Wednesday, 26 October 2016

ROSMAH LEBIH JUJUR BERBANDING NAJIB?


Sejak nama Malaysian Official 1 disebut dalam kertas pendakwaan Jabatan Kehakiman AS dan individu yang dikaitkan dengan gelaran itu juga tidak sukar untuk difahami identitinya, apa yang ditunggu-tunggu ialah pengakuan jujur dan ikhlas daripada orang yang dinamakan itu.

Meskipun Abdul Rahman Dahlan turut mengesahkan bahawa Malaysian Official 1 atau MO1 adalah Najib Razak, tetapi sehingga hari ini kita belum lagi mendengar beliau mengesah atau menafikannya.

Dalam berteriak sebagai Pahlawan Bugis dan pantang menyerah walau sehingga bumi berkeping dua serta sesekali mencabar orang lian di saja sini, mengapa Najib begitu takut mengaku dirinya sebagai MO1?
Sebaliknya, isteri beliau, Rosmah Mansor pula yang telihat ada keberaniannya.

Bukan saja berani mengakui dirinya dalam adalah isteri MO1, Rosmah juga sebagaimana yang disebut oleh Ahli Parlimen Tanjung, Ng Wei Aik, turut tidak gentar melontarkan cabaran, "Kamu ingat saya takut dengan kamu."

Woww...hebat betul "First Lady"  kita ini.

Sekurang-kurangnya dengan pengakuan tersebut, Rosmah bukan saja terlihat lebih berani berbanding Najib, malah tidak gentar untuk berlaku jujur dan berterus-terang.

Bila lagi Najib mahu jadi seberani Rosmah?  (SH 26/10/2016).

67 comments:

  1. Najib dah lama tahu takkan nak cakap yo la oden la MO1, buat la lagi playkad2 tu gantung dileher, calit kat muka, buat banner, apa2 saja masa "persidangan" 19/11, hamba nak lengok kelucuan tuan2 hamba yg pasti Najib menyeringai apo la budak2 ni takdo kojo cari kojo, kojo bangang namo ea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib jawab soalan di parlimen pun sampai nak kena rosmah temankan?

      Delete
    2. Anon 18.11,
      Jadi kamu akui la MO 1 najib penyamun,baik dengar sini,satu dunia tahu MO 1 adalah penyamun wang rakyat dan perasuah dan ini semua orang akui dan tahu termasuk kamu serta rosmah pun setuju.

      Cuma aku nak bagi tahu orang yg korup seperti najib adalah penjenayah ekoran dari kelakuan jahat yang lahir dari akal korup dan hina. Menyokong dan mempertahan pemimpin sebegini setelah tahu beliau mungkar dunia akhirat sama juga mempunyai akhlak rosak dan hina yg memalukan sebagai muslim dan lebih kepada munafiqun.

      Delete
    3. 18.11 ..kompem kau bangang. Jangan komenlah. Kau memang bebal. Malulah sikit ..

      Delete
    4. SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT.

      TAK HARI MINGGU DEPAN.
      TAK MINGGU DEPAN BULAN DEPAN.
      TAK BULAN DEPAN TAHUN DEPAN.

      LAWAN TETAAAP LAWAAN !

      Delete
    5. 20:40 tak tahun depan, tungg la 100000 tahun lagi. Xdak sapa berani buat laporan polis terhadap Rosmah.

      Sumer tu, cakap2 kosong nak bagi sedap hati saja. Hentikan memfitnah Rosmah. Jika ada berlaku, apa la susah, buat laporan polis, SPRM blablabla beramai2.

      Sampai bila cakap2 belakang saja. Ayuh buktikan. Pembangkang kering isu.

      -Persatuan Alumni Tukang Kebun Universiti LongDong (Kote Panjang).

      Delete
    6. Bukan kira tahun.
      Walaupun 10,000 tahun ke
      Sampai kiamat ke
      LAWAN TETAP LAWAN.

      Yang penting mesti LAWAN.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Nanti dulu.. lepas PRU14... bertimbun laporan polis nanti... sabar ya.

      Bila tiada kuasa, barulah masa tu ingat Tuhan.

      Delete
    9. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Insya'allah sebelum hari kiamat tiba pasti Najib jadi berani dan buat pengakuan..!

