah tau proses mahkamah sitaan di US.

      Sejak bila kerajaan arab saudi sah kan rm2.6b tu derma dari arab saudi? Cerita dongeng ni nak kencing orang bodih macam mak bapak kau boleh laaa. Baca betul2 apa maksud kenyataan menteri luar saudi. Anyway, kau bukan paham pun apa dia cakap.

      Delete
    4. keris berkarat,
      Awak tahu benang tu basah, tapi ego awak kata awak boleh betulkan. Tuan anda pun harapkan hujan lebih baik dari anda dgn upah yg dia bagi.
      Konon awak gah sebgai Spin Master, tapi malangnya awak hanya Shit Eater. Kita tahu , awak dah letih. Hati kecik awak mahu cuba selamatkan sedikit baki maruah yg mungkin dot diselamatkan. Kesian, kan?

      Delete
    5. Dah terlalu kenyang makan duit haram... Yg putih jd hitam yg hitam jd putih
      ...Inilah kris berkarat yg bertuankan penyamun... Perompak... Perampas..
      Pembohong kesudahan jd penakut

      Delete
  25. Salam semua

    Petang Jumaat ni saya nak cakap pasal makan...lagi pun kita di Sarawak ramai yang sibuk nak sambut Krismas...tak lepas peluang berkunjung rumah taulan yang merayakan Krismas...makan lagi.

    Inilah rahmatnya di bumi kenyalang....perpaduan kaum yang amat tinggi....tak kira suku kaum atau anutan agama...tak kekok nak ucap "Merry Christmas", "Selamat Ari Gawai", "Selamat Hari Raya", "Gong Hii Fatt Choy"...kami mesra bergaul.

    Berbalik isu makan: Kita orang Islam pastinya hanya makan makanan yang "Halal" sahaja...Orang Islam Malaysia amat sensitif dengan "Halal"...terutama orang Melayu...Tapi kadang orang melayu ni hanya mementingkan "Halal" dari sudut bentuk makanan itu sahaja. Babi sudah tentunya tidak halal dan melayu memang sumpah tak akan makan babi...walau pun minum arak dan mengambil dadah agak lumrah dan berleluasa dikalangan orang melayu.

    Satu perkara yang membuat orang melayu begitu sensitif dengan "halal"nya makanan ialah kerana mereka 'Kuat Agama".Orang melayu bersungguh sungguh menunjukkan mereka "kuat agama"...tutup aurat, bertudung, berjubah dan berjanggut, meng"arab"kan bahasa melayu, dan macam macam lagi. Mereka cukup hormat dan memandang tinggi ostaz yang fasih berbahasa arab...walaupun tak faham sepatah arab.

    Bab makan...

    1. Babi memang melayu tak makan.
    2. Binatang tak sembelih melayu tak makan.
    3. Ayam golek, ayam goreng, ayam panggang semua melayu makan.
    4. Daging lembu, daging kambing, daging rusa pun melayu makan.
    5. Ikan, udang, ketam, kerang, sotong juga makanan melayu.
    6. Melayu memang suka makan...asalkan "Halal".

    7. Yang satu ini memang makanan kegemaran melayu...terutama mereka yang bergelar "pemimpin"

    MAKAN RASUAH...orang lama cakap "makan suap, tumbuk rusuk, pelincir". Sekarang banyak yang sebut "dedak"

    Rasuah ni resipinya berbagai...sekali rasa pasti tak puas...nak lagi dan nak lagi...dan kadang namanya berubah ikut musim...waktu pilihanraya...ianya digelar bantuan...musim haji...tajaan jadi sedekah dan musim raya haji...korban lembu jadi amal jariah.

    Dan melayu nampaknya cukup peka dengan makanan "RASUAH" ini. Memberi makanan ini dengan banyak kepada orang ranmai akan membuat sesaorang itu dihormati dan disanjung sebagai seorang pemimpin...penyelamat bangsa.

    Melayu memang kuat makan dan amat kuat agamanya.

    Merry Christmas buat taulan beragama kristian.

