Sunday, 27 November 2016

CUKUPKAH SEKADAR BERDEMO SAJA? KENAPA PULA CEPAT2 DIUMUMKAN HADI AWANG AKAN TURUT BERSAMA?

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan satu perhimpunan besar-besaran akan diadakan pada 4 Disember ini bagi menzahirkan keprihatinan berhubung isu Rohingya.

Tarikh dan masa perhimpunan itu dilaporkan akan diumumkan kemudian.

Katanya, perhimpunan itu akan dihadiri oleh Perdana Menteri, Najib Razak serta beberapa pemimpin lain yang antaranya ialah Presiden Pas, Hadi Awang.

Sehubungan itu, Zahid turut menggesa pemimpin daripada parti-parti politik lain untuk turut sama menyertai perhimpunan tersebut.

Masalahnya, cukupkah sekadar berhimpun saja? 

Bukankah sebagai sebuah kerajaan yang sedang berkuasa, ada wang dan banyak kemudahan, Najib seharusnya sudah melakukan tindakan-tindakan tertentu untuk membantu umat Islam Rohingya yang sedang dizalimi itu?

Apa bantuan untuk mereka dan kepada pelarian yang sudah dihulurkan oleh kerajaan setakat ini?

Sudahkah nota bantahan dihantar kepada Kedutaan Myanmar atau adakah Dutanya telah dipanggil oleh Wisma Putra untuk Malaysia menyuarakan bantahan secara rasmi?

Kenapa Malaysia tidak mengambil langkah proaktif lain seperti menyekat kemasukan pekerja asing Myanmar yang sudah berlambak-lambak di negara kita?

Mengapa akhirnya berdemo juga yang jadi pilihan? 

Tidakkah baru-baru ini pelbagai NGO sudah pun mengadakan demo yang sama di depan Kedutaan Myanmar?

Selepas berdemo nanti, apa tindakan seterusnya sedangkan permintaan banyak pihak agar membatalkan perlawanan bola pun tidak diendahkan oleh kabinet?

Kemudian kenapa cepat-cepat diumumkan gandingan Najib dan Hadi Awang telah bersetuju menyertai perhimpunan itu?

Tidakkah ia menampakkan perhimpunan besar-besaran 4 Disember itu lebih bernawaitu politik untuk meneruskan agenda membuai hati rakyat selepas Akta 355, berbanding keikhlasan sebenar untuk membantu umat Islam Rohingya itu? (SH 27/11/2016).



68 comments:

  1. Demo demo demo...
    Suruh pasukan bola balik pun tak brani. Takut fifa gantung laa bagai.
    Fifa nak gantung pun bukannya kita rugi pun. Bola kita pun bukannya terror sanggat
    Sudah tu kalah pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM dan Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut kan ada kuasa...tak kan setakat berdemo saja.

      Gunakanlah pengaruh dalam OIC, G20, NAM, KESATUAN ULAMAK SEDUNIA untuk membela nasib ummat Islam Rohinya yg tertindas.
      Setakat berdemo pakai baju sedondon dgn unno tak payah lah nak heboh heboh...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. 15.14 OIC? Kita mana lagi ada pengaruh OIC. Pak arab pun tengah pening harga minyak rendah.

      Delete
    4. MO1 muka tak tahu malu,,Rakyat di Negara sendiri berdemo untuk membuangnya malah dia pulak yang sibuk untuk demo pada 4hb December nanti,,perbetulkan diri sendiri dulu sebelum campur urusan yang lain.....!

      Delete
    5. Demo bukan budaya kita. Budaya kita ialah menipu dan merembat harta rakyat.

      Delete
    6. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

      Delete
  2. Lagi sekali Najib dan Hj Hadi pakai sedondon.

    Bersedia lah menyaksikan kemesraan Hj Hadi dengan Najib.

    Rohingya tah ke mana, yang ganti di diperbesarkan ialah Hj Hadi senyum pada Najib dan Najib berpeluk dengan Hj Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan berpimpin tangan masa tu sudah!

      Delete
    2. Cium molot pun sudah!!

      Delete
  3. Bagi Hadi demo hanya merugikan rakyat dan mengganggu ketenteraman awam. Takkan Hadi nak buat u turn lagi. Ahli-ahli PAS tak malukah ada ulamak dunia yg tak berprinsip.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ada ahli pas disini, malulah pada diri sendiri jgn diperbodohkan haji adi.
      Guna lah kecerdikan kamu yg Allah berikan untuk menilai manusia. Jgn bodoh sampai bila bila .....