    ReplyDelete
  3. R.O.S.M.A.H : ROmpak & Samun Malaysia hingga Akhir Hayat

    ReplyDelete
    Replies
    1. wau, pandai yo un buek ayat brp byk upah ek ang dapek, boyi la oden sikit. tek lok mkn so'ang2. poyi la mabok ..tak ingin den do rezeki maksiat tu.

      Delete
    2. Yolah Kau dah konyang mkn dedak...halallah tu yo...

      Delete
    3. seriously 2202 ko ni membosan kan..nk bce komen ko pun mls..ko bajet cool sgt...smpi menampakkan kebodohan ko..aku x kisah pun ko nk payung najib..tp bahasa bg la org phm..aku xtau ko ckp loghat negeri9 ke,kedah ke..pendirian ko x tetap..ko ni menyedih kan la..eh...bosan la bro..plz la

      Delete
    4. Org yg bangang je yg sokong org bangang.....yg akal rosak je yg akan sokong org yg rosak....pencuri je yg sokong penyamun.....jadi tak payah heranla kalo anon 22.02 sokong tukang rembat.

      Delete
  4. "Kamu ingat saya takut dengan kamu." Bukti rosmah dari dulu berkuasa dan campurtangan urusan negara. Menteri, menteri besar, ketua menteri berebut salam cium tangan rosmah setiap kali ada majlis rasmi. Bak kata deepak jaikshan kwn baik rosmah satu ketika dulu..rosmah pasang kaki di setiap kementerian, lobby projek utk diri sendiri atas nama sykt kroni. Sampaikan rosmah berani cakap pada mendiang lee kuan yew pada 2009 sebaik najib berkuasa.."kami tadbir malaysia sebagai satu pasukan". Singapore pun tau sapa PM di sebalik tabir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni belum pernah ada isteri PM yg sombong angkuh dan bongkak macam tu.

      Delete
    2. Itu pasal kutuk Najib, macam kerja sia-sia.

      Kalau kutuk Rosmah atau dedahkan tindakan Rosmah campurtangan pentadbiran negara, marah dan pembelaan ke atas Rosmah lagi dahsyat dari mempertahankan Najib.

      Delete
    3. Patutlah anak sendiri pun tak serasi dgn dia. Tak boleh nak salahkan anaknya.

      Delete
  5. Tadbir negara ikut adat minang. Mampus..

    ReplyDelete
  6. Yang sebenarnya 1MDB diset up olih JLOw dn Rosmah, defacto PM Msia. Semua tahu Rosmah control Najib..dia buat apa Rosmah suruh.

    DoJ tak bolih namakan Rosmah MO1 sebab officially dia bukan PM. rosmah sebenarnya defacto MO1. Najib ikut shj apa Rosmah suruh...tu fasla dia tak berani mengaku dia MO1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memalukan rakyat dan negara.
      7 keturunan makan, pakai, hidup dgn duit haram.

      Delete
    2. Undi BN lagi lah kalau nak sangat merana seumur hidup.....!!

      Delete
  7. merapik maraban jo ko jang ooi jang doman ko apo .. alahai boyi la yg bernas sikit. Aaa ... May ..mang ea logik jugak kato ko o'ang Rosmah defacto MO1. Apo la hai, apo tak ceghito dari dulu .. ni pueh siasat patut la Najib masih Selamat. Boto tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18.39,
      Standard kamu cakap kaki jilat jubor besar Rosmah hi hi hi.

      Delete
    2. pehal ko o'ang ceghita Najib Selamat ekau ceghita jubo apo ko tak pueh lagi ko bojubo dgn amoi bekalan daPIG tu. tu pasal kuwek now nyokong.