    Selamat Makan....
    Rasuah?...ah!..biasalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salute Putrakraken!!!
      You have just Hit the Stupid Bull in his BLIND eyes. *(probably deaf too haha)

      Delete
  26. BREAKING NEWS:Bolehkah Hadi Awang Terima Anwar Jadi PM?
    (1 dari 2)
    BILA PENGKHIANATAN KHAIRUDDIN ABU HASSAN DIANGGAP SEBAGAI “PEMBELA DEMOKRASI”

    Adakah tindakan pemberontakan yang mempunyai agenda peribadi tidak dianggap salah? Adakah tindakan memburuk-burukkkan negara dan kerajaan kepada negara luar berdasarkan kepada bukti palsu juga dianggap sebagai tidak bersalah?

    Semua manusia yang mempunyai akal tahu dengan jelas bahawa semua tindakan tersebut terang dan nyata adalah salah dan merupakan langkah pengkhianatan terhadap negara.

    Namun ironinya, apabila kumpulan pro Mahathir bersama pembangkang menganggap bahawa usaha mereka untuk menjatuhkan seorang Perdana Menteri dengan meminta bantuan sistem pengadilan negara asing, dengan alasan kononnya sistem pengadilan negara kita tidak boleh dipercayai pula bukan satu pengkhianatan.

    Dalam perkara ini, rakyat tahu bahawa pembangkang akan sentiasa menganggap bahawa tindakan melawan arus mereka sebagai perjuangan. Dengan kata lain, perkara yang betul akan jadi satu kesalahan di mata mereka, begitulah sebaliknya.

    Fakta tersebut memang kita ketahui sejak dahulu lagi, tetapi apabila kumpulan pro Mahathir sanggup mengkhianati negara dalam perkara ini, maka rakyat benar-benar marah dan meluat terhadap mereka hingga mereka menganggap Mahathir ini lebih hina daripada babi.

    Hari ini, Matthias Chang yang merupakan Bekas setiausaha politik Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata beliau diminta hadir bagi memberi keterangan sebagai “saksi” untuk siasatan kes di bawah Seksyen 203 (A) Kanun Keseksaan, Jumaat depan. Beliau diminta hadir ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi bagi memberi keterangan kepada ASP Che daripada Unit Jenayah Komersil.

    ReplyDelete
  27. (2 dari 2)

    Matthias Chang yang sebelum ini mengiringi Khairuddin Abu Hassan membuat laporan polis terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di luar negara dirakam keterangannya berhubung siasatan polis terhadap Khairuddin yang kini ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (Sosma).

    Khairuddin pada mulanya ditahan pada 18 September mengikut Seksyen 124C Kanun Keseksaan (cubaan untuk melakukan aktiviti yang memudaratkan demokrasi berparlimen). Sebaik saja beliau melangkah keluar Mahkamah Majistret yang membebaskannya, beliau ditahan semula oleh polis di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (Sosma) kerana kesalahan Seksyen 124K (sabotaj) dan 124L Kanun Keseksaan (cubaan melakukan sabotaj).

    Untuk makluman Khairuddin Hassan sebelum ini mengalami masalah bankrap. Kemudian status bankrap tersebut telah dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi. Kemudian kita dapat melihat Khairuddin begitu vokal mengkritik 1MDB dan ke hulu ke hilir menjaja ceritera tersebut.

    Sebelum beliau ditangkap Khairuddin bercadang membuat laporan polis berkenaan 1MDB dibeberapa negara luar seperti Britain, Hong Kong, Perancis dan Amerika Syarikat. Kita mempertikaikan motif beliau. Adakah ini bayaran terhadap penghapusan status bankrap beliau? Hanya beliau yang boleh menjawabnya. Adakah pengkhianatan terhadap negara berbaloi dengan bayaran yang diterima, sekiranya beliau dibayar? Jawapan ini juga hanya ada pada beliau.

    Walaubagaimanapun, kami rakyat Malaysia tetap menganggap tindakan Khairuddin Hassan ini sebagai tindakan pemberontakan dan pengkhianatan terhadap Malaysia. Dengan itu, kami menyokong tindakan kerajaan menahan beliau atas akta SOSMA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak...!!! Satu dunia tahu Khairuddin bankrap tu..DOJ tunggu masa je nak dedah kebankrapan Khairuddin.....ha.ha..