      Delete
    2. Hadi awang tu gila tak payahlah nak ikut dia

      Delete
  4. Ramai ramai pakai baju kuning dan sertai.. Think positive

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Puki mak ko lah sundal taugeh

      Delete
  5. Ramai ramai pakai baju kuning dan sertai.. Think positive

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhh! Good one bro.

      Delete
    2. yup, memamng cadangan yg baik sekali...
      kita pakai baju kuning...yahoooo
      laknatullah lah wahai pemimpin yg bersubahat dng najib pencuri...

      Delete
  6. Nak gelak di buatnya bila gerombolan lanun ingin berdemo untuk menunjukkan keprihatinan terhadap nasib Rohingya .

    Kalau 'teloq ' dia orang masih besar , saya cabar putuskan hubongan diplomatic serta merta . Usir semua kaum Myanmar yang cari makan si Malaysia . Ada berani ???

    A kleptomaniac has no gut to carry out such threat . He is not Tayeb Erdogan .. This kleptomaniac only knows how to "squeeze' the people of this country .

    Please note that Turkey was at position 111 in term of wealth level when Erdogan came to power . Currently they are at level 9 !!!! when a reporter asked about his country achievement , his answer is simple ...."" I don't steal ...""

    ReplyDelete
  7. Ada kuasa tp nk bdemo mcm org kebanyakan.
    Ada kuasa tp salahkan penjual menaikkan harga barang.
    Ada kuasa tp kebenaran 1mdb disorokkan.
    Ada kuasa tp acapkali rakyat yg tersepit dgn perjanjian konsesi.
    Ada kuasa tp rintihan pengeluar gula didengari setelah subsidi gula ditarik. Siapa yg nk dgr rintihan rakyat?

    ReplyDelete
  8. Raja Arab tak bagi derma ker kat Rohingya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cashflow saudi tenat tahap masuk ICU dah.

      Delete
    2. Hairan aku kat najib raja arab cukup murah hati sanggup bagi berbilion bilion ringgit..

      Delete
  9. Yaa..Hj Hadi baru kata demo tu merugikan dan buang masa..Kleptokrat tak kata U-Turn ke..sbb hari tu kata TDM pakar U-Turn..kawan-kawan kalau nak join saya setuju kita ramai-ramai pakai baju T kuning...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eddie Ah Wang sudah byk wang...Dia pun dah makin gemok.
      Aku pun ingat lagi eddie ah wang ni berkata demo ni merugikan dan membuang masa.
      Skrang eddie ah wang nak berdemo pula.
      Pundek punya tok guru.!!!!
      Tok guru dan pas ni dah sah sesat.

      Delete
  10. Jika mata masih buta.... sila gunakan telinga untuk mendengar perangai buruk pemimpin yang mengaku diri mereka wakil tuhan....

    Nak menang pilihan raya tak semestinya bekerjasama dengan Hadi dan kuncu-kuncunya.

    Lagi pula Hadi selalu kata parti mereka menang kerana dirahmati oleh Allah bukan kerana bergabung dalam pakatan rakyat.

    Oleh kerana itu parti PKR dan PPBM sepatutnya ada Tuhan juga kenapa tak minta pertolongan pada tuhan untuk menang pilihan raya ?

    Apakah semuanya sudah tidak boleh berfikir lagi sehingga jadi bebal hanya kerana percaya pada formula satu lawan satu saja membolehkan pakatan pembangkang boleh menang?

    Mungkin Muhyiddin Mahathir Azmin terlupa atau memang tak tahu ketika ini semua jentera pilihanraya sedang menyusun strategi untuk menipu.... ? Tahu kah apa tipu muslihat mereka itu?

    Kalau masih percaya bahwa PIS boleh bagi kemenangan.... Sila teruskan rundingan.

    Semoga pemimpin tertinggi parti PPBM dan PKR tidak putus asa untuk bekerjasama dengan parti PIS.

    Runding sampai londeh... He.. Hee. Hee..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut ke kalau satu lawan satu terjadi..BN gerenti lingkup.

      Delete
  11. Ape bendenya Zahid kau nak suruh org berhimpun pulak. Bukan kah kau dah kenen yg berhimpun ni tak da makna. Tak boleh buat apa2.
    Kau sebagai kerajaan patut buat sesuatu dan buka begrdemo. Antar askar kah...putuskan hubungan diplomatik dgn Myamar...buat sekatan ekonomi..
    Bukannya berdemo.
    Kuasa dh ada kat tangan kau...