      Delete
    3. 22.21 Poyi pokan nek basikal
      Tongah hari tongah paneh
      Apo dayo ko bangang
      Apo nak di kato
      Kalo buleh pi jadi pak guard kilang
      Sebab ko lulus porm one

      Delete
    4. Sawah leba kobau ko lah
      Ayer pigi sojok menyucuk
      Sunyi sopi dicucuk stg piji
      Apo nak buek'an
      Kalu boleh nak jadi tolol
      Kat pokan dah ko jang

      Tanak nasi habihkan bo'eh
      Masak lomak ekau byk lomak
      Mesin padi mesin palo hang
      Apo nak dinyosakan
      Kalu boleh biaq o'ang luku
      Kat ateh palo hang la

      Batu ompek tolok ko miang
      Tompek o'ang kanciong wak ang
      Aghi ni molopong ko jang
      Apo nak di herankan
      Ayer kanciong dah pun di kanciong
      Dek Mahathir & the gang

      Delete
    5. 00.21 ekau yg kono koncing dek penyamun. Cuba jawab mano poie ea duit berbilion yg ilang tu?

      Kok yg tu pun tak dapek jawab, poiela masuk porut omak kau balek. Tak pun duk bawah kain omak kau. Cakap pandai tapi soalan sonang pun tak dapek jawab.

      Banyak na makan taik tu sobab dah kuyop dikoncing kek perompak pun tak sodar. Singapuro tutup 2 bank tu sajo yo gurau2 mo omak kau ko yo? Yg Swis siasat itu ini pun sajo yo main ngacah2 ngan atok kau kan??

      Osah bangan ea kau jang. Menjilat penyamun yo kojo kau. Dah banyak kali kono hompap ngan badak air tu yg merapu bondo bangang. Dah tak do kojo masuk sini jual temberang melalot2 cam org pandir. Sian omak kau jang ado anak tapi pandir pulak.

      Delete
    6. 00.21 lagu mi jawa sesuai sgt untuk ahli umno mat felda tahap SRP

      Delete
  8. Sudah terbukti jelas ciri2 pemimpin yang mithali terserlah pada diri Dato Rosmah. Peralihan kuasa Dato Najib kpd Dato Rosmah didapati sedikit demi sedikit beransur pindah. Di sinilah kehebatan Dato Rosmah yg tidak tidak ada pada isteri2 PM terdahulu baik Toh Puan Manjalara, Tun Rahah, Tun Siti Hasmah , Datin Seri Endon dan juga Tun Jeanne Abdullah malahan Dato Wan Azizah. Bahkan keberanian Rosmah boleh digandingkan dgn Ratu2 silam spt Puteri Saadong, Ratu Nafertiti, Ratu Sheba, Ratu Elibazeth Taylor dan lain2. Ciri2 inilah yg harus ada pd bakal PM ke 7. Syabas Rosmah. Teruskan Slogan Janji Dicapati Roti Canai apabila Dato menjadi PM nanti.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18.42,
      Pandai nak kelako pulak, Rosmah nak cerita bagi ada power tau..siapa pun tak berani kerana kalau mendatangkan bahaya pada dia boleh pilih nak badan hancur atau kena simen ha ha ha.

      Delete
    2. Kellie's castle, ko mcm nk menggugat kedudukan mat maslan ngan keruak je..ko mmg ade bakat..

      Delete
    3. Kellie's castle dah sombong dan bongkak. br dpt dedak dah mula nak potong line tuan...agak2 nya dedak rosmah lagi sedap kut....

      Delete
    4. Ratu elizabeth taylor?

      Delete
    5. Hihi nampak sangat bodoh....ratu elizabeth taylor....dato wan azizah...dato rosmah....graduan universiti apa macam ni

      Delete
    6. Universiti dekat jer......tak jauh pun Bro.....tuuuu kat Batu Gajah, Perak.....Universiti Kellie's Castle.......baru siap separuh, chancellor mati pulak......belajar tak abis separuh jalan jer.......tu yg dia merapu meraban tu Bro.

      Delete
    7. Ape ler korang ni. kellie's castle tu perli UMNGOK ler...high level class troll

      Delete
    8. Graduan U umno

      Delete
    9. 1.54 nak tahu kellie's castle ni tak tetap belah mana......ari tu dia kutuk Tun Mahathir.....dia kata Tun M penah lesapkan 100 bilion.....bayangkan 100 bilion..!!! Hingga Tuan punya Blog ni Saudara Shahbudin masuk campur tolong jawab.......pastu sekarang dah ngutuk umno pulak.

      Tah mana satu weii.....Aku rasa dia terlupa makan ubat ler.......ni org tak boleh caya bro........cam sesumpah bertukar2 colour.....hari ni cakap lain, pastu esok cakap lain pulak.