      Delete
    2. Jarang dengar orang bankrap seorang pengkhianat.

      Namun seorang penyamun selalunya pengkhianat apalagi kalau wang samun itu wang rakyat dan negara.

      Jadi cerita yeo, yak and yvonne tu fitnah lah ye.....?

      Teruk juga singapura, suka fitnah najib dan 1MDB

      Delete
    3. Ni BREAKING NEWS tahap Utusan dan TV3....khas untuk orang felda. And talking about felda, KWSP dah jual semua saham FGVH hari ni, saham felda turun 5%. Harga dalam rm1.50 satu saham, lebih kurang harga 1 gelas teh tarik.

      Delete
    4. Kesian peneroka Felda..udah ler tanah peneroka tergadai dgn rm15k aje, pas tu saham plak jatuh...itu ler..dgr lg cakap punahxsihat felda tu..

      Delete
    5. Walaubagaimanapun, kami rakyat Malaysia tetap menganggap tindakan Khairuddin Hassan ini sebagai tindakan pemberontakan dan pengkhianatan terhadap Malaysia. Dengan itu, kami menyokong tindakan kerajaan menahan beliau atas akta SOSMA.
      ---------------------------------

      Apa legitimasi untuk si anonymous ini mengaku mewakili rakyat Malaysia?

      Tun M telah mecabar Najib buat satu referendum untuk melihat siapa yang mendapat sokongan rakyat tapi Najib mengelak.

      Apabila dibuat satu undian online di fb Najib hanya mendapat 3% undian berbanding Tun M 97% drpd lebih 600k penyertaan.

      Apa pun pengkhianat sebenar adalah yang menyamum dari rakyat di negara sendiri. Yang berusaha untuk menangkap penyamun itu adalah sebenarnya patriot.

      Delete
    6. 1734, TAHNIAH. Awak adalah specimen terbaik MeKAYU Selam. Habitat awak bawah tempurong yg dipenuhi taek low. Species awak ni dah nak pupus. Mungkin elok pihak berwajib awetkan awak dlm kencing YYY, Yeo Yek Yvonne sbb awak tak dpt hidu hancing lagi. Kesian pun ada ni

      Delete
    7. Sudah hampir 7 tahun kamu bertempik Najib penyamun .. sudah bertimbun pendedahan dan pembuktian yg disuap ke dalam dada golongan seperti kamu.

      Apakah perlu 7 tahun lagi untuk tuan2 politikmu agar mereka menggunakan segala pendedahan dan pembuktian untuk mengheret Najib ke muka pengadilan ?

      Sesungguhnya tiada yang lebih bodoh daripada si polan yg memegang keris terhunus sambil berteriak - "aku bunuh kau" namun tidak si polan itu berganjak mara walau setapak.

      Demikian lah keadaan kamu yang bertempik - "Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB", setelah hampir 7 tahun berlalu, apa hasilnya dari tempikan yg bergemuruh itu ?

      Tuan2 politikmu mengambilnya sebagai habuan politik. sedang kamu, apa yang sedang kamu perjuangkan sebenarnya ?

      Delete
    8. Unknown berhujah dengan masa. Kalau masa yang diambil lama bermakna seseorang itu tidak bersalah di atas pertuduhan. Begitulah intipati hujahan Unknown ini.

      Hujahan ini pernah dibidas di Putra Merdeka dahulu. Walaubagaimanapun tidak seperti Unknown, saya tidak berminat untuk ulang siar kecuali yang perlu sahaja.

      UNKNOWN sememangnya gagal mengambil iktibar sejarah Nabi Nuh yang berdakwah lebih 900 tahun dan akhirnya baginda tetap diberi kemenangan.

      Apabila datang kebenaran, yang bathil itu pasti lenyap.

      Unknown, mark my words.

      Ur boss will definitely kena one day, and u will definitely lose this war for being on the bathil side.

      We may not win this war immediately but we will win it definitely.

      In shaa Allah. Aamiin.