    Aku nampak disebalik saranan kau tu utk berdemo adalah utk melihat sejauh mana rakyat akan menyokong kau. Itu saja. Sbbnya demo pada engkau takda makna yg blh merubah..sbb kau tahu kuasa kerajaan yg ada yg blh memberi tekanan.

    Yg lobai Hadi sekor pulak...
    Cakap macam ular...
    Dia blh berdemo...org lain tsk boleh
    Pooooraaaahhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii hadi awang mu gi lah berdemo di myanmar buat apa berdemo di Malaysia ni.
      Mu takot ker

      Delete
  12. Bawak banner, plakad, poster dan apa saja menuntut Najib letak jawatan..agak2 korang dia dan lebai punaisehat tu turun tak?

    ReplyDelete
  13. Hahaha nak buat perhimpunan yang dapat menyaingi bersih 5 la tu. Nak tutup malu.
    Kalau nak harapkan umno berapa kerat jer yang akan turun. Masuklah nama hadi kot-kot ada pengikut totok yang nak turun berdemo.
    Kalau buang nama najib, mungkin ramai juga yang akan hadir tanda sokongan pada rohingya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas memang celaka!!!!

      Delete
  14. The real and actual intention of their so called demonstration is nothing more than to see to what extent the rakyat is still with the corrupts and those who are willingly allow themselves to be misled by their haprak leaders. Yes? And with strong attendance, guess what will they do and say out to the world? Well, the usual: rakyat is with them - even when ringgit by this time next year shall be perhaps 7 to 1 US dollar, etc. Also, the GE 14 is around the corner?

    ReplyDelete
  15. Sandiwara kuat.

    Ada kuasa di tangan untuk putuskan hubungan diplomatik atau buat kecaman antarabangsa tapi dipilihnya untuk buat perhimpunan dalam negara. Apa kebendanya ni.

    Apa kejadahnya yang boleh dapat daripada berhimpun. Belum jadi pembangkang pun dah ada otak macam pembangkang.

    Kalau sukan bola pun tak mampu nak tarik diri sebagai tanda protes apa kejadahnya nak buat perhimpunan pulak.
    Political mileage? Wayang? Boleh jerit2 tunjuk semangat? Boleh gebang kpd orang kampung kononnya dia prihatin?

    Najib tak mampu nak cakap apa-apa di peringkat dunia lagi sebab namanya dah busuk. Kalau khianat dan curi daripada rakyat sendiri apa nak diharapkan dia membela rakyat negara lain pula.

    Siang dan malam si nangka busuk ini hanya mampu fikir camna nak terus bertahan bergayut di dahan dan camna nak menyakau duit untuk dijadikan dedak kepada penyokong2 peliharaannya, mana ada masa nak fikirkan pasal Rohingya.

    Beza bagai langit dan bumi bila dibandingkan Tun M yang menjadi jurucakap dunia Islam dan dunia ketiga pada zamannya.

    Najib mesti dinyahkan. Tiada pilihan lain lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dahsyatbya ada pulak manat tu rakut tak blh main lg sbb boikot bol. Manat ni lbh pentingkan bola dr penderitaan org seagama di myamar.

      Delete
  16. Apakah itu perhimpunan tanda simpati dgn rohgyna atau perhimpunan politik umno jadi kalau betul2 suruhlah mca mic gerakan tu hadir sama ini atau pun ini wayang saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi burit busuk, gemok gedempol, bulu ketiak tu dah shave?

      Delete
    2. Anon 18:28,
      Jika ada penyakit anjing gila jgn masuk kampung ini.
      Ini bukan kampung penyamun.

      Delete
    3. hoi NordinabilaH, ka cakap laki kote sejemput kau ni (anon 23.38) jangan buat sial kat sini, kote kecik dapat bini busuk gemok macam kau, bulu ketiak tu cukur lah, tak senononh lah, ni dah zaman moden, 2016, pisau cukur murah doh!