      Delete
    10. Tersilap makan ubat kot...ubat batuk sapu kat kurap, ubat kurap dia bancuh minum agaknya

      Delete
    11. Untuk makluman 01.54
      Ni posting Anon Alumni Newcastle University dulu.

      Anonymous 18 October 2016 at 19:39

      Daripada kita sibuk mengumpat pasal RM 2.6 Bilion oleh Dato Najib, apakah status Tun Mahathir lesapkan duit rakyat RM 100 bilion? Senyap sahaja. Ape citer dan komen kalian semua?

      Pertanyaan Sinis Alumni Newcastle University


      Ni jawapan dari Tuan punya Blog Saudara Shahbudin.


      Shahbudin Husin 18 October 2016 at 21:58

      Kalau betul Tun lesapkan RM100 bilion, kita tidak mungkin ada KLCC, Putrajaya, KLIA, Cyberjaya dan lain2 yang tegak berdiri sehingga sekarang. Lagi pun kalau 2.6b pun sistem bank dapat kesan, takkan 100b tak ada satu bukti pun dapat ditunjukkan.

      Delete
    12. Kellies cattle ni troller. Saje bangkit ayat pemakan dedak gred f. Sama ngan soklan psal tun m konon2 nya larikan 100 bilion. Lg satu dia suke wat perbandingan superlatif antara rosmah dgn isteri pm lain. Syabas keli castle...lawan tetap lawan...

      Delete
    13. Sambung...
      Kelicastle ni troll konon2nya penyokong kuat najip. Sbb tu dia akan memgalihkan pd DSAI TSMY dan Tun M. Konon2nya wakil umngok. Kelicastle ni geng kita ler...ngaku cybertrooper umno. Terpengaruh ngan cara Asrul Samad kut..

      Delete
  9. Rosmah bukan jujur tapi sangat berani. Habis semua jantan baik dalam parti UMNO, dalam kabinet dan dalam jabatan-jabatan kerajaan kecut telur ..

    Dia tak takut dengan sesiapa. Jarang perempuan baik cakap macam ini. Selalu nya yang cakap macam ini perempuan yang pecahkan cermin kereta orang yang dah tua atau perempuan yang pukul dan terajang girlfriend laki dia.

    Tak terkejut jika Najib pernah kena pelempang Rosmah seperti yang di katakan.

    Lagi terror Rosmah dari Rafidah Aziz !

    Aku akan adukan perbuatan Rosmah pada Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg baik akan berkata baik.
      Org baik air mukanya jernih.
      Org baik bersikap berendah diri.
      Org baik berlemah lembut.
      Org baik takkan dicaci org.
      Org baik dikenang dan dihormati org walau sudah bersara.
      Contoh baik Tun Siti Hasmah Ali.

      Org jahat akan berkata buruk.
      Org jahat air mukanya keruh.
      Org jahat suka bersikap amgkuh dan bongkak.
      Org jahat suka memerintah dan kasar.
      Org jahat dicaci hina, dimaki-hamun org sentiasa.
      Org jahat dihormati org sementara ada kuasa dan wangnya tapi setelah tiada kuasa dan wang dia akan ditinggalkan dan terus dilupakan org.
      Contohnya.....lu pikirlah sendiri.....(semua org tau).


      Delete
    2. Betul le ckp ko anon 20:53, teringat aku pd si kinki road bully ari tu..

      Delete
  10. Rosmah seorang ibu mithali di dunia.sepatutnya kita patut beruntung dpt dia jd first lady of Malaysia.Rosmah juga mmpunyai prsamaan seperti first lady america yg lma Eleanor Roosevelt Mamie Eisenhower Jackie Kennedy Pat Nixon Betty Ford Hillary Clinton yg taat kpd suami mereka.xde mcm wan ajijah tu asyik mengipas tiap hari tu gi knduri mngipas nk tido pun pkai kipas tangan.anak dara terutama Generasi Y patut ikut contoh Rosmah.dari Ingvar Magnussen 77

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh bini kau kalau tak kakak kau adik adik perempuan kau ikut jadi macam Rosmah.

      Baru kau dapat tenguk sendiri macamana rupa Najib depan bini.