      Delete
    9. sahabatku John Doe, kamu terlalu curang apabila menyamakan keadaan dan sifat tuan2 politikmu beserta sekutunya kepada sirah perjuanga Nabi Nuh a.s - Nauzubillahiminzalik

      Luangkan sedikit masa mu untuk melihat keadaan dan sifat tuan2 politikmu dan bermuhasabah.

      Aku membawakan kamu peringatan agar berpegang pada hakikat ilmu,iman dan akal -

      sifat perjuangan tidak boleh bercampur aduk diantara yg HAQ pada yang BATHIL.

      hatta kamu tidak mengetahui siapa yg memegang kuasa pemutus dari kalangan tuan2 politikmu -

      tidak kah kamu telah melihat dan mendengar bagaimana mereka berkhianat dan menipu daya sesama mereka ?

      Aku tidak sedikitpun membantah pada asal niat kamu untuk menumbangkan kerajaan, kerana mempercayai banyaknya kemungkaran dan kezaliman yg mereka kerjakan.

      Namun aku membantah kamu diatas ikutnya kamu pada tuan2 politikmu laksana ikutnya biri-biri yang diternak sipengembala.

      Kamu tidak sanggup "membela" mereka tatkala aku membawakan hujah dan bukti betapa sifat dan keadaan tuan2 politikmu tak lebih dari sekadar sebuah lakonan yg diulang-ulang.

      Kisah 1MDB benar-benar menjadi asbab utama kamu mengikut kepada si tuan2 politik itu. Sehingga kamu terlupa pada tipu daya mereka.

      Jangan kamu lupa tidak semua yg memilih untuk bersama kerajaan adalah diatas niat mengejar nikmat2 dunia (kamu gelarkan sebagai pemakan Dedak).

      Majoriti dari mereka adalah org kebanyakan yg asas pertimbangannya terikat pada hak Agama dan Bangsa.

      Kamu terpelajar tetapi hanyut didalam tipu daya tuan2 politik yg berkhianat ..πŸ‰

      Delete
    10. Bila najib jatuh pemuka pemuka ni semua sembunyik kalau tak pun memilih menyondol kelain. Kebolehan mereka hanyalah mengampu menipu tiada lain.

      Delete
    11. Ya Unknown 2328 guna lerkataan yg Betul!!
      "mereka yg terpelajar dan hanyut" bagi yg percaya 1mdb.

      MAKA dgn sendiri, Unknown telah akui bhw untuk yg Tak percaya 1mdb (mcm Unknown) pulak,

      "merrka yg bodoh dan hanyut mcm kepala taek low".
      Tahniah Unknown, IQ awak sedang meningkat, tp beljn tentu boleh pulih, dedak awak makan terlalu bayak tuu. Takpa awak cuba lagi

      Delete
    12. Unknown bercakap tentang ilmu, iman dan amal?

      Hehehe, Unknown terlupa atau buat2 lupa ia pernah melafazkan kalam bahawa politik bukan tentang betul atau salah tetapi tentang siapa yang memberikan tempat.

      Unknown memang seorang yang mempunyai cakap berubah-ubah.

      Tentang kuasa pemutus kononnya ini pun telah pernah dihujahkan dan Unknown tidak dapat menjawab pada banyak perkara.

      Ia tidak lebih hanya membuat ulang siaran.

      Unknown hanya bermain-main.

      Delete
    13. sahabatku John Doe,

      sesungguhnya memang benar politik itu adalah soal dimana kakimu berpijak,bukan berpaksi pada benar atau salah. Politik itu juga tiada musuh dan kawan yang kekal dan lebih menggiurkan politik itu adalah matlamat menghalalkan cara.

      Ketiga-tiga fahaman politik ini adalah kiblat yg dipegang oleh tuan2 politikmu dan golongan yang jahil serta menyombong diri termasuklah dirimu sendiri - kamu tidak akan sanggup apabila cuba menyangkal.

      Sahabatku John Doe, kamu mencuba sedaya upaya menutup segala aib dan lakonan tuan2 politikmu apabila menyentuh pada urusan yang paling pokok - Kewajiban Melantik Kuasa Pemutus.