      Delete
  17. Tak boleh demo ni beb. Nanti ketua kerajaan myanmar kata mesia merancang utk menggulingkan kerajaan mereka yg dipilih secara demokratik oleh rakyat myanmar. Karang suu kyi guna sosma tangkap kak semah saper lak nk petintah jibby?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..ha..
      Kena brg hidung

      Delete
    2. Kahkahkah..
      Kahkahkahkah...
      Kahkahkahkahkahkah
      bravo anon 1630

      Delete
    3. Igp tak tangkap ker

      Delete
  18. Ini tak lain tak bukan perhimpunan utk membongakkan diri masing2.Bijan macam biasa dpt membongakkan diri kononnya dialah pemimpin islam yg prihatin kpd umat islam manakala macai2,balaci2 dan kaki2 bodek dia akan guna perhimpunan ini untuk membodek lagi Bijan,
    "Mana dia pemimpin-pemimpin yg menghadiri Bersih 5?Kenapa mereka tdk menghadiri perhimpunan utk Rohingya ini?Jelas mereka tdk peduli langsung nasib umat islam.Merekakah yg diharapkan dpt mempertahankan nasib umat islam negara ini?Hanya Umno sahaja yg dapat membela nasib umat islam.."
    Dah hafal dah skrip dia..

    ReplyDelete
  19. Lobai2 kalau pasal penderitaan org luar negara bukan main nak tunjjuk perihatin. Tapi..
    Penderitaan rakyat dlm negara sendiri...tekanan dan bebanan yg ditanggung rakyat akubat drpd perbelanjaan melampau kerajaan dibuatnya tak tahu.
    Lobai2 yg mcma ni ka yg nak disokong.

    Nyamuk seb laut nampak...gajah dpn mata buat tak tahu.

    Sial kok lobai2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan 17.07 gajah tu macamana yer.. sori lebai tak tau..
      Ada org kata gajah tu nipis tapi lebar,
      Ada org kata gajah tu panjang tirus, ads bulu kat hujung.
      Ada org kata gajah tu mcm paip getah yg besar,
      Ada org kata gajah tu keras mcm tanduk,
      Ada orang kata gajah tu mcm aji adi.. abis pokok2 balak dia libas.
      Bak kata Shiro Maharaja lawak "Manna Gajjahh"...

      Delete
  20. Masa perang Bosnia dulu..Tun ada wat demo tak? Sampai sekarang orang Bosnia masih ingat jasa Tun...

    ReplyDelete
  21. Nampak ketololan Najib turun demo. Sebagai PM dia boleh buat apa sahaja demi Rohingia. Boleh putus hubongan deplomatic, boleh panggil Duta Mereka. Semua ditanggan beliau. Tujuan demo itu sebenarnya nak tunjuk kepada ahli Pas, bahawa kerjasama Pas/Umno telah bermula dan sokongan ahli Pas dan akarumbi amat perlu. PKR dan Amanah dan Bersatu tak perlu turut serta. Jangan terjebak dalam permainan mereka. Mereka desperate nampaknya.

    ReplyDelete
  22. Pemimpim yg tak berkualiti mana ada idea utk membaiki keadaan..

    ReplyDelete
  23. Boikot je demo ni. Niat Hadi & bijaN dah jelas tak ikhlas. Fikir kan alternative strategy to counter their psych war before and after the demo. Malu aku ada Melayu yg sokong dua ekor ni.

    ReplyDelete
  24. lobai2 ni tak mahu langsung turun utk demo bila PH buat...mcm2 bg alasan..sampai siap bg amaran pada ahli2nya akan diambil tindakkan jika menyertainya. Mereka boikot demo anjuran PH.
    Kini..lobai2 ni nak buat demo..kita pulak akan boikot la..
    Ada ubi ada batas..

    ReplyDelete
  25. Tak payah demo.. kalau ikut telahan ustakkkk sidek nor (dewan ulamak pas perak), memadai aji YAHADI tadah tangan minta dihancurkan regime myanmar. Daripada nak berdoa menghancurkan AMANAH yg lebih islamik drp pas.
    Apapun kalaulah jadi buat demo... kali ni baju warna apa pulak...? Perghh

    ReplyDelete
  26. Pelik...

    Biasanya yg berdemo kumpulan yang tiada kuasa dan authority. Kumpulan ni adalah kumpulan yg menzahirkan ketidakpuasan mengesa pihak berkuasa bertindak.

    Kat Malaysia yang berdemo adalah pihak kerajaan...
    1)Adakah pihak kerajaan dah tak berkuasa atau buntu untuk bertindak?
    2)Atau semata2 utk menunjukkan kekuatan politik dengan jalan yang tidak ikhlas (nak spin kes Rohinya)?
    3)Atau nak berlatih jadi pembangkang?