      Delete
    2. Anon.20.57
      Anak kandung dia sendiri pun tak suai dgn dia. Kau tak baca ke FB Azrene Soraya Aziz yg komen pasal maknya. Semua org dah baca, kau tak tahu ke?? Kau baru keluar dari bawah tempurung ke? Atau kau tak paham English sebab komen tu ditulis dalam English.

      Bodoh!!!

      Delete
    3. Aku tengok rosmah tu xde rupa mithali pon, misanggol ada le..

      Delete
  11. Kesian kat Najib

    Kalau bukan Najib lah MO1 bermakna Rosmah berlaki dua.

    Najib kena cepat-cepat mengaku samada dia adalah MO1 atau tidak.

    Jangan jadi bacul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bermadu?

      Siapa laki tua Siapa laki muda agaknya ya?

      Huhu..

      Delete
  12. Bolehkah najib mentadbir negara dengan baik sekiranya isterinya sendiri pun tidak dapat ditadbir dengan baik? Dan yg lebih teruk lagi ialah jika siisteri plak yg mentadbir suami...haru haru...mungkin dunia dah akhir zaman begitu jugalah dengan umno..dulu takdak bini bini presiden yang over, mungkin rosmah petanda akhir zaman umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro jawapan utk soalan diatas ialah TIDAK.

      Delete
  13. Ya kata ekonomi kita berkembang...tapi 5100 staffs pelbagai glc bakal kena buang...keh keh keh...cakap tarak serupa bikin laa weihhh...sampai bila mau kincinggg sama itu rakyat daaa. Orang kampong pon tau ekonomi dah cam sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik bn, hang dah baca belanjawan pembangkang diya mau pecat setengah jentera kerajaan ... brp dah masa tu hilang pekerjaan ... mahu byk hilang kerja terpaksa bangkali "mencuri" ooop ok saya bicara dgn hang dah tentu sokong buat apa ramai2 bukan buat kerja pun asik chitchit whatsapp whatdown bla bla bla bla tu ja minda koang ... oden tahu dah.

      Delete
    2. 23.24...tau tak pa.

      Delete
    3. Apa tujuan bajet bagi kemudahan handphone kepada penjawat awam?
      Kan lebih baik peruntukkan untuk beli motor yang sedia ada di tambahkan lagi.

      Yang kena pecat bukan orang bawah tapi yang berpangkat yang dapat gaji elaun dan macam-macam..

      Delete
    4. 23.24 pandir.

      Delete
    5. 00:33 kan ditambah dari 5 ngibu ska'ang 10 ngibu
      Ek ang tak baco ko atau asik membelek bajet pr tu.

      Delete
  14. Kan dah cakap. Jangan usik Rosmah.

    Dia cuma pemerhati. Dia tak percaya, takut-takut Najib bentang belanjawan yang orang lain siapkan.

    Tak kan Rosmah tak tahu isi belanjawan se belum dibentang?

    Kalau tak tahu pun tak payah lah datang jadi pemerhati sebab di rumah mintaj lah Najib bentang sekali lagi depan dia..

    Rosmah dengan bongkak kata dia tak takut.. so mengaku lah depan-depan wartawan 1

    ReplyDelete
  15. Tak kan saudara Din tak tahu siapa yang Perdana Menteri Malaysia yang sebenarnya?

    ReplyDelete
  16. Kita sebagai umat islam takut kpd allah tetapi ada manusia yg tak takut pada allah kadang2 lebih takut pada bini itulah dia manusia yg dayus ada juga manusia ini depan kawan bukan main hebat lagi tetapi depan bini suruh duduk baru duduk suruh makan baru makan suruh tidor baru tidur inilah manusia yg dayus

    ReplyDelete
  17. to ajibgor..
    takpa la .mulot tempayan kita boleh tutop..kalu mulot bini yg meroyan.. tak kata kat hang .. aku pon takot juge..
    jgn layan sangat bunyi pok pek pok pek olang nak kata.. yg penting kita tau apa yg patut d lakukan..
    depakata kejayaan laki kejayaan bini juge.. atau kejayaan bini kejayaan laki juge nak habag bg.. sabag byk-byk sampe toa..mcm kes aku (toa dah)harapan aku dpt terus jd insan yg penyabag sampe aku mampuih..
    mat saleh ckp till death do us part..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...