      Kamu semakin bercelaru apabila menyatakan Tun Mahathir adalah pemegang kuasa pemutus dengan berhujah ia mengetuai Deklarasi Rakyat (satu juta tandatangan) - siapa yg hendak kamu dustakan ?

      Kamu sekali lagi terkeliru atau hanya cuba membuai rasa apabila memberi kiasan bagaimana mahu menjalankan akad nikah sebelum diadakan majlisnya terlebih dahulu. Kamu hanya meletakkan hujah ditempat yg salah.

      Sesungguhnya tuan2 politikmu tiada terlantik kuasa pemutus dari kalangan mereka kerana itulah diadakan Majlis Presiden.(mujur sahaja tidak diwujud kuasa veto).

      Pernah dengar Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) yg dianggotai seluruh negara didalam dunia ini ? itulah keadaan tuan2 kamu secara zahirnya.

      Pernah dengar sistem komunis yg tidak melantik kuasa pemutus tetapi mengadakan jawatan Setiausaha Agung - itulah keadaan tuan2 politikmu.

      Kamu juga kini tidak mampu mengangkat kepalamu apabila aku katakan tuan2 politikmu bakal sekali lagi menggigit (berkhianat dan menipu daya) sesama mereka apabila tiba saatnya pembahagian kerusi perlu diputuskan.

      Mungkin kamu terlalu malu dan kemudian berkata yg lebih kurang maksudnya - "jangan masuk ke dalam rumahku dan cuba mengajar bagaimana mahu menguruskannya, keluar dan jagalah rumahmu sendiri"

      John Doe aku tidak pernah bermain-main, apabila kamu terlalu galak mendatangkan adu domba, dan fitnah terhadap kerajaan - beranikah kamu mengatakan aku hanya mendatangkan fitnah kepada tuan2 politikmu ??





      Delete
  28. Backdraft dalam parti UMNO yang menunggu masa sesuai.

    ReplyDelete
  29. umnono pakai battery expired ..kickstart pun tak hidup dah. Engine dh condemn- elok scrap cepat sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno Bn cuma pandang je gelagat pembangkang menghabiskan tenaga sedangkan Umno Bn simpan tenaga semakin byk tersimpan, sekali full swing maka berterbangan pembangkang bagai debu.

      Delete
    2. 0020, sambil tu , simpan sikit juga bodoh kamu tu.

      Delete
  30. Jgn dedah Jazlan.
    Depa ni pengkhianat melayu
    Kawan dgn mata sepet
    Depa ni dengki dgn Najib
    Depa dengki tak dapat dedak
    Depa ni talibarut mata sepet dapig
    Dapig ni virus yg memecahbelahkan org melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur Jazlan sendiri mata sepet. Emak dia Cina, anak angkat seorang Melayu. Bapak emak Nur Jazlan kemudian na jadi tokeh besor - pemunya Hotel Equatorial, satu dari yang terkemuka di zaman 80an.

      Selalu tokeh itu belanja makan di keluarga Nur Jazlan (emak bapak dan adik beradik nya) di hotel itu.

      Jadi, tak payah cakap banyak sangat pasal "semangat Melayu" orang mcm itu lah. Cakap pasal "pengkhianat Melayu" boleh lah.

      Delete
  31. 2120, Tahjiah, ketua politik kamu mesti suka sikap kamu ini. Tapi cuba tingkatkan hujah kalu awak nak dedak oerisa taek low tambahan. Hujah tu biar namoak ada akal baligh sikit. Ok cuba lagi.

    ReplyDelete
  32. Rakyat keseluruhan mahu membebaskan negara dari terus lumpuh disebakab oleh pemimpin kleptocratic dan compulsive liar and his dedakians. Gelombang kuat ini tak bermotifkan politik, bangsa dan agama.

    Macais mahu mempertahankan seorang penyamun dan ahli2 kumpulan penyamun dari dibawa ke mahkamah..rela disumbat bend haram, tak kesah kehilangan independence, no regards for anak cucu cicit. Asal masyuk....cina makan babi negara cina boleh diciumkulum sementara cina makan babi DAP dikutuk, dimomok. Itulah melayu najib....bukan melayu malaysia

    ReplyDelete
  33. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...