    BN terdesak sebab nyawa dihujung tanduk.

    ReplyDelete
  27. Ini adalah sandiwara najib/hadi..saya saran jangan layan..pedulikan je..nanti kalau ramai dia kata rakyat bersama k'jaan!nyahlah dia orang.

    ReplyDelete
  28. Memang betul kata Budin. Kuasa dah ada nak demo apa lagi.

    Kan selama ini pemerintah anggap berdemo satu perbuatan yg buruk? Malah ada agamawan mengeluarkan fatwa berdemo adalah haram.

    Apa lagi? Mungkin juga demo ini dimasukkan dalam kalendar pelancongan.

    ReplyDelete
  29. Askum Abang Jib..mintak mahap tak dapat turun berdemo pasai 4hb Disember kene attend kenduri kawin anak sedare. Budak-budak baju merah sume dah dikerah untuk angkat hidangan, cuci pinggan mangkok, jage lalulintas, nyanyi karaoke..kalo mau hari selase bolehlah!
    Sekian, time kaseh.

    Yang bener,
    JJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ps. Lagipun dh set appointmemt perjumpaan dgn kucing pada hari itu nak offer deal spt arahan. Tak boleh cancel, nnt kucing cakar. Bekalan dedak dah low boss, tolong topup sikit yer

      tq
      jj

      Delete
  30. Itu cuma taktik meraih simpati politik..umno saja

    Rakyat dibuli umno



    KERIS

    ReplyDelete
  31. Mana ada cukup. Demo + 90 baru berbaloi. Usah riso, rasuah 90 tu ciput je, x terbantut pun dan jauh sekali lah dunia mau kiamat sobab tu omak oi, kata Lobai Mat Adoi. Susah-susah sebut saja namanya sebagai gerentor kat Pdg. Masyar nanti. Gerenti lepas punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia turun demo ni dapat lagi RM90 juta

      Delete
  32. Hadi dah jadi robot umno. Haha. Penangan dedak rm90juta. Bilo mau saman SR di London?? Lawyer cukup hebat? Nnti terbongkang. Kalo jadi demo pandir ni peserta kena pakai baju apa? Merah kot. Sesuai dgn umngok. Kikiki

    ReplyDelete
  33. Mudah jer. Umno panggil jer jamal jamban. Senang2 boleh kumpul 300,000 org. Walhal 30 org jek. Kikiki. Lawak bebenor zahid komedi. Katanye sokong najib 101%. 101 ertinye mangkok jamban.
    Kikiki

    ReplyDelete
  34. Salah satu adegan dlm demo nanti ialah beberapa individu akan merusuh kerana terlalu marah kpd kerajaan Myanmar. Kemudian mereka ditangkap polis lalu dibawa ke balai. Sekarang ni kalau ditangkap polis kerana merusuh dlm demo boleh dianggap glamour bagaikan selebriti.

    Kita ada banyak kategori selebriti sekarang. Artis, ustaz, imam, tukang masak, penari, jurudemo, ahli sukan dan sebagainya.

    ReplyDelete
  35. buat dosa kering je artikel ni. lain cerita tak boleh ke, tak kan hal ni nak politikkan, dah hilang islam ke.

    ReplyDelete
  36. Fuhhhh.. yang comment semua ni dashat2.. yang tulis artikel pon dashat... Angpa punya kepakaran geopolitik memang dashat... Hahahaha... Teruskan lagi ... Hahahaha...

    ReplyDelete
  37. Drp menyusahkan rakyat berhimpun lebih baik hantar Najib, Hadi dan walaun2 tolol Pas gi berjihad ke sana selamatkn umat Islam rohingya. Cepat sikit korang boleh masuk syurga buatan Pas.

    Apa fungsi Hadi sbg naib presiden ulamak dunia dan Najib salah sorang pemimpin dlm Asean? Knp nak heret dan bodohkan rakyat msia dlm isu antarabangsa ni?

    ReplyDelete
  38. Ramuan RUU dan Rohingya dah basi lama, tapi perlu sebagai pengawet utk menhindarkan bau hanyir lendir 1MDB dan 90J dalam hidandmgan kali ini. Melayu yg hadir akan lebih layu setelah menjamah masakan sunnah tok guru Al Hudie dan chef Jib ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...